Gå til innhold

Til alle dere som har de gule vestene

Dalila

Anbefalte innlegg

Gjest Maxagaze
Fordi jeg har ingen pose til refleksvesten min (fulgte ikke med) også er den ganske stor. Og den dekker hele hanskerommet når jeg putter den inn der. Så inntil jeg finner et smartere sted å ha den - så henger den der. Har du noen tips til hvor jeg kan ha den kanskje?

I lomma i døra.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maxagaze

Dere som irriterer dere over disse vestene, det virker som dere blir lett irritert ? Hadde ikke ofret det en tanke omtrent, om jeg hadde sett det..

Jeg irriterer meg også over så mangt, men da må det mer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen da folkens, lighten up! :) Dette er tross alt postet i Skråblikk og generaliseringer og ikke i Generell debatt. Det er lov å irritere seg over sånne ting her synes jeg.

Korreksjon: Skrivefeil

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jadis

Det er da ingen som har sagt at det ikke er lov, jeg synes bare det er en merkverdig ting å henge seg opp i, for ikke å snakke om å bruke energi til å irritere seg over. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Magica*

Jeg bruker ikke akkurat opp energien min på å irritere meg over dette, men hver gang jeg ser noen som har vesten hengende på passasjersetet foran tenker jeg uvilkårlig - "Hvorfor gjør de det? Det ser jo teit ut".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser hva folk irriterer seg over - og bruker energi på.............ja, da er det ikke noe rart at det er krig i verden :roll:

Har forresten ikke sett noen som har vesten hengende over setet jeg :klø:

Kanskje fordi jeg konsentrerer meg om å kjøre bil når jeg ferdes i trafikken :flekke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman

Tror ikke jeg har lomme bak forsetene, og i lomma i døra er det ikke plass. Men skal se om jeg kan putte få den oppi en brødpose, men tror likevel den vil dekke hele hanskerommet. Har liten bil - så kanskje alle lommer og rom er tilsvarende små også. :ler: Men i dørlomma på den ene baksetedøra får jeg kanskje plass.

Endret av Catwoman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du kan ikke ha den i lomma på baksetet... vesten skal jo kun være en håndslengde fra deg og i følge onkel politi er jo det kun i forsetet det dekker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som irriterer dere over disse vestene, det virker som dere blir lett irritert ? Hadde ikke ofret det en tanke omtrent, om jeg hadde sett det..

Det er vel noe med det at dette er noe som egentlig er så lite viktig at det nesten blir morsomt å irritere seg over. Men må faktisk innrømme at når jeg har sett varianten med refeksvest over seterygg så har jeg lurt litt på om hvordan det vil se ut for en møtende bilist når man kjører i mørket. Lurer på om ens egne frontlys kommer til å reflekteres og om det blir ubehagelig å se på. (For ordens skyld: Nei, jeg tror ikke at man kommer til å bli blendet...) Dessuten vil vel refleksmaterialet slites når vesten henger der over lang tid. Det hender jo man har passasjerer i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig at det ser stygt ut. Dessuten... Du blir ikke tøffere med den gule vesten over passasjersete. Og du ser stort sett bare dum ut der du står og tøffer deg i gaten og tror du jobber i (statens veivesen??? :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxagaze
[...] Lurer på om ens egne frontlys kommer til å reflekteres og om det blir ubehagelig å se på. (For ordens skyld: Nei, jeg tror ikke at man kommer til å bli blendet...)  Dessuten vil vel refleksmaterialet slites når vesten henger der over lang tid. Det hender jo man har passasjerer i bilen.

Kan vel si det sånn; hadde du i det hele tatt klart å se refleksvesten inne i en møtende bil (når det er mørkt) hadde jeg inderlig håpet at møtende bil snart ville vasket frontlyktene sine grundig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel si det sånn; hadde du i det hele tatt klart å se refleksvesten inne i en møtende bil (når det er mørkt) hadde jeg inderlig håpet at møtende bil snart ville vasket frontlyktene sine grundig..

Må sjekkes til høsten ;) . Nå er det litt for lyst ute når jeg er ute og kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag så jeg en dame som virkelig hadde funnet løsningen. Hun kjørte rundt i en diger bil, med ca ni eller ti seter... på det bakerste setet på førersiden hadde hun hengt vesten sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxagaze
I dag så jeg en dame som virkelig hadde funnet løsningen. Hun kjørte rundt i en diger bil, med ca ni eller ti seter... på det bakerste setet på førersiden hadde hun hengt vesten sin.

Det hørtes ikke ut som "in reach distance" akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke stolt av å irritere meg over dette :sjenert:

Men jeg gjør det likevel... Og til tider (pms-tider) irriterer det meg KRAFTIG!

Men denne tråden har likevel fått meg til å le litt, særlig det innlegget der noen sa at de ikke hadde PLASS til vesten i "sidelommen" på bildøra. Hvilken størrelse er det på vesten din egentlig? Blåhval? :ler:

Det er jo et tynt lite klesplagg, så å brette den fint sammen og stikke den ned i døra må vel la seg gjøre, rent praktisk? :)

Jeg mener også at det ser utrolig harry ut. Men det er mulig at dere ønsker å fremstå som harry.

For ordens skyld, jeg bruker ikke så voldsomt mye tid og energi på denne problemstillingen, men det er godt å få blåse ut litt her inne på skråblikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Jadis
Jeg mener også at det ser utrolig harry ut. Men det er mulig at dere ønsker å fremstå som harry.

Jeg håper virkelig ikke det er mange som bryr seg om hvorvidt andre mener de "fremstår som harry" fordi de har en refleksvest på "feil" sted! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Men denne tråden har likevel fått meg til å le litt, særlig det innlegget der noen sa at de ikke hadde PLASS til vesten i "sidelommen" på bildøra. Hvilken størrelse er det på vesten din egentlig? Blåhval? :ler:

Det er jo et tynt lite klesplagg, så å brette den fint sammen og stikke den ned i døra må vel la seg gjøre, rent praktisk?  :)

Kanskje det er en redningsvest hun har???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...