Gå til innhold

Inside Information


~Mrs.Valentine~

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gjør ett nytt forsøk, om dog en litt mer anonym bok denne gangen.

-------------------------------------------------

:hoppe: Fredag OG mini- påskeferie! :hoppe: Jeg har vært hoppende lykkelig i hele dag, og ett øyeblikk holdt jeg på å fri til en av sjefene mine. Han har stresset i flere dager for at turnus- kabalen kan gå opp slik at jeg kan få 5 dager fri - sammenhengdene. Og det greide han! (Jeg holdt meg til en klem altså!)

Så da blir det ferie på meg også. Egentlig skulle jeg jobbet mandag, og så hatt fri to dager, så jobb igjen. Men dette er jo mye bedre. Ringte mannen, som har hjemmedag i dag, når jeg fikk vite det. Han var ikke våknet enda, og bare mumlet "fint for deg" når jeg fortalte den gode nyheten. Ble en smule skuffet, men så ringer han nokså nøyaktig èn time etterpå, helt gal, og sier "Jaaaa, men da kan vi jo reise! Yes!" *tihii* Litt mer våken da....

Vi tar en mini- ferie, og reiser til sommerhuset vårt. Heldigvis er det ikke langt unna, så hvis vi er flinke med pakkingen, kan det bli i kveld. Skal blir kjempe deilig å komme bort. Og ihvertfall på et slikt sted: sjø og små koselige uteresuranter. Ååå, som jeg gleder meg! Denne påsken blir ikke så ille som først antatt, altså. (....og jeg som har klagd min nød hele uken fordi jeg ikke får ferie!)

Digg sommervær i dag. Antrekket i dag er kort tights, ballerinasko, grå lårkort kjole og en tynn cardigan. Jeg fikk med meg værmeldingen på radioen i dag, og så vidt jeg kunne forstå, går det greit med slike antrekk noen dager fremover!

:)

Nå står middagen for tur, som også er nokså sommerlig i dag: pastasalat med bogskinke i tacokrydder og grønt. Så håper jeg vi reiser senere i kveld.

God påske, til dere alle. Kjempe koselig at du stikker innom, Miami. Riktig god påske til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Måtte jo innom her og ønske deg ei riktig god påske! Håper du får noen skikkelig avslappendes feriedager.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme igjen!

Hatt en super tur og vi har kost oss hele tiden. For det første var det deilig å komme seg vekk fra byen her og bort der vi kunne være helt alene i rolige omgivelser. Og for det andre var det ufattelig fint vær, og der gjorde jo sitt til at turen ble bra. Reiste sent på ettermiddagen på fredag og heldigvis er det ikke så lang kjøretur. Mannen tok ut båten fra båthuset og surret litt med den på kvelden, mens jeg gjorde i stand inne og stakte vafler som vi koste oss med på terassen på kvelden (!!) mens vi så utover sjøen og skimtet båter her og der.

På lørdagen var vi en kjapp tur i byen og handlet litt mat og tok en utepils. Vårens første utepils for min del. Mannen snakket litt for høyt, og plutselig fikk jeg vite at han og kameraten hadde tatt seg en utepils i pausen på jobb, onsdag ettermiddag. Jaja... Handlet litt annet også; var innom en frisørsalong og fikk en ny hårkur og volumspray. Ingen av delene er prøvd før, så dette kan bli interessant. Har egentlig det jeg trenger for tiden, men de hadde "Ta 2 for 1- salg" så da MÅTTE jeg jo bare! Handlet også en del i bokhandelen, samt to gensere på sportsbutikken og en nytt par solbriller.

Etter bytur var det båt for alle penga, og vi tok med litt mat og rastet på en fin holme. Hadde med fleece- klesplagg og pledd, og det ble brukt alt sammen. Med mindre man satt rett i solsteika, var det noks kaldt. På kvelden koste vi oss inne med to filmer og påskegodt(det er lov, det nå?!)

Søndag og mandag gjorde vi ikke noe særlig spesielt, bare koste oss inne og ute. Var en del ute i båten, men fikk gjort en del ting på sommerhuset som burde vært gjort også. Så nå er vel svigers fornøyd! Hadde besøk av svigerinne, svoger og prinsessa på mandags kvelden. De bor ikke så veldig langt unna, så de tok en kveldstur. Prinsessa var med pappa og onkel ut i båten for første gang, men det så ut som hun hadde vært det rett som det var, for hun satt der helt bedagelig på pappas fang mens darlingen kjørte. Darlingen tok mange fine bilder av henne, druknet i en stor vest i båten. Jeg har - som vanlig- tatt mange andre bilder, og holder på med en sletterunde nå. Tenkte på å scrappe bilder av prinsessa og ramme inn foreldrene. Svigerinna synes scrapping blir så fint, men har lite tid til å drive med det selv.

Mr. Valentine er på jobb i ettermiddag/kveld. Han hadde egentlig ikke fri i dag, men siden han har det nokså fleksibelt, så kan han ta det igjen i kveld.

Jeg har vært effektiv siden vi kom hjem: Ryddet ut, vasket klær, ordnet en del regninger, sett gjennom selvangivelsen, ryddet i mail- boksen og satt opp en liste av ting vi må få gjort denne uken. Nå sitter jeg og surfer etter borkort- tips siden jeg skal lage bordkort til min kusines bryllup. Hvis noen har tips, blir jeg veldig glad! Rekker nok å gjøre unna en god del før mannen kommer hjem seinere i kveld.

Fri i morgen også. Luksus for meg å fri både helgen OG tre ukedager etter hverandre. Men.....så kommer slitet: Jobbe stort sette resten av påsken. PUH, jeg overlever vel det også. Har tenkt å benytte min siste fridag til å besøke familien i hjembygda. Får se hva det blir til....

---------------------------------------------------------

Leonessa, Loevinna, KATTAstrofe, Deception, shatika: :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slike turer savner jeg hunden min mye. Savner henne nokså mye, hele tiden da...

Hun elsket vann og dager hvor alle rundt henne var aktive og med både i vann og på land. Dette blir den første sommeren uten henne, og jeg er redd det kommer til å bli litt trist til tider. Når våren kom, våknet hun fra vinterdvale og i månedene fremover var hun i 120 hele tiden. Kunne jo selvfølgelig være irriterende, men hjelp, som jeg savner alt maset hennes. Husker mannen utbrøt, en dag han støvsugde huset da jeg kom hjem (!): ”Det er så kjedelig å støvsuge når jeg ikke ser det blir rent”. Hehe, en del annerledes uten henne, ja – på mange måter.

Jeg har mistet mange jeg har vært sikkerlig, sikkerlig glad i, som hunden min, og har lært meg å komme videre. Det føles litt rart å ”sture” så over en hund. Det er jo liksom bare en hund. Men for meg var hun så mye mer….

Jeg og darlingen er glad i dyr begge to, men kan ikke tenke oss en ny hund enda. Vi skal flytte til storbyen og kommer ikke til å ha like mye tid til hund som vi har hatt til nå. Men vi har vært inne på tanken om å skaffe oss en katt. Det er mye selskap i små puser også, men jeg vet ikke om jeg kan tenke meg en katt som er inne hele tiden. Det hadde jo vært ideelt her da, med stor boltreplass både inne og ute. Kanskje vi skal vente til vi flytter tilbake?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception

Jeg blir bra irritert på dyret som ligger langflat i den andre sofaen her, men gud, som jeg savner ham når jeg er borte fra ham. Og nå skal vi to uker på ferie uten ham, jeg tror nesten det ligger an til daglige telefoner for å høre hvordan det står til. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Det hørtes ut som du hadde noen herlige fridager! Misunne deg litt det med å sitte på brygga/terrassen og se utover sjøen..

Gleder meg til å komme hjem og lukte den typiske havlukta og måseskrikene... :sjenert: den savner jeg her nede på østlandet...

Trist å lese om savnet etter hunden din.. Skjønner godt hvordan du har det. Da jeg var 13-14 år så måtte vi avlive hunden min bror fikk noen år før jeg ble født.. Hun fikk nyresvikt... :tristbla:

Jeg gruer også meg til å komme hjem denne påsken.. Har en følelse av at min gamle kattepus hjemme kommer til å bli avlivet snart.. Hun er ca 13 år, og nå har hun fått mange store kuler på magen.. gått på p-pillen i 10 år så det er kanskje ikke så rart.. Men mamma har ikke fått hatt henne til dyrlegen enda, men det ser ikke ut som hun har det vondt.. Men jeg frykter det er en form for kreft hun har.. :tristbla: Man blir jo så fort glad i de små dyrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde forresten kjoler forrige uke. I vår/sommer skal jeg i to konfirmasjoner, to bryllup og en stor sommerfest med sambos jobb. Minst. Og jeg trenger to kjoler. Minst.

Var innom senteret på vei hjem på torsdag(?) og prøvde en kjempe fin kjole til 1200,-. Den var i tre farger: mørk rosa, mørk (spesiell) grønnfarge og lys grønn, med sorte blonder og bånd. Knelang og med en utrolig fin overdel. Jeg skal legge ut noen bilder her på KG. Jeg falt helt for den, men er veldig usikker også.

I bryllup til kusineF og mannen T, skal jeg synge og ha andre oppgaver som gjør at jeg blir nokså synlig. Derfor tenker jeg mer på den antrekket enn til det andre bryllupet. Har vært i brudesalongen her i byen og fant en lekker kjole som også var en slags grønnfarge. Den kunne de sy inn så den passet til mine mål: for samme prisen!

Egentlig har jeg mest lyst på begge. Det kan bli too much med den kjolen fra brudebutikken i de andre festene. Da hadde den lilla/grønne passet perfekt, men da blir det plutselig nesten 3000. +sko og....

Nå kommer det jo mange flere kjoler ut i butikkene snart, men det blir fort solgt ut(ihf for det vanlige str.), så jeg bør være litt kjapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sabia og Annie, så koselig at dere fant meg igjen!

----------------------

Hjemme etter en lang dag på jobb. Jeg skulle jo hatt fri i dag også(min siste feriedag), men sjefen ringte i dag og sa jeg "måtte" jobbe. Hadde lite lyst, men jeg vet hvordan det er å være på jobb desperat etter å få folk, så jeg sa ja. Skulle jobbet i morgen, men den ble byttet. Ergo: Jeg får betalt for vakten i dag + 133% tillegg i morgen. :sjarmor: Ikke så reint ille...

...Men hjelp, det var stress i dag. Det føltes som jeg gjorde alt på en gang. Målte blodtrykk,satt på O2 og roet ned pårørende i telefonen - samtidig som jeg gomlet på Nutriletten min. :overrasket::ler: Rakk nesten 10 minutter pause før jeg ble kalt inn på avdelingen igjen. Egentlig er det litt gøy når det skjer mye(som jeg ikke opplever så ofte), men jammen er det stress også.

Mannen hentet meg etter jobb og så kjørte vi hjemover. Innom senteret og handlet mat til påsken(man skulle tro normenn stod overnfor 3. verdenskrig, så mye som de handler!) og så tittet vi litt i noen butikker. Kjøpte to gensere til darlingen og jeg kjøpte noen hvite joggesko, som jeg kan bruke på jobb. Ikke nå om sommeren, men utover høsten er det greit. Var en kjapp tur innom H&M og kjøpte litt småtterier.

I kveld skal sambo ut med kamerater. Jeg har ingen spesielle planer. Jeg skulle egentlig vært hjemme å besøkt familien min i dag, men det ble det jo ikke noe av...jeg får ta en telefon i kveld og høre om de skal noe i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker med ei venninne på msn nå. Planer om å få med gubbene våre på grilling en dag i påsken. Nå ser det ut til at det fine sommerværet som har vært sørlandet i det siste, kanskje er på vei et annet sted. MEN: Det er jo like koselig med grilling selv om man sitter med pledd over seg og ullsokker i sandalene.

Men nå skal jeg og mannen se litt nøyere i gjennom selvangivelsene vi har fått. GØY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...