siebaeo Skrevet 15. april 2007 #61 Del Skrevet 15. april 2007 Har den ikke på seteryggen i det hele tatt, men hadde ikke spurt noen andre om lov om jeg ville hatt den over seteryggen. ← Ikke politiet en gang..? Det er kanskje ikke det som er poenget (mitt i alle fall) . Jeg stiller spørsmålstegn til om det er forsvarlig eller ikke. Om det ser teit ut få hver og en avgjøre selv og bry seg om hvis de absolut må Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 15. april 2007 #62 Del Skrevet 15. april 2007 Ikke politiet en gang..? Det er kanskje ikke det som er poenget (mitt i alle fall) . Jeg stiller spørsmålstegn til om det er forsvarlig eller ikke. Om det ser teit ut få hver og en avgjøre selv og bry seg om hvis de absolut må ← Hvorfor skulle det være ulovlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 15. april 2007 #63 Del Skrevet 15. april 2007 (endret) Hvorfor skulle det være ulovlig? ← [/quote Sa ikke at det var ulovlig. Men registrerte at noen skrev noe om at politiet muligens ikke ville godta at den f eks lå under setet. Selv vurderer jeg det da som enda mindre logisk at det skulle være greit å tre det over setet slik at man må evt dytte bort personen som sitter der og blokkerer den. Derav kommentaren om politiet. Poenget er uansett (som jeg prøvde å si) at det muligens kan være UFORSVARLIG eller vanskeliggjøre å få brukt vesten dersom det var en nødssituasjon. Ikke om det er lov eller ikke. Man må jo ikke gjøre dumme ting bare fordi det ikke er ulovlig.. Om det ser teit ut er helt uvesentlig. Endret 15. april 2007 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest uri Skrevet 15. april 2007 #64 Del Skrevet 15. april 2007 [...] Men registrerte at noen skrev noe om at politiet muligens ikke ville godta at den f eks lå under setet. ← Jeg ble i dag fortalt at det bare var tull, så min ligger fortsatt under setet! Han jeg pratet med er sjåførskolelærer, så jeg tar sjangsen å stole på at han vet hva han snakker om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 16. april 2007 #65 Del Skrevet 16. april 2007 Sa ikke at det var ulovlig. Men registrerte at noen skrev noe om at politiet muligens ikke ville godta at den f eks lå under setet. ← Regelen er at man skal kunne nå den uten å forlate førersetet. Dermed fungerer under setet helt greit, samme med i døra eller hanskerommet, så lenge det er ryddig og enkelt å nå tak i den. Og jeg vil tro at det går greit å få tak i den fra seteryggen også, dersom vesten er romslig nok i forhold til setet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dalila Skrevet 16. april 2007 Forfatter #66 Del Skrevet 16. april 2007 Ja, for all del, dere må gjerne tre vestene over seteryggen, men når jeg møter dere i trafikken så tenker jeg altså: der kjører en harry dust. Jeg kan ikke bestemme hvor folk skal ha de stygge vestene, men jeg synes altså at det ser skikkelig teit ut å ha dem over seteryggen. De er ikke ment som pynt... Og når man i tillegg tenker at det kanskje ikke er så enkelt å få kledd dem av setet igjen i en nødsituasjon, ja da.... Dust. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 16. april 2007 #67 Del Skrevet 16. april 2007 Ja, for all del, dere må gjerne tre vestene over seteryggen, men når jeg møter dere i trafikken så tenker jeg altså: der kjører en harry dust. Jeg kan ikke bestemme hvor folk skal ha de stygge vestene, men jeg synes altså at det ser skikkelig teit ut å ha dem over seteryggen. De er ikke ment som pynt... Og når man i tillegg tenker at det kanskje ikke er så enkelt å få kledd dem av setet igjen i en nødsituasjon, ja da.... Dust. ← Mon tro om de ikke har prøvd seg på å sette varselstrekanten på nakkestøtta, det er jo påbudt med varselstrekant også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 16. april 2007 #68 Del Skrevet 16. april 2007 Og jeg vil tro at det går greit å få tak i den fra seteryggen også, dersom vesten er romslig nok i forhold til setet. ← Nå maser jeg litt.. sorry. Men klarer ikke la vær. Hva om de sitter en bevistløs person der?? (det er jo ikke akkurat en spesielt usannsynlig situasjon i f eks en ulykke..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 17. april 2007 #69 Del Skrevet 17. april 2007 Nå maser jeg litt.. sorry. Men klarer ikke la vær. Hva om de sitter en bevistløs person der?? (det er jo ikke akkurat en spesielt usannsynlig situasjon i f eks en ulykke..) ← Ikke sant... Dessuten, som andre også poengterer her; reflekseffekten forringes av sollys, så den bør uansett ligge nedpakket og inni/under noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 17. april 2007 #70 Del Skrevet 17. april 2007 Mon tro om de ikke har prøvd seg på å sette varselstrekanten på nakkestøtta, det er jo påbudt med varselstrekant også. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 17. april 2007 #71 Del Skrevet 17. april 2007 Da jeg hentet minsten i barnehagen i dag kom det en mamma kjørende med gule vester på begge forsetene! Alltid beredt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 17. april 2007 #72 Del Skrevet 17. april 2007 Ja, for all del, dere må gjerne tre vestene over seteryggen, men når jeg møter dere i trafikken så tenker jeg altså: der kjører en harry dust.← Og det tipper jeg bryr dem midt i ryggen Ble faktisk litt usikker akkurat nå på hvor jeg la refleksvesten min, det er vel ikke helt bra? :klø: (Da henger den i hvert fall ikke over seteryggen, for da ville jeg vel sett den ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hufsa Skrevet 18. april 2007 #73 Del Skrevet 18. april 2007 Hvorfor bare ikke rett og slett ta den på seg.. Så vet man hvor man har den til enhver tid. Mye å irritere seg over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå