Suzy Skrevet 30. oktober 2003 #281 Del Skrevet 30. oktober 2003 Så sår og så sint Så slem og så hard Hvorfor tvinger du meg til å tvinge deg, barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 30. oktober 2003 #282 Del Skrevet 30. oktober 2003 Så sår og så sint Så slem og så hard Hvorfor tvinger du meg til å tvinge deg, barn? Så UTROLIG bra sagt !!!! Hvorfor gjør de det???? Huff - det blir jo ikke hyggelig for noen parter - kunne de ikke bare samarbeide og gjøre det lett for seg og andre?? *sukke oppgitt etter slitsom og masete dag med "tunghørte" unger i barnehagen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 30. oktober 2003 #283 Del Skrevet 30. oktober 2003 Et langt dikt fra meg .....tanker som surrer i hodet mitt satt ned på "papiret" ... "Små føtter mot gulvet" Små føtter mot gulvet Stort ansvar Når er man klar? Glede og latter. Men også frustrasjon og sinne. Livet blir aldri som før. Man mister goder Noen er avhengig av en Men vet ikke alltid å verdsette det En klamp om foten Gråt og nattevåke Ikke lenger sove frempå om morgenen Små barn våkner tidlig Og vet ikke når det er helg Kolikk og gråt Krangel, trass, To sterke sjeler mot hverandre For jeg gir meg ikke så lett Og det pleier heller ikke barn . Klage og gråt Bleier og klesvask Skrubbsår på knær Plaster og moderlig omsorg. Sykdom og oppkast på gulv og klær Vaskebøtte og brekkninger Usj ...... Men også mykt barnekinn Snørrete kyss Lubbne deilige barnearmer Som klemmer deilige klemmer! Latter og lek Tittitt og bø ! Prøvende skritt, lære å gå Sikkert stolt mor da Lære å snakke – Mamma og pappa ....og babyspråk Synge barnesanger Mimre litt selv også – føre tradisjon videre. Lese bøker på sengekanten Fortelle eventyr En liten som sover så søtt Sutting på tutten Barneøyner som kikker over kanten På koppen når man hjelper de å drikke Søle med mat Kopper som velter Tørke og tørke Vil klare selv men ikke alltid det passer Hyl og skrik Men glad når de lærer ... Ut og trille vogn- andre som vil hilse på Være kry ....fine barneklær Myke bamser, søte tepper og dyner Så masse fint å velge i Liten hund som er sjalu – Det er heller ikke så lett for den Hundehår på gulv En liten som krabber Barnefingre i hundeører Liten hund som ikke får fred Sjalusi og vansker Når passer det? Når vil man bli mor? Planlegge eller la det skje når det skjer? Men vil jeg da??? ......... Bli bundet på livet For man slutter ikke å være foreldre Det nytter ikke å angre – de kan ikke puttes inn igjen Man må vite hva man vil Må man ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 30. oktober 2003 #284 Del Skrevet 30. oktober 2003 Til min blivende ex… Selv om vi har stoppet Og slutter vårt samliv Betyr det ikke endt liv Og at vi skal bryte alt Vi kan fortsette kontakten Og være gode venner Vi får tid til å tenke mer Og finne fram til oss selv Vi blir selvstendige Og får klare oss selv Tenke gjennom livet Og hva vi vil med det Uansett hva som skjer Og ikke skjer etter hvert Så er jeg fortsatt glad i deg Og det vil jeg fortsette å være Selv om mange følelser er døde Og vi har vokst fra hverandre Jeg håper vi kan finne tilbake Og prøve på nytt en dag Inntil da vil jeg du skal vite Og huske at de 5 beste årene i mitt liv - de delte jeg med deg… Lillian *litt nostalgisk i kveld* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 31. oktober 2003 #285 Del Skrevet 31. oktober 2003 Så UTROLIG bra sagt !!!! Hvorfor gjør de det???? Huff - det blir jo ikke hyggelig for noen parter - kunne de ikke bare samarbeide og gjøre det lett for seg og andre?? *sukke oppgitt etter slitsom og masete dag med "tunghørte" unger i barnehagen* Har også hatt noen sånne dager i det siste. Det er så leit å være verdens sinteste og verste mamma når man egentlig bare vil kose seg med dem.... Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 31. oktober 2003 #286 Del Skrevet 31. oktober 2003 Du grep kulen som var meg så på landskapet inni og ristet kraftig så snøen hvirvlet i svimle sirkler før du satte meg ned Tror ikke du så på hvirvlene engang Men ennå finner jeg snøflak *hvisker* Det snør i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 31. oktober 2003 #287 Del Skrevet 31. oktober 2003 Farvel smerten vrir seg i brystet farvel fikk jeg aldri sakt vinden tok deg med du var et støvkorn på et nedfellet blad det var et farefullt liv du levde Hold deg fast! ropte jeg forsent Høststormen hadde deg allerede i sitt grep Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 31. oktober 2003 #288 Del Skrevet 31. oktober 2003 Veldig fine dikt Suzy og Miranda!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 31. oktober 2003 #289 Del Skrevet 31. oktober 2003 Til ei god venninne.... Lille perfekte pike du sier pappa var streng tie stille,alltid tidlig i seng gråt du, ble du låst inne alltid lyve,gråt i sinne (legg det på minnet) Du sier mamma var feig og kald mamma selv,redd du svikter ditt kall for hvem er du i dag lille venn du som føler deg så slem som stengte av ditt innerste jeg gjemte nøkkelen,glemte vei hvorfor sprenger det sånn på nå du lærte tross alt å gå å tørke dine tårer,klistre på smil aldri, alltid være i tvil hvem er du i dag lille venn hvor er nøkkelen hen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 31. oktober 2003 #290 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg ville så gjerne si deg Men ordene kommer ikke Ville så gjerne du skulle vite Prøve å forstå meg Men jeg greier ikke Ordene sitter fast bak i halsen Og tause øyner prøver å si Det tungen min tier Skulle ønske du kunne lese tanker Så jeg slapp å lide sånn Da ville du visst Og jeg håper du ville forstått. Jeg vil ikke skjule noe Men jeg greier ikke å fortelle Hadde du bare hjulpet meg på vei Så hadde jeg åpnet kranen og latt deg få vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 31. oktober 2003 #291 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg drømde i natt Og våknet med savnet inni meg For jeg skulle så inderlig Ønske det ikke var en drøm. Du og jeg som endelig møttes i hungrige kyss og kåte blikk Hendene våre flerret vekk klær som var i veien Du og jeg - jeg på ditt fang Flere kyss og bevegelser fikk ting til å skje og glemt var de rundt oss Du måtte ha meg – og jeg deg Følelsen av deg inni meg vi i viltert ritt Nakne under gatelyktene for klærne var bare i veien. Jeg med ryggen mot kald gatelykt Bena slynget rundt deg Varmen din inni meg og din deilige hud presset mot min kropp Vår kåtskap smittet over på andre på gaten Og snart var vi ikke alene i elskoven Og det sjenerte slett ikke oss At de tok etter og kastet klærne Men en drøm er en drøm Pip fra vekkerklokken ødela klimakset vi jobbet mot Og tilbake lå jeg i sengen med lengsel i kroppen en brutal fredagsmorgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 31. oktober 2003 #292 Del Skrevet 31. oktober 2003 Alt jeg vil vite er at du elsker meg helt og fullt som jeg er. Og at du trenger meg for å være lykkelig. Og at når du er fra meg så er det tomt inni deg fordi jeg er ikke der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 31. oktober 2003 #293 Del Skrevet 31. oktober 2003 Det er så deilig å bare synke inntil deg og bli favnet i din godhet Å lukke øynene og kjenne pusten bli rolig Og så å la seg sveve avgårde i en drøm hvor alt er bare godt. Så godt å kjenne dine hjerteslag og din pust i håret Og armene dine som holder meg så trygt, som ikke lar meg falle ned i dypet Så deilig å kjenne godheten, tryggheten og varmen fra deg stråle inn gjennom huden min og bre seg i lille meg Så jeg kan puste rolig og slippe skremmende tanker som spinner i hodet mitt, og får meg til å se spøkelser på høylys dag. Så jeg kan slippe å kjenne redselen som gjør at jeg i panikk skriker ut i mørket – et taust rop om hjelp. Slippe det. En kort liten stund med fred og ro og følelse av velbehag. Når du er sterk for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 31. oktober 2003 #294 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg ville så gjerne si deg Men ordene kommer ikke Ville så gjerne du skulle vite Prøve å forstå meg Men jeg greier ikke Ordene sitter fast bak i halsen Og tause øyner prøver å si Det tungen min tier Skulle ønske du kunne lese tanker Så jeg slapp å lide sånn Da ville du visst Og jeg håper du ville forstått. Jeg vil ikke skjule noe Men jeg greier ikke å fortelle Hadde du bare hjulpet meg på vei Så hadde jeg åpnet kranen og latt deg få vite. Men Virgo da, - er det min situasjon du beskriver her...? Sånn føler jeg meg nemlig VELDIG... :oops: Ser du er i det lyriske hjørnet i dag, - litt sentimental kanskje? Forøvrig en fin måte å uttrykke seg på, - via dikt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 31. oktober 2003 #295 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg er vist i det lyriske hjørnet i dag ja *ler*......det er faktisk deilig å dikte noen ganger. Så godt å bare la ordene komme uten å tenke på at der skal bli skikkelige setninger .................. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 31. oktober 2003 #296 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg har vært på kurs i dag....Ble inspirert og skrev etterpå et dikt til et par av mine kolleger..... Aksept Jeg prøver, forsøker å være Akkurat slik dere vil jeg skal Men jeg er jo bare meg… Kan ikke være perfekt Kan ikke smile hele tiden Kan ikke være en engel hver dag Jeg har sterke sider og jeg har Altfor mange svake Men jeg prøver å jobbe med dem… Hele tiden jobber jeg hardt Prøver å bli bedre og bli klar på Hvor jeg trenger å bli bedre Jobber med meg selv Det er vanskelig å være inngrodd I det samme gamle mønsteret Det dårlige synet på seg selv Den vonde lille selvfølelsen som er Men jeg prøver å bli bedre Det tar på å være meg Jeg har det vanskelig selv om jeg Prøver å skjule for dere alle Jeg sliter og er deprimert Mens jeg later som jeg er sterk Til slutt knuses skallet mitt Jeg kommer frem som den jeg er Dere må se den som er innerst inne Den som skjuler seg der langt bak masken Jeg kan ikke komme videre For jeg føler ikke deres aksept Jeg skal visst være blid og glad Det er ikke meg forstår dere Jeg kan smile og le utenpå Men inni er jeg redd og trist Hvis dere gir meg betingelsesløs aksept Og sier at jeg er verdifull Også når jeg gjør feil og ikke smiler Da kan jeg få bedre selvfølelse Og tørre å ha mer tro på meg selv Kanskje svelge mer stolthet Vise hvem jeg er Og klare å gi dere hele meg Hvis dere bare aksepterer det Ta meg som jeg er Med mine gode og onde sider Først da vil jeg kunne bli et bedre menneske Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 31. oktober 2003 #297 Del Skrevet 31. oktober 2003 Det diktet likte jeg kjempegodt Lillian !! Det sier så mye- som mange glemmer å tenke på - men de det gjelder - de vet om det - og savner det - å bli aksepter SOM MAN ER - ikke måtte spille glad og fornøyd for å bli godtatt..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 31. oktober 2003 #298 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg er i det tankefulle hjørnet i kveld- og plutselig så fikk jeg for meg å skrive ned ting jeg ikke før har skrevet- for å bearbeide litt ................ Så lett for et barn å få vrange tanker Så lett for en far å ødelegge så mye Vrangforestillinger fester seg lett Like så avsky ...... Og gir såre føleleser inni et barn Gir en klump i magen som får gråten til å presse på Og sinne og avsky til å bli større Så lett å ødelegge noens barndom Ved å vise ting som man ikke hadde behøvd å se Som man ikke taklet å se Sånn husker jeg deg pappa Med bena på bordet Og ølflasken Alltid ølflaskene – og når den var tom hentet du ny .. Ble du sinna nok løpte mamma og hentet. En pappa som ble vemmelig av alkohol Sure raper, rasende stemme, snøvling Og så grovere og mer vulgær tale etter hvert Sterkt for en sart sjel En pappa som sa ekle ting Snakket om ting som ikke barnet ville høre. Som gjorde det flau og ille til mote. Fordommer skapt av en far Til alkohol, og til nakenhet, Fordommer til motorsykkelkjørere Feite, skjeggete gamle menn Med tatoveringer og øl i handa. Skinnjakker, hodeskaller, en pappa som ville være sånn Vemmelige menn med nakne damer Vemmelige menn i stuen med flasker og grove vitser Ting man ikke vil vite av. Kveld etter kveld Blader , filmer Ikke få se barne-tv Sitte på stuen flau og sinna En pappa som kikker på damer som byr seg frem på setet av en Harley. Kyssende klinende bikere som skåler i øl og snakker dritt. Mamma som ammer i en stol vedsiden av Et barns forsøk på å få vekk de ekle bildene Men ikke greier det Bilder som skal henge i til barnet en dag er voksen Og oppdager at tanken er forskrudde og må Endres på Men da er det tungt for det er så sårt Og så ekkelt Så mye som henger sammen Og som dannet formen som støpte barnet ...formet det til voksen .. Ting jeg ikke ville se Ekkelt å sitte med full pappa og se Se og høre Senere høre lyder gjennom gulvet Ekle lyder, stønn og klask Ligge i sengen og grine puten våt En spire sådd – et hat – en avsky En far har skapt fordommer Skapt følelser som aldri slipper taket Følelser man som voksen sliter med Man prøver å glemme Men det nytter ikke. Mange tabu, mange prinsipper Som gjør en utilpass i mange sammenhenger Minner om en pappa som er såre og vonde Mye å arbeide med Dette diktet er en begynnelse...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 31. oktober 2003 #299 Del Skrevet 31. oktober 2003 For min venn… Så vondt å høre om dine forferdelige erfaringer, Men jeg er glad for at du vil dele med meg. Jeg har ikke alltid ord for dine opplevelser, Men jeg vil lytte selv om mine råd er dårlige. Jeg vil gi deg min betingelsesløse kjærlighet, Vise deg at jeg bryr meg like mye om deg uansett. Jeg vil være den du kan lene deg på når du trenger det, Vise deg hvor mye du virkelig er verdt og betyr. Jeg skal ikke synes synd på deg, For ingen liker å bli sett ned på slik. Men jeg kan føle med deg og være der du er, Møte deg i dine følelser og tanker. Jeg kan la deg få åpne dine sluser, dele både det gode og vonde med meg. Jeg kan glede meg med deg, Og gråte sammen med deg når du trenger det. Jeg vil være der hvor du er, Møte deg i ditt liv og din verden. Gi deg fullstendig aksept for den du er, Selv når du kanskje ikke alltid fortjener det. Jeg kan prøve så godt jeg kan, Men jeg kan ikke love at jeg alltid har energi. Jeg kan lytte og forstå og dele med deg, Men ikke forvent at jeg alltid har råd på lager. Uansett om jeg klarer å være der for deg, Om du føler jeg stiller opp eller ei. En ting skal du vite gjennom hele tiden, Jeg vil uansett bry meg og være glad i deg. Lillian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 1. november 2003 #300 Del Skrevet 1. november 2003 Den som du skrev det til - setter nok ufattelig stor pris på det og er sikkert kjemperørt for å ha deg til slik støtte! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå