IsaCathrine Skrevet 1. april 2007 #1 Del Skrevet 1. april 2007 Det har seg sånn at man bør drikke MINST to liter vann daglig. Noe som ikke er bare bare. Så, noen som blir med på en tråd hvor vi skriver hvor mye vann vi har drukket i løpet av dagen, og dermed motiverer hverandre til å klare å drikke 2 liter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DyneTryne Skrevet 2. april 2007 #2 Del Skrevet 2. april 2007 Kroppen min har ikke plass til alt det der, da blir jeg vannballong! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 2. april 2007 #3 Del Skrevet 2. april 2007 2 liter i døgnet er vel det man bør få i seg til sammen, inkludert det man får i seg gjennom maten, alt trenger ikke være vann. Så får man høyere væsketap hvis man trener eller svetter mye av andre grunner, og bør justere i forhold til det. Så langt i dag har jeg drukket ca 1/2 liter vann, 1/2 liter melk, ca 2 dl kaffe, og har spist en håndfull druer, en halv paprika og noe fiskepudding - alt dette bidrar til væskeinntaket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjenglemt sykkellås Skrevet 2. april 2007 #4 Del Skrevet 2. april 2007 Væskeinntak i dag: - Tre glass vann. - Agurk. Druer. Tomat. Ikke verst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 2. april 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 2. april 2007 Ja, det er vel kanskje 2 liter væske, hvorav 1 liter bør være vann. Uansett, ikke noe galt i å drikke 2 liter vann. Ikke så vanskelig heller om man bare går inn for det. Til nå i dag: 1 kopp a 2,5 dl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 2. april 2007 #6 Del Skrevet 2. april 2007 Uansett, ikke noe galt i å drikke 2 liter vann. ← Absolutt ikke, det er nok bare fint! Men det er ikke alle som greier/har lyst til det, og da syns jeg det er greit å presisere at det viktigste er å erstatte det væsketapet man har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 2. april 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 2. april 2007 Det er sant. Men kaffe, er ikke det vanndrivende eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 2. april 2007 #8 Del Skrevet 2. april 2007 denne tråden burde jeg være med på. satte meg mål for en mnd siden og begynne å drikke 2 liter om dagen, men klarte det ikke.. men skal gi det en ny sjanse. foreløbig i dag: 2 dl melk 2,5 dl vann i slik kakao blanding.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 2. april 2007 #9 Del Skrevet 2. april 2007 er over halvveis i min andre flaske vann i dag, 0,6l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjellsippa Skrevet 2. april 2007 #10 Del Skrevet 2. april 2007 Det er vel delte meninger om det er nødvendig å presse i seg vann bare for at noen ha sagt at man trenger 2 liter pr. dag. Kroppen sier selv i fra når den trenger vann ved at man blir tørst. Jeg hadde selv en periode hvor jeg drakk masse vann. Det eneste som skjedde var at jeg måtte på do hele tiden. Ellers merker jeg ingen forskjell fra da og til nå når jeg kun drikker når jeg er tørst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 2. april 2007 #11 Del Skrevet 2. april 2007 Her har det bare gått i kaffe, så ligger i minus!! - 1/2 liter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 2. april 2007 Forfatter #12 Del Skrevet 2. april 2007 2 liter på meg i dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørk Skrevet 2. april 2007 #13 Del Skrevet 2. april 2007 Tror jeg drikker mer enn 2 liter vann pr dag jeg...kanskje jeg er litt rar eller havfrue?? (har ikke diabetes) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 2. april 2007 #14 Del Skrevet 2. april 2007 da ble det ca 1 1/2 på meg tilsammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolitamus Skrevet 2. april 2007 #15 Del Skrevet 2. april 2007 2 liter vann er ikke så mye! Har du et halvliters glass (Ølglass;) Så skal du drikke 4 sånne! En til frokost, lunch, middag, kvelds..ikkeså vanskelig! Jeg selv drikker 3-5 liter hver dag:) Det gjør godt med kroppen. kjenner STOR forskjell på de dager jeg har drukket lite! Når jeg har drukket masse, får jeg bedre hud,går mere på do, føler meg "renset" og ler engre mett! så drikk mere vann folkens!:D You can do it! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 2. april 2007 Forfatter #16 Del Skrevet 2. april 2007 Jeg og føler meg bedre de dagene jeg drikker mye vann. Etter jeg begynte å drikke to liter vann om dagen så har jeg faktisk blitt mer tørst.. Når jeg sier jeg har drukket 2 liter vann mener jeg da 2 liter rent vann. Ikke vann fra mat, annen drikke osv. Det kommer i tilegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 3. april 2007 #17 Del Skrevet 3. april 2007 jeg drikker også mer en to liter vann om dagen, rent vann i tillegg da til vann via mat etc. føler kroppen min har godt av det, og har alltid drukket mye vann. Men så tåler jeg verken brus eller kaffe da, så når jeg drikker, så blir det stort sett vann uansett. er nå over halvveis i dagens første 0,6 liter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 3. april 2007 Forfatter #18 Del Skrevet 3. april 2007 3-4 liter i dag, kommet litt ut av telling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 4. april 2007 #19 Del Skrevet 4. april 2007 Det har seg sånn at man bør drikke MINST to liter vann daglig. Noe som ikke er bare bare. ← 2 liter i døgnet er vel det man bør få i seg til sammen, inkludert det man får i seg gjennom maten, alt trenger ikke være vann. Så får man høyere væsketap hvis man trener eller svetter mye av andre grunner, og bør justere i forhold til det.← Mener å huske at et voksent menneske trenger 20ml/kg hvis man spiser mat i tillegg i løpet av dagen, hvis man kun drikker skal man ha 30ml/kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IsaCathrine Skrevet 4. april 2007 Forfatter #20 Del Skrevet 4. april 2007 Over 2 liter iallfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå