Gå til innhold

Høye jenter..

mamma_mia

Anbefalte innlegg

Snitt for kvinner i Norge er ca. 164cm. Menn ca. 180cm.

Med mine 160 cm er jeg under det norske snittet, men akkurat på det amerikanske snittet for kvinner. :)

Jeg har hørt at snittet på kvinner i Norge er 172cm, prøver å finne statistikk på det, men har ikke funnet det enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er vanskelig å finne klær som passer. Jeg er ganske tynn, så L og XL er liksom litt for vidt. Det er M også.

Noen ganger er jeg heldig og finner klær i S og XS som har lange nok armer og bein.

Skriver under på den! Det er det eneste kjipe med å være høy egentlig, jeg er str.36-38 og har samme problemet... Det jeg syns er litt rart er at jeg med min høyde og mål ikke er altfor langt unna hva modellene har, men klær til "modeller" lager de visst ikke... Syns moteindustrien er litt rar på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Skriver under på den! Det er det eneste kjipe med å være høy egentlig, jeg er str.36-38 og har samme problemet... Det jeg syns er litt rart er at jeg med min høyde og mål ikke er altfor langt unna hva modellene har, men klær til "modeller" lager de visst ikke... Syns moteindustrien er litt rar på det...

Hehe. Samtidig er det rart når jeg finner en bukse i størrelse S eller XS som er lang nok i beina. Hva med de som er 1.60 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg går mye i skjørt, heldigvis. Da kan de liksom være kortere enn det de egentlig skal være uten at det gjør noe.

Endret av Hilde K S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å finne klær som passer. Jeg er ganske tynn, så L og XL er liksom litt for vidt. Det er M også.

Noen ganger er jeg heldig og finner klær i S og XS som har lange nok armer og bein.

Nøyaktig det same problemet har eg!

Gensarar o.l. i XL og L blir alltid for store og vide, og då hjelper det lite at dei er lange nok på armane! M passar av og til, om dei er små i størrelsane. Eg kjøper nesten alltid gensarar i S (og av og til i XS). Men eg må leita lenge før eg finn klede i desse størrelsane, som er lange nok på armane! T-skjorter og toppar med korte armar, er lette å finna heldigvis.:)

Når det gjeld bukser, har det blitt lettare å få tak i dei siste åra! Er så fornøyd med at eg av og til finner bukser med lengde 36.:)Det skjedde aldri før. Då eg gjekk på ungdomsskulen og vidaregåande, måtte eg enten gå med bukser som var for korte på beina, eller for vide. Kjipt...

Eg er, som alle sikkert har skjønt, høg og tynn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske høy (179 cm), og hadde store komplekser for det da jeg var barn. Selv om jeg var yngst i klassen var jeg alltid den høyeste, både blant guttene og jentene.

Jeg har alltid tenkt at høye hæler er for lave folk, men i det siste har jeg endelig innsett at også jeg kan bruke høyhælte sko. Jeg elsker det! Selv om jeg ofte føler meg stor og brautete, så trives jeg godt med høyden min nå.

Det finnes en del fordeler med å være høy. F.eks får jeg alltid sett bra under konserter og fotballkamper, og det er aldri vanskelig å skaffe seg et overblikk f.eks. på utesteder. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keycha

Jeg er 176 cm høy og jeg er også ganske glad for det. Elsker å gå i høye sko, herlige om hæla er rundt 10 cm.. Grrr :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prestekrage

Jeg er også av de som stortrives i høyden (176)! Og har igrunn aldri sett på det som noen ulempe- allerede som barn var det nyttig på bla håndballbanen...

Men- jeg merker at snitthøyden på menn ikke er høyere. Jeg som er singel har "krav" til at evt mann skal være høyere enn meg selvnår jeg stiller med hæler. Ergo"må" han være i allefall 185....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor høy hun er, og kroppsform, klær osv.

Noen passer til å være høye, andre ikke. Ofte så syns jeg ikke høye jenter er så pene. (Da tenker jeg de som er høyere enn gjennomsnittsjenta.)

Kanskje har det noe med at jeg selv er lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rundt 171-173 (alt etter når og hvor jeg blir målt) så jeg er ikke spesielt høy.. Føler meg sånn midt i mellom, hverken høy eller lav.. Så skulle gjerne hatt 10 cm mer eller mindre.. Jeg synes høye jenter er fint, så lenge de bærer høyden sin med stolthet og at de ikke er veeeldig kraftige, for da ser de veldig store ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at mange synes høye jenter er fint da ;) Ser flere skriver at 1.75 ikke er så høyt, men jeg er stort sett den høyeste når jeg er i et rom med bare jenter ihvertfall..

Er forresten endel gutter som har kommentert at de synes det er flott med høye jenter som meg, sambo elsker høyden min.. Han er 1.88 da, så jeg er jo liten i forhold..hehe. Vet endel gutter liker lave jenter, men finnes nok av de som synes vi høye er flotte også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frances

Jeg er 1.80 og det synes jeg er helt greit, bortsett fra at det kan være vanskelig å finne lange nok bukser. Går med høye hæler hvis jeg har lyst til det, selv om samboeren min er like høy som meg. Passer dog på ikke å gå rundt med lut rygg, det er det styggeste jeg ser :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Hehe. Samtidig er det rart når jeg finner en bukse i størrelse S eller XS som er lang nok i beina. Hva med de som er 1.60 da?

Jeg som er høyere enn 1.60, får "aldri" bukser som passer i lengden med mindre man kan kjøpe modellen i flere lengder (noen ganger heller ikke da), og det er selv om jeg bruker XS og S.

Det er jo lettere å gjøre en bukse kortere enn lengre, men da kan snittet på buksene bli feil :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Synes dere det er fint, mindre fint?

Du er høy, men ikke så høy at jeg ville reagert på det på noen måte.

Fint/ikke fint handler mer om proporsjoner, synes jeg. Lange, smekre bein er utrolig fint. Når høyden kryper mot 1.80 og over, er det greit om bredden ikke øker tilsvarende. Overvekt eller veldig kraftige muskler kan tippe det over i litt større enn det som er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har hørt at snittet på kvinner i Norge er 172cm, prøver å finne statistikk på det, men har ikke funnet det enda...

Og jeg har hørt at det er 1.68.

Så... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger opp. Og legger opp. Og legger opp....

Jeg er 1,62, og skal jeg ha en bukse som passer i bena må det blir dongeri.Alt annet må legges opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1.93cm mann..
Jeg er også av de som stortrives i høyden (176)! Og har igrunn aldri sett på det som noen ulempe- allerede som barn var det nyttig på bla håndballbanen...

Men- jeg merker at snitthøyden på menn ikke er høyere. Jeg som er singel har "krav" til at evt mann skal være høyere enn meg selvnår jeg stiller med hæler. Ergo"må" han være i allefall 185....

Ja, hei på deg ! :sjarmor:

Syns det er fint at damer er litt høye jeg, ei på 1.60 hadde nok vært litt for lav for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...