Gå til innhold

Samlivsbrudd og graviditet


Aquila

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei igjen!

En liten oppdatering før jeg legger meg. Traff C ute på fredag, men holdt meg for god til verken å i noe, se på henne eller vise noen som helst reaksjon. I tillegg hadde jeg så mange hyggelige mennesker rundt meg som kom og ga klemmer, kommenterte hvor flott jeg så ut og bare uttrykte litt sympati :)

Hadde gruet meg til å gå ut. Føler det litt tung, legen min mener det er fordi jeg ikke har "kontroll" over situasjonen. Og det er kanskje sant. Jeg er redd for å møte enkelte ute og på butikken, samt gå inn der jeg har jobbet i 3 år og nå er skviset ut....og akkurat derfor klarer jeg ikke gå inn der. Iallefall ikke i de tidsrommene der det er mye folk å handler.

Måtte gå på butikken på lørdag rett før de stengte. Måtte handle bursdagsgave - så da måtte jeg bite angsten i meg. Og det gikk jo bra. Belønnet meg selv med en ny Biotherm krem :)

Helga var fin ellers. Kurs på lørdag og en kjempefin fest hjemme hos en venninne på lørdag (Avtalte med ex at jeg gikk ut på fredag også kunne han gå ut på lørdag).

Idag har jeg bare vært hos venninna mi og ryddet og vasket. Nå sitter jeg alene i huset til venninna mi og slapper av - hører musikk og koser meg. Har hatt 2t samtale med legen min i dag også. Han stiller så utrolig bra opp altså. Og vi er vel enige om at etter "klikken" jeg hadde forrige lørdag har jeg allerede kommet meg bra. Noen dager, slike som onsdagen, kommer det nok flere av. Men jeg har informert sjefer og de som jobber rundt meg, så da vet de iallefall hvorfor jeg kanskje av og til ikke klarer å komme på jobb. Men satser på at jeg ikke skal få så mange slike dager fremover.

Mora til ex ringte idag. Og vi snakket i 1t og 15 min. Var mye edder og galle som kom først fra begge to faktisk. Hun støtter selvsagt ex, og ber meg ikke blande inn Camilla - det er ikke henne og det er ingenting mellom de... Whatever, bryr meg ingenting.

Hun kommenterte også at dersom jeg hadde det så trist her oppe burde JEG vurdere å flytte, ikke oppfordre ex til å dra - stedet vi bor på er livet hans og han har tross alt vært her lengre enn meg...

Jeg lo bare å sa, "skal jeg gi opp boplassen min og alle vennene mine som vet hva jeg har vært igjennom - og bare flykte? - Det kommer aldri til å skje. Han kan ta fra meg kjærlighteen, jobben, et barn - men f.... ikke byen og vennene mine!"

-Vi klarte dog å roe oss litt og snakke saklig etterhvert. Det var bra. Orker ikke å bli hatet av slekta hans, men tross alt skal jeg ikke snakke så mye mer med noen i den familien - sånn sett.

Ex ringte både lørdag og i morges - men jeg skal ikke ta tlf dersom han ringer flere ganger. Jeg blir bare trist av det. Han vil ikke ha meg tilbake, jeg vil ikke ha han tilbake og at han har dårlig samvittighet og prøver å rette opp ting nå er vel strengt tatt noen uker for sent???

Skal fortelle mer i morgen, men nå er det vel best å komme seg i seng.

Natta jenter. Vi høres!

(Dere har så rett i at det bare er å lese i dagboka... tror jeg skal gå tilbake noen sider og lese om følelsene mine for noen uker siden.)

Jeg skal KUN prioritere meg selv og verne om meg selv og gjøre det som er best for meg selv fremover. Og om det betyr at han må flytte så driter jeg i det. Jeg bryr meg jo heller ikke om slekta hans synes det er forkastelig at han må flytte pga meg - jeg skal være egoistisk nå!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal bare tenke på deg selv, og at du skal ha det bra. Om det går utover han er strengt tatt ikke ditt problem.

Alt blir jo veldig spesielt på et så lite sted, kan ikke sammeligne det med andre plasser.

Godt du fikk pratet litt hyggelig med moren hans også. Men det er vel ikke annet å vente enn at hun støtter sin sønn. Når det først er slutt mellom dere så mister man jo hele familien hans også. Synd, men sant...

Men hva de tenker og sier om deg er jo helt likegyldig. Du trenger aldri å ha noe mer med disse menneskene å gjøre.

Godt å høre at det går fremover. Klart det vil være tilbakefall, men det viktigste er jo det du klarer.

Godt du har sagt i fra på jobben. Greit å få litt forståelse. Høres ut som du har mange som støtter opp om deg. Det er kjempebra.

Stå på videre, dette klarer du

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Dere har så rett i at det bare er å lese i dagboka... tror jeg skal gå tilbake noen sider og lese om følelsene mine for noen uker siden.)

Jeg skal KUN prioritere meg selv og verne om meg selv og gjøre det som er best for meg selv fremover. Og om det betyr at han må flytte så driter jeg i det. Jeg bryr meg jo heller ikke om slekta hans synes det er forkastelig at han må flytte pga meg - jeg skal være egoistisk nå!

:klem:

Ja, dette gjør du rett i... Les i dagboken din. Der er det grunner i fleng til hvorfor du ikke skal ta ham tilbake. Og hvorfor du ikke skal synes synd på ham ? Han har oppført seg som en dritt.

Hvor var han da du hadde behov for omsorg og støtte ? Ganske fraværende vil jeg si. Og ikke så rent lite egoistisk.

Han har dårlig samvittighet , ja... Men hvorfor ikke.. Det var søren meg ikke for tidlig. Han kan godt få kjenne på kroppen hvordan du har hatt det. Og hvorfor skal du stille opp å være der for ham,når han svikta så totalt ? Det kan han ikke forvente at du skal.

Nei, litt kan han søren meg ofre han og. Det er tross alt du som har fått den tyngste børa her. Ta vare på deg selv, på aller beste måte. Vær egoist.

Det fortjener du faktisk :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :vinke:

Ny dag, nye muligheter!

Gidder ennå ikke trene, men kjenner meg mer og mer ferdig med ex. Synes det er kjipt dog at vi bor på en så liten plass at uansett hvor jeg beveger meg så ser jeg bilen hans, han eller henne osv...

Det vil si, jeg har jo egentlig ikke vært så mye ute - men jeg VET jo bare at jeg kommer til å se de ofte.

Jeg tror ingenting på det han sier om at det ikke er noe mellom de. Og i natt forsøkte jeg og legge meg uten sovetablett.... Ikke en god ide ennå tror jeg :):ler:

Endte med at jeg lå å vred med hele natta. Tror jeg sov litt innimellom, men føltes egentlig ikke som om jeg hadde sovet da klokken ringte i morges. Flekset 1t og sitter derfor på jobb ennå. Skal pelle meg hjem snart. Dvs på middag til ei venninne egentlig da. Men det blir fint.

Skal strikke videre på vottene jeg har begynt på. (Takk for tips ballerina!).

Ellers tror jeg kanskje jeg begynner å faktisk se på andre gutter igjen.... Det er jo ganske godt egentlig.

Har hatt god kontakt med en som jeg har vært venn med nå i 2 år her jeg bor, og til tross for at vi har vært gode venner og hatt litt småflørt innimellom så kjenner jeg at oppmerksomheten jeg får nå er ganske herlig. :sjenert:

Samtidig er han jo en ganske flørtete fyr, og jeg er vel egentlig ikke så interessert i å sette no vennskap i fare. Samtidig er han helt suveren og prate med - og han har masse gode kvaliteter. søt og sporty er han også.

Men akk... jeg kjenner jo at jeg ikke er helt DER at jeg klarer og gi så mye tilbake. Sier heller mange dumme ting, type; "Jeg har ikke lyst på en mann i hele verden for tiden altså..." ... ... "joda, tenker ennå på aborten, den sitter litt i". "Nei, jeg vil aldri gå tilbake til ex..."

Ikke alt av det der trenger jeg vel å si til han?

Fortalte han om graviditeten når jeg sto midt oppi det. Han har jobbet med ex de siste 8 mnd og har blitt venn med han også (men han er mest MIN venn) :ler: , og tiltross for at han er en sympatisk fyr og konfliktsky ifht sånne her ting, tar han definitivt IKKE ex sin side i denne saken.

Vet ikke hva jeg skal tenke jeg. Men er iallefall godt med en liten småflørt. Han kom inn å sa hadet til meg etter festen på lørdag, og vi pratet lenge om livet og meg og hvordan jeg hadde det.

Sa jeg savnet at noen holdt rundt meg (så bare dumme ting har jeg ikke sagt), og at han fikk meg til å le, og at det var godt.

Da tok han hånda mi, og la meg ned på fanget sitt, kysset meg helt forsiktig i nakken og på hodet. Bare sånn vennskapelig...tror jeg :sjenert: .

Og da freaka jeg litt og reiste meg og bare "huff, på tide å hoppe i seng!" .. ... ... Så da tuslet han hjem (jeg bor jo hos venninna mi!) , og en tekstmelding kom noen minutter senere.

"Veldig glad i deg. Ha en fin uke, så skal vi ha det moro igjen til helga. Lov meg det. Klem".

Hm... Sa ingenting til hun jeg bor hos, har kun fortalt dette til dere nå. Men hun har kanskje sett noen blikk eller no - for hun advarte meg når vi la oss... Husk at han er så flørtete - og du trenger virkelig ikke en ny nedtur.

Og det er så sant så sant :tristbla: .

Det kan jo uansett ikke bli noe. Tenk om noe hadde skjedd og vi angret også ble bare hele vennskapet og alt vi gjør ilag (er sammen flere ganger i uka) bare rart?

Jaja.. Litt godt å iallefall tenke på han - kjenne på den gode følelsen det gir i magen. Så får bare ting skje.

Nå skal jeg i middag!

Har spilt mye i det siste. Kjempegodt. Musikk er god terapi - og nå begynner jeg å få lysten til å komponere og arrangere igjen. Det er herlig!

:klem: til dere jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ville bare legge igjen et lite spor for å si at jeg har lest alle innleggene - og det er godt å høre at det går litt bedre med deg!

Kanskje er det en god gutte-venn (som du også kan flørte bitte-litt med, men kanskje holde det det der?) bra for deg nå?

Håper du har en hyggelig middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Godt å kjenne at noen bryr seg. Men enig i at du kanskje skal være litt forsiktig...

Ta det med ro, la han vite at du trenger tid. Kanskje det skjer noe, men greit å bruke tid på det så dere ikke ødelegger et godt vennskap.

Høres i hvert fall ut som det går bedre med deg, det er godt.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei jenter :vinke:

Ja, nå har jeg hatt et lite opphold fra KG. Har holdt kurs, øvd masse ettersom bandet jeg spiller i har holdt 2 konserter i forrige uke, samt vært flink og målrettet på jobb!

Livet er litt bedre, det får jeg si. Har vært masse ute med venner i det siste. Pyntet meg, smilt og strålt som best jeg kan - og jeg merker da at ting går litt lettere. Folk spør sjeldnere og sjeldnere hvordan det går etc., men det er egentlig ok. Har nesten pratet meg lei av hele opplegget.

Bor fremdeles sammen med venninna mi i hennes store leilighet. Det er herlig. Det som startet med at vi begge var fulle av kjærlighetssorg, har resultert i at vi stadig kommer oss lengre vekk fra det triste og gjør fine og morsomme ting sammen. Er ganske bestemte på å ikke dra hverandre ned, men heller opp... :) Og det går bra. Vi snakker masse om nye gutter, grå hår, jente-problemer og jenteting! Mye rødvin blir det også - men det er koselig! :) Til tross for mer enn 10 års aldersforskjell - er vi bare blitt utrolig nære venninner de siste månedene.

Setter helt utrolig pris på det!

Spiser fremdeles sovetabletter - en god natts søvn er så viktig for at humøret skal være bra, i tillegg trenger jeg den energien til å møte hverdagen og alle folkene rundt meg.

Har vært i butikken flere ganger nå, vært ute - men det er nok fordi at HUN er borte for tiden (noe som nok gjør at jeg senker skuldrene litt). Hun dukker opp igjen her til helga, og det blir spennende. Håper bare jeg klarer og ikke klikke. Hadde en venninne på besøk forrige helg (her i huset til venninna jeg bor hos). Kjempetrivelig.

Men hun var også like nervøs som meg for å gå i butikken - hun sa bare at hun ante ikke hvordan hun kom til å reagere på verken han eller HUN. Men heldigvis så vi ikke noe til noen av de :)

Neida, humøret er bedre. Håper ikke det synker når HUN er tilbake i byen - jeg får bare stålsette meg. I helga fikk jeg iallefall masse oppmerksomhet fra endel gutter ute - og det var herlig. Selvtilliten min trenger et løft nå.

Håper dere alle har det bra, og takk igjen for fine ord og tanker!

:klem1:

Endret av Aquila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Så koselig å høre :) Godt at du har ei i samme situasjon å støtte deg til.

Klart det fortsatt kan gå opp og ned, men dette virker kjempepositivt :tommelopp:Du klarer dette :)

Stor :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...