Gjest Påbesøk Skrevet 2. mars 2003 #1 Del Skrevet 2. mars 2003 Heisann! Jeg lurer på om det er noen her som vil fortelle meg litt om (eller vise til diverse linker) hva som skiller Satanrock/Hardrock fra(betyr disse to det samme?!) heavy metall og hva punk er for noe. (dere kan også gjerne nevne diverse artister og band som spiller akkurat sånn musikk)Jeg har nemlig fått i oppgave å skrive litt om hva som skiller de fra hverandre, og jeg ligger tynt an, fordi jeg finner ikke noe av det på nettet. Håper det er noen som har greie på dette og vil hjelpe meg! På forhånd takk! :D Ps: Jeg vet ikke om dette er riktig diskusjonsforum,men jeg prøver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 4. mars 2003 #2 Del Skrevet 4. mars 2003 Heisann! Jeg lurer på om det er noen her som vil fortelle meg litt om (eller vise til diverse linker) hva som skiller Satanrock/Hardrock fra(betyr disse to det samme?!) heavy metall og hva punk er for noe Lurer på om du med Satanrock mener dødmetall eller death metal/black metal som det også kalles, dette er band som Burzum, Blood Red Throne, Grave etc. Tidligere var en del ekstreme holdninger som holdt liv i Black Metal. Det handlet om budskapet først - musikken var et verktøy for å få budskapet ut. Og budskapet - det var mørkere enn det de fleste torde å røre ved. Død, ødeleggelse, total kaos, og ondskap .. Mord og brann. Man kan kanskje si at disse folkene var gale - da de var villige til å ofre sine liv i fengsel for å få gjort sine symbolske handlinger. Greven, Varg Vikernes, er et eksempel på dette. Heavy metal er tyngre enn hard rock. Band som kan nevnes er Iron Maiden, Sepultura, Korn osv. Hard Rock er band som Def Leppard, Kiss, Moteley Crues osv. Det er nok lettere å blande heavy metal og hard rock enn å forbinde disse med dødmetall. Punk er en helt annen sjanger, Sex Pistols er vel et av de mest kjente punk bandene. Punkene var rebeller og protesterte mye i sin musikk og sin oppførsel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. mars 2003 #3 Del Skrevet 4. mars 2003 Tror ikke det er noe som heter satanrock, det er enten black metal eller death metal. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HaMAX Skrevet 4. mars 2003 #4 Del Skrevet 4. mars 2003 Men death metal og black metal er IKKE det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. mars 2003 #5 Del Skrevet 4. mars 2003 Men death metal og black metal er IKKE det samme. Begge musikkstiler involverer en vegg av gitarer og usammenhengende hyling fra vokalisten samt div. bisarre sexritualer på scenen. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå