Gå til innhold

Stort interessefelt...


Miss B

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med valg av yrke..og lurer på om jeg skal bli sykepleier, lærer eller ta et masterstudium i hotell-og reiselivsledelse....fra før har jeg universitetsstudier. Er det noen som er noen av delene? Har dere flere tips? Jeg har et stort interessefelt- men intet "kall"...er det noen her som er noen av delene? Frihet i yrket er viktig for meg, det samme er lønn.

Blir veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var neimen ikke et lett spørsmål. Du snakker om tre retninger som spriker i hver sin retning. En retning mot omsorg og sykdom, en annen mot undervisning og en tredje mot hotell og sevicenæringen. To av disse er i direkte kontakt med mennesker mens den 3. innebærer indirekte kontakt med mennesker. Tror du må finne ut om du vil jobbe direkte mot mennesker eller inndirekte. Samtidig synes jeg du burde følge dine interesser og ditt hjerte :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjerne komme med et tips! Men selv om jeg trives veldig godt i dette yrket, så betyr det jo ikke at alle andre gjør det da, men... :wink:

Radiograf!!(Jobbe på røntgen). Det er et veldig spennende og utfordrende yrke, og som ikke er kjedelig i det hele tatt!! Det er et stort spekter du skal innom i dette yrket, alt fra sykepleie til fysikk (røntgenapparater).

Finner gjerne fram noen linker til deg hvis du er interessert i å lese mer om dette!

Lykke til med valget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare! Jeg lurer fortsatt, men får bare ta tiden til hjelp. Er optimisk, men litt utålmodig da...etter å komme igang med noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte begynne på en ny utdannelse for to år siden. Ett av alternativene mine var også sykepleier. Jeg valgte å beynne på Bi fordi lønn og gunstige arbeidstider var viktige kriterier for meg. Du må nok sette deg ned å finne ut hva som er dine kriterier for å velge hvert enkelt yrke. sett opp en liste over positive og negative sider i forhold til kriteriene dine. Det hjalp meg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

eowyn,

jeg er veldig interessert i å vite mer om radiograf utdanningen, alt er av interesse. jeg må ta siste året på vgs nå til høsten men håper å komme inn på akk det studie til neste høst. hvor studerer du? er d bra miljø? er det vanskelig? hvordan kan jeg forberede meg best mulig til studiet?

klemz tebe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...