IsaCathrine Skrevet 10. april 2007 #41 Del Skrevet 10. april 2007 I min verden er ikke det relevant, og i og med at denne moren ikke har au-pair er det heller ikke et alternativ! Og det er heller ikke relevant å nevne til en mor som ikke har sovet på mange netter p.g.a sykt barn, at du slipper å stå opp om natten når barnet er sykt. Når en er sliten og frustrert kan dine små hjelpsomme hentydninger oppfattes som "ha, ha. Jeg slipper å stå opp om natten/være hjemme med sykt barn, for jeg har au-pair... det har ikke du...ædda-bædda"← Yes, akkurat det jeg mente. Etter å ha lest innleggene her inne lurer jeg på om jeg rett og slett misforstår deg! Det er ikke meningen å fornærme deg, men av det jeg har lest ser jeg at du kan oppfattes veldig arrogant til tider, men jeg tror faktisk ikke du mener å være det. Kan det være måten du formulerer deg på som får deg til å framstå slik? Om jeg kan få lov til å gi deg et velment råd? Hvis det er slik at "alle andre" alltid oppfatter deg feil, kan det hjelpe å se på egen framferd, om du utilsiktet gjør noe som kan misoppfattes. Det er ikke alltid slik at "alle andre" tar feil... Prøv å se på det du har skrevet for å se om det kan oppfattes på en annen måte enn det er ment å oppfattes... ← Det jeg prøvde å si litt lenger opp her og! (Kanskje dette var mer forståelig, har en tendens til å formulere meg krunglete.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 10. april 2007 Forfatter #42 Del Skrevet 10. april 2007 I min verden er ikke det relevant, og i og med at denne moren ikke har au-pair er det heller ikke et alternativ! Og det er heller ikke relevant å nevne til en mor som ikke har sovet på mange netter p.g.a sykt barn, at du slipper å stå opp om natten når barnet er sykt. Når en er sliten og frustrert kan dine små hjelpsomme hentydninger oppfattes som "ha, ha. Jeg slipper å stå opp om natten/være hjemme med sykt barn, for jeg har au-pair... det har ikke du...ædda-bædda" Etter å ha lest innleggene her inne lurer jeg på om jeg rett og slett misforstår deg! Det er ikke meningen å fornærme deg, men av det jeg har lest ser jeg at du kan oppfattes veldig arrogant til tider, men jeg tror faktisk ikke du mener å være det. Kan det være måten du formulerer deg på som får deg til å framstå slik? Om jeg kan få lov til å gi deg et velment råd? Hvis det er slik at "alle andre" alltid oppfatter deg feil, kan det hjelpe å se på egen framferd, om du utilsiktet gjør noe som kan misoppfattes. Det er ikke alltid slik at "alle andre" tar feil... Prøv å se på det du har skrevet for å se om det kan oppfattes på en annen måte enn det er ment å oppfattes... ← Det med au pair ble faktisk nevnt fordi det som sagt gir endel muligheter man ellers ikke har. Det var selvsagt ikke et forsøk på å være ufin, tvert i mot! Ingen av oss kan da vite om disse menneskene har mulighet til å ansette au pair eller ei? Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden finnes det faktisk mennesker med helt vanlige inntekter som prioriterer dette. Det er mulig jeg oppfattes som arrogant, men det har aldri vært min hensikt. Jeg har da også fått støtte fra flere som mener andre angriper det meste jeg skriver her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 10. april 2007 Forfatter #43 Del Skrevet 10. april 2007 Yes, akkurat det jeg mente. Det jeg prøvde å si litt lenger opp her og! (Kanskje dette var mer forståelig, har en tendens til å formulere meg krunglete.) ← Ja, jeg forsto ikke det du skrev slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 10. april 2007 #44 Del Skrevet 10. april 2007 Ja, jeg forsto ikke det du skrev slik. ← Hehe Men igjen, jeg tror du bør tenke igjennom det du skriver før du poster det, for å sjekke om det kan oppfattes som skryt av andre. Skryt kan provosere mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 10. april 2007 #45 Del Skrevet 10. april 2007 Det med au pair ble faktisk nevnt fordi det som sagt gir endel muligheter man ellers ikke har. Det var selvsagt ikke et forsøk på å være ufin, tvert i mot! Ingen av oss kan da vite om disse menneskene har mulighet til å ansette au pair eller ei? Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden finnes det faktisk mennesker med helt vanlige inntekter som prioriterer dette. Det er mulig jeg oppfattes som arrogant, men det har aldri vært min hensikt. Jeg har da også fått støtte fra flere som mener andre angriper det meste jeg skriver her inne. ← Vi har heldigvis aldri måttet slite oss ut på nattevåk. Datteren vår har alltid vært rolig og sov hele natten igjennom fra hun var ca 6 uker. De gangene hun har vært dårlig har vi betalt au pairen ekstra for å stå opp med henne om natten. Dermed har jeg vært frisk og uthvilt til å ta meg godt av henne på dagen. Jeg innser at dette ikke er hverdagen for de fleste, men dette gjør jo at jeg vet hvor deilig det er å være frisk og uthvilt når man f.eks har et sykt barn å ta seg av. Skulle jeg i tillegg stått opp om natten tror jeg virkelig det hadde bikket for meg. Hvor er støtten til den slitne moren her? "Vårt lillegull er alltid en engel, og gir hun fra seg et lite knyst på nattestid, er det heldigvis noen andre som kan ta seg av det, slik at jeg er uthvilt på dagtid. Jeg hadde nok blitt gal i din situasjon." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nordstjernen Skrevet 10. april 2007 #46 Del Skrevet 10. april 2007 Det med au pair ble faktisk nevnt fordi det som sagt gir endel muligheter man ellers ikke har. Det var selvsagt ikke et forsøk på å være ufin, tvert i mot! Ingen av oss kan da vite om disse menneskene har mulighet til å ansette au pair eller ei? Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden finnes det faktisk mennesker med helt vanlige inntekter som prioriterer dette. Det er mulig jeg oppfattes som arrogant, men det har aldri vært min hensikt. Jeg har da også fått støtte fra flere som mener andre angriper det meste jeg skriver her inne. ← Her er det gjort forsøk, på en høflig måte (!), å forklare deg hvordan dette kan oppfattes, men du står på ditt... Hadde det vært meg som hadde fått en slik kritikk hadde jeg vært litt ydmyk, og sett på om formuleringen kunne ha vært annerledes... Jeg hadde kanskje også svart: "ja, jeg ser nå at dette kunne misforståes og virke litt arrogant, men det var ikke ment slik!" Jeg ser også på ditt svar på noe som fra min side var godt ment (og jeg mener også at det var konstruktiv kritikk framført på en høflig måte), og føler at jeg blir halshugget av deg fordi jeg påpeker at kanskje du selv også har et lite ansvar for at du til stadighet blir misforstått. Jeg har kun lest dine innlegg, ikke svarene du har fått på dem, men at noen skal bli "forfulgt" og angrepet på alt en skriver er selvsagt ikke riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nemlig Skrevet 10. april 2007 #47 Del Skrevet 10. april 2007 Dere gidder til og med å lete opp gamle innlegg og ta de helt ut av sammenheng, kun for å ramme meg. ← Det var faktisk du selv som ba om håndfaste bevis for at du snakker om din angivelige rikdom i annethvert innlegg. Og det tok meg faktisk bare 5 sekunder å finne de eksemplene jeg kom med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 10. april 2007 Forfatter #48 Del Skrevet 10. april 2007 Vi har heldigvis aldri måttet slite oss ut på nattevåk. Datteren vår har alltid vært rolig og sov hele natten igjennom fra hun var ca 6 uker. De gangene hun har vært dårlig har vi betalt au pairen ekstra for å stå opp med henne om natten. Dermed har jeg vært frisk og uthvilt til å ta meg godt av henne på dagen. Jeg innser at dette ikke er hverdagen for de fleste, men dette gjør jo at jeg vet hvor deilig det er å være frisk og uthvilt når man f.eks har et sykt barn å ta seg av. Skulle jeg i tillegg stått opp om natten tror jeg virkelig det hadde bikket for meg. Hvor er støtten til den slitne moren her? "Vårt lillegull er alltid en engel, og gir hun fra seg et lite knyst på nattestid, er det heldigvis noen andre som kan ta seg av det, slik at jeg er uthvilt på dagtid. Jeg hadde nok blitt gal i din situasjon."← Dette skrev jeg jo faktisk ikke, det var det du som gjorde. Og det er milevid forskjell på de ordne der i forhold til det jeg faktisk skrev, og som du også siterer. Du tolker det på din måte, med du har faktisk mistolket meg. Men det er du ikke villig til å høre på, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 10. april 2007 #49 Del Skrevet 10. april 2007 herregud, her var det mye piss! jo, deidre, du har helt rett, og jeg skjønner hva du mener selv om andre ikke har lyst til å skjønne. her på kg skal man ikke ha mye penger -for da bør man gi halve lønna til veldedighet- og man skal ikke ha lite -for da bør man få seg en ny jobb. enkelt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 10. april 2007 Forfatter #50 Del Skrevet 10. april 2007 Her er det gjort forsøk, på en høflig måte (!), å forklare deg hvordan dette kan oppfattes, men du står på ditt... Hadde det vært meg som hadde fått en slik kritikk hadde jeg vært litt ydmyk, og sett på om formuleringen kunne ha vært annerledes... Jeg hadde kanskje også svart: "ja, jeg ser nå at dette kunne misforståes og virke litt arrogant, men det var ikke ment slik!" Jeg ser også på ditt svar på noe som fra min side var godt ment (og jeg mener også at det var konstruktiv kritikk framført på en høflig måte), og føler at jeg blir halshugget av deg fordi jeg påpeker at kanskje du selv også har et lite ansvar for at du til stadighet blir misforstått. Jeg har kun lest dine innlegg, ikke svarene du har fått på dem, men at noen skal bli "forfulgt" og angrepet på alt en skriver er selvsagt ikke riktig! ← Det var da ikke min hensikt å svare noe som kan oppfattes som halshugging! Jeg forsøker bare å forklare meg. Jeg tror det er viktig å huske på at man ikke ser personen man diskterer med når man gjør det skriftlig. Hadde du diskutert med meg ansikt til ansikt er jeg overbevist om at du ikke hadde tolket meg slik. Jeg ser at du kommer med konstruktiv kritikk, og du er faktisk en av de få som har opptrådt saklig i denne tråden. Jeg setter pris på det, og jeg beklager at det ikke kom frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nordstjernen Skrevet 10. april 2007 #51 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Her er det gjort forsøk, på en høflig måte (!), å forklare deg hvordan dette kan oppfattes, men du står på ditt... Hadde det vært meg som hadde fått en slik kritikk hadde jeg vært litt ydmyk, og sett på om formuleringen kunne ha vært annerledes... Jeg hadde kanskje også svart: "ja, jeg ser nå at dette kunne misforståes og virke litt arrogant, men det var ikke ment slik!" Jeg ser også på ditt svar på noe som fra min side var godt ment (og jeg mener også at det var konstruktiv kritikk framført på en høflig måte), og føler at jeg blir halshugget av deg fordi jeg påpeker at kanskje du selv også har et lite ansvar for at du til stadighet blir misforstått. Jeg har kun lest dine innlegg, ikke svarene du har fått på dem, men at noen skal bli "forfulgt" og angrepet på alt en skriver er selvsagt ikke riktig! ← Jeg ser at jeg må korrigere meg selv litt... Etter å ha lest innlegget ditt på nytt igjen oppdaget jeg at du i siste avsnitt innrømmet at du kunne oppfattes som arrogant, og jeg beklager at jeg var litt raskt ute. Det er flere som snakker før de tenker, jeg er til tider en av dem, og det beklager jeg! Jeg står likevel for det jeg sa at jeg tror du vil få flere positive tilbakemeldinger hvis du fortsetter å se din del av ansvaret når misforståelser oppstår. Endring: Og du rakk å poste svar før jeg rakk å legge inn korrigering... Endret 10. april 2007 av Nordstjernen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 10. april 2007 #52 Del Skrevet 10. april 2007 (endret) Dette skrev jeg jo faktisk ikke, det var det du som gjorde. Og det er milevid forskjell på de ordne der i forhold til det jeg faktisk skrev, og som du også siterer. Du tolker det på din måte, med du har faktisk mistolket meg. Men det er du ikke villig til å høre på, ikke sant? Men skjønner du ikke at det er mange som oppfatter det du sier slik? Når mange folk mistolker deg så må da kanskje se på deg selv og ikke klage på andre! Virker ikke som du er villig til å høre heller. Endret 11. april 2007 av m@msen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 10. april 2007 Forfatter #53 Del Skrevet 10. april 2007 herregud, her var det mye piss! jo, deidre, du har helt rett, og jeg skjønner hva du mener selv om andre ikke har lyst til å skjønne. her på kg skal man ikke ha mye penger -for da bør man gi halve lønna til veldedighet- og man skal ikke ha lite -for da bør man få seg en ny jobb. enkelt og greit. ← Takk for at du forstår det jeg forsøker å formidle her. Enkelte greier helt enkelt ikke å se forbi noen kjennsgjerninger de har bitt seg merke i og hengt seg opp i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 10. april 2007 Forfatter #54 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg ser at jeg må korrigere meg selv litt... Etter å ha lest innlegget ditt på nytt igjen oppdaget jeg at du i siste avsnitt innrømmet at du kunne oppfattes som arrogant, og jeg beklager at jeg var litt raskt ute. Det er flere som snakker før de tenker, jeg er til tider en av dem, og det beklager jeg! Jeg står likevel for det jeg sa at jeg tror du vil få flere positive tilbakemeldinger hvis du fortsetter å se din del av ansvaret når misforståelser oppstår. Endring: Og du rakk å poste svar før jeg rakk å legge inn korrigering... ← Den kritikken du kommer med er saklig, og jeg kan faktisk forstå hvorfor jeg får den. Det er alle disse usakllighetene og spekulasjonene til enkelte andre brukere i denne tråden jeg synes jeg ikke kan finne meg i. De er fullstendig OT og har dratt dette så langt at man virkelig må begynne å lure på hensikten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 10. april 2007 #55 Del Skrevet 10. april 2007 Takk for at du forstår det jeg forsøker å formidle her. Enkelte greier helt enkelt ikke å se forbi noen kjennsgjerninger de har bitt seg merke i og hengt seg opp i. ← jepp, og skriver du noe som provoserer bittelitt i framtiden så kommer denne tråden til å bli dratt fram... forgive and forget eksisterer ikke på kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 10. april 2007 #56 Del Skrevet 10. april 2007 Dette skrev jeg jo faktisk ikke, det var det du som gjorde. Og det er milevid forskjell på de ordne der i forhold til det jeg faktisk skrev, og som du også siterer. Du tolker det på din måte, med du har faktisk mistolket meg. Men det er du ikke villig til å høre på, ikke sant? ← Jeg kopierte sitatet ditt fra en annen, og tror folk får med seg hva som er min versjon og hva du skrev. Vi har heldigvis aldri måttet slite oss ut på nattevåk. Datteren vår har alltid vært rolig og sov hele natten igjennom fra hun var ca 6 uker. De gangene hun har vært dårlig har vi betalt au pairen ekstra for å stå opp med henne om natten. Dermed har jeg vært frisk og uthvilt til å ta meg godt av henne på dagen. jeg vet hvor deilig det er å være frisk og uthvilt når man f.eks har et sykt barn å ta seg av. Skulle jeg i tillegg stått opp om natten tror jeg virkelig det hadde bikket for meg. Hvor langt unna min versjon er dette? Mer konkret enn "milevis"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deidre Skrevet 10. april 2007 Forfatter #57 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg kopierte sitatet ditt fra en annen, og tror folk får med seg hva som er min versjon og hva du skrev. Vi har heldigvis aldri måttet slite oss ut på nattevåk. Datteren vår har alltid vært rolig og sov hele natten igjennom fra hun var ca 6 uker. De gangene hun har vært dårlig har vi betalt au pairen ekstra for å stå opp med henne om natten. Dermed har jeg vært frisk og uthvilt til å ta meg godt av henne på dagen. jeg vet hvor deilig det er å være frisk og uthvilt når man f.eks har et sykt barn å ta seg av. Skulle jeg i tillegg stått opp om natten tror jeg virkelig det hadde bikket for meg. Hvor langt unna min versjon er dette? Mer konkret enn "milevis"? ← Hvis du er villig til å legge godviljen til, tror jeg faktisk du forstår det helt av deg selv. Din versjon fremstiller dette som nedlatende "flashing", for å bruke ditt eget uttrykk. Min versjon var faktisk ment som et velmenende tips, tro det eller ei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 11. april 2007 #58 Del Skrevet 11. april 2007 Tråden er ryddet. M@msen (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Guided Skrevet 11. april 2007 #59 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Vel, det er jo bare å se på trådene denne karakteren har startet. Det dreier seg om eksklusive barneklær på nett, svindyre tapeter og spa. En slik person ville ikke ha spurt KGs lesere om hvilken tapet hun skal velge, særlig når hun etter sigende skal hyre en interiørarkitekt til å innrede soverommet. ← Men kjære vene, hun relaterer til sitt liv og sine muligheter. Skal de som har mer penger enn enkelte andre alltid holde kjeft om hva de har. Jeg har et par kolleger som for lengst er ferdige med småbarn eller ikke har barn i hele tatt og som har anledning til å gjøre mye mer enn meg økonomisk, ferieturer, oppussing osv. Men de må jo få lov til å prate om det de også, jeg tar meg i hvert fall ikke nær av det. Selvfølgelig kunne jeg også tenke meg å ha større økonomisk frihet, og mange ganger er jeg irritert over å måtte snu på kronen pga. tannregulering til flere barn og ski og sykler som må byttes ut osv. Men jeg kan jo ikke la det gå utover de som har mer penger enn meg, for det vil det alltid være noen som har. Og ja, jeg tror flere her inne tolker Deidres innlegg i misunnelsens lys, kanskje ikke bevisst men de henger seg opp i hva hun har og ikke hva hun mener. Endret 11. april 2007 av Miss Guided Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ek_Erilar Skrevet 11. april 2007 #60 Del Skrevet 11. april 2007 "Pene mennesker snakker ikke om penger", het det da jeg var liten. (Nei, ikke "pen" som i "vakker"). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå