Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)

Hvem legger du til som venner? De jer har kontakt med til vanlig har jeg jo på msn uansett, men det er jo artig å se hvordan det går med gamle klassekamerater eller andre folk. Spør du folk du har kjent for lenge siden om å legge de til som venner? Hvordan ville du reagert om en du kjente for lenge siden spurte deg om h*n kunne lagt deg til som venn?

Endret av Bellatrix
Videoannonse
Annonse
Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)

Njææ... Det kommer litt an på.

Jeg la til noen på msn-lista mi selvfølgelig, for det er jo sånn ting fungerer, men har også lagt til noen bekjente (som jeg har vært usikre på om jeg skulle legge til), og det gikk jo fint.

Har jeg ikke snakket med bekjente der inne på årevis legger jeg de ikke til nei.Jeg hadde ikke reagert noe særlig på det hvis noen gjorde det med meg i allefall. :)

Endret av Frøken Titt
Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)

Jeg har folk jeg egentlig ikke har så mye kontakt med, men som jeg har gått på skole med på msn-lista. Finner en del kjentfolk på facbook, men å kalle dem venner blir vel å overdrive. Samtidig er det jo folk der som jeg så på som venner før, men som jeg rett og slett bare har mistet kontakten med på grunn av flytting. Det burde vært to kategorier, venner og bekjente. :ler:

Endret av Bellatrix
Skrevet

Jeg har flere venner der som jeg ikke har sett siden barneskolen! Vi har stort sett kommet bort fra hverandre (pga flytting, forskjellige skoler osv), og det har vært så gøy å snakke med dem igjen!

Jeg har både sendt og fått friend request fra disse! Kjempekoselig er det! :)

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg har mange fra skoledagene, gode venner, bekjente etc

Skrevet

Jeg legger til de både gode venner og bekjente fra idag, og også bekjente fra tidligere. Var senest i dag som en la meg til som jeg strengt tatt ikke kjenner noe særlig (men han tror vel han kjenner meg gjennom jobben min...), og jeg aksepterte jo det uten å reagere noe rart på det..

Det gjør jo ingenting om man har noen der som venner som man ikke har så mye kontakt med, med mindre man bruker profilen sin til å skrive mye sensitivt.

Skrevet

Jeg har for det meste lagt til folk jeg virkelig liker og kjenner, ser ikke poenget med å ha all slags folk jeg gikk på skole med for lenge siden på vennelisten.

Har et par perifere "venner", de har jeg lagt til "restricted" liste eller hva det heter, slik at de ikke kan se alle bilder og sånt. Jeg har også sagt nei, eller reject, når noen har villet legge meg til listen sin, rett og slett fordi jeg ikke så poenget.

Skrevet

Folk jeg kjenner godt har jeg kontakt med via andre kanaler enn facebook, og jeg kommuniserer med dem via andre kanaler. Via facebook har jeg kontakt med folk jeg ellers ikke ser så mye.

Skrevet

jeg har lagt til både venner og bekjente.. mange som har lagt meg til som jeg egentig ikke kjenner godt.. men det har jeg ikke noe problem med..

Skrevet

Jeg har også ganske mange perifere venner på min liste. De nære, gode vennene snakker jeg jo med IRL stadig vekk..

Skrevet

Har egentlig de fleste, både av nære venner og gamle klassekamerater, i min venneliste. Har blitt helt hekta. :sjenert:

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest bamsemums
Skrevet

Spennende med facebook, funnet mange gamle klassekamerater og gamle venner :-D

Skrevet

Hva er facebook? Har aldri hørt om det før :sjenert:

Skrevet

Flere av mine venner på Facebook har langt over 100 "Friends", så da er vel vennebegrepet strukket ganske langt. Har inntrykk av at mange legger til rubbel og bit, kanskje litt for statusen med å ha mange på lista si. Jeg har også både selv lagt til og blitt forespurt av mer perifere venner/bekjente/gamle naboer/klassekamerater etc, og synes egentlig det er bare koselig! :)

Hva er facebook? Har aldri hørt om det før  :sjenert:

Facebook

Er vel mye det samme som andre profilsider på nett, men du kan melde deg inn i ulike nettverk ettersom hvor du går på skole etc., og dermed er det større sjanse for å finne igjen nåværende og gamle kjente. Kan ellers legge inn bilder, interesser, linke til andres bilder og sider, legge igjen hilsener etc.

Skrevet

Blitt 100% hekta jeg også. Har for det meste lagt til venner jeg gikk på skole med samt folk jeg bare har møtt helt tilfeldig. Det er jo et helt fantastisk konsept! :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg syns det der er et stress. Har bare lagt til de som er ordentlige venner, mest de jeg bor langt unna. Grei måte å holde kontakten på. Men har faktisk en liste med folk jeg knapt husker navnet på som har lagt meg til. Men sære meg, nekter å legge til folk jeg ikke har noe å prate med om. Liker ikke småprat, eller vennekonkurranser. Jada, rar.

Har også lagt ut bilder jeg ikke ønsker å dele med alle mulige. Vet jeg kan opprette en begrenset profil, men vet ikke om jeg gidder.

Skrevet
Jeg syns det der er et stress. Har bare lagt til de som er ordentlige venner, mest de jeg bor langt unna. Grei måte å holde kontakten på. Men har faktisk en liste med folk jeg knapt husker navnet på som har lagt meg til. Men sære meg, nekter å legge til folk jeg ikke har noe å prate med om. Liker ikke småprat, eller vennekonkurranser. Jada, rar.

Det har jeg også tenkt på, har allerede problemer med å bruke msn pga folk jeg egentlig ikke gidder å prate med.. Er det sånn at det blir veldig tydelig at man ikke gidder å svare noen, eller hvordan fungerer det? Tør ikke registrere meg :ler:

Skrevet (endret)

Selv har jeg til og med lagt til tidligere mobbere, eller andre mennesker jeg ikke kan fordra, men som jeg har gått i klasse med. Grunnen til det er meget enkel; jeg er kjempenysgjerrig på de folka jeg gikk i klasse med før og har lyst til å se på profilen deres. :sjenert: I motsetning til msn, så trenger man jo ikke direkte å snakke til dem, bare ha dem der. ;)

Endret av yvonne
Skrevet

Ok, så man snakker ikke nødvendigvis med dem? Og kan man se andres profiler uten å legge dem til? Da kanskje jeg skal prøve :)

For nysgjerrig er jeg.

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Det har jeg også tenkt på, har allerede problemer med å bruke msn pga folk jeg egentlig ikke gidder å prate med.. Er det sånn at det blir veldig tydelig at man ikke gidder å svare noen, eller hvordan fungerer det? Tør ikke registrere meg  :ler:

Så vidt jeg har skjønt, så kan man avvise folk som har lagt deg til uten at de ser at du har avvist dem. De ser bare at man ikke har lagt dem til. For å være enda mer fjortis, så fins det en funksjon på msn hvor man kan være pålogget uten at noen ser det, i tilfelle du ikke visste det.

Selv har jeg til og med lagt til tidligere mobbere, eller andre mennesker jeg ikke kan fordra, men som jeg har gått i klasse med. Grunnen til det er meget enkel; jeg er kjempenysgjerrig på de folka jeg gikk i klasse med før og har lyst til å se på profilen deres. :sjenert: I motsetning til msn, så trenger man jo ikke direkte å snakke til dem, bare ha dem der. ;)

Dette blir jeg nysgjerrig på. Har nemlig en venninne som ble mobbet, som har gjort det samme, har jeg lagt merke til. Så at de hadde skrevet hyggelige meldinger på veggene til hverandre. Mener ikke at mobbere trenger å bli slemme voksne, og man kan tilgi og alt det der, men syns det virker som en veldig kunstig greie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...