Gå til innhold

USA igjen


linky

Anbefalte innlegg

Har satt opp et regnestykke for ferien vår (USA, florida i 3 uker) 2 voksne bare sånn ca.

2 flybill.: 13000

Lommepenger 2 stk.: 22000 ( mat, aktiviteter, og shopping)

Leiebil for 3 uker: 6000

Hotell 3 uker: 10 000

Totalt altså 51 000 ( :overrasket: mye peng)

Synes dere dette ser greit ut? som sagt så er det bare et sånn ca. regnestykke, vi vet jo ikke helt hvor mye de forskjellige tingene koster. har heller ikke tenkt å bo på de dyreste hotellene eller spise den dyreste maten. håper bare vi får billige flybill.

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hotell foe 10 000 kr i 3 uker høres billig ut. jeg ville i allefall ha regnet 1000 kr natta. Litt avhenig av hvor dere skal hen riktignok...men da slipper dere å beregne for lite. Ellers er vel moteller ganske billige..

lommepenger... vi brukte vel omtrent 30 000 kr på 20 dager--- da med med alle måltider ute de 10 første dagene.. de andre 10 var det noen måltider ute.. men de fleste hjemme hos familien. handlet en del og var på masse serverdigheter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

nå har ikke jeg vært i usa, men i mexico, og der er visst hoteller billigere enn i usa. vi regnet 5000/uka i hotell, og det stemte ganske bra.

(jeg ville nok regnet endel mer i lommepenger da... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. ja vi må nok regne mer i lommepenger og hotell. 1000 kr natta var MYE...vi har sjekket en del og funnet flere moteller som ligger rundt 350-500 kr natta. så en kan få det billig :) men nå er det vel dyrere å bo på hotell i New York enn det er i Florida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

new York generelt er jo dyrt.. men skal man ha hotell i de store byene må man regne med at det fort kan koste litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

new York generelt er jo dyrt.. men skal man ha hotell i de store byene må man regne med at det fort kan koste litt

Ja, sant d. men vi går for moteller vi, mye billigere. vi skal jo bare sove der så trenger bare noe helt greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også det hørtes lite ut for hotell. Skal dere bo på moteller langs veien, a la Motel 6, Super 8 etc. holder det fint, men skal dere ha litt standard, samt bo sentralt i de store byene, må dere nok regne mer enn som så.

Synes også det hørtes litt lite ut for leiebil, i alle fall dersom summen er inkludert bensin. Bensin i USA er ikke billig lengre, og alle bilene der er bensinslukere av rang!

Ellers er det jo i USA mulig å ha en ferie som er både forholdsvis billig og innmari dyr, alt etter hvilket budsjett dere legger dere på. Jeg for min del foretrekker å ha litt mer å gå på når jeg reiser der borte, for å slippe å tenke økonomi hele tiden, men dere må jo bare finne ut hva dere selv ønsker og har råd til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det hørtes lite ut for hotell. Skal dere bo på moteller langs veien, a la Motel 6, Super 8 etc. holder det fint, men skal dere ha litt standard, samt bo sentralt i de store byene, må dere nok regne mer enn som så.

Synes også det hørtes litt lite ut for leiebil, i alle fall dersom summen er inkludert bensin. Bensin i USA er ikke billig lengre, og alle bilene der er bensinslukere av rang!

Ellers er det jo i USA mulig å ha en ferie som er både forholdsvis billig og innmari dyr, alt etter hvilket budsjett dere legger dere på. Jeg for min del foretrekker å ha litt mer å gå på når jeg reiser der borte, for å slippe å tenke økonomi hele tiden, men dere må jo bare finne ut hva dere selv ønsker og har råd til!

[/quote

Er fullt klar over at hvis vi skal ha litt standard så blir det dyrere, men vi trenger enkelt å greit bare en plass å sove. skal jo ikke opphplde oss der noe særlig på dagene. Har sjekket priser på nettet ang.leiebil og det er ganske billig. bensin er halvparten av det det koster her i norge sånn ca. men vi har jo litt å gå på da, jeg liker heller ikke å tenke økonomi hele tiden når en er på ferie. men passer bare litt på å ikke spise på dyreste resturantene osv. når en først reiser så langt så skal en jo kose seg :) og planlegging må jo til når en skal reise så langt, så det var greit å få litt synspunkter på budsjettet jeg hadde satt opp.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva det koster å komme inn i de forskjellige parkene forresten i Florida? hadde vert greit å vist sånn noenlunde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av flybillettene synes jeg dette så ganske lite ut. Det går fort en del penger på mat når man må spise ute 2 - 3 ganger om dagen med mindre dere går for et "Supersize Me"-opplegg og kun spiser på McDonalds o.l. Jeg ville ha beregnet ca. 1.000 kroner dagen til mat og deretter lagt til fornøyelser og shopping.

Leiebil er i utgangspunktet ikke så dyrt, men de billigste leiebilene er så små at dere, i hvert fall etter hvert som dere shopper, kommer til å få for liten plass. I tillegg må dere huske å tegne forsikring i tillegg og det koster gjerne nesten like mye som leiebilen...

Moteller er dessuten helt greit, men også disse kan være relativt dyre i enkelte områder. Jeg ville nok ha regnet med å betale minimum 100 dollar pr. natt og tatt alt under som en hyggelig overraskelse. Det er stort sett ikke noe problem å finne motellrom til 40 - 50 dollar pr. natt, men langt fra alle befinner seg på steder man har lyst til å overnatte. Min erfaring er for øvrig at det er Best Western som gir best "value for money" i den nedre enden av prisskalaen. Super 8 er ofte det billigste, men ingen av de jeg har vært innom, har vært steder jeg har hatt noe ønske om å tilbringe tid selv om jeg har gjort det av ren og skjær nød noen ganger.

Alt i alt ville nok jeg ha beregnet 70 - 80.000 kroner på en slik tur og det er etter å ha vært på slike turer i USA en del ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camma

Da jeg var i Florida for to år siden, bodde jeg ikke på hotell, så kan ikke hjelpe deg der.

Men; vi spiste ALLE måltider ute, hver dag, og jeg shoppet en del klær, og inklusiv flybillett brukte jeg under 10 000 på to uker.

Flyet kostet 4000 (icelandair), så slapp billig unna der.

Maten fant vi ut at var billig. Vi spiste ikke på noen veldige dyre restauranter, men på steder som fridays o.l her hjemme. Dyreste maten vi spiste kostet vel 11 dollar, ellers kostet en STOR middag ofte ikke mer enn 5-6 dollar. Vi delte noen ganger porsjonen på to (to jenter), fordi man fikk så mye :) (ikke rart de er feite der borte!). Drikke koster nesten ingenting - free refils på brus, blir fort godt vandt ;)

Inngang på parkene var dog IKKE billig. Vi var i universal (den delen med berg og dal baner etc). Husker ikke helt pris, men mener det var 400 ellerno. Disney (magic kingdom) var veldig dyrt. Tror det var over 600 kr ellerno.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i alt ville nok jeg ha beregnet 70 - 80.000 kroner på en slik tur og det er etter å ha vært på slike turer i USA en del ganger.

Dette høres mye ut synes jeg. Jeg var i USA ifjor og spiste masse god og billig mat. 1.000.- dagen i mat er unødvendig mye, det finnes såå mange billige alternativer uten at det handler om MacDonalds..

Men er enig i at dere bør beregne ca 100 dollar pr natt for overnatting. På ukedager er det alltids billigere å bo enn i helger, det samme gjelder for forskjellige "events". Så dra til store attraksjoner på ukedagene, da kan dere spare litt.

Jeg sier ikke at ferien deres skal handle om å spare mest mulig penger, men at det er mulig å leve billig i USA.

Surf nettet for flybilletter, og bestill så tidlig som mulig, jo lengere dere venter, jo dyrere blir det. Jeg reiste med KLM via Amsterdam ifjor, men i år skal jeg reise med British Airway via London. Let litt rundt iallefall..

Uansett, ønsker dere en god tur, jeg skal til vestkysten iår, og gleder meg masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med unntak av flybillettene synes jeg dette så ganske lite ut. Det går fort en del penger på mat når man må spise ute 2 - 3 ganger om dagen med mindre dere går for et "Supersize Me"-opplegg og kun spiser på McDonalds o.l. Jeg ville ha beregnet ca. 1.000 kroner dagen til mat og deretter lagt til fornøyelser og shopping.

Leiebil er i utgangspunktet ikke så dyrt, men de billigste leiebilene er så små at dere, i hvert fall etter hvert som dere shopper, kommer til å få for liten plass. I tillegg må dere huske å tegne forsikring i tillegg og det koster gjerne nesten like mye som leiebilen...

Moteller er dessuten helt greit, men også disse kan være relativt dyre i enkelte områder. Jeg ville nok ha regnet med å betale minimum 100 dollar pr. natt og tatt alt under som en hyggelig overraskelse. Det er stort sett ikke noe problem å finne motellrom til 40 - 50 dollar pr. natt, men langt fra alle befinner seg på steder man har lyst til å overnatte. Min erfaring er for øvrig at det er Best Western som gir best "value for money" i den nedre enden av prisskalaen. Super 8 er ofte det billigste, men ingen av de jeg har vært innom, har vært steder jeg har hatt noe ønske om å tilbringe tid selv om jeg har gjort det av ren og skjær nød noen ganger.

Alt i alt ville nok jeg ha beregnet 70 - 80.000 kroner på en slik tur og det er etter å ha vært på slike turer i USA en del ganger.

70-80 000 var mye :overrasket: 1000 kr dagen i mat var veldig mye da, vi har ikke tenkt å spise på resturant 2-3 ganger dagen heller. til frokost og lunsj kan en jo foreks. kjøpe med seg brød/rundstykker og pålegg fra en dagligvarebutikk.

Ang. leiebil så har vi funnet mange rimelige til rundt 6000 da inkl. forsikring. og 100 dollar natten har vi regnet med å måtte betale på motell. det går nok absolutt ann å leve billigt i USA, og vi kommer ikke til å bruke 70-80 000 kr. vi har mulighet til å bruke rundt 60 og d skal gå greit :)

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte på vestkysten i fjor sommer og regnet ca 700 kr/natten for motell/hotell, noen ganger fikk vi rimeligere rom andre ganger dyrere. Men da vi regnet på det når vi kom hjem så var 700 kr greit budsjettert.

Mht mat så kan man virkelig gjøre hva man vil det til selv. Totalt så brukte vi ca 70.000 inkl absolutt alt. Da levde vi ikke noe luksusliv, men sparte heller ikke mht shopping, mat og standard på hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar :) vi har sittet å regnet litt på dette her, og funnet ut at vi faktisk kan bruke mer penger enn vi i utgangspunktet hadde regnet med. vi kan klare 70 000, og da tror jeg vi ligger veldig godt an. men turen kan jo bli billigere enn vi tror også da, så vi får se. vi skal ihvertfall kooose oss og ha en fantastisk og opplevelsesrik ferie. vi gleder oss kjempemasse :-D

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er i planleggingsfasen av samme type ferie så dette var kjekk lesning.

Jeg har snakket med kollega som har vært mye på tur i USA og hun kom med følgende anbefalninger:

Overnatting: Motel 6, enkel standard, rent, finnes overalt!

Leiebil: Holidaysauto, der er alt inkl. av forsikringer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte også 70 000 kr alt i alt på usa.turen vår som varte i 3 uker. Vi kunne nok ha brukt mindre, siden vi betalte 30 000 kr for hotellet i 10 dager... men er man på bryllupsreise så er man på bryllupsreise,

Flyet betalte vi 9000 kr for og også brukte vi ca 30 000 kr i lommepenger på mat, shopping, og diverse "utflukter" (museumer, frihetsstatuen osv..).. de siste 10 dagene bodde vi privat og da altså gratis.. og spise de fleste måltider i huset. skulle vi ha bodt på hotell og spist ute da også hadde det nok blitt end el dyrere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i planleggingsfasen av samme type ferie så dette var kjekk lesning.

Jeg har snakket med kollega som har vært mye på tur i USA og hun kom med følgende anbefalninger:

Overnatting: Motel 6, enkel standard, rent, finnes overalt!

Leiebil: Holidaysauto, der er alt inkl. av forsikringer etc.

Takk for tips :) har fått mange gode råd her inne, som ivertfall kan gjøre ferien litt billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var i USA brukte vi 25 000 på fly og hotell og hadde ca 25 000 i lommepenger. Da spiste vi alle måltider ute og handlet masse.

Men dette avhenger jo av hvilken stat/by man reiser til og hvor man spiser o.l.

Vi var 2 personer i 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...