Gå til innhold

Hjelp ! Matoljen vil ikke av igjen!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Donna

Har vært fryktelig dum! Prøvde å lage skrubbekrem av matolje og salt - og bevares - det funka det - men jeg får det ikke av !!! Hjeeelp! Føler meg seig ! Har smurt meg in med såpe - og vrukt varmt vann - men nei ...føler meg ennå seig ..ikke myk og glatt slik jeg pleier. Har smurt m boddylotion også - i håp om å få det bort - men vet ikke om det hjelper.

Vil denne oljen trekk inn i huden - er det bra for huden? Hvis det er sundt for kroppen er det jo ikke noe problem - men det bør jo helst slutte å være seigt også da ..

Skal det være slik - at det ikke går helt bort?

Fikk rimelig noia i dusjen da jeg oppdagde hvor griset det ble. :ler:

MEN det var godt å bruke til barbering (matoljen)! (har bare litt problemer med at det ikke vil av igjen liksom :oops: )

Noen som vet?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, spørs om Zalo (med eller uten oppvaskbørste :lol: )blir siste utvei da :lol:

Sjakktrekket er kanskje å såpe seg skikkelig inn FØR du skrur på vannet i dusjen. Bare et forslag..?

-siina-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Ivanka er den som babler i vei om olivenolje så det er hun som skal svare på dette.

Jeg minner bare om at en god peeling finnes på nærmeste parfymeri- også slipper du å lukte som en gresk strandløve etterpå :lol:

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Er ikke så ille nå faktisk - ble riktig så myk etterpå ...tok bare litt tid ..*ler* anbefales ikke om man skal kle på seg kort tid etter badet ..men å bruke mårgenkåper går ok :D

Ja du Milla du Milla ....hehe hvordan lukter en gresk strandløve da? hehe du er god :ler: Lukter ikke så ille forstår du ...boddylotion hjelper *ler* :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

En gresk strandløve lukter en blanding av billig after-shave, olivenolje, hvitløk og svette.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva slags olje brukte du? Kanskje det har noe å si hva slags olje du bruker?

Jeg har laget skrubb av olivenolje og sukker og da blir jeg ikke seig, men bare deilig myk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Donna

hihihi ååå dere mener sånne på to bein? :ler:

brukte olivenolje og salt.

Bør man bruke vann først - eller rett på tørr hud? ........såpe først eller vann rett på oljen?

billig rensemiddel iallefall ...og gudene skal vite at det trengs for tiden :wink: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Brukte du salt? Hmm, det ville ikke jeg gjort.. Mest fordi hendene mine er så tørre at det nok ville svidd ganske mye..

Jeg skrubbet henda mine med olivenolje og sukker i dag. De føles fortsatt bedre enn de noen gang gjør med kremer av ymse slag. Når jeg er ferdig skyller jeg hendene med vann, også bruker jeg en vanlig håndsåpe. Såper godt inn, skyller grundig, og tørker. det gjør susen for meg.

Jeg hadde heller ingen problemer med å vaske ut da jeg hadde olivenolje i håret, selv om jeg glemte meg bort og hadde i vann før shampoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioi. nå har jeg aldri hørt om noe lignende... uansett er det vel ikke verdens undergang - huden din har garantert ikke vondt av olivenolje, og om du ikke tok knekken på hele flaska var det vel ikke så mange kronene som gikk i vasken...? brukte du det på våt hud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Ja dusjet vanlig først - så skrubbet jeg meg med saltet/oljen.

Er hele kluet å ha det på tørr hud kanskje?

og ang olje i håret - skal man ha det i tørrt hår - og såpe før vann?

greit å vite dette ..hehe men skal prøve meg litt frem - for huden ble myk og god etter at det var gått en stund ..føltes bare rart der og da *ler*

så har noen en sånn derre "trinn for trinn - hvordan bruke olivenolje på kropp og i hår" så vil jeg gjerne høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har alltid hatt våt hud som utgangspunkt... nå er litt av poenget for meg at det er bra for meg at det sitter litt olje igjen på huden - jeg har veldig tørr hud på kroppen...

når det gjelder olje i håret - dette bruker jeg ikke ofte, men det hender en sjelden gang når håret kjennes skikkelig tørt og slitent (og anbefales IKKE hvis man har problemer med fett hår, naturlig nok!). da går oljen i tørt hår, og jeg har lest flere ganger her inne at folk synes det er lettere å få den ut etterpå hvis man har i shampoo før vann.

og ei jeg kjenner prøvde med soyaolje i håret. det var visst ikke å anbefale.

nå er det mange olivenolje-fans her inne, sikkert mange flere tips å få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Olivenolje på hud har jeg ikke prøvd, men i håret gikk det helt greit å få ut. Trur nå at jeg sikkert ikke hadde i nok jeg, på et vis, for når jeg hadde ventet lenge og skulle skylle det ut, så var det nesten som om det slett ikke var der... trur mitt tørre hår hadde absorbert alt sammen jeg, som en svamp. Men det skal prøves igjen, uten tvil, håret mitt ble langt mer medgjørelig enn det har blitt av all slags balsam, håroljer og andre kurer, fra frisør eller butikk.

Men, ja, jeg skulle også foreslå zalo som siste utvei, men ser at andre har gjort det før jeg kom så langt (hadde ikke tid til å svare da jeg leste dette første gangen, og har siden helt glemt av det) Men generelt så skadet det vel neppe huden, og så lenge resultatet nå er bra, så er jo det flott. Såpe før vann har jeg lest her skal være det beste. Fordi det løser opp oljen bedre. Jaja, lykke til videre i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...