Bimbo Skrevet 1. mars 2003 #1 Del Skrevet 1. mars 2003 "Mannen som drepte sin eks-samboer med nitti knivstikk var på en livsfarlig blanding av rohypnol og kokain" stod det i vg i går. Rohypnol er det nye dødsdopet. Hjernen kobles ut, men kroppen er fortsatt oppe og går. Man kan bli svært aggressiv og mister alle hemninger. Dette kan få fatale konsekvenser, og man husker absolutt ingenting dagen etterpå. Strengere straff for rohypnol! Etter min mening det farligste stoffet som er å oppdrive på gata! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 1. mars 2003 #2 Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg hadde satt større pris på å møte en som var rusa på hypas enn en alkoholisert jævel på vei hjem en mørk lørdagsnatt. Hypas for seg selv er bare avslappende og søvndyssende. Kombinert med kokain er det desto værre, men det er i all hovedsak kokainen som gir rusen. Hypperne er med på å "roe ned" og "klarne opp". Okei, kjære bimbo. Jeg hadde satt stor pris på om du kunne svare meg på hvorfor hyppere er farligere enn - kokain, som gir utagerende atferd og begrenset tankekapasitet? - amfetamin, som sletter grenser, men gir mer energi? - heroin, som gir en så stor avhengighet at mennesker dreper for den? - alkohol, som sletter grenser, gjør folk aggressive, lukter vondt og samtidig er allment akseptert? - ecstasy, som gir folk livsvarige psykoser og halliser, dreper etter en gangs bruk, og blir "inngangsport" til narkotika- eller pillehelvete? Kid-a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 1. mars 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 1. mars 2003 Fordi du som sagt mister alle hemninger. Jeg har sett folk sette seg inn i bilen å kjøre avgårde (endte heldigvis bare i grøftekanten) uten å huske hvor de bodde, et under at de overlevde, jeg har hørt folk ringe å true personer på livet for to sek senere å ha glemt hvem personen var. Jeg har sett folk skamslå uskyldige med balltre uten å huske en skitt neste morgen og jeg har aldri sett et slikt raseri som hos personer på hyppere. Har en beroligende effekt i små doser, oppkvikkende i store doser. Og det er da du blacker ut. Har en kompis som kun husker at han svelget 7 stk, og våkner så opp på sykehuset etter en overdose på 50. Jeg har måttet forklare venner hvem jeg var titalls ganger i løpet av en kveld fordi de var fjerne på hyppere. Torpedoer spiser rohypnol fordi det gjør dem likegyldige. Jeg har spist dem en gang. Og da våknet jeg av at det brant i leiligheten. Den verst tenkelige rus, er den som forandrer hele personligheten din, og det gjør den på "grønne" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 1. mars 2003 #4 Del Skrevet 1. mars 2003 Hvis vennene dine har så korttidshukommelse og banker hverandre med balltre så kanskje du burde holde deg unna dem. Hysteriet omkring hyppere er den eneste grunnen til at prisen har halvert seg på mindre enn et år. W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 1. mars 2003 #5 Del Skrevet 1. mars 2003 Hysteriet omkring hyppere er den eneste grunnen til at prisen har halvert seg på mindre enn et år.W Så du er bekymret for at prisen har gått ned... Selger du altså...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 1. mars 2003 #6 Del Skrevet 1. mars 2003 Bare påpeker enkle fakta her i verden, at dess mer snakk og mas det er om hyppere, desto større blir etterspørselen og markedet med den konklusjon at hyppere har halvert prisen. W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2003 #7 Del Skrevet 3. mars 2003 Jeg vil gi min støtte til Bimbo. Var gift med en mann som viste seg å være avhengig av hyppere. Han brukte innimellom også andre ting (alt som finnes av kjemiske og organsike rusmidler) men det var de gangene han hentet hyppere hos legene sine (kjekt å ha mange leger...) jeg ble redd. Han er en kjempe-ok mann egentlig. Men når han får i seg rohypnol (10 eller flere, de virker som sovemiddel i små doser) kobler hjernen og personligheten hans ut, men kroppen vandrer rundt, og han blir (som 9 av 10 andre rohypnolmisbrukere) psykopat. Han har mishandla meg, prøvd å drepe meg, banka andre folk og gjort sinnsyke ting. Etterpå husker han ingenting!! Dette er veldig typisk! Verst blir virkningen sammen med sentralstimulerende stoffer som kokain og amf. På noen personer blir også denne virkningen ekstra forsterket. Har prøvd dem selv, huska ikke noe men de tingene jeg ble fortalt at jeg hadde gjort hadde jeg problemer med å tro på at jeg virkelig hadde gjort... jeg forsto at det faktisk var sant, derfor holder jeg meg unna denslags... Min eks-mann husker ikke noe av det jævlige han har gjort men skjønte omsider at det jeg og andre sa var sant. Han har vært til avvenning i over et halvt år. Håper det ordner seg for han. Jeg er en dame på over 40 år som p.g.a. mitt ekteskap med en rusmisbruker var i dette miljøet i mange år, så jeg har faktisk peiling på det jeg snakker om! Pohypnol er det absolutt farligste rusmidlet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2003 #8 Del Skrevet 6. mars 2003 Det var mye enklere for noen år siden! En (dårlig) kompis av meg solgte et helt glass med fluortabletter for 60 kroner stykket på party i Spektrum - tablettene var grønne på den ene siden og oransje med smil på den andre siden... Ellers mener jeg at det blir litt feil å rangere ulike typer stoff, selv om noe isolert sett gir en mer sympatisk rus enn noe annet. Der jeg jobber har jeg sett ødelagte mennesker etter de aller fleste stoffer, også "bare" hasj eller Mari Huana, Khat og andre søtsaker. Det frister med andre ord IKKE til utprøving!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå