Gå til innhold

Forkjølelsesblemmer

Eowyn

Anbefalte innlegg

Åh noe så irriterende!!

Hver gang jeg blir forkjølet, så får jeeg slike små blemmer, som oftest rundt nesepartiet. Og det sviiiir!!! :cry: Noen som har noen gode tips om hvordan jeg blir fort kvitt sånne? salve eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eowyn, er det blemmer som går over til sår? Får du sånne forkjølelsessår på munnen også?

Får du på munnen også har du Herpes Simplex og da kan du bruke Zovirax krem eller Vectavir krem, som du dessverre må ha resept på i Norge. Denne skal smøres på blemmene når det er utbrudd.

En sårsalve som er god er Bacimycin som du får på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får de blemmene ved munnen også av og til.

Takk for tipset! Skal få meg en resept på sånn zoviraz tror jeg, har hørt før at den skulle visst være så bra. Har prøvd bacimycin, men synes ikke den gjorde det noe bedre...Men kanskje jeg prøvde for lite! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, få deg Zovirax, du. Den skal du bruke med en gang du kjenner antydning til at blemmene kommer. Bacimycin er ikke til å bruke på blemmene, men på såret, som du sikker vet, og sår forsvinner jo aaaldri så fort man vil uansett. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Bruker også å få belemmer av og til. Hvis jeg merker at de kommer (kløe, stikking i huden) og ikke har annet, bruker jeg honning som jeg smører tynt på der jeg klør. Klisserlitt, men utrolig effektivt! Hvis jeg tar på med en gang jeg merker noe, forsvinner blemmene før de kommer. Hvis de har rukket å dukke frem hindrer honningen sårdannelse og de forsvinner kjempefort.

og honning er jo også godt i te......... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt Zovirax uten resept i bl.a. Danmark og Tyskland. Vil du prøve noe uten resept, er det verdt å prøve Brulidine (reseptfri sårkrem du får på apoteket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du først skal til legen får å få Zovirax så kan du spørre ham/henne om du kan få piller i stedet.

Det er mye bedre. Ta en pille i det du kjenner at det begynner å pitre og forkjølelsessåret forsvinner før det bryter ut.

Mine piller heter Valtrex (USA) , men de heter kanskje noe annet i Norge.

Ingen vist i å slite med forkjølelsessår når du kan bli kvitt det!

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får no blememgreier i munnen noen ganger. Lenge siden nå,men er jo sinnsykt vondt..

er vel ikke forkjølelsessår..men gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mentholatum kurerer alle sår!

Ikke slike forkjølelses/herpes-sår, dessverre. Jeg bruker også Zovirax, men føler ikke at denne heller er så veldig hjelpsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er egentlig enig, Livets Datter, men den er sååå mye bedre enn ingenting. Hvis man er rask og smører på ved den minste antydning, så har jeg opplevd at det forsvinner, men av og til ikke. Når utbruddet først har kommet skikkelig og det også er sår, da hjelper dessverre kremen ikke så mye.

Men jeg ble litt interessert disse pillene, jeg. Ante ikke at det var en mulighet. Skal spørre legen neste gang jeg er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte zovirax jeg, og etter et par dager var blemmen tørket inn. Da brukte jeg Bacimycin i et par dager for ikke å få skorpedannelse og arr. Så nå er alt fint igjen!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at herpes kan smitte fra munn til kjønnsorgan. Viktig å ikke ha munnsex med noen under utbrudd. :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

NEEEEEEEEI, det murrer i leppa!!!!! :frustrert:

Har ikke hatt dette på et halvt år. Aaaargh!!!

Det vises ikke men det murrer..jeg smører på Zovirax som bare det og jeg skal ut senere for å kjøpe Herstat.

Jeg hååper ikke det bryter ut..neeeineinei. :grine:

Det kommer bestandig på natta når det kommer og hver gang på overleppa. Å våkne opp å kjenne dette er IKKE gøy!! :kjempesinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...