Gå til innhold

Inside Information


~Mrs.Valentine~

Anbefalte innlegg

og er du forresten på facebook?

Ehm, hva er egentlig det? *gammeldags* Men du....kan jeg legge deg til msn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny uke, igjen...

Kick- start på uken. Rotteres på jobb frem til halv 4. Glemte hudpleie- timen, men akkurat da jeg skulle kjøre ut fra byen kom jeg på det, så rakk det akkurat. Spinning 1 time. Tilbake igjen i bilen: Parkeringsbot. Kunne kverket meg selv der jeg stod, jeg parkere så godt som aldri uten å betale....

Hjemme: middag med kjæresten. Så krangel. Så trøstespise sjokolade. Spy.

...Tror det kan kalles en blå- mandag?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb nr. 1:

* Nesten perfekt turnus ved siden av studiet

* Okay lønn

* Et stykke å reise til/fra jobb

* Kun vikariat

Jobb nr. 2:

* Mange faglige utfordringer/fagfelt jeg er interessert i

* Nærme nytt bosted

* Fast stilling

* En vanskelig turnus ved siden av studier

Vanskelig. Hva tror dere, karrierkvinner out there- Sabia?! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft valg det der!

Kommer an på hvor lenge du kan leve med å ha en vrien turnus når du studerer. Tror jeg hadde holdt en knapp på nr 2 - hvis du orker, da. Man skal jo ha tid til å leve også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp - tror innboksen din er full! ;)

Ja - ikke lett å velge... Det som jeg syns er viktig når du studerer er å prioritere studiene. La studiene komme først, og jobben deretter.

Hvis du ser på jobbene i seg selv, virker jo jobb 2 best kanskje, men hvor vanskelig er turnusen? Får du ikke gå på alle forelesninger? Prioriter skolen først er hovedtipset mitt. Jobbe kan du gjøre resten av livet, du er student bare få år - make the most of it!! ;)

At det er nærme hjemme er jo en stor fordel også, det er kjedelig å bruke masse tid på å komme seg til og fra jobb. Men igjen, la skolen veie tyngst.

Håper du har begynt å glede deg! Jeg er så spent på dine vegne jeg.. ;):hoppe: Det blir sikkert bra!! :-D

:klem: :klem: :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene, jenter! :tommel: Ja, skolen MÅ jo komme først! Og det ville vært kjedelig om jeg ble satt inn i en fast stilling, for så etterpå å se at det ikke går med turnusen. Jeg må kanskje tenke litt mer enn bare hva jeg VIL mest- det kommer alltids nye jobber jeg kan søke på. I Oslo trengs det vel hjelpepleiere rundt omkring, så jeg får vel en del jobber å velge mellom. Ihf hvis det er slik det er her i byen; jeg kunne søkt på ny jobb hver uke!

Jeg skal tømme innboksen, Felicity og Sabia! Så kan dere bring it on- alltid gøy med meldinger! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en "faste-dag" i dag, grunnet my very bad behaviour i helgen og i går. Dvs. spiste mat jeg ikke burde. Det er uhyre sjelden jeg ikke klarer å la være(rett og slett fordi det ikke frister), men...gjort er gjort. Nå protesterer magen ved å lage et helvette uten like. Forstoppelse, oppblåsthet og smerter. Så i dag er det is-vann og biola med bær på menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sms fra mannen: overtid på han i dag, så han reiser rett til byen for å treffe gutta etter jobb. Han trodde visst det kom til å bli mye ekstra denne uken, men jeg håper han slipper å ha lange dager hver eneste dag. Han foreslo at han heller kunne jobbe litt hjemme i helgen, siden jeg også skulle jobbe. Da får vi tid sammen når jeg er hjemme på kvelden. Jeg er glad han foreslo det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos det....til nå har det liksom vært jeg som har klaget/mast på sambo fordi han jobber for mye - jeg bør kanskje tenke litt på det når jeg skal velge jobb fremover. Studiet OG jobb blir fort mye tid, og jeg trenger strengt tatt ikke jobbe så mye. Sambo eier jo ikke sunn fornuft når det gjelder hvor mye som er greit å jobbe; han sier bare jeg får se det selv.

Men DA kan jeg ihf ikke klage noe mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med mamma på telefonen. Hun er på jobb, men bestemor er hjemme, så jeg tenker jeg tar meg en tur til hjembygda i dag. En stund siden jeg har sett bestemoren min, og hun setter så pris på når jeg titter innom. Da rekker jeg noen timer hos henne før foreldrene mine kommer fra jobb, så tar jeg en tur til dem(det er jo nabohuset ;) ). Darlingen vil mest sannsynlig ikke vise seg hjemme før sent allikevel...

Det passer ikke helt bra med bestemor- besøk på en "faste-dag", men det får nå så være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som arbeidsmarkedet er i dag, tror jeg godt du kan ha litt is i magen før du bestemmer deg for ekstrajobb. At du ikke er helt avhengig av jobb for å få økonomien til å gå rundt, gjør jo også sitt til at du kan ta det litt med ro.

Av de to du skisserte her, tror jeg faktisk jeg ville gått for nr. 1. Ene og alene av den grunn at den virker som den er best tilpasset studiene. Forøvrig veldig enig med Sabia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God tur, håper magen din kommer iform igjen!!

Og vedr jobb - siden du er i en sånn 'luksussituasjon' at du ikke MÅ jobbe syns jeg bare du skal si nei til begge jobbene, og heller vente til det dukker opp en jobb der alle punktene er på plussiden! ;) Som du sier selv, det er vel ikke den bransjen det er vanskeligst å få jobb i så det er ikke urealistisk å ha litt is i magen. Vær kresen! :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*

Hei søta :)

Her planlegges det for harde livet ser jeg - så spennende :-D Synd vi får lite tid til å skravle sammen om dagen, føler jeg er lite oppdatert.. :sjenert: Håper alt er bra med deg! Snakkes når jeg kommer hjem fra handleturen i London!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen. Det var SÅ koselig å se min søte bestemor igjen. Og ekstra koselig er det jo når hun setter så pris på at jeg kommer innom.

Jeg tenkte på det på vei hjem; jeg var så flink til å besøke eldre mennesker og mennesker som trengte noen, før. Har vært medlem både av Frelsesarmeen(hjalp narkomane) og en frivillig organisasjon i en av nabobyene her, men nå er det liksom ingenting. Men jeg vil så gjerne. Jeg redder jo ikke verden, men de få jeg hjelper og betyr noe for, er jo bra. Det er veldig klisjè, men det ER faktisk godt å hjelpe andre. Det gir noe tilbake til en selv.

Jeg hjelper jo mange mennesker hver dag på jobb, men det er så mange der ute som ikke for den hjelpen/oppmerksomheten/oppfølgningen de behøver fordi de ikke er syke nok til å være på et sykehjem eller sykehus. Det er synd. Ensomhet er jo nesten blitt den store folkesykdommen nå.

Jeg skal tenke litt på dette, tror jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...Og besøket hos foreldrene mine var som vanlig litt kjipt. Moren min var mer opptatt av å snakke om broren min og alt det han drev med, enn å spørre åssen det gikk med sambo og meg. Vel, jeg aksepterer det og viser ikke hvor vondt jeg synes det er, men på vei hjem var det nesten så tårne presset på. Dette er èn av mange ganger...Og hun lurer på hvorfor jeg så sjelden tar kontakt?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sms fra sambo når jeg kom inn døren, da reiste han fra byen og skulle kjøre en kamerat hjem. Gleder meg til å få en klem og en armkrok å sitte i. Han reiser i morgen tidelig, og kommer ikke hjem før torsdag ettermiddag. Ikke så veldig lenge da(og jeg skal heldigvis jobbe), men nok til at vi kommer til å savne hverandre mye. Men siden han skal innom tax free er det jo greit - Mr. Valentine har seff fått en LANG handleliste, så han kan ikke ligge på latsiden på noen av overfartene.

Nå skal jeg hoppe i dusjen før jeg lager i stand litt lett kveldsmat; frukt og ost og kjeks. Så kommer nok :hjerte: snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Er sååå lenge siden jeg har vært innom KG... :rodme:

Er enm kjapp tur innom og gir fra meg livstegn :ler: Håper alt er bra meg deg! Håper vi kan ta en skravlings på msn snart ;)

Håper magen din snart blir bra igjen! :troest:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...