Gå til innhold

Høye jenter..

mamma_mia

Anbefalte innlegg

Jeg er 177, og det plaget meg da jeg gikk på ungdomsskolen og var den høyeste av alle... Men jeg har lært meg å leve med høyden oog er nå stolt av å være høy. Bruker gjerne høye hæler også, bryr meg ikke om at jeg evt er høyere enn dem jeg danser med f.eks. Mannen er 186, så som regel er han litt høyere eller like høy som meg selv med finsko :)

Sånn litt på siden... Av alle naturens merkelige luner ser det ut til at våre to gutter blir kjemper (omkring 195 og kraftige), mens datteren vår ser ut til å bli liten og nett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også 175 og synes det er en bra høyde. Jeg kan se at min datter som er nå 7 er den høyste i hennes klasse og er høyere en de fleste jevnårige guttene. Og hennes føtter er laaaaannnnge...

Abbe Selene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 163,5 og synes det er helt passe :- )

Men det er litt kjipt å være lav, for hvis man blir feit blir man rund! :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting med høyde er at selv om jeg er 175 så er beina mine forsåvidt korte mens overkroppen er lang noe som gjør at jeg får hode i taket i små biler. Husker at jeg fikk kroppsdelene mine målt da jeg var ung og mens armer, hode osv. er normalt så er ryggen for lang og beina er egentlig normale.

Anne Selene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
Hehe. Samtidig er det rart når jeg finner en bukse i størrelse S eller XS som er lang nok i beina. Hva med de som er 1.60 da?

Vi blir nokre jævlar til å leggje opp buksebein! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 172 cm.

Før synes jeg at jeg var veldig høy, men nå tenker jeg ikke over det så mye lenger selv om jeg rager over de fleste av venninnene mine. Noen ganger skulle jeg ønske jeg var liten og nett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Mar

Er 180 cm høy og det har altid plaget meg, det verste er å få tak i sko. Jeg er kraftig

derfor bruker jeg 43-44, spørs om de er små eller store i nr. finner ikke damesko i min størrelse. Om jeg bare var en vanlig 38 størrelse. høye heler??? glem det. dere på 160-170 cm ikke klag over at dere er små. det er lidderlig vondt å gå i for små sko!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Jeg er 183, å er ganske tynn å smal.

Jeg hater særiøst høyden min. synes det ser mye morsommere ut å være normalt høy. hadde vært glad om jeg hadde vært i 175 :trist:

Jeg ble kalt for liten før jeg skjøt i været, det var vanskelig å bli sett på som liten hele livet.. så aksepterte man det, nå må jeg bli sett på som MONSTER HØY.

jeg er en freak :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Er minst i familien både blant søsken og snart min egen familie også men men..

Er 160.

Er i tillegg "tettvokst" med kraftig benbygning,, så jeg ser fort ganske rund ut.

Liker høye manfolk, så han jeg giftet meg meg er ca 190

Bakdelen med det er jo at unga vokser "fra en" veldig tidlig.

Har en gutt på 14 som er ca 170 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest totelotte

Jeg er 173 og syns det er helt perfekt. Jeg ser kanskje litt høyere ut for jeg er veldig slank.

Og jeg har kjempelange bein som jeg hele tiden får skryt for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
Gjest jente 15 år

det er noe som har plaga meg veldig , er selv 160 spiller håndball og er den laveste på laget ,, har en bestevennine på 1.90 og jeg føler ,meg høøy :O tørr ikke gå i hæler , jeg er jo ikke høy er jeg !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 171,5 og når jeg var tenåring så følte jeg meg alltid stor.. Nå er jeg voksen dame og selv om jeg rager godt over en del damer, så er jeg absolutt ikke stor! Og det er jeg godt fornøyd med. Jeg bruker oftest høye hæler men rekker ytterst sjeldent opp til menn alikevel. (Det var igrunnen et underlig bilde...) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hmm_*

til du som er 180 høy og sier u ikke finner sko på din str , har en kusinee som er 186 og har samme probllemmet med sko men er jo bare å bestille på nette , finner sikkert mye finee skoo der !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Jeg er 187,og det plager meg ikke nå lenger.Tenker ikke over det lenger egentlig.

Gjennom oppveksten var jeg alltid høyest,og tynnest så det synes jeg var noe dritt da.Folk kommenterte det også mye mer før,så det gjorde det ikke noe bedre.

Klær og sko kan jo være litt vanskeligere å finne,men har jo heldigvis nettshopping ;)

Dessuten hvis jeg vil gå med høye hæler så gjør jeg det også,hvorfor skal man ikke gjøre det bare fordi man er høy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
det er noe som har plaga meg veldig , er selv 160 spiller håndball og er den laveste på laget ,, har en bestevennine på 1.90 og jeg føler ,meg høøy :O tørr ikke gå i hæler , jeg er jo ikke høy er jeg !!

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være elegant å se på høye damer synes jeg :)

Selv er jeg bare 1.66, og er igrunnen fornøyd med det. Nå iallefall, før ville jeg alltid være lengre.. typen er 1.90, så vi ser jo ut som "Helan og Halvan" på tur når vi kommer ved sidenav hverandre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn: Hvis jeg er på et utested hvor det er mange høye damer føler jeg meg litt mindre sett enn dem, for å si det sånn. Er man høy tiltrekker man seg automatisk mer oppmerksomhet fordi man syns mer. Samtidig er det noe søtt og sjarmerende ved korte kvinner, mange av dem ser så yndige ut.

Jeg er 168 cm høy, noe som er nøyaktig på gjennomsnittet:

http://ww2.tidsskriftet.no/tsweb/199630/leder5.html

"Gjennomsnittlig høyde hos menn var 180 cm, hos kvinner 168 cm. Mennene ønsket gjennomsnittlig å være to centimeter høyere, kvinnene bare en centimeter." Det er nok riktig, jeg ville ha likt å være to cm høyere. Men jeg er godt fornøyd med å være 168, altså. Det er fordeler og ulemper med alt. Omtrent alle kvinner sliter med å finne seg bukser, det er ikke noe som gjelder bare for høye og korte kvinner. Selv har jeg timeglassfasong og det er ikke lett å finne bukser som er vide nok i lårene og hoftene samtidig som de må gå inn i livet. Men jeg har funnet mine butikker og handler i dem. :)

Så... Skal vi være enige i at alle høyder er like fine? Og at det hadde vært kjedelig hvis vi alle var like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1.74 høy, og er dermed høyere enn alle mine veninner. Men føler meg likevel ikke såpass høy at jeg tenker så mye over det. :) Er veldig fornøyd med min egen høyde, jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...