Gjest Tweek Skrevet 2. april 2007 #1 Skrevet 2. april 2007 I dag på trening fikk jeg skikkelig vondt, og det satt langt inne og varte lenge. Jeg har alltid lurt på hvorfor man får dette.
IsaCathrine Skrevet 2. april 2007 #2 Skrevet 2. april 2007 Det lurer jeg og på! Får det veldig ofte, særlig når jeg jogger.. Andre typer trening som step får jeg det ikke like ofte av.. merkelig.
NullHull Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 Av det jeg har lest om sting/hold, har ekspertene ikke klart å finne ut eksakt hvorfor dette oppstår. Står litt om det her, blant annet.
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2007 #5 Skrevet 20. mai 2007 Studerer medisin og har forsøkt å få svar på dette uten videre hell, dvs. samsvar mellom tilbakemeldingene jeg får.. Enkelte mener det kommer av at milten eller leveren har problemer med økt blodgjennomstrømning og at plagene derfor kan trenes bort over tid, siden kroppen tilpasser seg endringer i treningsmengde.. Andre mener at det ikke er funnet noe sikkert svar på hva det egentlig er...
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2007 #6 Skrevet 20. mai 2007 Tror det er med sting som med all annen treningsubehag, man får vondt fordi det er uvant belastning, det går over ! Kan ha noe med hvor lenge siden man spiste/drakk noe også, ville ikke jogget rett etter en stor middag..
IsaCathrine Skrevet 20. mai 2007 #7 Skrevet 20. mai 2007 Kan ha noe med hvor lenge siden man spiste/drakk noe også, ville ikke jogget rett etter en stor middag.. KAN ha ja. Men trenger absolutt ikke å ha noe med det å gjøre.. Virker som ungdom oftere får hold enn voksne.. fordi vi vokser/utvikler oss? Jeg var og trente i dag, og det gikk kjempefint, helt til vi bare jogget rett opp og ned på gulvet i 2 minutter. Fikk skikkelig hold. Kjempevondt. Og ca ett halvt minutt etter vi slutta og jogge og gikk over til "vanlig" trening igjen så gikk holdet over.. merkelig.
Annikken Skrevet 20. mai 2007 #8 Skrevet 20. mai 2007 Her er en annen hold-/ stingtråd: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=247654
Gjest hold ut! Skrevet 26. oktober 2007 #9 Skrevet 26. oktober 2007 Hei! jeg har ofte hatt plager med hold i siden under trening. Fant en bra artikkel på Pasienhåndboka om Hold / Sting. http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...ocumentid=26564 Lykke til med treningen og tjohooooooooooo
Gjest Plopp Skrevet 31. oktober 2007 #10 Skrevet 31. oktober 2007 Jag har också läst en del om detta ämne och har funnit ut en ting som verkligen fungerade på mej!!! :-) Det är att undgå mjölkprodukter ett par timmar innan träning!! Har inget "bevis" eller så,. men prova det, det funkade som sagt på mej. Har också tro på att om man har svaga magmuskler får man lättare håll..
Lipstick Skrevet 5. november 2007 #11 Skrevet 5. november 2007 Lærte tilfeldigvis om dette på trafikalt gr.kurs av alle steder. Kroppen liker ikke fysiske anstrelser rett etter at vi har drukket eller spist. Den er da så opptatt av fordøye maten at den ikke klarer å anstrenge muskler på samme tid. På samme måte som at en med indre blødninger ikke bør spise eller drikke, da klarer ikke kroppen å lege seg selv.
Yme Skrevet 7. november 2007 #12 Skrevet 7. november 2007 Jeg aner ikke hva det kommer av, men jeg pleier å få det om jeg drikker veldig mye mens jeg trener. Det jælper å strekke det ut, på samme måte som når man tøyer. Rare greier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå