Anglofil Skrevet 6. april 2007 #21 Skrevet 6. april 2007 (endret) Så vidt jeg har skjønt, så kan man avvise folk som har lagt deg til uten at de ser at du har avvist dem. De ser bare at man ikke har lagt dem til. For å være enda mer fjortis, så fins det en funksjon på msn hvor man kan være pålogget uten at noen ser det, i tilfelle du ikke visste det. Dette blir jeg nysgjerrig på. Har nemlig en venninne som ble mobbet, som har gjort det samme, har jeg lagt merke til. Så at de hadde skrevet hyggelige meldinger på veggene til hverandre. Mener ikke at mobbere trenger å bli slemme voksne, og man kan tilgi og alt det der, men syns det virker som en veldig kunstig greie. ← Nei, nei. Jeg kunne aldri skrevet "hyggelige" meldinger til mine mobbere, ei er dette en måte for meg å si at jeg har glemt det som har skjedd. Men samtidig så ønsker jeg ikke mine mobbere vondt, ei ønsker jeg å slite med dem heller. For jeg hater dem ikke, hadde jeg gjort det, så hadde jeg aldri hatt dem på min kontaktliste heller. Men jeg ser også at det kan åpne for noe nytt, kanskje en fornyet kontakt som kan føre til en slags tilgivelse fra min side. Jeg ønsker bare å se hvordan det går med dem, men hyggelige meldinger sender jeg dem ikke. Ikke enda. De får i såfall ta det første skrittet, for jeg har fremdeles en god del saker og ting jeg vil si dem. Samtidig, ved å legge dem til, vil jeg vise at jeg er såpass åpen. Så får vi se hva som skjer heretter. Jeg har nemlig lyst til å ta et oppgjør med fortiden, det har jeg i grunn hatt lyst til lenge. Kanskje muligheten byr seg nå. Mvh Yvonne Endret 6. april 2007 av yvonne
dront Skrevet 6. april 2007 #22 Skrevet 6. april 2007 .. men for en teit side, jeg registrerte meg (riktignok med fake navn ) og søkte på skoler jeg har gått på og sånt. Men det kommer jo ikke opp noen ting? Den videregående skolen jeg gikk på er ikke i registeret, ikke høyskolene heller. Jeg får vel bare anta at mine bekjente og jeg henger litt etter - enda det sikkert er snakk om et par-tre tusen tilsammen som har gått samtidig på samme skoler som meg...
Titta Skrevet 6. april 2007 #23 Skrevet 6. april 2007 Jeg har stort sett bare lagt til folk jeg har kontakt med idag, evt. folk jeg har gått på skole med som jeg hadde god kontakt med da og som jeg i det minste vil prate litt med for å høre hva de holder på med nå. Ser at det er endel som legger til omtrent alle de noensinne har møtt, men det ser jeg ikke noe poeng i. Jeg gidder ikke å hive meg på "Hvem har flest venner" karusellen. Så jeg er nok litt selektiv når jeg adder folk, men har enda ikke sagt nei når noen har addet meg. Er noen som har addet meg som jeg virkelig ikke skjønner hvorfor, enkelt jeg ikke har noe som helst med, og som jeg ikke kommer til å prate med på facebook uansett. Men samtidig så er det litt gøy også da. Verden er utrolig liten når alt kommer til alt. Er kjempemange jeg kjenner (bekjente) som tydeligvis kjenner hverandre fra andre steder enn via meg, og det er litt morsomt.
Anglofil Skrevet 6. april 2007 #24 Skrevet 6. april 2007 (endret) Det er jeg faktisk litt enig med deg i Titta. Men med facebook, har jeg også fått kartlagt at jeg egentlig har en meget stor bekjentskapskrets. Mye større enn jeg faktisk var klar over (har selv over 100 på lista), og rundt 90 % av disse prater jeg med jevnlig, enten ved at jeg har gått i samme klubb eller er aktiv i samme organiasjon som dem. Folk jeg har gått på skole med er det færre av, men det blir noen. Synes det er en glimrende måte å holde kontakten med folk jeg har blitt kjent med på f. eks sommerleir, som bor i Finnmark osv. Så jeg er virkelig bitt av basillen. Mvh Yvonne Endret 6. april 2007 av yvonne
Susannah Skrevet 7. april 2007 #25 Skrevet 7. april 2007 Men sære meg, nekter å legge til folk jeg ikke har noe å prate med om. Har også lagt ut bilder jeg ikke ønsker å dele med alle mulige. Vet jeg kan opprette en begrenset profil, men vet ikke om jeg gidder. ← Jeg er akkurat som deg på dette området. Har allerede avvist en venn av min søster på Facebook, skjønner ikke hvorfor hun vil at vi skal være "venner", vi snakker aldri sammen IRL, har null kjemi. Så jeg tar meg den rett å være litt kresen her, har nok folk på MSN-listen jeg aldri snakker med og det synes jeg faktisk er litt ubehagelig. Har ikke guts til å fjerne dem fra listen heller. Jeg legger heller ikke ut bilder som er private, har bare lagt ut landskapsbilder fra turer osv. Men har laget en gruppe som er helt privat, det er for noen nære venner og det er bare vi som kan se den og vet at den eksisterer,der kan jeg legge ut litt bilder med ansiktet mitt på. Vet det er mange som synes det er sært, men jeg har ikke lyst til å ha hele livet mitt brettet ut på nett. Har heller ikke fullt navn i profilen, er bare litt paranoid når det gjelder sånt.
Gjest Frysepulver Skrevet 7. april 2007 #26 Skrevet 7. april 2007 .. men for en teit side, jeg registrerte meg (riktignok med fake navn ) og søkte på skoler jeg har gått på og sånt. Men det kommer jo ikke opp noen ting? Den videregående skolen jeg gikk på er ikke i registeret, ikke høyskolene heller. Jeg får vel bare anta at mine bekjente og jeg henger litt etter - enda det sikkert er snakk om et par-tre tusen tilsammen som har gått samtidig på samme skoler som meg... ← Endel skoler er lagt litt feil... Jeg fant både ungdomsskolen og videregående under Oslo - og de skolene ligger i Akershus
dront Skrevet 7. april 2007 #27 Skrevet 7. april 2007 (endret) Endel skoler er lagt litt feil... Jeg fant både ungdomsskolen og videregående under Oslo - og de skolene ligger i Akershus ← Ok, da skal jeg prøve å søke litt mer rundt. Men det virker som endel ikke er lagt inn også. F eks fant jeg bare tre videregående skoler i Trondheim. Dessuten finner jeg bare to bekjente (fire hvis jeg regner med et par jeg åpenbart har fått mail fra en gang i tida, men som jeg ikke vet hvem er) når jeg søker med adresselistene mine, og får heller ikke opp noe når jeg søker på diverse navn. Google er mer interessant sånn sett Edit: Aha, skolene er bare ikke lagt inn i de rullgardinmenyene, man må søke direkte. Fant noen perifere bekjente, men ikke noen det er naturlig å ta kontakt med. Kjedelig Men kommer sikkert til å snike (for det er det man gjør) mer om noen måneders tid for å se om flere har lagt seg til - i et litt mer oversiktlig system. Endret 7. april 2007 av dront
Lizzie123 Skrevet 9. april 2007 #28 Skrevet 9. april 2007 Jeg registrerte meg på Facebook i går, og jeg må si jeg syns det var helt genialt. Blant annet fordi de fleste er registrert med fullt navn. Så jeg søkte på folk jeg hadde gått på barneskolen med og slikt, og fant mange. Så jeg søkte rett på navn da, istedet for og søke på de forskjellige skolene jeg har gått på. Helt utrolig hvor mange av mine gamle bekjente som faktisk var registrert der inne. Må nevne at jeg også har profil en del andre steder også, bl.a nettby, og der har jeg funnet kanskje 2 gamle bekjente. Der er jo folk under "alias", så ikke så lett og finne noen der da.
-Viola- Skrevet 10. april 2007 #29 Skrevet 10. april 2007 Kvinneguiden har jo en egen gruppe der inne også.....
Amadea Skrevet 11. april 2007 #30 Skrevet 11. april 2007 Facebook brukes tydeligvis på forskjellig måte. Jeg hadde i hvert fall aldri giddi å bruke det hvis det ikke var for at det ga sjangsen til å få kontakt med gamle kjente. Vennene mine har jeg jo kontakt med IRL, på telefon og MSN. Trenger ikke Facebook til det. Hadde ikke tenkt på at folk kunne reagere på å bli lagt til på vennelista. Men så legger ikke jeg ut bilder og slike ting da (bortsett fra profilbildet). Selv har jeg lagt ut kontaktdetaljer, studier og hva jeg jobber med. Det er det jeg er interessert i å se hos andre også. Kjempegöy å se hva klassekamerater fra barneskolen driver med nå! I tillegg gir det jo sjangsen til å ta opp igjen et gammelt vennskap og jeg vet at reunions blir planlagt på Facebook. Håper ingen har syntes det var kjipt at jeg la de til!
lillesky Skrevet 11. april 2007 #31 Skrevet 11. april 2007 Jeg har blitt hekta på Facebook jeg også! Jeg legger til venner, bekjente, skolekamerater etc. Veldig artig "å se" gamle kjente igjen.
Gjest Frysepulver Skrevet 11. april 2007 #32 Skrevet 11. april 2007 Kvinneguiden har jo en egen gruppe der inne også..... ← Artig å se Kommer ikke å melde meg inn selv, men moro at andre treffes der
thapara Skrevet 13. april 2007 #33 Skrevet 13. april 2007 Jeg spør ikke folk jeg ikke _faktisk_ er venner med, men ærlig talt synes jeg det er litt arrogant å ikke legge til folk som spør.. (med mindre man ikke vet hvem det er) :/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå