Gå til innhold

Samlivsbrudd og graviditet

Aquila

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei dere!

Ja nå er det lenge siden jeg har gitt lyd fra meg... Jeg har levd livet for å si det slik. Stabla livet mitt så godt jeg kan opp på beina igjen og forsøkt å se fremover. Dagene går bra, nettene også - men innimellom smeller det fremdeles. Sliter med at plassen er liten og jeg treffer ex i ulike sammenhenger hele tiden.

Vi er nå på talefot, og har snakket sammen ved flere anledninger og det som har skjedd. Men den virkelige praten har vi vel ikke hatt ennå! :tristbla:

Når jeg tenker på alt jeg skrev og lirte ut av meg her i høst, blir jeg ganske vemodig. Jeg har flere ganger vært inne og lest det jeg selv skrev, for å minne meg om alt - spesielt i de øyeblikkene jeg savner ex.

Jeg følger litt med her og der i dagbøkene deres ;) , men har ikke orket og legge igjen noe særlig spor...

Jeg kan jo fort oppsummere hva som har skjedd i det siste - bare for at de som venter på fortsettelsen av historien om mitt liv skal ha litt og tygge på :ler: ...

Etter aborten og det hormonelle stresset ga seg, fortalte jeg jo dere at ex og hans blonde flamme fant ut at de ikke var noe og satse på - i tillegg til at hun snylta penger fra både han og kompisen hans. Gjett om jeg satt igjen med verdens største smil og tilfredsstillelse. Videre gikk hun rett avgårde til en ny mann her i byen, så ex fikk vel sin egen kjærlighetssorg og takle en kort periode i høst.

Selv begynte jeg og få opp øynene for andre, iallefall på flørte basis, og innledet et litt små flørtet SMS/besøks forhold til en gutt her i byen... Det varte i noen uker......... så gikk jeg lei - men jeg må si han bidro sterkt til at jeg fikk selvtilliten tilbake. (Det var han jeg fortalte om som dedikerte en sang til meg... ;) )

- Og rart er det, når selvtilliten er på plass, da får man plutselig masse oppmerksomhet. Det hjelper ikke at man PRØVER og LATE som om man har det bra - det funker aldri før man VIRKELIG har det bra! -og det hadde jeg... så før jul ble det et nytt, småspennende hemmelig forhold til en annen fyr...

Ai ai ai så herlig! :smile: Jeg gikk rundt som en smilende stjerne på en sky hele desember også!

Jula var jeg hjemme - og fikk masse oppmerksomhet der også fra gutter, i tillegg til at jeg opptrådte og fikk litt oppmerksomhet da også. Fikk julegave fra 3 beilere + ex...

Beiler 1: Rose på døra + vase

Beiler 2: Snö smykke

Beiler 3: Tur-thermos/Bok

Ex: 2 Bjørn Borg boxere, "Kaffe" nattøy i sateng, cd med Big Bang og smykket jeg fikk hos han i sommer som jeg lot henge igjen når jeg flytta ut... Det lå i gaven sammen med et kort der han skrev at han ønsket og se smilet mitt igjen og at alt skulle bli bra for meg... ... ... Gaven var ikke pakket i papir, men i en hjemmesydd julepose som han hadde laget når han var 10 år. Jeg prøvde og gi den tilbake til han når vi møttes etter jul.... Men den var visst til meg... :tenke:

Jaja!

Videre feira jeg nyttår i Oslo med stort sett bare ukjente folk, men hadde det kjempegøy - da også. Utrolig hva litt oppmerksomhet fra folk (kjente og ukjente) gjør med en! :)

Men så, på tur hjem på flyet 1.nyttårsdag, treffer jeg ex. Det var liksom som om det nye året ikke skulle starte uten han! er det mulig?

Vi pratet litt ilag på en cafe og han beklaget at han hadde ringt meg flere ganger i fylla i jula. Han håpet også at vi kunne finne på litt ting ilag fremover og kanskje se en film endag.

Så per i dag har jeg blitt litt svak igjen. Vi har sett 2 filmer siden nyttår, vært på dagsturer sammen 2-3 ganger, vi har spist middag 1 dag og vi har gått hjem i VÅR gamle leilighet etter en fest og pratet og grått og ligget og holdt rundt hverandre på sofaen til tidlig morgen.... da jeg bare bestemte meg for at jeg MÅTTE gå før jeg ble så svak at jeg lå over.

Var grusomt vondt å gå inn i leiligheten igjen. Men det var som han sa, ikke mye var forandret. Noen nye bilder på veggene, ny seng på soverommet - nye gardiner (sorte - helt krise spør du meg!) men ellers var alt som før. Likevel ble det fryktelig tungt og jeg gråt masse :tristbla:

Jeg bor selv ennå sammen med venninne M, men har fått ny leilighet igjennom jobb ettersom jeg fikk utvidet til 100% :hoppe::) - så nå har jeg et nytt og eget sted også. Men inntil venninne M drar så er vi to sammen og har det fint!

Spiller også masse med bandet -har hatt 3 oppdrag bare nå etter jul - og det hjelper jo også på selvtilliten!

Ex har sagt at han er redd for å gi meg forhåpninger, men sier at han er så glad i meg, delvis elsker meg og savner meg masse... Han sier også at han er på det stadiet der vi var i tidlig august i år , når vi bestemte oss for å ta en pause.... Alt som skjedde etter det var ikke planlagt - som han sier.... så han er litt tilbake på pausestadiet + i en fase der han bearbeider aborten.

Han sa til meg i fylla for 14 dager siden: "tenk, om 4mnd skulle vi ha blitt foreldre og ordnet barnerom og kjøpt ny bil og... *sukk* gjort alle tingene vi planla.... "

Jeg er såpass kjølig tilbake at han vet ikke hvor han har meg, men inne i meg kjenner jeg at jeg på mange måter vil tilbake, starte på ny, med blanke ark - og gjøre alt for at forholdet vårt ikke igjen skal havne på feil spor, slik det gjorde etter nesten 3 år og sjalusi, overvåking, løgner og dårlig kommunikasjon var blitt et kjempeproblem vi ikke så selv...

Oioioi! Det ble mye skriving idag...

Håper dere orker å lese.

Jeg skal oppdatere mer igjen snart. Men nå skal jeg hjem til venninne M og spise litt kveldsmat!

Takk igjen for alle nyttårsønsker, juleønsker og gode ønsker generelt!

Har satt utrolig pris på dere og KG dette siste året.

Store og mange klemmer fra Aquila!

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte noen litt andre opplysninger!

Jeg har en trivselsvekt på 64kg...

I oktober i 2007 var jeg 58! :tristbla: / :hoppe:

- men det var nok litt for tynt. Jeg spiste ok med mat, men klarte ikke trene og var generelt deprimert og spiste sovetabletter!

Idag spiser jeg som en hest. Er 63kg igjen, trener styrke og konidsjon 2-3gang i uka (og det er bare fordi jeg ikke har tid å trene mer)! Sovetabletter tar jeg ikke lengre - og jeg har begynt med p-plaster! :ler:

Sånn kan det gå!

:klem:

klem igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ballerina

Så godt å høre fra deg igjen!! :) Og ikke minst godt var det å høre at det går så bra med deg! Å, det uner jeg deg virkelig :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du har landet på beina igjen! Nå er det bare å ta et skritt om gangen og finne ut hva du virkelig har lyst til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg er litt treig og har ikke klart å somle meg innom her før nå.. men veldig herlig å se at ting går fremover med deg. La det ikke gå så lenge til neste gang du kommer med en oppdatering her da... :sjenert:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei hei!

Da er en ny helg over og jeg er i full gang med festivaljobbing + en raceruke som starter på jobben i morra - så dette blir turbo i 7 dager! Tror nesten jeg må avspasere neste mandag for å samle litt energi!

ER blitt forkjøla - utrolig irriterende. Halsen er ond og snørra renner :sukk::forkjola: !

Livet går litt opp og ned. Har mye kontakt med eks for tida. Savner han masse og per nå er jeg vel inne i en fase der jeg skulle ønske vi kunne prøve igjen. Vi har snakket litt sammen, flørtet, sett film og gjort ting sammen i det siste - og det har vært fint. Det var liksom dette vi skulle gjøre i høst for å finne tilbake....

Ta en pause - kjenne på om dette var det vi ville - også ta en endelig avgjørelse.

Men vi vet jo alle hvordan den historien utartet seg til å bli rimelig crazy :regler::sinna: !

Nå er vi litt tilbake til før den tiden da. Kjenner på følelsen av å være glad i og savne den andre... også har vi begynt å snakke oss igjennom alt som skjedde i høst. Det er tung og det er rart :sukk::tristbla: , men nødvending.

Eks mener vi skal bruke litt tid nå på å ta en avgjørelse på om det skal være oss eller ei - og handle deretter. Er det no go! så må vi slutte med flørt og i det hele tatt og tilbringe tid sammen... Er det derimot lyst og ønske - så (for å si det med hans ord): "Skal vi bli sammen igjen, og begge er klare for det - så skal det være oss for alltid. Det må være så seriøst at blir vi sammen igjen - så er det for alltid"! Jeg ble helt bergtatt og spurte om han ønsket det og virkelig mente dette; Og ja, han ønsket og komme dit igjen - men han ville at vi begge var sikre først og at vi, før noe som helst skjer, har snakket oss igjennom alt som har skjedd - både før og etter brudd og abort - slik at en ny start er med blanke ark.

Vi er jo begge fullstendig klare over hvor vanskelig det må være...

Men jeg har iallefall nå avsluttet en flørt med en fyr for å stå inne for at jeg virkelig vil finne ut om her er liv laga med eks - så jeg håper han starter ut med de samme forutsetningene som meg da.

Dersom jeg finner ut eller får høre at han holder på med andre samtidig (og bare holder meg varm) så er virkelig siste sjanse over...

Jeg vet jeg er svak nå, men han er fremdeles den vakreste og beste gutten jeg vet om... Ingen kan liksom måle seg med han.

Så vi får se.

