Rexina Skrevet 2. april 2007 #1 Del Skrevet 2. april 2007 Jeg er 18 år, er 163 cm høy og veier litt over 80 kilo, så jeg sliter med andre ord med overvekt. Jeg hater å trene, og elsker godteri (må ha det hver dag)! Trening synes jeg er så ille at jeg får traumer av å være i gymtimen på skolen. Har også prøvd mage, rumpe, lår-timer med voksne, men klarte ikke det heller (følte meg så feit og stygg). Derfor tenkte jeg at jeg kunne prøve med en Dvd hjemme, for jeg kunne fint gått ned minst 10 kilo! Er det pilates som er den "deiligste", mest effektive treningen for de som ikke liker å trene? Og hvilken DVD anbefaler dere? Er det noe jeg kan gjøre for å ta vekk godterisuget? Er det håp for meg?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luzi Skrevet 2. april 2007 #2 Del Skrevet 2. april 2007 Mari Winsor pilates er ganske effektiv, jeg har noen av dvdene i serien selv og trener de ca annehver dag. Pilates er ikke noe man svetter av så tror ikke den hjelper så forferdelig mye på fettforbrenning, men om du trener styrketrening/jogger i tilegg tror jeg de hadde funket supert:) litt hard trening må nok til desverre. I tilegg til dette er det viktig å spise sundt og variert. når det gjelder godtesuget, kanskje du bør ta deg en tur på sunnkost? de har mange "sunne" sjokolader og annet godt. Noe som kan "fjerne" godtesuget helt tror jeg ikke jeg er den rette til å gi råd, ettersom jeg sliter litt med dette selv:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mediocre Skrevet 2. april 2007 #3 Del Skrevet 2. april 2007 Jeg trener pilates en gang i uka på treningssenter, og synes det er veldig bra! De første gangene kjente jeg at jeg hadde trent dagen derpå. Nå vet ikke jeg hvordan det er med pilates og fettforbrenning som Luzi skriver, men siden du ikke får pulsen noe særlig opp så vil jeg tro spinning/løping hadde vært bedre. Når det gjelder søtsaker og sånne ting, så fungerer det VELDIG bra å bare la være å kjøpe inn godterier. Kjøp inn lavkalori-youghurt, frukt, grønnsaker, da spiser du det. Er det tilgjengelig blir det spist. Trenger bare ha litt viljestyrke i butikken, så er det enklere hjemme Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 2. april 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 2. april 2007 Takk for råd. jeg skal sjekke ut Winsor Pilates og Sunnkost Problemet med godteri kommer av at jeg bor hjemme enda (skal på folkehøgskole til høsten da), men vi er en ganske godtesyk familie. Spesielt faren min er ganske lat og stor, og jeg har arvet det fra han. Har samme beinbygning og er like lat som han! Vi har masse godteri i Sverige, og selv om moren min gir meg råd om sunne vaner osv (hun er sykepleier), så er det vanskelig. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få motivasjon. Tar omega3-piller og multivitamin hver dag, noe som gjør at jeg er blid og litt mer våken. Jeg har prøvd å spise sunt, lite og ofte, men det klarer jeg skjelden mer enn en uke. Også slanket jeg meg for to år siden, men da var jeg på randen til anoreksi, for det gikk så til hodet på meg, og jeg gikk ned 20 kilo, og alle beina stakk ut, Det var helt forferdelig. heldigvis skjønte jeg at noe var galt, og begynte å spise som en hest igjen!! Men jeg vil jo ikke være så tynn, bare normal, og ikke overvektig.. Jeg vil være sunn og stram i kroppen om dere skjønner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luzi Skrevet 3. april 2007 #5 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) et godt råd jeg fikk en gang; ikke vær sulten når du skal handle:) *edit; så at du bodde hjemme, og da er kanskje ikke rådet så veldig aktuelt for deg enda. men lar det stå fordiom. Endret 3. april 2007 av Luzi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dragonfly Skrevet 9. april 2007 #6 Del Skrevet 9. april 2007 Her er noe som heter krom, det skal dempe søtsuget... Sunkost Kanskje dette hjelper? Har og trent med pilates og jeg må si jeg svettet! Og kiloene raste av når jeg gikk over til grovt brød og knekkebrød med ost og skinke. Middagen var det noe jeg måtte spise uansett hva det var for jeg fikk ikke bestemme selv hva jeg skulle ete. Jeg var 16år(18no) og var (vel jeg er fremdeles) 155 høy og veide 62kg, gikk ned til nærmere 50 med pilates Så fikk jeg ikke plass på rommet til å trene og no er jeg oppe i 56 Men jeg skal begynne igjen no sånn at jeg ser litt bedre ut til sommeren Jeg er ikke hyppig på frukt og sånn så kosttilskudd er et must(!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 9. april 2007 #7 Del Skrevet 9. april 2007 Slanking handler om viljestyrke! Hvis du skal slanke deg må du gå inn for det med hele deg. Du kan begynne stegvis. Kutt ut godis først (etter to uker forsvinner sukkersuget), så kan du begynne å trene, og så kan du fokusere på maten (for eksempel) Å trene pilates har ingen spesiell slankende effekt. Gjøres det riktig så svetter man og man blir sliten, MEN det er en treningsform som styrker den indre muskulaturen (kjernemusklene) og er ikke oppbyggende for skjelletet eller spesielt fettforbrennende. Du må gjerne trene pilates i tillegg til annen trening. Å gå ned i vekt er enkel regning, man må forbrenne mer enn man får i seg. Så enten må du begynne å trene masse, kutte ut snopet eller gjøre litt av begge deler (anbefaler det siste). Tenk på alle helsefarene du utsetter deg for ved å spise tingene du gjør!! Diabetes er ikke noe å spøke med. Din BMI (Body Mass Index) er 30,11 og det innebærer at du er overvektig. Ta tak i det nå mens du enda er ung! Det blir vanskeligere jo eldre du blir. (BMI er bare en pekepinn på hvordan vekten bør være. Vi er alle forskjellige, og noen er slanke med en høyere bmi enn andre. Men man bør prøve ligge mellom 20 - 25) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå