Gjest Jon Are Skrevet 10. april 2007 #1 Del Skrevet 10. april 2007 Hva er dine tanker om menn som utdanner seg til gynekologer? Er ikke det litt perverst egentlig å ta en utdannelse for å få lov til å komme i nærheten av det kvinnelige kjønnsorgan??? Jeg bare spør jeg... Med hilsen fra Jon Are Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 10. april 2007 #2 Del Skrevet 10. april 2007 Eh...nei, det har jeg aldri tenkt. At du tenker sånn synes jeg faktisk er ekkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 10. april 2007 #3 Del Skrevet 10. april 2007 De skal vel kunne like mye om den manlige penis? Hadde forestilt meg det jeg. Og er man god på noe så er man god på noe. Er det da ekkelt med kvinner i mansdomminerende yrker? Mannlige gynekologer er ofte mer forsiktige og flinke enn de kvinnelige har jeg fått en inntrykk av. Hvertfall de jeg har vært hos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 10. april 2007 #4 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg tror ikke de tar utdannelsen for å komme nær kvinnelige kjønnsorganer, men at de tar utdannelsen fordi de synes livmor, eggstokker etc er interessante. På samme måte som at en tannlege utdanner seg til å bli tannlege fordi h*n har interesse for tenner og munn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 10. april 2007 #5 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg tenker at han er en lege som har funnet et spesialfelt han interesserer seg for. Vet ikke hvor mye du vet om hva gynekologer faktisk gjør, men de står altså ikke bare og stirrer inn i underlivet på damer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 10. april 2007 #6 Del Skrevet 10. april 2007 Er ikke det litt perverst egentlig å ta en utdannelse for å få lov til å komme i nærheten av det kvinnelige kjønnsorgan??? ← Jada, de tar ørten års utdannelse for å få se på fitter hele gjengen! Er det forresten ikke hakket mer perverst at heterofile kvinner gjør det samme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 10. april 2007 #7 Del Skrevet 10. april 2007 Alle leger kan få se mannlige og kvinnelig kjønnsorganer så lenge de velger "riktig" arbeidsplass senere. En fastlege foretar også en hel del gynekologiske undersøkelser. En som utdanner seg til gynekolog er en som har spesiell interesse for eggstokker, livmor, graviditet, kjønnssykdommer osv. Jeg tror nok disse heller ser mer ekkelt enn en fastlege, og hvis man kun var ute etter å se på kvinnens underliv vil jeg nok tro de burde valgt en annen retning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Titt Skrevet 10. april 2007 #8 Del Skrevet 10. april 2007 Dette snakket jeg og Yme om (det var det Yme, var det ikke?). Jeg har ofte lurt på hvorfor. og det var like før jeg spurte GU sist gang jeg var der, men paahhh, jeg feiga ut. De var vel en interesse for faget da. Han tjente veldig godt sa han helt uoppfordret i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 10. april 2007 #9 Del Skrevet 10. april 2007 Eh...nei, det har jeg aldri tenkt. At du tenker sånn synes jeg faktisk er ekkelt. ← Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 10. april 2007 #10 Del Skrevet 10. april 2007 Gynekologen tar sin spesialistutdannelse fordi det er et interessant felt å jobbe med, og da mener jeg faget, ikke underlivene. Gynekologi handler ikke om å se på nakne damer, men om å jobbe for kvinnehelse, livskvalitet for kvinner, sunne svangerskap og fødsler og barn som fødes uskadde. Han/hun kladder ikke på meg, men kjenner etter svulster/oppfylninger som kan gi meg plager eller true livet mitt, og tar prøver for at jeg ikke skal bli steril eller gå med uoppdaget kreft. De behandler fødselsskader, kreft, plager med fremfall, urinlekkasjeproblemer, endomtriose, ufrivillig barnløshet, hormonforstyrrelser osv. De er der for å gjøre oss tjenester, ikke for å få tilgang til kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. april 2007 #11 Del Skrevet 10. april 2007 Det tenker jeg ikke særlig over. Som andre har nevnt, de har funnet et spesialfelt som interesserer dem. Hva med proktologer da, det synes jeg faktisk er hakket mer underlig at noen vil bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 10. april 2007 #12 Del Skrevet 10. april 2007 Gynekologen tar sin spesialistutdannelse fordi det er et interessant felt å jobbe med, og da mener jeg faget, ikke underlivene. Gynekologi handler ikke om å se på nakne damer, men om å jobbe for kvinnehelse, livskvalitet for kvinner, sunne svangerskap og fødsler og barn som fødes uskadde. Han/hun kladder ikke på meg, men kjenner etter svulster/oppfylninger som kan gi meg plager eller true livet mitt, og tar prøver for at jeg ikke skal bli steril eller gå med uoppdaget kreft. De behandler fødselsskader, kreft, plager med fremfall, urinlekkasjeproblemer, endomtriose, ufrivillig barnløshet, hormonforstyrrelser osv. De er der for å gjøre oss tjenester, ikke for å få tilgang til kroppen. ← Enig med tentacle her. Vil også legge til at jeg ikke tror det er noen som begynner å studere medisin med det mål for øyet å komme nærmest mulig underlivet. Underveis i studiene kommer studentene innom mange forskjellig fagfelt. Og noen synes fagfeltet kvinnehelse er interessant, og ønsker derfor å fordype seg videre innenfor det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 10. april 2007 #13 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg tenker da ikke annerledes om en mannlig gynekolog enn jeg gjør om en kvinnelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 10. april 2007 #14 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Det er da ikke bare kvinner gynekologer har som pasienter. Dessuten tror jeg ikke akkurat alt de får se er perfekte vaginaer. Når man drar til gynekolog er det veldig ofte fordi det er noe galt, og jeg vet ikke hvor opphissende det er å glo på kjønnsvorter etc. jeg? Endret 10. april 2007 av Bøllefrøet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. april 2007 #15 Del Skrevet 10. april 2007 Det er da ikke bare kvinner gynekologer har som pasienter. ← Jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. april 2007 #16 Del Skrevet 10. april 2007 Dessuten tror jeg ikke akkurat alt de får se er perfekte vaginaer. Når man drar til gynekolog er det veldig ofte fordi det er noe galt, og jeg vet ikke hvor opphissende det er å glo på kjønnsvorter etc. jeg? ← man skal faktisk helst sjekke seg hos gynekolog også om det ikke er noe galt, går man på p-piller, og også uten, så er det en god rutine å gå til gynekologisk undersøkelse ca annenhvert år, for å undersøke livmor, eggstokker, underlivskreft etc etc, så gynekologene ser nok plenty friske og fine vaginaer også. bortsett fra det så må jeg si at jeg engang aldri har tenkt tanken på at en gynekolog skulle ha valgt den utdanningen for å få se fitter... ærlig talt, det er bare mannfolk som kan komme på en slik tanke tror jeg, og må vel være rimelig fjern i øyeblikket også vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 10. april 2007 #17 Del Skrevet 10. april 2007 Jo. ← Nesten. De tar seg vel også av deler av utredningen for menn også når det gjelder ufrivillig barnløshet. Men gyne er gresk for kvinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 10. april 2007 #18 Del Skrevet 10. april 2007 Gynekolog må være verdens minst sexy yrke. Tenk på alle de som kommer med kjønnssykdommer, sopp, bakt. vaginose, kvinner som ikke har vasket seg og stinker ned hele kontoret, kvinner med så mye kjønnshår at de må grave seg frem? Har en gynekolog i familien jeg som virkelig får se det meste, skal man høre hans historier bør man ikke spise samtidig. Den prepubertale forestillingen om at en mannlig gynekolog får se det aller helligste på lekre babes har ingen rot i virkeligheten. Synes ikke det er perverst med mannlige gynekologer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 10. april 2007 #19 Del Skrevet 10. april 2007 man skal faktisk helst sjekke seg hos gynekolog også om det ikke er noe galt, går man på p-piller, og også uten, så er det en god rutine å gå til gynekologisk undersøkelse ca annenhvert år, for å undersøke livmor, eggstokker, underlivskreft etc etc, så gynekologene ser nok plenty friske og fine vaginaer også. ← Jepp, jeg vet, derfor jeg skrev "veldig ofte", og ikke "alltid" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 10. april 2007 #20 Del Skrevet 10. april 2007 Den prepubertale forestillingen om at en mannlig gynekolog får se det aller helligste på lekre babes har ingen rot i virkeligheten. ← Husker flere gutter i klassen min på slutten av barneskolen/tidlig ungdomsskole pratet om at de skulle bli gynekologer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå