messy Skrevet 11. april 2007 #61 Del Skrevet 11. april 2007 Det var da ikke min hensikt å svare noe som kan oppfattes som halshugging! Jeg forsøker bare å forklare meg. Jeg tror det er viktig å huske på at man ikke ser personen man diskterer med når man gjør det skriftlig. Hadde du diskutert med meg ansikt til ansikt er jeg overbevist om at du ikke hadde tolket meg slik. Jeg ser at du kommer med konstruktiv kritikk, og du er faktisk en av de få som har opptrådt saklig i denne tråden. Jeg setter pris på det, og jeg beklager at det ikke kom frem. ← I den daglige verden utrykker språket vårt (det vi faktisk sier) 10- 30% av kommunikasjonen mellom mennesker. Resten blir vist igjennom kroppsspråk, eller ikke verbale signaler. Og mennesker tolker, vi tolker det man sier og setter det i kontekst med hva du gjør, og slik danner vi oss en mening. Kommunikasjon er å tolke hverandre, og av og til klarer vi å oppfatte den andres intensjoner, andre ganger ikke. Derfor er det et ansvar her, på et forum der vi mangler store deler av kommunikasjonsmåten vår å måtte uttrykke oss på en best mulig måte, eventuelt klargjøre våre intensjoner, og skrive slik at vi ikke oppfattes som noe annet enn vi er. Det er vårt ansvar, og det eneste vi kan gjøre. Jeg synes også at du kan uttrykke deg arrogant, kanskje du skulle prøve å være litt mer ydmyk hvis du ikke mener å være det. Slik vil kanskje andre også oppfatte deg på en annen måte. - det var det jeg ville si, og takk for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjefs-snipa Skrevet 10. august 2008 #62 Del Skrevet 10. august 2008 Det er nok dessverre sant (!) Jeg har opplevd det samme- flere ganger! Kun for at jeg ved en anledning nevnte hvilke investeringer jeg og mannen min har "undt" oss (3 biler, stort hus, leilighet i NY, feriehus i Italia, hytte på fjellet og stor båt) I tillegg har de fleste fordommer mot kvinner som ikke vil ha barn (ser du stoppet ved ett- jeg er enda litt "verre" og ønsker ingen. Ser også at vi har mange av de samme begrunnelsene: ødelagt kropp, fritid, - og å få lov til å leve livet sitt sammen med mannen sin som kone ikke mor) Endelig har de fordommer mot kvinner som ønsker å være kvinner og som ønsket at en mann skal være mann...Trist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 10. august 2008 #63 Del Skrevet 10. august 2008 Det er nok dessverre sant (!) Jeg har opplevd det samme- flere ganger! Kun for at jeg ved en anledning nevnte hvilke investeringer jeg og mannen min har "undt" oss (3 biler, stort hus, leilighet i NY, feriehus i Italia, hytte på fjellet og stor båt) I tillegg har de fleste fordommer mot kvinner som ikke vil ha barn (ser du stoppet ved ett- jeg er enda litt "verre" og ønsker ingen. Ser også at vi har mange av de samme begrunnelsene: ødelagt kropp, fritid, - og å få lov til å leve livet sitt sammen med mannen sin som kone ikke mor) Endelig har de fordommer mot kvinner som ønsker å være kvinner og som ønsket at en mann skal være mann...Trist! Jeg reagerer på at du ser på kvinnekroppen som ødelagt etter man har fått barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjefs-snipa Skrevet 10. august 2008 #64 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg reagerer på at du ser på kvinnekroppen som ødelagt etter man har fått barn. Puppene henger mer, rumpa henger ofte mer, magen blir "desformert" og mange får strekkmerker. Ingen kan krangle på at kroppen ikke ødelegges av å gå gravid. Selvsagt kan man rette opp en del med plastisk kirurgi (som innleggsskriver sier at hun har gjort) - men det blir jo alikevel ikke helt det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #65 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg reagerer på at du ser på kvinnekroppen som ødelagt etter man har fått barn. Sjefs-snipa er en mann som prøver å presse på sine fordomsfulle og uvitende holdninger over på andre. Prøver å få normalisert synet sitt gjennom en kvinnerolle. Jækla trist egentlig , tror ikke han er gamle mannen , 17 år eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjefs-snipa Skrevet 10. august 2008 #66 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Sjefs-snipa er en mann som prøver å presse på sine fordomsfulle og uvitende holdninger over på andre. Prøver å få normalisert synet sitt gjennom en kvinnerolle. Jækla trist egentlig , tror ikke han er gamle mannen , 17 år eller noe sånt. ja nå har jeg hørt det også. Morsomt forsøk på hersketeknikk mot meninger du ikke klarer å argumentere mot. Kanskje "mannen" sjefs-snipa samtidig er ganske opptatt av "kvinne-shopping" på glassmagasinet og damemote i London http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=352310&hl= Endret 10. august 2008 av Sjefs-snipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 10. august 2008 #67 Del Skrevet 10. august 2008 Puppene henger mer, rumpa henger ofte mer, magen blir "desformert" og mange får strekkmerker. Ingen kan krangle på at kroppen ikke ødelegges av å gå gravid. Selvsagt kan man rette opp en del med plastisk kirurgi (som innleggsskriver sier at hun har gjort) - men det blir jo alikevel ikke helt det samme. Vel, ikke alle blir sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #68 Del Skrevet 10. august 2008 ja nå har jeg hørt det også. Morsomt forsøk på hersketeknikk mot meninger du ikke klarer å argumentere mot. Kanskje "mannen" sjefs-snipa samtidig er ganske opptatt av "kvinne-shopping" på glassmagasinet og damemote i London http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=352310&hl= Det er utrolig hva smågutter får med seg etter å ha hengt på kvinneforum og videre lest seg opp på "kvinnelige interesser". Herskerteknikk er jeg ikke fan av - foretrekker klar tale. Meningene ift. kvinnekroppen etter fødsel osv. er av såpass banale art, at det er lett å afveie dem, ville heller vært mere bekymret for egenhelse enn manglende svar . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2008 #69 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg har ikke fordommer mot folk med penger, og kjenner mange bra, velstående mennesker, men jeg har fordommer mot folk med bra økonomi som likevel klager over at de ikke har råd til _alt_. Også har jeg fordommer mot folk som ikke greier å la være å nevne de dyre eller på andre måter eksklusive tingene sine i hver samtale de deltar i. Jeg har heller ikke fordommer mot folk som velger å la være å få barn, personlig skjønner jeg dem godt og ender vel slik selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 10. august 2008 #70 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg har ikke fordommer mot folk som velger å ikke få barn, men dersom de begrunner det med at kroppen blir ødelagt så blinker det en lampe som antyder at dette mennesket må være særdeles overfladisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cynthia Skrevet 10. august 2008 #71 Del Skrevet 10. august 2008 ja nå har jeg hørt det også. Morsomt forsøk på hersketeknikk mot meninger du ikke klarer å argumentere mot. Kanskje "mannen" sjefs-snipa samtidig er ganske opptatt av "kvinne-shopping" på glassmagasinet og damemote i London http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=352310&hl= Du har tydeligvis ikke fått med deg den nyeste utviklinga, nå bor hun på gårdsbruk uten internettilgang, er sjelden i byen, og mener at barna er det viktigste hun har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 11. august 2008 #72 Del Skrevet 11. august 2008 Eg har ikkje fordommar mot folk med god økonomi, men eg synst folk med god økonomi og som ikkje viser noko forståing for at liva til folk med vanleg økonomi er heilt annsleis er utruleg irriterande, og eg tek meg i å tenkje at dei kan hende er litt vel sjølvopptekne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå