Gå til innhold

Samlivsbrudd og graviditet

Aquila

Anbefalte innlegg

Hei! Da er helgen over, jeg er på tur i seng, og ex har ringt i kveld... faktisk! Men det var alt annet en en positiv opplevelse.

Vi kan nok aldri bli sammen igjen, går jo ikke an å snakke sammen uten at det blir bråk, og jeg føler virkelig at nå forsøkte jeg og være rolig - men telefonsamtalen utartet seg veldig. Jeg spurte ikke noe om hvordan det hadde vært på turen, maste ingenting om det i det hele tatt..... Men samtalen forløp på den måten at han ringte for å etterlyse hvor bilen var, og for å be meg parkere den et visst sted i morgen kveld. Han skulle ta seg fri fra jobb 1 dag denne uka for å jakte (han som aldri har vært gira på jakt før når jeg har bedt han med), og sa at nå var han på tur ut med en kompis. JEg var bare veldig stille og til slutt spurte han da;

Hvordan har du det? Jeg var sår og trist og sa at dette ikke var lett og at jeg hadde det tungt og følte meg alene. Jeg sa også at jeg savnet støtte fra han, og ønsket å prate med han. Da ble han RASENDE :sinna: . Han hadde jo sagt vi kunne prates over helga, og dessuten hadde han dårlig tid nå, og han hadde ikke planlagt å stå i tlf en lang stund nå, de hadde det travelt - han skulle bare ringe for å sjekke ang bilen, samt høre hvordan jeg hadde det.

Heldigvis var jeg hos en venninne da dette skjedde og jeg spurte....; gjorde jeg noe for å provosere nå når jeg snakket???? NEI! Sa hun, og satt bare rystet tilbake etter å ha skjønt og delvis hørt utbruddet hans.

Jeg sa stille til han at jeg bare trengte å snakke og at han kanskje kunne ringe meg fra hytta eller noe når de kom frem. Jeg har det kjempevanskelig nå... Men da svarte han at batteriet på tlf var nesten tomt så det ble sikkert vanskelig.

Så.... Jeg sa: Takk for støtten, ha en god jakttur og hadet bra. Så slengte jeg på røret. :gråte: :trist::tristbla:

JEg er SÅÅÅÅÅÅÅÅ sjokkert over oppførselen hans - dette er en iskald og kynisk side jeg aldri har sett og som sårer og skremmer meg så vannvittig.

MEn som jeg sa til mamma idag (en samtale med både mamma og pappa som var VELDIG bra) : Nå er jeg nok så langt nede som det går an, kan ikke være så mye om å gjøre at jeg kommer meg opp nå etterhvert? Lengre ned kan jeg iallefall ikke komme... ... ...

Skal ringe lege i morgen tidlig. Ergo bør legge meg nå.

Jeg tror jeg skal klare å bli ferdig med ex fortere nå som han oppfører seg slik som han gjør. Har så utrolig lyst å ringe moren hans og fortelle alt, men jeg tør ikke. Er sikkert bare dumt.

Sukk, takke meg til gode foreldre, venner, tidligere ex og dere her inne. Er så godt å skrive av seg litt, få litt synspunkter og av og til litt trøst og betryggelse om at jeg ikke er gal ifht mine reaksjoner på ting.

Takk!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LEgen har ikke tid å se meg før på torsdag. Hm.... Skal opp å levere en urinprøve nå, så får vi se hva de sier der oppe - om de kan fremskynde timen min noe.

Har veldig lyst å tvinge ex til å være med - han skal ikke få slippe unna så lett som han har til nå....

En rask dusj nå, så til sykehuset, så til jobb...

Brrrrr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en positiv graviditetstest til ham i posten, så skjønner han at det er alvor! Ellers kan jeg godt forstå behovet ditt for å snakke med moren hans, men hun har hans mor, og mødre har en tendens til å ta sine sønners parti ;) Veldig godt å høre at dine foreldre var så gode mot deg! Og ikke minst at du har gode venner som passer godt på deg :)

Og alle oss her inne selvfølgelig, som tenker på deg og sender deg masse :klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :vinke: !

Var på sykehuset nå, rett før jobb - de analyserte prøven kjapt - og den var som forventet positiv.

Tidligste legetime blir på torsdag - de hadde ingen mulighet før den tid. Så nå må jeg bare tenke meg godt, godt, godt om.

Kanskje greit å bare bli ferdig med deg så fort som mulig... Er bare så redd at jeg nå føler for å gjennomføre en A bare fordi ex-sambo er så kald, avvisende og lite støttende.

Klarer ikke akkurat og fokusere på jobb for tiden....

Føler jeg bare syter hele tiden, og synes så synd i meg selv. Jeg må bare komme meg videre nå - ikke bry meg om han. Tenke på MEG selv... Enn så vanskelig det er!

Gi meg styrke!

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *kosejoker*

For en idiot eksen er. :kjempesinna: Og som de andre sier her; han er virkelig IKKE verdt dine tårer! For en drittsekk... Skjønner godt at du ikke klarer å konsentrere deg om jobben. Er det mulig for deg å ta fri noen dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye å si, ville bare gi deg en :klem:

Lov å syte så mye du vil her. Skulle bare mangle så tøft som du har det nå.

Bare tenk deg godt om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ex er på tur ned nå for å ta en prat. Hans forslag til og med. Men han passet da også på og understreke at jeg ennå hadde en del ting i boden som jeg ikke hadde fått med meg. :ler: For en dust.

Jeg er stort sett bare såpass oppgitt nå at ingenting spiller noen rolle.

Jeg heller vel mot å gjennomføre en A, og prøve å få det gjort allerede i neste uke. Gruer meg som bare det, men på sikt vil det nok bli bra. Skal ta meg fri fra jobb på fredag og reise ut på tur med en kompis over helgen. Det skal bli fint. Jakt og prat... Skal gjøre alt for ikke å skape dårlig stemning nå som ex kommer. Jeg skal holde meg i skinnet....

Herregud så mye bedre jeg fortjener...

Ønsk meg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En oppmuntringsklem til deg :klemmer:

Jeg tror eksen din rett og slett har dårlig samvittighet, og ikke vil ta dette med graviditeten innover seg.

Det at han uprovosert har utbrudd i tlf, er nok et uttrykk for samvitigheten hans, han er i forsvar. For han vet det er berettiget at støtter deg nå....ikke minst ettersom han hadde ubeskyttet sex med deg så nært inntil bruddet. Klart han føler ansvaret sitt! Men han vil også ha det/deg på en armlengdes avstand så han slipper å føle på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*

Også innom med en :klem:

Venter på oppdatering fra eks har vært der.. Jeg tror også han har dårlig samvittighet, og spør du meg så har han all grunn til å ha det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hei dere :vinke:

Gikk faktisk over all forventning i går kveld. Sambo kom ned og vi hadde en rolig og fin prat der vi begge fikk sagt hva vi tenkte om situasjonen.

Har forklarte sin fraværendehet og sin reaksjon de foregående dagene med at han hadde inntatt en slags forsvarsposisjon. Han angret veldig på at han hadde oppført seg slik, og var utrolig lei seg for at ting var blitt slik som de var blitt.

Det er jo ingen tvil om hva han ønsker ifht graviditeten - han sier dessuten at han er redd, redd for at jeg skal beholde det og at han skal ende opp slik som sin egen far... med en unge langt unna som han sjelden ser.... :tristbla:

Det er liksom ingen følelser som sier at han ønsker og beholde det - og på sikt er han veldig sikker på at det kommer aldri mer til å bli oss. Det skjønte jeg ut i fra alt han sa. Jeg spurte hva han hadde tenkt om jeg hadde blitt gravid i mai/juni da, og han sa at da ville han nok blitt glad, men med en bismak - for han har kjent ganske lenge at dette ikke kom til å fungere - og det å få/beholde et barn ville bare være å utsette det uungåelige.

sukk, det gjør litt vondt å høre alt dette, men samtidig må jeg bare takle det. Det viser bare at utryggheten jeg har følt har vært reel- han har virkelig tvilt dette halvåret også. Jeg spurte han om alle de fine tingene han hadde skrevet, sagt og gitt meg - og han svarte med at det var en kortsiktig og lettvint løsning for å gjøre meg glad.... Han mente med andre ord ikke så sterkt det som sto i kortene....

Litt vel sårende, sjokkerende og trist, men herremin, det går da vel bra. Jeg finner en annen.... Det er bedre å komme seg videre nå - selv om det er tungt :)

Så, jaja.... Situasjonen er i allefall låst ifht forholdet vårt. Han har iallefall nå sagt at han vil stille opp 110% for meg dersom jeg velger å ta en A. Jeg sier bare at det MÅ han bare gjøre og at selve aborten stopper ikke der. Han må trøste meg i noen uker etterpå, gi meg blomster og små gaver - og viktigst av alt BRY SEG! Sende melding og spørre hvordan jeg har det...etc... Og joda, han skulle gjøre alt, ALT for at jeg skulle ha det bra. Tror han oste av dårlig samvittighet etter helgen altså.

Men den saken satt til side: problemet nå er bare hva jeg skal gjøre. Er svært kvalm om morningene nå. Klarte ikke å spise noe før 09.45 i dag på jobb, og satt lenge å lurte på om jeg skulle spy i søplebøtta på kontoret. Æsj!

Jeg har liksom litt lyst på barnet også da....

Har fått tilbud om utvidet stilling fra 40% - 100% der jeg jobber nå :hoppe: . Har jo egentlig 3 ulike jobber som tilsammen utgjør 100%, men kan lett skippe den ene jobben og heller jobbe 100% her jeg er nå.

Lurer på å takke ja.... Da har jeg krav på bolig etc. også - så da er jo det problemet løst.... Det hadde vært topp. Det skjer så mye i livet mitt nå at jeg er helt utslitt...

Men jeg må nok få tatt et valg nå i løpet av helgen. Gruer meg :tristbla: !

Legetime torsdag....

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Godt dere fikk pratet ordentlig sammen uten dumme beskyldninger, og skjønner jo godt ex'en din også.

Det er jo ingen ønskesituasjon at x-dama er gravid. Han har vel ingen følelser for barnet når det er såpass tidlig og det er slutt.

Godt han er ærlig, og helt klar på at det aldri kan bli dere. Eller ikke godt at det aldri kan bli dere. Men veldig greit at han ikke prøve å love at dere kan prøve igjen på grunn av barnet når han mener det ikke går.

Ganske ille å tenke på at han har holdt deg bak lyset så lenge... Hvorfor holde på sånn hvis han mente det ikke gikk. Og hvorfor ikke ta det opp med deg, slik at dere kunne jobbet sammen om det...

Men gjort er gjort. Det er slutt.

Skal du beholde barnet blir du etter all sannsynlighet alenemor. Ingen drømmesituasjon. Spesielt ikke langt unna familien din... Men jeg synes ikke det skal hindre deg... Hvis du virkelig ønsker barnet kan det bli veldig tungt å ta abort... Kanskje enda verre enn sist, da det ikke var noen tvil om hva du ville gjøre...

Det er greit ex'en din ikke vil ha barnet. Men han har jo ført deg bak lyset som har valgt å ha sex uten prevansjon selv etter at han visste at det ikke ville funke.

Til syvende og sist er det din kropp. Det er du som er gravid, og egentlig bare du som kan avgjøre hva du vil...

Håper virkelig du finner ut av det, uansett hva du velger å gjøre.

:hoppe: litt for mulighet til full jobb med bopæl :)

Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom for å :hoppe: litt jeg også for mulighet for full jobb! :)

Og så vil jeg legge igjen en stooor :klem:

Jeg har aldri vært i samme situasjon som deg, så jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg.. Må bare poengtere enda en gang hvor sterk jeg synes du er!

Og som mammaen min bruker å si til meg mange ganger når jeg har det vanskelig: veien blir til mens man går.. :sjenert::)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag :vinke: !

Humøret er OK, men jeg kjenner at jeg er helt forvirret ifht hva jeg skal gjøre. Har legetime i morgen. Ex-sambo skal være med.

Det er liksom bare ikke tvil om hva han ønsker, og som han sa til meg på mandag: "Jeg ønsker ikke at mitt barn skal vokse opp som meg selv, uten en far tilstede - jeg vet jo alt om hvordan det er og det vet du"...

Og det gjør jeg jo faktisk. Men det er jo ikke sagt at min unge får det slik han hadde det når han var liten. Jeg er ganske mye mer ressurssterk enn hans mor, jeg har orden på økonomien min, jeg kan vel alltids treffe en ny mann som kan være "far" .... .... ....

Ja, det er ikke enkelt. Etter praten var jeg ganske overbevist om at A var det beste i vårt tilfelle - men så, når han var drattt og jeg prater med folk med andre synspunkter så endrer jeg mening igjen...

-"Du skal IKKE gjennomføre en A fordi han har hatt en kjip oppvekst" sa venninna mi, ikke la han gi deg dårlig samv.het.

Tror han er livredd for at jeg skal beholde det. Har fått melding hver kveld/natt nå, om at han ikke får sove, at han håper jeg har det bra og at han tenker på meg.

Jeg er så utrolig forvirret altså - også er det KUN jeg som kan bestemme meg og ta det endelige valget... Sukk....

Dette er så tungt... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...