sebra Skrevet 9. april 2007 #1 Del Skrevet 9. april 2007 hvorfor er det så liten sjans for å møte en kjæreste på byen?jeg vil gjerne høre hva folk tenker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 10. april 2007 #2 Del Skrevet 10. april 2007 fordi stort sett så er folk fulle/alkoholpåvirket og ønsker seg ren sex... virker ihvertfall sånn. i tillegg så er ikke et lokale med lydnivået på max stedet hvor man har de største mulighetene til å finne ut hva slags person motparten er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 10. april 2007 #3 Del Skrevet 10. april 2007 Ser man litt matematisk på det å gå på byen, vil man for se at sjansene ikke er så store som man først tenker. På et utested som du går er det 200 mennesker. Av disse 200 er halvparten menn. Altså 100 teoretiske kandidater. Ca halvparten av disse er i fast forhold. 50 igjen. Av de 50 så trekker vi fra halvparten pga preferanser fra din side og i fra hans side. Da er vi nede i 25. Så da har vi eliminert de som er opptatt, de som ikke ser ok ut, de som ikke synes du ser ok ut. Da har vi ikke begynt å snakke om de som ikke er klar for å treffe noen, de som er for fulle, de som kun er ute etter et ligg, osv,osv I tillegg er det jo mer vanlig for noen typer mennesker å gå på byen en andre. Så spørs det om den du ser etter er av den typen som går ofte på byen eller sjelden. Da vil jo i så fall regnestykket se enda dårligere ut en det jeg har satt opp. Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebra Skrevet 10. april 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 10. april 2007 men er det ikke en god sjans for å møte folk som er like en selv hvis man henger på en type spesielt sted? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cocco Skrevet 11. april 2007 #5 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Hvorfor det er så vanskelig? Men er det det da... Før var man vel mer av den oppfatning at man ikke traff den "rette" på byen. Men spør man folk i dag hvor de traff sin nåværende, så har det vel like gjerne vært der som andre steder? Klart man kan dra ut og kun møte drita folk og de som tar med seg hva som helst hjem i de små timer, men det er da slett ikke en nødvendighet. Man finner de man ønsker å finne ute, bare man er selektiv med hvor man drar - utfra hvem som er der, "spillereglene" til stedet etc. Endret 11. april 2007 av sjarmtroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebra Skrevet 11. april 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 11. april 2007 takk det er det jeg mener jeg og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 12. april 2007 #7 Del Skrevet 12. april 2007 Det hjelper jo selvfølgelig hvis du vanker i visse miljøer interessant for deg. Er du for eksempel en rockejente er det vel naturlig å gå på konserter relevant for det du liker osv. Likeledes vil en som er interessert i kunst gå på gallerier og kunstmesser osv osv. Ikke alle mennesketyper er like disponert for å gå på byen. Er man på utkikk etter en slik så kan det bli lenge mellom hver gang man møter et interessant menneske. Legger merke til at mange sitter på gjerdet og venter. Da kan man risikere å vente lenge. Det er forskjell på å gjøre seg tilgjengelig og å være desperat. Veldig mange har jo også profiler ute på internett. Bare så synd at få gjør noe seriøst ut av profilene sine.. De fleste par bemerker hvor tilfeldig det var de traff hverandre. Jeg skulle jo til å gå hjem, Jeg skulle jo egentlig ikke hvert på besøk der den kvelden osv osv.. Så jeg tror det gjelder å gjøre seg litt tilgjengelig slik at ting har mulighet for å skje. Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gilette Skrevet 15. april 2007 #8 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Ser man litt matematisk på det å gå på byen, vil man for se at sjansene ikke er så store som man først tenker. På et utested som du går er det 200 mennesker. Av disse 200 er halvparten menn. Altså 100 teoretiske kandidater. Ca halvparten av disse er i fast forhold. 50 igjen. Av de 50 så trekker vi fra halvparten pga preferanser fra din side og i fra hans side. Da er vi nede i 25. Så da har vi eliminert de som er opptatt, de som ikke ser ok ut, de som ikke synes du ser ok ut. Da har vi ikke begynt å snakke om de som ikke er klar for å treffe noen, de som er for fulle, de som kun er ute etter et ligg, osv,osv I tillegg er det jo mer vanlig for noen typer mennesker å gå på byen en andre. Så spørs det om den du ser etter er av den typen som går ofte på byen eller sjelden. Da vil jo i så fall regnestykket se enda dårligere ut en det jeg har satt opp. Caracal ← Vet ikke om jeg skal : eller Er nettopp blitt singel og ble igår smertelig klar over hvor vanskelig det er å få kontakt med ukjente på byen.. Endret 15. april 2007 av Gilette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 15. april 2007 #9 Del Skrevet 15. april 2007 hvorfor er det så liten sjans for å møte en kjæreste på byen?jeg vil gjerne høre hva folk tenker. ← Fordi i Norge er utestedskulturen slik at man primært snakker med folk man allerede kjenner. Unntakene er hvis man er kåt eller plagsomt full. Derfor tenker folk at når noen de ikke kjenner tar kontakt, må personen være kåt eller plagsom full, og blir derfor avvisende. Vel ... ikke helt slik selvsagt. Men i betraktelig større grad her til lands enn i mange andre land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Viktor Skrevet 17. april 2007 #10 Del Skrevet 17. april 2007 Fordi i Norge er utestedskulturen slik at man primært snakker med folk man allerede kjenner. Unntakene er hvis man er kåt eller plagsomt full. Derfor tenker folk at når noen de ikke kjenner tar kontakt, må personen være kåt eller plagsom full, og blir derfor avvisende. Vel ... ikke helt slik selvsagt. Men i betraktelig større grad her til lands enn i mange andre land. ← Nah.. Dette gjelder vel egentlig ikke utestedskulturen i sin særdeleshet, men like mye det norske samfunnet forøvrig. Hvordan reagerer du dersom en vilt fremmed person innleder en samtale på trikken? Blir du en anelse skeptisk, eller føles det fullstendig naturlig? Dette tror jeg egentlig er noe som ligger dypt begravet i den norske folkesjela, og gjør seg utslag ikke bare i dagliglivet, men også når vi er ute på byen. Det er muligens derfor vi nordmenn drikker så mye også, siden alkoholen er det eneste som ser ut til å løfte litt på de mange sosiale barrierene vi har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå