Gjest Shayla Skrevet 9. april 2007 #1 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg og typen satt i går å snakket om gamle politiserier som vi fulgte med på når vi var mindre... Kom på ganske mange.. Men jeg husker en serie som jeg så sammen med pappa, den gikk enten fredager eller lørdager, litt sent på kvelden og det var en liten mann og en høy man som var partnere.. Noen som husker denne serien og hva den heter? Ganske sikker på at det var noe politigreier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 9. april 2007 #2 Del Skrevet 9. april 2007 det kunne vært hvilken som helst serie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 9. april 2007 #3 Del Skrevet 9. april 2007 Når så du dette, og hvilken kanal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MITO! Skrevet 9. april 2007 #4 Del Skrevet 9. april 2007 (endret) Du tenker nok på den tsjekkoslovakiske kriminalserien "Politiinspektør Klums og hans unge kollega". Denne ble sendt på NRK i perioden 1983-1985 og ble sendt i reprise sommeren 1989. Serien omhandlet politiinspektøren Herman Klums som var ansatt ved kriminalpolitiet i Gdansk. Hans unge kollega, Jonas Zlakskoff, var også en viktig karakter i serien. Som oftest måtte Klums og Zlakskoff løse intrikate mordgåter, og spenningsnivået var kjent for å være høyt. Dette var generelt en "snakkis" i perioden den ble vist på NRK. I Sovjetunionen vant serien den prestisjetunge prisen "Det Gyldne Hundebeinet" i 1983 og 1984. I 1985 måtte serien imidlertid se seg slått av den sibirske dokumentaren "Kornet. En episk skildring av kornets betydning i det kommunistiske paradis". Som en kuriositet kan det nevnes at skuespilleren som tolket rollen som Herman Klums, Radgar Klausofzki, var den første mannen som importerte og solgte hotdog-pølser etter Sovjetunionens fall. Dessverre døde han av diabeteskomplikasjoner i fjor. Endret 9. april 2007 av MITO! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shayla Skrevet 10. april 2007 #5 Del Skrevet 10. april 2007 Du tenker nok på den tsjekkoslovakiske kriminalserien "Politiinspektør Klums og hans unge kollega". Denne ble sendt på NRK i perioden 1983-1985 og ble sendt i reprise sommeren 1989. Serien omhandlet politiinspektøren Herman Klums som var ansatt ved kriminalpolitiet i Gdansk. Hans unge kollega, Jonas Zlakskoff, var også en viktig karakter i serien. Som oftest måtte Klums og Zlakskoff løse intrikate mordgåter, og spenningsnivået var kjent for å være høyt. Dette var generelt en "snakkis" i perioden den ble vist på NRK. I Sovjetunionen vant serien den prestisjetunge prisen "Det Gyldne Hundebeinet" i 1983 og 1984. I 1985 måtte serien imidlertid se seg slått av den sibirske dokumentaren "Kornet. En episk skildring av kornets betydning i det kommunistiske paradis". Som en kuriositet kan det nevnes at skuespilleren som tolket rollen som Herman Klums, Radgar Klausofzki, var den første mannen som importerte og solgte hotdog-pølser etter Sovjetunionens fall. Dessverre døde han av diabeteskomplikasjoner i fjor. ← Det var ikke denne jeg tenkte på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shayla Skrevet 10. april 2007 #6 Del Skrevet 10. april 2007 Jeg så nok serien på tv på 90-tallet. Mener det var TV2. Vet jeg har lite info å komme med men jeg husker ikke mer... Den var amerikansk hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 10. april 2007 #7 Del Skrevet 10. april 2007 Var han mindre mindre i alle retninger, eller tok han igjen i bredden hva han manglet i høyden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shayla Skrevet 10. april 2007 #8 Del Skrevet 10. april 2007 Var han mindre mindre i alle retninger, eller tok han igjen i bredden hva han manglet i høyden? ← Han var liten men god og rund. Minner litt om Danny De Vito. Men jeg har sjekket alt han har gjort og det er ikke han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 10. april 2007 #9 Del Skrevet 10. april 2007 Jake and the Fatman? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shayla Skrevet 10. april 2007 #10 Del Skrevet 10. april 2007 Jake and the Fatman? ← JIPPI!!!!! Tusen takk skal du ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøllefrøet Skrevet 10. april 2007 #11 Del Skrevet 10. april 2007 JIPPI!!!!! Tusen takk skal du ha ← Bare hyggelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 10. april 2007 #12 Del Skrevet 10. april 2007 Du tenker nok på den tsjekkoslovakiske kriminalserien "Politiinspektør Klums og hans unge kollega". Denne ble sendt på NRK i perioden 1983-1985 og ble sendt i reprise sommeren 1989. Serien omhandlet politiinspektøren Herman Klums som var ansatt ved kriminalpolitiet i Gdansk. Hans unge kollega, Jonas Zlakskoff, var også en viktig karakter i serien. Som oftest måtte Klums og Zlakskoff løse intrikate mordgåter, og spenningsnivået var kjent for å være høyt. Dette var generelt en "snakkis" i perioden den ble vist på NRK. I Sovjetunionen vant serien den prestisjetunge prisen "Det Gyldne Hundebeinet" i 1983 og 1984. I 1985 måtte serien imidlertid se seg slått av den sibirske dokumentaren "Kornet. En episk skildring av kornets betydning i det kommunistiske paradis". Som en kuriositet kan det nevnes at skuespilleren som tolket rollen som Herman Klums, Radgar Klausofzki, var den første mannen som importerte og solgte hotdog-pølser etter Sovjetunionens fall. Dessverre døde han av diabeteskomplikasjoner i fjor. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MITO! Skrevet 29. april 2007 #13 Del Skrevet 29. april 2007 ← Hva ler du av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå