lesti Skrevet 30. mars 2007 #1 Skrevet 30. mars 2007 kvifor skjer det ingenting!!? -------------------------------------------------------------------------------- Vekten går ned 1 kilo å så opp igjen like fort.. Ok, vekten er ikkje det verste.. cm er like vansklige med meg, å er dei eg vil ha vekk! No har eg trent lenge! Begynner å sjå lårmusklene min, er fornøyd med det men ikkje med resten av kroppen! Kor masse må eg egentlig trene for å få vekk dei få uønska kiloene eg har?!? SKAL vera fornøyd til sommaren, og begynner å bli litt desperat no!! Er klar over at eg må forbrenne kalorier for å kvitte meg med fett, men no har eg holdt på med det lenge (sykle eller tur 1time 3 ganger i veka) og ingenting skjer! Magen min buuuuler ut som bare det, sidefleske koser seg langt utenfor buksen og livet/midjen min er ikkje langt unna sideflesket( har ikkje så masse innsving for å sei det sånn). Må få fortgang på ting no viss eg skal bli fornøyd til bikinisesongen! HJEEELP!! My body is driving me crazy!!
MsRP Skrevet 30. mars 2007 #2 Skrevet 30. mars 2007 kvifor skjer det ingenting!!? ... Er klar over at eg må forbrenne kalorier for å kvitte meg med fett, men no har eg holdt på med det lenge (sykle eller tur 1time 3 ganger i veka) og ingenting skjer! Magen min buuuuler ut som bare det, sidefleske koser seg langt utenfor buksen og livet/midjen min er ikkje langt unna sideflesket( har ikkje så masse innsving for å sei det sånn). ← Ikke for å være kjip her, men å gå tur eller sykle ca tre ganger i uka er egentlig ikke noe jeg ville regne som trim, for meg er det mer en del av å komme seg fra A til B... Jeg går og sykler mye mer enn tre timer pr uke uten å ta av meg noenting. For å forbrenne fett må man over en viss puls (husker ikke tall), og holde seg der over en viss tid... Det er sikkert noen som kan opplyse deg litt bedre på dette, men de harde fakta er nok at du må slite litt for å miste kilo! Trening som gjør deg skikkelig gjennomvåt av svette er bra!!
MsRP Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 Og selvfølgelig kombinere med et bra kosthold... Spiser du flere eller like mange kalorier om dagen som det du forbrenner må du trene desto hardere.
Wildy Skrevet 30. mars 2007 #4 Skrevet 30. mars 2007 Det må nok mere trening til enn dette om du skal ha resultater som virkelig vises. Tur/sykling tre ganger i uka er selvfølgelig bra, og har god effekt ift helse. Men det blir mere som vedlikehold å regne. Selv går/sykler jeg hver dag, men det regner jeg som nødvendig og daglig mosjon i tillegg til trening.
lesti Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2007 ehh.. ok.. er ikkje berre det eg gjer altså! Her er ka eg gjer i veka: Mandag: pilates 20min, magetrening i 15 min + 10 min armer Tirsdag: Sykle/gå 1time (blir svett og andpusten men kan snakke i korte settninger), rumpe og lår øvelser 30 min Onsdag: pilates 20min, magetrening i 15 min + ryggtrim 10 min Torsdag: Sykle/gå 1time, rumpeøvelser Fredag: Pilates 20min, magetrening i 15 min + 10min armer Lørdag: Sykle/gå 1time, lårøvelser Søndag: FRI Er det forlite mener dere?
Grønt blad Skrevet 30. mars 2007 #6 Skrevet 30. mars 2007 Tror du kanskje får i deg for mye energi, og at det er grunnen til at du ikke går ned. Selv om du trener, så må du forbruke mer enn du får i deg for å gå ned i vekt. Drikker du mye brus/juice o.l.? Jeg synes juice er skummel fordi det er sunt, men samtidig inneholder svært mange kalorier. Vann er derimot gunstig! Bytt ut "fete" produkter med en magrere variant. Ikke forsyn deg med store porsjoner. Spis s a k t e, så du rekker å kjenne du blir mett. Spis ofte, men lite. Kanskje det hjelper...
lesti Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. mars 2007 Eg drikker ikkje brus eller juice i vekene.. berre fredag og lørdag. Drikker 2 liter vatn kvar dag, spiser 3-4 ganger for dagen.. ikkje pizza,pita,taco og lignende i vekene.. Snop og chips blir det lite av, maks fredag og lørdag.. men spiser aldri masse av det! Nåke diett eller veging av mat kommer eg aldri til å holde ut, har prøvt men går berre ikkje.. har ikkje lyst å ver heilt hysterisk når det gjelder mat og drikke, kommer ikkje til å holde ut med det resten av livet uansett liksom!
Quirky Skrevet 30. mars 2007 #8 Skrevet 30. mars 2007 Hva spiser du da? Mange tror de spiser sunt, men ikke gjør det. Og selv om du spiser sunt kan det hende at du spiser for mye. Måling og veiing av mat kan være lurt i en overgangsfase, til du lærer deg hvor store porsjoner du skal ha. Du behøver ikke drive med det resten av livet.
lesti Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 30. mars 2007 Spiser heilt vanlig.. Frokost: 2brødskiver (kneip eller grovt) med litt smør og ost ,ett lite glass lettmelk. Middag: to talerkner heimelaga grønnsakssuppe eller gryterett Kvelds: 2 brødskiver med salami og litt smør og ett glass lettmelk. (mulig det blir ett mellom måltid av og til, viss eg har gjort masse ein dag) veit det ikkje er så sunt men er sånn det blir ca kvar dag.. har perioder med frukt eller yoghurt dilla, men det går alltid fort over!
Trallala Skrevet 30. mars 2007 #10 Skrevet 30. mars 2007 Spis lite, men ofte. Helst 6 ganger til dagen for å få forbrenningen opp..
lesti Skrevet 30. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. mars 2007 blir jo berre spising heile dagen då! Ja, veit eg er vansklig av meg..
Gjest prestekrage Skrevet 30. mars 2007 #12 Skrevet 30. mars 2007 (endret) Å spise ofte er en utfordring ja. Eller i allefall å endre vanen fra å spise tre måltider til å øke til det doble... Selv ser jeg begynnelsen på ett vennskap mellom megselv, badevekta og speilet. Sykler til jobb hver dag (3,5 km en vei). Trener (studio) tre dager i uken. Mat som følger; 7.00 Frokost (1-2 skiver GROVT brød/ knekkebrød/ yohugurt m korn 10.00 Mellommåltid (1 brødskive evt frukt) 1130-1200 Lunsj (to skiver GROVT brød samt en frukt, evt annen lunsj) 14.00 Mellommåltid (2-3 rugsprø (evt m brunost) og en frukt) 1645 Middag (normal mat- men med 2/3 grønnsaker (ikke potet- fordi jeg ikke "liker")) 1930- 2000 Kveldsmat (1 knekkerød eller tilsvarende) INGEN TING ETTER DETTE (og det er det vanskeligste punktet på lista)!!!! Tok litt tid å få inn rutinen med mat så ofte- men etter en stund nå har jeg faktisk fått opp forbrenningen såpass at jeg faktisk MÅ ha noe å spise til disse tidene (ca). Sier ikke at jeg slavisk følger dette, men etter nå å ha holdt på siden november har jeg erfart at det faktisk ikke spille noen rolle om jeg skeier ut dann og vann (forex junk til lunsj og snop på ettermiddagen). "Hemligheten" for min del er å klare å stå over suget på kvelden!!! Så lenge jeg ikke har i meg noe (annet enn drikke) etter kl 2030 kan jeg spise stortsett hva som måtte friste gjennom dagen!! Endret 30. mars 2007 av prestekrage
OsloTwo Skrevet 30. mars 2007 #13 Skrevet 30. mars 2007 Du trener i hvertfall nok. Det kan være lurt å skrive matdagbok. Da ser du hva du spiser, det blir lettere å se hva som er feil, og det hjelper kanskje litt mot godteri i helgen osv.
Quirky Skrevet 31. mars 2007 #14 Skrevet 31. mars 2007 (endret) Det ser ut som om du får i deg alt for lite proteiner. Smøret bør også bort, salamien også, og osten bør være lett. Kneipbrød må erstattes av ordentlig grovbrød eller eventuelt knekkebrød. Hvis du virkelig vil se resultater av treningen din må du konsentrere deg litt om kosthold også, desverre. Endret 31. mars 2007 av Quirky
lesti Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #15 Skrevet 31. mars 2007 Men det er jo viktig å få i seg litt fett også? Så viss eg f.eks begynner å spise meir knekkebrød med fullkorn istendefor kneipbrød så hjelper det?
Quirky Skrevet 31. mars 2007 #16 Skrevet 31. mars 2007 Det er viktig å få i seg nok fett, men det skal være sunt fett, ikke det usunne mettede fettet fra ost, salami og smør. Sunt fett kan du få fra f.eks nøtter og fet fisk. Om du erstatter kneippbrødet med knekkebrød er det en begynnelse ja, men erstatt pålegget også.
lesti Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #17 Skrevet 31. mars 2007 på grethe rode sinn side (vektklubben.no) så kan du føre inn det du spiser, å når eg skriver inn smør kommer det opp ett hjerte for di det er bra fett! Har også regnet ut kalori behovet mitt og det ligger på 1700-1800, og eg ligger som regel på 1500-1600 kalorier..
Tulipanpiken Skrevet 1. april 2007 #18 Skrevet 1. april 2007 Det ser ut som om du får i deg alt for lite proteiner. Smøret bør også bort, salamien også, og osten bør være lett. Kneipbrød må erstattes av ordentlig grovbrød eller eventuelt knekkebrød. Hvis du virkelig vil se resultater av treningen din må du konsentrere deg litt om kosthold også, desverre. ← Jeg reagerte også på dette da jeg leste innlegget ditt og er helt enig med Quirky. Du får i deg ganske mye fett og usunne ting bare ved å spise det du gjør nå. For all del dropp kneippbrødet - det er så godt som direkte usunt. Hva med å spise havregryn med skummet melk til frokost i stedet? Metter godt og inneholder masse fiber. Og salami! Det er bare fett! Jeg pleide å spise det før jeg også, for det er så god smak på det. Dessverre er det fryktelig usunt. Bytt til kokt skinke med litt grønnsaker på! Fett vil man uansett få i seg gjennom et normalt kosthold, så det er ikke sånn at du behøver å spise matvarer med mye fett i for å få dekket det behovet. Jeg ville også droppet to brødskiver til kveldsmat. Hvis du i det hele tatt føler deg sulten utover kvelden, ta et knekkebrød eller en frukt. Appelsinene er kjempegode nå! Når det gjelder treningen din tror jeg at du bør satse på litt hardere kondisjonstrening for å få opp forbrenningen. Jogging, spinning, harde sykkeløkter, rask svømming og så videre. Du skal SVETTE og bli sliten, ikke bare rusle deg en tur Lykke til da Du kan jo begynne med noen skikkelige langrennsturer nå i påsken hvis du skal på fjellet!
LilleMy28 Skrevet 2. april 2007 #19 Skrevet 2. april 2007 på grethe rode sinn side (vektklubben.no) så kan du føre inn det du spiser, å når eg skriver inn smør kommer det opp ett hjerte for di det er bra fett! Har også regnet ut kalori behovet mitt og det ligger på 1700-1800, og eg ligger som regel på 1500-1600 kalorier.. ← Du spiser for lite, så forbrenningen din går på lavbluss for å spare, derfor blir fettet. Du må spise mer for å få opp forbrenningen din, og fokuser på protein og sunt fett, lite karbohydrater. Det er mange tips og gode oppskrifter på vektklubben.no og det er jo gratis. Smør kommer som hjerte fordi du har ført opp et plantemargarin med sunt fett. Og du må ha iallefall to måltider i tillegg til det du allerede spiser, dette får igang forbrenningen din. Så lite som du spiser så tærer det kun på musklene dine, så sammen med trening så blir utfallet dårlig. Tips til mat: - bruk mye grønnsaker, men ikke mye poteter eller pasta - spis avocado i salater, sammen med reker til snack, bruk i stedet for smør - spis makrell i tomat på knekkebrød - og bruk egg, kylling, cottage cheese mer for å få protein til å bygge muskler Jeg er ingen ekspert, men har lært mye av å lese om rett kosthold mot trening på diverse sider på nettet. Og har funnet ut at bodybuildere er ofte de beste til å komme med trenings- og kostholdstips, de har fokus på å ha sunn kropp og å bygge den "finest" mulig. Så selv om du ikke vil ha mye muskler så vet de hva som virker og ikke. Viss du ser bort fra dop-huene da selvsagt
Teresa B Skrevet 2. april 2007 #20 Skrevet 2. april 2007 (endret) Som jentene nevner her, det er maten din du må gjøre noe med. Men mest av alt innstillingen din. Er du virkelig interessert i å gå ned i vekt, MÅ du gjøre noe med kostholdet! Minst 5 måltider om dagen (helst 6). (Selv spiser jeg 7-8 ganger pr dag). Mye mer proteiner, mye mindre karbo og fett. Du bør også trene styrke. Økt muskelmasse gir økt forbrenning. Pilates trening er bra som supplement til annen type trening, men den gjør lite for fettforbrenning og muskeløkning. Kutt ut brød, pasta, poteter og ris på ukedagene i en periode. Det holder at man spiser det i helgene. En middag kan f.eks består av 200gr biff/kyllingfilet, brokkoli og salat (ikke dressing). Da får man i seg nok karbohydrater fra grønnsakene. En god frokost bør bestå av havregryn eller en frokostblanding med høyt fiberinnhold og lite sukker. Det er trege karbohydrater som gir energi som holder lenge. Bør også få i seg proteiner til frokost, f.eks to eggehviter. (Plommen inneholder mest fett). Lunsjen kan byttes ut med grovt knekkebrød og magert pålegg. Å gå ned i vekt er hard arbeid, sånn er det bare... Bit tennene sammen og gjør dette noen uker, så ser du garantert at resultatene kommer. Og hva er mer motiverende enn det?! Endret 2. april 2007 av Teresa B
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå