aline Skrevet 10. april 2007 #21 Del Skrevet 10. april 2007 Jepp, jeg vet, derfor jeg skrev "veldig ofte", og ikke "alltid" ← ja, og når jeg tenker på hva de kan komme til å se av styggedom der nede... så er jeg vel mer imponert over at de klarer å ha ett normalt forhold til sin fru`s underliv... når man blir eksponert for det i så stor grad som de blir, i alle typer og varianter, friske og ikke minst IKKE friske.. kvinneunderliv hele dagen lang.. tenner man da på det hjemme? (og ja, jeg regner jo med at de fint klarer å skille, men DEN tanken har slått meg... at de blir litt "immune" mot kvinneunderliv...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 10. april 2007 #22 Del Skrevet 10. april 2007 Husker flere gutter i klassen min på slutten av barneskolen/tidlig ungdomsskole pratet om at de skulle bli gynekologer ← De har kanskje ikke sett for seg nesten-skallede gråhårete underliv med livmoren tytende ut vagina, rektum og blære bukende inn i skjeden, og urin lekkende ut ved hver bevegelse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 10. april 2007 #23 Del Skrevet 10. april 2007 De har kanskje ikke sett for seg nesten-skallede gråhårete underliv med livmoren tytende ut vagina, rektum og blære bukende inn i skjeden, og urin lekkende ut ved hver bevegelse? ← Nei, de hadde nok ikke det! *Fæle bilder i hodet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 10. april 2007 #24 Del Skrevet 10. april 2007 De har kanskje ikke sett for seg nesten-skallede gråhårete underliv med livmoren tytende ut vagina, rektum og blære bukende inn i skjeden, og urin lekkende ut ved hver bevegelse? ← Øh, det hadde egentlig ikke jeg heller før du nevnte det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 10. april 2007 #25 Del Skrevet 10. april 2007 Har en gynekolog i familien jeg som virkelig får se det meste, skal man høre hans historier bør man ikke spise samtidig.. ← Høres nokså uproft og barnslig ut å dele slike historier med folk rundt seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 10. april 2007 #26 Del Skrevet 10. april 2007 ja, og når jeg tenker på hva de kan komme til å se av styggedom der nede... så er jeg vel mer imponert over at de klarer å ha ett normalt forhold til sin fru`s underliv... når man blir eksponert for det i så stor grad som de blir, i alle typer og varianter, friske og ikke minst IKKE friske.. kvinneunderliv hele dagen lang.. tenner man da på det hjemme? (og ja, jeg regner jo med at de fint klarer å skille, men DEN tanken har slått meg... at de blir litt "immune" mot kvinneunderliv...) ← Det har jeg også tenkt på. At underlivet bare blir noe medisinsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirina Skrevet 10. april 2007 #27 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg skjønner virkelig ikke at noen, og det gjelder både kvinner og menn, ønsker å spesialisere seg på akkurat dette området. Men det er jo veldig flott at det er noen som gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 10. april 2007 #28 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg tror ikke at leger mister seksualiteten sin, men at de heller forandrer tenningsmønsteret noe. Det er forskjell på fremmed dame som forteller at det klør og svir og renner nedentil, kler av seg og legger seg på benken, sprer bena, folder hendene over magen og ser vekk, og en spennende person som er kjærlig, flørtende og mystisk og utfordrende og god, og som har lyst på en. En legeundersøkelse i hvitt lys på et kaldslig kontor med hygienepapir alle veier og hvor temaet er blødninger og smerter, er veldig uerotisk i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MsRP Skrevet 10. april 2007 #29 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg tror absolutt ikke det er kult å være mann og gynekolog. Jeg har en søster som jobbet på pizzarestaurant en stund, og når hun kom hjem om kvelden, så var ikke akkurat pizza det hun hadde mest lyst på... Tog du 'an? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 10. april 2007 #30 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg skjønner virkelig ikke at noen, og det gjelder både kvinner og menn, ønsker å spesialisere seg på akkurat dette området. Men det er jo veldig flott at det er noen som gjør det. ← Det gjør jeg. Veldig spennende med fosterutvikling og fødsel, og givende å kunne redde folk fra å dø av kreft, hente ut et barn som får et fullverdig liv i stedet for død eller hjerneskade pga svangerskapsproblemer eller fødselskomplikasjon, bidra til å gi ufrivillig barnløse babyen de ønsker seg, ta bort endomteriose som gir store smerter hver måned, eller noe så trivielt som at uheldige kvinner igjen kan få tilbake den livskvaliteten det ligger i å ha kontroll på egen urin og avføring. Mye annet som er langt mindre spennende, og med langt større "ulekkerhetsfaktor", og som har den samme intimiteten som kan virke litt påtrengende om man ikke er vant til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 10. april 2007 #31 Del Skrevet 10. april 2007 Har sett et par tvilsomme filmer der gynekologen benyttet seg av det å ha en naken kvinne liggende foran seg med bena spredd...noe så tåpelig! Den tanken er ikke mye sexy synes jeg, men det er vel kanskje noen (menn) som liker å innbille seg at det er sånt som skjer hos gynekologen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 14. april 2007 #32 Del Skrevet 14. april 2007 Jada, de tar ørten års utdannelse for å få se på fitter hele gjengen! Er det forresten ikke hakket mer perverst at heterofile kvinner gjør det samme? ← De kvinnene er sikkert skaplesber En legeundersøkelse i hvitt lys på et kaldslig kontor med hygienepapir alle veier og hvor temaet er blødninger og smerter, er veldig uerotisk i mine øyne. ← Auuuu... nå fikk jeg egentlig litt vondt... Har sett et par tvilsomme filmer der gynekologen benyttet seg av det å ha en naken kvinne liggende foran seg med bena spredd...noe så tåpelig! Den tanken er ikke mye sexy synes jeg, men det er vel kanskje noen (menn) som liker å innbille seg at det er sånt som skjer hos gynekologen ← Dette er, så vidt jeg kan huske å ha lest, en ganske vanlig kvinnelig fantasi også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 15. april 2007 #33 Del Skrevet 15. april 2007 Hva med proktologer da, det synes jeg faktisk er hakket mer underlig at noen vil bli. Kan ikke skjønne noe annet enn at det må være godt betalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 15. april 2007 #34 Del Skrevet 15. april 2007 Dette er, så vidt jeg kan huske å ha lest, en ganske vanlig kvinnelig fantasi også. ← "kan huske å ha lest".....hehe (neida, bare tulla! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 15. april 2007 #35 Del Skrevet 15. april 2007 Gynekologen tar sin spesialistutdannelse fordi det er et interessant felt å jobbe med, og da mener jeg faget, ikke underlivene. Gynekologi handler ikke om å se på nakne damer, men om å jobbe for kvinnehelse, livskvalitet for kvinner, sunne svangerskap og fødsler og barn som fødes uskadde. Han/hun kladder ikke på meg, men kjenner etter svulster/oppfylninger som kan gi meg plager eller true livet mitt, og tar prøver for at jeg ikke skal bli steril eller gå med uoppdaget kreft. De behandler fødselsskader, kreft, plager med fremfall, urinlekkasjeproblemer, endomtriose, ufrivillig barnløshet, hormonforstyrrelser osv. De er der for å gjøre oss tjenester, ikke for å få tilgang til kroppen. ← Jeg har vært hos "endel" gynekologer pga "risiko" svangerskap. Og jeg er alltid glad når når det er en mann, jeg. De er "alltid" mer forsiktige. Vet ikke hva det kommer av. Dette gjelder fødselsleger også. Mennene behandler kvinners underliv med mer "forsiktighet" enn kvinner. (Har pratet med endel venninner om dette - og alle har samme mening) Derfor er jeg glad det finnes mange menn som ønsker å jobbe med dette, jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 15. april 2007 #36 Del Skrevet 15. april 2007 "kan huske å ha lest".....hehe (neida, bare tulla! ) ← Hyyyysj!! Yme kan lese her inne!!! Neida, men det er sant - jeg har lest at det er en ganske vanlig fantasi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caesarean Skrevet 28. april 2007 #37 Del Skrevet 28. april 2007 Hva er dine tanker om menn som utdanner seg til gynekologer? Er ikke det litt perverst egentlig å ta en utdannelse for å få lov til å komme i nærheten av det kvinnelige kjønnsorgan??? Jeg bare spør jeg... Med hilsen fra Jon Are ← Tror du har misforstått litt her i din tolkning av gynekologer. Utdanningen til en gynekolog heter fødselshjelp og kvinnesykdommer, dette er mye mer beskrivende enn det folk flest tror de driver med. Jeg er kvinne og jeg kan godt tenke meg å utdanne meg til gynekolog, jeg tror ikke mine grunner for dette er så veldig ulike grunnene til menn som velger det samme. Som lege så ser man mye elendighet og man kan bli veldig frustrenede. Mange spesialiteter fokuserer på å holde liv i pasientene lengst mulig til en hver pris, jeg har problemer med å tvi holde pasientene til livet ofte mot deres egen vilje. I det virkelige liv så er de fleste pasientene veldig gamle eller har flere sykdommer som gjør bildet veldig komplekst, på tross av tv-serier så er det faktisk sjelden at man har muligheten til å redde liv. Noen av oss er flinke til å takle døden og andre ikke så flinke (jeg er i den siste gruppen). Fødselshjelp og kvinnesykdommer er attraktivt fordi man stort sett ser friske gravide kvinner eller kvinner med sykdommer som vi som leger kan håndtere godt (bortsett fra gynekologiske onkologer selvfølgelig). Man jobber mye med forebyggende arbeide og mindre med skadebregrensende. Det er en flott blanding mellom generell indremedisin og kirurgi, så det blir aldri kjedelig. Man har også pasienter i alle aldere, en så god blanding skal man lete lenge etter i andre spesilaliteter. Og det er et skrikende behov for en i den tredje verden (f.eks fistula pasienter som man kan totalt endre livet for.) Og man for ta del i det mest magiske i livet, samt at man kan jobbe for å bedre kvinnershelse. På den negative siden så må man ta vanskelige besluttinger fort (noe man må som lege uansett) og når det går galt så går det veldig galt. For ikke å nevne den ekstreme arbeidbelastningen. Som du ser er det utallige grunner for å velge fødselshjelp og kvinnesykdommer, tror ikke det finnes noen som sliter seg gjennom medisin bare for å bli gamle grisete menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest 1 Skrevet 28. april 2007 #38 Del Skrevet 28. april 2007 Er ikke det litt perverst egentlig å ta en utdannelse for å få lov til å komme i nærheten av det kvinnelige kjønnsorgan??? Med hilsen fra Jon Are ← Nei, synes ikke det. Spiller det noen rolle så lenge kvinnene får greie på om de har sykdommer og gynekologene kan redde liv? Liv og helse går foran. Dessuten finnes det så mange kvinnelige gynekologer og de blir stadig flere. I tillegg kan jo noen av de mannlige gynekologene være homofile, så det er sikkert ikke så mange med de motivene du mistenker dem for. På seg selv kjenner man andre best, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Artemis Skrevet 28. april 2007 #39 Del Skrevet 28. april 2007 Jeg innbiller meg at man først bestemmer seg for å bli lege, og når man skal velge felt etterhvert, så peker det seg ut en videre vei og det kan jo være spesialisering innen gynekologi. Jeg tror det kan være mer eller mindre tilfeldig at man havner akkurat der og jeg velger å tro at det ikke er av perverse baktanker man velger å bli gynekolog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimselot Skrevet 29. april 2007 #40 Del Skrevet 29. april 2007 Nei, det er ikke noe skummelt med en mannlig gynekolog... Jeg har hatt mannlig fastlege, men da jeg skulle ta g.u. bestilte jeg time hos hans kvinnelige kollega. Det var fordi jeg slet veldig psykisk og brukte legen nesten som en psykolog. Hadde jeg bare kommet til han hver gang med litt "vondt i halsen", kunne jeg tatt gu hos han, men jeg syntes det ble for intimt, når han visste alt om livet mitt og var en jeg kunne prate med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå