Gå til innhold

Shabana i morsrollen


Shabana

Anbefalte innlegg

hei måtte oppdatere meg litt hos deg,jeg har fått det litt travelt siden min lille har funnet ut hvordan hun kommer seg frem,alt skal undersøkes nå :ler:

koselig å lese om dagene hjemme. du er virkelig flink studere ja og mamma,jeg begynner delvis i jobb neste uke spennende. :ler:

nå er jeg dpent på vekten til lillemoren din.skal si tiden går fort også ikke så lenge siden jeg fikk gøøøøøøøøøøøøøøøy mld :ler:

gleder meg til fortsettelsen :sjarmor: :rødme:

ha en fin helg og ikke slit deg ut i helgen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ulva35

God helg Shabana. Håper du får slappet av og kost deg med mann og barn. Har glemt å si at det er et nydelig navn dere har valgt til lillejenta :)

:klem: fra Ulva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oh mein got :hakeslepp:

Nå er den lille frøkna 5 uker og 3 dager gammel, og jeg kan ikke fatte at tiden går så fort! Hun er selvfølgelig fortsatt en engel, flink til å sove og spise :tommel:

Nå er hun jo adskillig mer våken også, og mye mer oppmerksom på omgivelsene sine og det meste som skjer rundt henne. Hun er en liten sprelledukke og skravlebøtte blitt også, og det er så koselig å prate med henne og få de nydeligste smil i respons :hjerter_rundt:

Det aller beste må nesten være å se at hun kjenner igjen både mor og far, og at hun blir kjempeglad for å se oss. Spesielt om morgenen synes jeg, siden jeg da er litt gretten og trøtt er det godt å bli møtt av et smil. :babyjente:

Hun har også begynt å finne totten, og hun tar sutt og flaske :) Totten er god å ha innimellom hvis mamman ikke er tilgjengelig, og når hun er trøtt. Sutten hjelper som regel på slutten av middagen når hun også finner ut at hun er sulten. Flasken er kjempekjekk, for da kan jo mor få litt fri og pappan litt av den unike kosetiden med datteren sin. I tillegg så betyr det at jeg kan ta meg en tur ut på egenhånd hvis det er behov eller ønske om det :hoppe:

Nå tror jeg at hun sover for natten, så nå skal jeg straks inn å legge meg også. Heldigvis får jeg alltid ca. 5 timers søvn i strekk om natten, og det er absolutt ikke dårlig, selv om hun frem til for 3 dager siden alltid sov 8 timer i strekk. Først nå det er 6 timer... :Gjesp: Men det er absolutt ikke noe å klage over.

Vi skal til helseatasjonen igjen 11.mai, og da skal hun måles for første gang etter fødselen, og det gleder vi oss STORT til :mrgreen: Vekten blir også spennende å se, for sist gang hadde hun gått opp 535 gram på 2 uker og 2 dager (Fra 4055 til 4590 gram) Samme dag hadde vi en uoffisiell måling av henne, og da hadde hun blitt 5 cm lenger fra fødselen (Fra 52 til 57 cm.)

Ja, ja... sengen kaller hører jeg, og det skal bli så godt med søvn!!!

Natti natt! :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Hei Shabana :klem: Så koselig å høre at dere koser dere. Vesla høres(og ser) ut som en liten solstråle.

Og så deilig at det er vår og snart sommmer, slik at dere kan nyte sola og varmen sammen også. Være ute med den lille så mye dere vil. :)

Ja tenkt som tiden flyr. 5 uker siden hun kom til verden :overrasket: Synes nesten det var i "går" jeg som dere uttålmodig ventet på det lille nurket.

Kos dere masse forsatt alle tre.

:klem: fra Ulva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Shabana :)

Er så koselig å lese om deres hverdag med lillesnuppa... Tiden flyr ja.. det kan man si... Her er lillegutt blitt 3 uker og 5 dager og han har blitt en skikkelig ball... Veide jo 3660 ved fødsel og etter egen veing veier han nå ca 4400g...

Dere kommer hitover til helga var det ikke sånn??..

Jeg får besøk av min eldste bror og samboern for første gang etter fødsel, men vi får vel tid til å møtes en liten tur uansett... Må jo se nurket deres in real life...

*ha det fortsatt fint*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: skal si tiden går fort.............

det er så kjekt å lese om dagene deres,lille mor høres eksemplarisk ut,

du har så masse fint å se frem til det skjer så mye nytt hver dag.

fiiiin tid,

jeg skjønner ikke hvor dette året har blitt av,hun er snart 1 år og jeg har begynt å jobbe litt igjen.ikke gøyt he he

jeg styrer på med bryllup og to barm som er i 100 og en mann som jobber en del,dagene flyr av sånt :ler: ja ja

ha en fin helg videre og kos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

8 uker om litt under ett døgn...

Jeg kan ikke fatte at jeg ikke har vært her inne på over 2 uker, må nok en gang si; Jammen går tiden fort!!!

Hverdagen turer og går selv om snuppa er her, og jeg merker virkelig tidspresset. Jeg har eksamen om under 2 uker og føler jeg ikke får lest noe. Heldigvis stemmer ikke den følelsen da :) Jentungen er fortsatt like snill, men litt mer kravstor selvfølgelig. Derfor er det veldig fint at pappan har permisjon og er hjemme med oss og kan ta seg av det meste mens jeg leser :tommel:

Ellers så elsker jeg virkelig å være mor og stortrives med det. Selv om jenta er veldig sutrete og vrang så koser jeg meg :rødme: Det er ekstra deilig når vi klarer å roe henne og oppfylle hennes krav. Hun er fortsatt veldig flink til å sove om natten, men nå har hun begynt å våkne for å få seg litt mat. Det gjør jo ikke meg noe, så det går veldig bra.

Nå har jeg begynt å lese for henne også og det liker hun veldig godt. :lese: - stunden er beroligende og en skikkelig kosestund for oss begge.

Jeg merker at jeg er ganske mye mer trøtt enn før da... noe som er en liten forbannelse nå i eksamenstiden. Ja ja, det er vel bare å stå på... ;)

Sommerferien begynner 6. juni senest klokken 15:00. GLEDER MEG!!!

Natti natt for to av oss nå. :sove:

:klem: hvis du ønsker det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Ulva35

Hei Shabana. Måtte bare innom å ønske deg og dine en fin pinsehelg. Håper det er bra med dere og at dere koser dere :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tupelure 10 uker!

Jeg kan ikke fatte det. 10 uker er i grunn ikke så lang tid, men akkurat nå så er det det likevel. Nå om dagen er det virkelig spennende å være med Lilja hele tiden. :rødme: Det skjer nye ting hele tiden, iløpet av en og en halv uke har hun skjønt hvordan hun skal holde hode oppe, hun støtter seg på albuene og kan snu seg rundt. :hakeslepp:

Hun har lenge vært interressert i hendene sine, men den isste uken nå har hun begynt å skjønne litt hvordan de fungerer. Sånn smått begynt å gripe etter ting og holde dem litt, i tillegg har hun funnet tommelen ordentlig nå.

Den lille :sol: vår er en fryd. hun elsker å prate med oss, og da spesielt å fortelle om drømmene sine etter at hun har våknet :ler:

I går hørte vi for første gang noen lyder som sterkt minte om latter, men det er vanskelig å si noe med sikkerhet. Gleder meg ihvertfall veldig til å høre henne le hjertelig for første gang :hoppe:

Alt i alt så er vi foreldre utrolig stolte av den lille spiren vår, og fremgangen hun gjør dag for dag er fantastisk, og vi gleder oss enormt til fortsettelsen.

I morgen skal vi til helsestasjonen å måle og veie, og så skal fysioterapauten sjekke henne ut.

Og om en uke skal vi ut å fly, og da reiser vi til familien vår på Island. det kommer til å bli en spennende tur...

Nå må jeg løpe... snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

hei det var lenge siden,du er kankje på tur,men skal si lillemoren din vokser,det er en spennende tid,min er nå 1 år :overrasket:

det er travelt om dagene nå når lillemor reiser seg opp,

vi reiser om 3 uker kos deg og gleder meg til å høre om fortsettelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...