Dere blir sikkert å tenke :klaske: om meg - men jeg må bare sjekke... For foreløpig kommer jeg meg ikke videre. Jeg tenker alt for mye på han...

Vel, nå er det på tide med tannpuss og soving!

Håper bare jeg får sove med tett nese og hals! ... :tellesauer: ...

Natta jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha trålt gjennom postene dine i denne tråden kjenner jeg at jeg blir litt paff og oppgitt over at du i det hele tatt kan vurdere å bli sammen med denne personen igjen, uten at jeg kjenner noen av dere personlig.

Jeg vet du har kommentert at du ikke vil flytte og legge venner og arbeid bak deg, og på mange måter er det «fair and square», men jeg kan ikke hjelpe for å tenke at du trenger nye omgivelser som får deg til å glemme eksen din. Det er klart du ikke kommer over ham når det er uunngåelig å treffe på ham med jevne mellomrom.

Det er mulig du utfra ditt ståsted har gode argumenter for hvorfor du bør ta ham tilbake, og at han faktisk er noe å satse på, men utfra det jeg leser har du vært temmelig over hele skalaen av følelser over denne personen. Kall meg kynisk, men jeg tror faktisk lynet kan slå ned samme sted to ganger, er du villig til å gjennomgå den samme prosessen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(jeg har ikke lest her på en stund - tråden hadde "hoppet ut" fra Mine innlegg!)

:klemmer: til deg, du er KG's hero of the year 2007 etter min mening :)

Jeg synes det var så fint å lese at du klarer deg bra - men jeg må innrømme at jeg synes Kevlar over her har et godt poeng...

Etter å ha fulgt historien din såpass lenge så har jeg ikke lyst til å være gledesdreper men tror du innerst inne at eksen din har forandret seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :klem:

Koselig at du gir liv fra deg av og til så vi vet at alt er bra.

Når det gjelder å ta tilbake ex'n så er det kun du som kan avgjøre om du synes han er verdt det. Må innrømme at også jeg synes kevlar har et poeng...

Har gitt disse mannfolka både en og to sjangser for mye selv. Har ikke kommet noe godt ut av det...

Klart det kan hende han har brent seg, og at han kanskje kan fortjene en ny sjangse. Men synes du virkelig han fortjener det etter hvordan han oppførte seg i høst?

Du fortjener det beste, og det går faktisk an å kose seg i mer stabile forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes du er tøff som har kommet deg på bena igjen etter alt dette.

Må ærlig innrømme at jeg som utenforstående ikke helt klarer å forstå at du i det hele tatt vurderer å ta ex'en tilbake.

Jeg får følelsen av at han manipulerer deg og får deg dit han vil ha deg. Han vet nå at han kan få en ny sjanse etter å ha gjort det ultimate tillitsbrudd... Hva tilsier at han ikke kommer til å gjøre det igjen!

Er det lenge siden du leste det du har skrevet i denne boka sist?

Jeg forstår at du har følelser for ex'en fortsatt. Men i mine øyne er han ikke bra for deg, og du får det mye bedre hvis du klarer å få han helt ut av livet ditt!

Endret av Susan Sto Helit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

I går natt leste jeg omtrent samtlige av innleggene i dagboken din, og jeg må si jeg er imponert!

All ære til deg som har klart deg gjennom dette. Du virker som en veldig sterk og ærlig person. I motsetning til mange andre som skriver dagbøker her inne, så forsøker du ikke å unnskylde deg eller eksen din med en gang du møter skepsis. Du innrømmer både dine egne og hans svakheter, og jeg synes du virker veldig reflektert og gjennomtenkt.

Å lese en slik dagbok, og nå se at du er i ferd med å ende tilbake med en som har gjort deg så mye vondt, er ikke lett. Jeg forstår deg likevel veldig godt. Det er så lett å sitte å kommentere utenifra, men det er ikke like lett for den det gjelder.

Jeg håper uansett hvordan det går med deg og din eks, at alt du gjennomgikk i høst, og tydeligvis tidligere har gått gjennom med denne eksen, gjør at du iallfall denne gangen IKKE finner deg i dårlig oppførsel fra hans side.

Krysser fingrene for at det ordner seg for deg - stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære Aquila-vennen! Jeg må innrømme at jeg tenker det samme som Kevlar, jeg. Vil du virkelig ha en mann som har gjort deg så vondt og som har vist hvor manipulerende han kan være? Vil du noensinne kunne stole helt på han? Vil dere noensinne kunne få et forhold hvor maktbalensen er jevn?

Lykke til med turbo-uke, og bruk mye tid på å tenke igjennom en eventluell avgjørelse på å bli sammen med han igjen. Og les igjennom dagboka di på nytt.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til deg! Håper du tar den rette avgjørelsen! Vi her inne kan ikke fortelle deg hva den er, men jeg håper du ikke bare tar han tilbake fordi det er lettvindt eller fordi du føler deg ensom. Du fortjener veldig mye bedre, men dersom han er bedre og det føles rett for deg, så skal du selvsagt gjøre det. Men han har vært flink til å si de rette tingene før også...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...