honey21 Skrevet 9. april 2007 #1 Del Skrevet 9. april 2007 Nesten hver gang jeg trener kondis kommer pulsen min opp i 180 slag i minuttet. Pulsmåleren på maskinen sier "high heart rate" og pulsmåleren viser rundt 180 slag. Egentlig merker jeg ikke dette selv, for jeg føler meg helt fin. Men er det farlig å komme opp i så høy puls? Hvor lenge bør den ligge oppe i 180? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 9. april 2007 #2 Del Skrevet 9. april 2007 Nesten hver gang jeg trener kondis kommer pulsen min opp i 180 slag i minuttet. Pulsmåleren på maskinen sier "high heart rate" og pulsmåleren viser rundt 180 slag. Egentlig merker jeg ikke dette selv, for jeg føler meg helt fin. Men er det farlig å komme opp i så høy puls? Hvor lenge bør den ligge oppe i 180? Dette avhenger av hva makspulsen din er. Har selv trent gjevnlig med en slik puls over iallefall 30 minutter uten annet ubehag enn at jeg følte meg sliten mot slutten samt at jeg måtte jobbe for å få nok luft i meg. Det er noen år siden. Mener selv jeg har kommet i bedre form slik at jeg kan utføre samme type belastning med lavere puls nå, men jeg kan godt kjøre på 175 over samme tidsrom nå om jeg vil. Det er uansett en ganske høy puls og kroppen får kjørt seg, så det kan godt være en fordel å la kroppen hvile litt (ikke trene dagen etter eller ta det roligere) etter er slik økt. Pass på å starte rolig. Det er ikke noe problem å få en høy puls ved så sette i gang for full musikk med en gang før musklene har blitt varme. Min erfraring er da at det da ofte er vansklig å pulsen ned på normalt nivå ut i økten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå