Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Kristin_
Skrevet
Jeg orker ikke engang tenke på hvor smertefull en diett med 2-3 måltider må være i forhold til en med 6-7. I tillegg til at man blir irritabel, trøtt og slapp av færre måltider, vil forbrenningen synke. Kall meg gjerne konservativ - men min empiri vil overkjøre en lonely forskningsrapport.

Ja, mange foretrekker små måltider, ja mange måltider kan forhindre overspising og alt det der. MEN lever man på 1600 kalorier om dagen (eks.) vil man være mye mindre sulten om man fordeler disse måltidene på 3-4 måltider enn på 7, rett og slett fordi man spiser litt mer pr måltid.

Siden du så bastant mener at empiri kan overkjøre forskning får jeg overkjøre deg med min egen empiri da, jeg har nemlig prøvd å spise 4 ganger om dagen, og jeg har prøvd å spise 6-7 om dagen. I det ene tilfellet var det uproblematisk, i det andre følte jeg meg ihjelsulten konstant, selv om det lå på samme kaloritall.

Om man derimot skal bygge, eller gå opp i vekt, skjønner jeg at man må ha veldig mange måltider, bare for å klare å få i kroppen nok mat, og da må man opp i måltidsantall. Men det er ikke sånn at man MÅ spise 6-7 måltider om dagen for å gå ned i vekt, i såfall ville jeg vært over 10 kg tyngre enn det jeg er i dag, og heller ikke gått ned i fettprosent (som jeg har gjort).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nesten akkurat samme målene som lesti, er 178 og 66-67 kg. I januar meldte jeg meg inn i VG vektklubb, da var jeg ca 71 kg. Jeg skrev at jeg ville ned til 65 kg over to måneder.. Der fikk jeg tildelt 1380 kalorier. Jeg har følt meg ganske trygg på at dette ikke har vært for få kalorier, men...Da de to månedene var over, lå jeg på ca 68 kg. Og har vært noen utskeielser etterpå, det rare er at jeg faktisk har gått ned etterpå også, selv om jeg ikke har telt kalorier.

Uansett.. ned til 65 kg ser det ut til at jeg ikke kommer! Har prøvd og prøvd. Lurer på om man kommer til et punkt det ikke går lenger. Ser ut som jeg må sulte meg for å komme ned til 65!

Skrevet (endret)

La meg sumere opp:

Feil instilling, feil diett, feil trening og urealsitiske forventninger.

Skal du sette igang forbrenningen må du faktisk spise

20 minutter pilates reger jeg som oppvarming ikke som en treningsøkt for å få igang forbrenningen.

en drøy time på tredemølle i hurtig gange tempo brenner kalorier. har du vilje til det gjør gjerne kardiotreningen unna før frokost. Da tar kroppen mer av fettreservene.

Styrketreningen din er også helt feil. f.eks femten minutter med mage trening er bare tøv. Her gjelder mantraet: kvalitet ikke kvantitet.

fire sett sit-ups à 12 - 15 reps holder lenge, vel og merke hvis du gjør det skikkelig. Det bør ikke ta noe serlig mer enn fem minutter.

Få en instruktør til å sette opp et skikkelig styrke program for deg.

Hold deg unna spinning og aerobic klasser da disse som oftest kjører på for høyt tempo - ergo du oppnår ikke maksimalt fettforbrenningspotensiale.

Ver ærlig med deg selv. det blir nok litt mere sjoko, is, chpis og dårlig mat enn du klarer å innrømme for deg selv.

For mer info sjekk ut www.iform.no

Hvis du går på et stort treningssenter så er det kanskje verdt pengene å investere i noen timer med personlig treining. da får du veiledning i kosthold, hjelp til å sette opp et treninigsprogram som virker og du får avkreftet endel av mytene som eksisterer ang. trening og slanking.

At du får litt ekstra motivasjon i startfasen er en ekstra bonus.

husk også at å trene for mye fort leder til at du blir lei og mister motivasjonen, prøv heller å satse på litt færre økter, men øk treningskvaliteten i de øktene du tar.

Ta også hensyn til kroppen. er du sliten og slapp en treningsdag vurder å droppe treningen og heller ta det igjen i morgen.

Endret av Kim
Skrevet

Trenings programet eg bruker til magen fant jeg på iform.nu, så tenkte liksom at det skulle holde mål!

Jeg har ikkje råd til treningsstudio..

Har begynnt med ett bedre kosthold, så håper det vil hjelpe!

Når det gjelder trening før frokost er jeg litt usikker på om det passer meg, er som regel ganske så sulten når jeg våkner å en skal vell ikkje gå med tom mage for lenge uten at det gjør noe med forbrenningen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...