Gå til innhold

Til alle dere som har de gule vestene

Dalila

Anbefalte innlegg

HVORFOR MÅ DERE SLENGE DE STYGGE REFLEKSVESTENE OVER BILSETET?

HVORFOR? :frustrert::frustrert::frustrert::frustrert:

Ja, det har kommet en lov som sier at du skal ha godkjent refleksvest innen rekkevidde av førersetet. Nei, du trenger ikke ha den STØGGE greia hengende over setet. Har du ikke hanskerom i bilen din kanskje? Eller synes du at det er dekorativt?

Kan noen svare meg på hvorfor????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi jeg hengte den der da pålegget kom og jeg har bare ikke giddet å fjerne den.

Satisfied?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva i all verdens land og rike har du med hvor folk henger vestene sine ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er stygt. Og unødvendig. Folk er jo ellers så opptatt av å ha fine biler, så hvorfor ha grelle vester hengende over det ene setet?

Hvorfor hengte du den der da pålegget kom forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enda bedre grunn til å ikke ha refleksvestene hengende

over setet, er airbagene i seteryggen!!

(Ikke på alle biler kanskje men...)

Så oppbevar vesten en annen plass folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesten skal helst oppbevares i orginalembalasje sånn at den ikke utsettes for slitasje. Den bør i alle fall ikke henge over et sete som er jevnlig i bruk, da kan refleksstripene være slitte og mindre synlige den dagen det faktisk blir bruk for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er stygt. Og unødvendig. Folk er jo ellers så opptatt av å ha fine biler, så hvorfor ha grelle vester hengende over det ene setet?

Hvorfor hengte du den der da pålegget kom forresten?

Jeg gjorde det fordi det skulle være lettere å se at jeg fulgte pålegget i dagene etter hvis det ble kontroll ;)

Dessuten har jeg ikke fin bil :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Det har jeg også faktisk irritert meg over! Det ser så utrolig teit ut! Speiderstrebere gjør sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også faktisk irritert meg over! Det ser så utrolig teit ut! Speiderstrebere gjør sånt!

:ler: Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er stygt. Og unødvendig.

Tenk om alle skulle begynne å hyle ut på den måten om alt de syns er stygt og unødvendig!

Du gjør nok også mange ting som andre syns er stygt, unødvendig eller irriterer seg over!

Men syns heller ikke det er veldig pent med de refleksvestene som henger over setet.. men det får da være opp til hver enkelt hvor de vil henge den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg har også irritert meg :rodme: . Vet det ikke angår meg det aller minste hvor folk gjør av vestene sine så jeg er litt småflau over at jeg bry meg, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver

Irritert meg har det kanskje ikke, men jeg undrer meg over hvorfor folk gjør det... Jeg har stort sett kunn sett svært harry mennesker ha de hengende slik, kanskje det er der det ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette så jeg i en bil jeg gikk forbi her om dagen også - men at det var vanlig? Jøss, jeg trodde det var bare en tilfeldig fyr her i omegnen som syntes det var en morsom ide jeg.

Nu virker jo ikke min bil, så jeg har ikke kjøpt meg vest heller, men moderen har sin i lomma på innsiden av døra. Stort mer tilgjengelig enn det kan den vanskelig bli vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irritert meg har det kanskje ikke, men jeg undrer meg over hvorfor folk gjør det... Jeg har stort sett kunn sett svært harry mennesker ha de hengende slik, kanskje det er der det ligger?

Hehe, enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Catwoman

Fordi jeg har ingen pose til refleksvesten min (fulgte ikke med) også er den ganske stor. Og den dekker hele hanskerommet når jeg putter den inn der. Så inntil jeg finner et smartere sted å ha den - så henger den der. Har du noen tips til hvor jeg kan ha den kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen
Fordi jeg har ingen pose til refleksvesten min (fulgte ikke med) også er den ganske stor. Og den dekker hele hanskerommet når jeg putter den inn der. Så inntil jeg finner et smartere sted å ha den - så henger den der. Har du noen tips til hvor jeg kan ha den kanskje?

De fleste biler har lommer bak forseteryggene. Min ligger helt greit der, den. Lett tilgjengelig er den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å brette den såpass pent at du får plass til den i en brødpose? Hvis du får ut all lufta av posen så tar den vel ikke så stor plass? Og du har vel ikke så dårlig bil at den får motorstopp langs veien hele tiden? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jadis

Ja, dette var det virkelig på tide at noen tok opp. Jeg har irritert meg så lenge at jeg nå har pådratt meg magesår og spontane, nervøse rykninger i ulike kroppsdeler i tide og utide, noe som er særdeles plagsomt, og som jeg rett og slett ser meg nødt til å gi disse latterlige bilistene-med-vesten-trukket-over-setet skylda for.

Jeg fatter ikke at det engang er mulig å tenke tanken; for det første er det uestetisk, uetisk (årsak: se mine plager som konsekvens av dette, beskrevet over) og strebersk, noe som til sammen utgjør et enormt irritasjonsmoment for min sarte sjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...