Gå til innhold

Shabana i morsrollen


Shabana

Anbefalte innlegg

Nå som jeg har blitt mamma...

...må jeg jo begynne på ny dagbok. Denne tar da over for "Lille nurk".

Jeg håper jeg klarer å holde den oppdatert, men det er ikke bare, bare med en liten baby :)

Jeg holder nå på med fødsels historien og en kort oppsummering av den første uken hjemme med vårt lille nurk. Og de kommer jeg til å legge ut så fort de blir ferdige ;)

Angående å legge ut bilder her, så er ikke det så lett heller. Vi har akkurat fått ny data og mangler en del program. Derfor blir det en annen løsning... Vi har en hjemmeside, men den vil jo ta vekk all anonymitet. Regner med at det går greit likevel da. Her en en link :-)

Mange bilder av det lille nurket og familien

Men nå må supermamma løpe... lille nurk roper! :babyjente:

And away we go!

(PS: Forresten noen som vet hvordan man lukker et emne?)

Endret av Shabana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Gratulerer med ny dagbok, og ikke minst med nurket! :blomst: Hun er kjempenydelig! ...måtte jo ta en titt! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!

Og for en fin dag å få barn på.

Alle som er født denne dagen er perfekte.

Det vet jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :-)

Er jo en smule stolt over den lille også :hjerter: Kan ikke fatte at hun allrede er over en uke gammel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går aaaalt for fort etter de kommer ut av magen, det er helt sikkert! :ler: Kan ikke fatte at min lille jente blir 6 mnd på torsdag jeg! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter_rundt:

for en nydelig jente dere har fått.

og herlig å lese at dere koser dere masse.nyt den babay stadiet varer så lite syntes jeg...

trodde først det var noe gale med skriften på siden,men leste da at mannen var islandsk ja :ler:

ønsker dere en riktig god påske,vi reiser på onsdag,men en del å pakke med to små med....alltid tenker jeg " tenk hvis" :ler:

kos dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ojsann... :sjenert:

Jeg visste at tiden gikk fort, men ikke at den gikk så fort...

Lillebærta er nå 3 uker og en dag gammel, og vi er så stolte av henne! hun spiser masse, sover hele natten gjennom (hele syv timer i strekk! :hakeslepp: ) ikke det at det gjør oss foreldre så veldig mye... :sjarmor:

Jeg har lovet å skrive inn fødselshistorien min her, men mellom ammingen og skolearbeid er det ikke så veldig lett. Det kommer forhåpentligvis noe snart, men jeg tør ikke å love noe.

Ellers jeg jeg hodestups forelsket i den lille jegnta vår :hjerter_rundt: Jeg synes hun er perfekt! De små lubne armene når hun strekker dem opp, de lange fingrene som griper om min finger, og de lange bena med pappas tær :mrgreen:

Det forundrer meg hvor stor hun virker for meg... synes det var i går jeg holdt henne for første gang. Hun smiler allerede, og hun er kjempesterk i nakken og beina. Har holdt hodet selv i nesten 30 sekunder og med en del hjelp står hun. Når hun ligger på magen holder hun hodet mye oppe og snur det fra side til side selv. Jeg er så utrolig STOLT!!! :hoppe:

Men nok en gang roper hun etter mat... ikke mye jeg får gjort uten avbrytelse nå for tiden. Men det er vel min nye hverdag... og jeg ELSKER det!!! :hjerte:

Prover meg igjen senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23.03-2007 skrev jeg...

Kjære dagbok

Nå er klokken 13:33, og jeg har vært oppe siden ca. 09:00. Natten har vært lang med mange do- besøk, faktisk fler enn normalt. For første gang måtte jeg bruke varmeputen om natten, men nå vet jeg hvorfor... det var rier.

Rundt 22:00 i går var jeg på do, og da var det noe blod på papiret, og mer kom iløpet av natten. Men jeg hadde ikke noe vondt, og tenke ikke noe mer over det og avblåste dem som maserier.

Til morgenen i dag ble jeg liggende våken en stund for å kjenne etter. Jeg kunne kjenne noe svakt, og hadde vondt i ryggen. Derfor tok jeg en varm dusj for å se om det ville hjelpe, noe det ikke gjorde.

En kort tid etter jeg hadde kledd meg begynte riene og de har kommet med ca. 6 minutters mellomrom, og varer som regel over 1. minutt. Det har aldri gjort så vondt som nå, og det er faktisk utrolig slitsomt... Jeg har bare lyst til å sove nå! NY RIE!

(Her ble sykehuset ringt for annen gang, noe gemalen måtte gjøre fordi jeg ikke klarte å snakke p.g.a. smertene. Etter samtalen ble det bestilt taxi og neste stopp var sykehuset)

Min fødselshistorie

Da sykehuset ble ringt var smertene så intense at jeg ikke klarte å sitte eller stå i ro. Klokken 15:00 var vi på sykehuset, og klokken 16:00 ble jeg undersøkt. Jeg var skråsikker på at vi kom til å bli sendt hjem igjen, så da jordmoren sa at åpninger var hele 6 cm. fikk vi sjokk, men det var utrolig godt å høre!

Vi ble flyttet over til fødestuen rett etter sjekken, og vi fikk det store med badekar. Et fullt badekar og 3 nåler i hodet senere så var jeg i himmelen. Jeg klarte å slappe av såpass at jeg nesten sovnet mellom riene, som nå var betraktelig mindre smertefulle.

Rundt 17:30 begynte riene å bli for vonde til å bli liggende, og jeg måtte opp derfra. Jeg la meg i sengen for en ny sjekk, og nå var åpningen 8 cm. Jeg prøvde å ligge litt i sengen, men det var klin umulig, og da ble neste skritt å ta i bruk prekestolen, som merkelig nok var til stor hjelp.

Det verste for meg var de kraftige ryggsmertene, noe som for meg var det eneste som tydet på at fødselen var i gang. Jordmoren ville at jeg skulle prøve lystgass, men det hadde jeg allerede bestemt meg for at var uaktuelt, og at jeg var utrolig kvalm gjorde det valget mindre fristende også. Derfor ble jordmoren og jeg enige om å prøve sterilvannspapler i ryggen + varmepute. Jeg var klar over at det ville gjøre vondt, men at det skulle gjøre så vondt hadde jeg aldri trodd. Ifølge min kjære kom det nest høyeste skriket mitt da de ble satt i ryggen, men lindringen de gav sammen med varmeputen gjorde det SÅ verdt det!

Rundt 20:45 kom den første pressrien, men jeg fikk ikke lov til å presse. (Og det var langt fra lett!) Men etter litt hjelp fra jordmoren til å komme over siste hinder fikk jeg endelig lov til å presse. *Phew* Dessverre stoppet nesten riene opp da, fra å vare i nesten 90 sekunder til ca. 20 sekunder... De prøvde å få meg til å presse uten hjelpen fra riene, men siden det ikke fungerte fikk jeg drypp. Etter en halvtimes tid begynte dryppet å virke og riene ble sterkere og lengre. Fra da av tok det kanskje 15 minutter før nurket var ute.

Ingen ord kan forklare hvor godt det var å holde den vesle jenta vår i armene mine! Hun var så nydelig, og roet seg nesten med en gang hun ble lagt inntil mamman sin sitt bryst. Etter litt beundring og kos ble hun lagt til for å se om hun tok pupp, og der ble hun liggende i nesten 2 timer, helt til jordmor kom for å veie (3932 g.), måle (52 cm.) og vaske henne litt.

Første natten måtte tilbringes på barselavdelingen p.g.a. plassmangel på sykehushotellet. Der kunne ikke gemalen være og han måtte dra hjem for natten. Det var utrolig hardt å si ha det til ham da han måtte dra, og enda mer skremmende å vite at jeg skulle være alene med datteren vår den første natten. Jeg begynte selvfølgelig å gråte, men morgenen kom heldigvis fort og plutselig var han tilbake hos oss igjen. Det var en herlig gjenforening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Ullevål Hotell

Formiddagen den 24.03-2007 ble alle tre flyttet over til sykehushotellet. Vi fikk et fint rom med to senger, en liten sofakrok med TV og eget bad.

Første dagen brukte vi på å bli kjent med den lille jenta vår og mye kosing. Hun sov jo for det meste, og med litt hjelp til ammingen spiste hun en god del også. Til å begynne med torde vi jo nesten ikke å ta i henne, men etter litt trening fikk vi dreisen på bleie- og klesskift også. :ler:

Første natten på hotellet begynte litt hardt... Det lille gullet vårt gråt og gråt, men vi klarte ikke å finne ut hva som var galt. Det var ingentig å bleien og jeg klarte ikke å amme. Til slutt ringte vi jordmor, og da hun kom fikk vi to gulltips! Det første var at hun mest sannsynlig gråt fordi hun hadde vondt i magen, og at det ville hjelpe om vi presset beina opp mot magen. Gjett hvem som roet seg med en gang?

Det andre tipset var angående ammingen... Siden jeg ikke hadde fått noe særlig opplæring i hvordan jeg skulle gjøre det gjorde jeg selvfølgelig mye feil. Jordmoren viste meg akkurat hvordan jeg skulle gjøre brystet klart og hvordan jeg skulle presse ut litt melk for å friste henne slik at hun selv ville søke puppen. Etter dette besøket klarte vi oss veldig bra på egenhånd og trengte ikke mer hjelp. :hoppe:

Etter dette ble jeg beordret av far selv til å sove mens han tok seg av gullungen vår. Det gikk bra med dem og etter et par timers søvn tok jeg meg av nattenvakten, noe som også gikk bar. Det er nemlig lettere å være to...

Søndag 25.03-2007 begynte rolig emd litt amming, bleie- og klesskift og småkosing foran TV’n. Jenta var rolig og avslappet og hadde det tydeligvis bare bra.

På ettermidagen fikk vi besøk av de nybakte besteforeldrene og en av onklene, og dette var både ksoelig og slitsomt. Koselig fordi det var godt å treffe familie og å se hvor stolte de var over det nye familiemedlemmet. Slitsomt av to grunner; Jeg hadde nesten ikke spist noe iløpet av dagen, og de prøvde hele tiden å vekke henne. De var på besøk i et par timer før de bestemte seg for å dra igjen. Da hadde snorkfrøken enda ikke våknet, men så fort de dro ville hun ha mat.

Andre og siste natten på hotellet gikk veldig bra og alle tre fikk sove. Jeg følte jeg taklet ammingen veldig bra, samt at vi nå så ut til å kunne de fleste triksene for å klare oss for når vi skulle hjem. :heiajente:

Mandag 26.03-2007 var hjemreisedag og den begynte med at foreldrene fikk seg en dusj hver, og en tur ned i spisesalen for alle tre. Lille gull var våken og rolig, men på slutten begynte hun å småsutre litt. Da tok far henne på en liten trilletur som endte på rommet, og da mor kom ville nurket ha mat før hun sovnet igjen. Da pakket vi ferdig, ordnet med de nødvendige papirene, og klokken 10:00 sjekket vi ut av hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uken

Tiden flyr av sted, men vi storkoser oss som foreldre, og den lille er en liten engel. Vi har hatt veldig få utfordringer etter at vi kom hjem, og det takker jeg den ene jordmoren for. Godjenta vår sover mye, ser ut til å ha arvet sovehjerte til far, men appetitten har hun nok arvet av mor... :rodme:

Vi føler oss som de heldigste i verden, med en så nydelig perfekt liten jente i livet vårt. Hun er så nydelig! Og mammas og pappas STORE stolthet! Vi kan ikke se oss mett på det lille nurket. :hjerter:

Hun har faktisk allerede begynt å smile... :babyjente: Vi trodde det bare var grimaser og tilfeldigheter til å begynne med, men nå har det skjedd så ofte under stimuli at det bare være smil. Andre får bare tro hva de vil... men vi vet at det er smil og har bilde- og videobevis

Ellers var vi ute for første gang i går, og det gikk veldig bra. Gullet sov seg gjennom alt; Påkledningen, ned trappene, hele trilleturen, opp trappene igjen og avkledningen når vi kom hjem igjen. Det var veldig godt å komme seg ut og frisk luft, varmende sol og en liten bris var herlig!

Ellers går alt overraskende bra, og jeg føler meg veldig heldig. Velsignet med et utrolig snillt og rolig barn får vi faktisk mye søvn, og mye kos når hun er våken. Hun virker å være veldig oppmerksom og oppvakt. Det er virkelig vanskelig å tro at hun bare er en uke gammel... men hun er vel bare tidlig ute da, og det var jo faren hennes også. :plystre:

Vi får se hva fremtiden bringer, og den gleder jeg meg veldig til å oppleve! :hoppe:

Bye, bye love! :hjerte:

Endret av Shabana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: ble rørt av historien og hvor mye dere koser dere,

jeg vil også ha baby igjen,min er 10 mnd nå sitter kryper osv ikke baby lenger :ler: men det er masse å glede seg over uansett alder.

kos dere videre med lillemor.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Tusen takk for titten Shabana. Så søt hun er, så søte dere er alle sammen :) Har ikke oppdaget denne siden før nå jeg, for når jeg trykker på den nye linken din så kommer bare den andre opp :forvirret:

Men nå har jeg funnet den, og nå skal jeg inn å titte rett som det er.

Sikkert er det iallefall at det er en nydelig liten jente dere har fått. Fint og se at dere koser dere. Fortsett med det :)

Klem fra Ulva :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann minnimy

Takk for det :-) Gleder meg til hun blir større også jeg! Hun er så god og snill nå... så jeg lurer veldig på hva hun planlegger for fremtiden :ler:

:klem:

Takk Ulva og... ooops :rodme:

Bare koselig å dele slikt, for vi er jo så utrolig stolt av Lilja :mrgreen:

Takk for at du sa ifra om feilen med linken. Det er fikset nå, håper jeg ihvertfall.

:klem:

Endret av Shabana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om din fødsel og barsel tid...

Tida går sååå fort.. I dag er vår lillegutt 12 dager allerede...

Og i dag har vi blitt tante og onkel også :) M har fått babyen sin!!!

Kos dere masse videre.. Vi sees snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid? :sjokkbla:

Hvordan i alle dager rekke alt med en baby i hus?

Det er kjempekjekt a hun sover hele natten, alltid mellom 6-8 timer, men det betyr at hun ikke sover stort om dagen. Det går veldig utover eksamenslesingen min, og stryker jeg på noen av eksamenene har vi et stort problem. Ikke bare, bare å være studerende mor... men likevel vet jeg at vi valgte riktig tidspunkt for å få barn :)

Akkurat nå ligger hun på fanget til faren sin og heier på Liverpool, he he. De er så søte att :hjertesmil: Mye mulig hun sovner i armene til faren sin i dag istedenfor ved puppen :ler: Lurer på om ikke hun er overtrøtt når kvelden kommer... det må jo være slitsomt for en liten baby å være våken så lenge.

Ja ja... i morgen skal vi prøve å vaske leiligheten, men det spørs om det ikke kommer til å bli et veldig oppstykket arbeid :ler: Håper bare vi får det i orden siden vi kommer til å få en del besøk i helgen. Mye mulig vi får vårt første overnattingsbesøk også, og det gruer jeg meg så til! Jeg har en snikende følelse av at det besøket kommer til å bli veldig slitsomt av en rekke grunner... *sukk* :roll: Det er ikke alltid like lett å si nei.

Nei, nå må jeg skrive ferdig den siste oppgaven for semesteret. Den skal leveres senest 08:15 i morgen tidlig :hår:

Please come again :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ulva35

Hei Shabana :) Må si jeg beundrer deg stort. Tenk at du nettopp har blitt mamma og alikevel har du overskudd til å studere og ta eksamen. Det står det respekt av :klappe:

Har vært inne og tittet på vesla et par ganger og hun er bare skjønn :)

Kos dere masse, og så håper jeg besøket deres ikke blir alfor slitsom da.

:klem: fra Ulva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ulva

Takk for kompliment av både meg og gullet :)

Nå er det jo slik at for å kunne få enkelte ting her i livet så må man ofre noe. Hvis jeg vil ha gemalen hjemme ut året så må jeg bare studere, og da må jeg jo ta eksamen også. Gruer meg veldig, og jeg tviler faktisk på at det kommer til å bli noe bra resultat. Hvis jeg kunne sitte oppe hele natten og studere hadde det jo ikke vært et problem...

Siste oppgave er endelig levert, men for å få den ferdig ble jeg vekket i natt klokken 01 etter å ha sovnet da jeg ammet lillebærta. Det var utrolig tungt, men da var det bare å stå opp for å ta en siste innspurt. Kom i seng 03:30 :Gjesp: Fikk 5 timers søvn i natt, men i kveld regner jeg med at jeg ender i seng MYE tidligere. (Hvis jeg får lov av Lilja Christine da :ler: )

Nå skal jeg prøve å få vasket litt her, og senere i dag skal vi ned til helsestasjonen. Gleder oss til å finne ut hvor mye lengre og tyngre hun har blitt :hoppe: Jeg synes hun er så stor for alderen... faktisk så er hun nesten like stor som en jente som er 2 måneder eldre enn seg :overrasket:

:klem: til alle som er innom en tur! :vinke:

Endret av Shabana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

En snikleser står frem...

Jeg fulgte med i den andre dagboken din de siste dagene før fødselen, men tror ikke jeg har "stått frem" før. Så det er vel på tide å gratulere dere!

For ei nydelig lita tulle dere har!! :hjerter: Måtte snike litt i bildene ja.

Koselig og rørende å lese om fødselen og hverdagen sammen med Lilja (nydelig navn forresten). Må si jeg er imponert over at du klarer å studere samtidig som du har et så nydelig nurk å kose deg med! Tror ikke jeg hadde klart å rive meg vekk fra henne altså :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei silvius

Kjempekoselig at du endelig har stått frem :) Jeg synes jo bare det er koselig med "smugkikkere", he he

Takk for komplimenter, og si gjerne hei oftere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...