venus* Skrevet 10. april 2007 #21 Skrevet 10. april 2007 Det er jo nettopp det som er problemet Jeg syntes det er vanskelig å si ifra. Jenta mi (som er på samme alder) blir jo glad for besøk. De går i samme klasse - og jeg får så dårlig samvittighet - når jeg prøver å si nei..... Sånn er jeg bare - desverre ← Det er ikke bare våre barn vi trenger å lære grensesetting, av og til trenger vi en liten oppfriskning selv. Det er litt dumt å takke ja til noe som bare fører til irritasjon. Hadde dette vært de eneste vennene til datteren din, så hadde jeg forstått det...men det virker jo ikke å være tilfellet.
Myrthel Skrevet 10. april 2007 Forfatter #22 Skrevet 10. april 2007 Det er ikke bare våre barn vi trenger å lære grensesetting, av og til trenger vi en liten oppfriskning selv. Det er litt dumt å takke ja til noe som bare fører til irritasjon. Hadde dette vært de eneste vennene til datteren din, så hadde jeg forstått det...men det virker jo ikke å være tilfellet. ← Ja, du sier noe Vet jo at det er dumt å si ja... Men jeg syntes det er så vanskelig å si nei. Føler meg så slem og sær. Neida, det er ikke eneste vennene til jenta mi - men det er de hun har hatt lengst. Disse jentene bodde nemlig her i gata - da jentene var små.... Så de har kjent hverandre hele livet...
Gjesten29 Skrevet 10. april 2007 #23 Skrevet 10. april 2007 Ja, du sier noe Vet jo at det er dumt å si ja... Men jeg syntes det er så vanskelig å si nei. Føler meg så slem og sær. Neida, det er ikke eneste vennene til jenta mi - men det er de hun har hatt lengst. Disse jentene bodde nemlig her i gata - da jentene var små.... Så de har kjent hverandre hele livet... ← Luksus problem
Gjest Mayamor Skrevet 11. april 2007 #24 Skrevet 11. april 2007 Et nei fra deg når det ikke passet (uavhengig grunn - som en ikke trenger annet enn at en ikke har lyst...) ville gjerne ført til respekt på sikt? "Snill pike syndrom" går ut over dine nærmeste og ikke dem frustrasjonen egentlig gjelder... Jeg vet det kan være vanskelig å bryte ut av mønsteret å være den som alltid er der - har vært der selv. Men i årenes løp har jeg funnet ut at enkelte gjengjelder aldri, mens med andre går det begge veier. Jeg sier ja til dem der det ikke føles som et ork å ha barna. Og spør dem og vet at når de sier ja: mener de det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå