Gå til innhold

Inside Information


~Mrs.Valentine~

Anbefalte innlegg

:hoppe: Fredag! :hoppe:

Hatt fri i dag, og har faktisk fått gjort en del også. Huset er shina, boden er ferdig ryddet og jeg har fått ryddet i hagen og utenfor huset her. Plantet ulike frø i noen urner også, og satt dem i kjelleren. Kom akkurat fra treningsenteret der jeg fikk med meg både en spinningtime og en styrketime. Vet ikke helt hvorfor, men jeg glemte at jeg skulle handle inn til helgen, så nå måtte jeg sende handlelisten til sambo på sms. Heldigvis hadde jeg nok til middagen i dag, som blir vegetar lasagne og hvitløksbaguetter. Jeg ELSKER varme hvitløksbaguetter, men må prøve å ikke spise for mye. Ikke bare for åndens del, men for min stakkars mage...

Russerevy i kveld. Jeg gleder meg villt. Er i byen jeg bodde før, og jeg har vært på den skolens russerevy i flere år, og det er alltid bra. Dukker sikkert opp noen minnner fra min egen russetid også....

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gå med, for været er litt ustabilt. Det er varmt og godt i solen(og innendørs), men de siste dagene har det plutselig blåst og regnet litt...Tenkte litt på en av de sorte jeansene mine, sorte pumps og en sort/hvit silketunika fra Floyd, sølvkjede og sølvøreringer. Tror det kan bli et passe pyntet antrekk. Etterpå skal vi til nabobyen her og møte to vennepar på byen. Blir en gøy fredag!! :)

Resten av helgen er åpen og det er egentlig ganske deilig. Vi får se hva det blir til, men jeg håper på fint vær og masse tid til å være ute....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blanca

Åpne helger er fine :). Jeg har planlagt å gjøre minst mulig denne helgen, ta alt i langsomt tempo. Kos deg i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god helg ønskes dere begge, Kayli og Blanca :klem:

Det ble en hyggelig fredagskveld i går. Russerevyen var toppers og vi gjorde ikke annet enn å le og le og le...Endte opp på et litt tomt utested med to vennepar utpå kvelden, men vi hadde det moro. Skarvlet og lo til sent på natten. Egentlig kjenner jeg dem ikke så godt, men sambo har hatt kontakt med dem alle fire i mange år. Praten gikk greit i går når vi ikke var så mange. Lettere å bli kjent da, enn på en fest med 20 stykker, eller lignende settinger.

Sov lenge i dag og våknet da solen stekte mot vinduet. Vi var kjapt oppe, spiste frokost, tok en kjapp løpetur og vel hjemme fikk jeg ordnet unna regninger-bunken vår og hjulpet sambo med hagemøblene. Nå har vi alt oppe, vasket og klart. Plattingen ned mot brygga er feid og jeg har satt ut noen urner med kjøpte blomster. Håper snart jeg kan ta ut blomster jeg har plantet selv.

Har en halvveis avtale med svigerinne og svoger om grillings hos oss i ettermiddag, men det var ikke sikkert de fikk barnevakt. De kunne jo mer enn gjerne tatt med lille prinsessen, men hun har en tendens til å bli syk i bil, og det blir en dle kjøring på en kveld, att og fram til oss. Hvis ikke de kan, har vi alltids noen andre vi kan ringe til...Ikke helt optimalt grillvær siden det blåser en del, men helsigvis har vi mulighet til å sitte ute uten å bli sittende midt i vinden. På terassen har vi vegger og vi kan sette opp begge dørene til stua så varmen kommer ut, og heller bare ha grillen på plattingen. Jeg VIL nemlig grille denne helgen, koste hva det koste vil. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått et spennende brev i dag. Innkalt til jobbintervju i Oslo. :hoppe:

....men selvfølgelig er det på et lite passende tidspunkt om 1,5 uke. Æsj.

Jeg synes det er vanskelig å vite hvor stor stilling jeg kan ha når jeg begynner på studier igjen. Sist jeg jobbet til fulltids studie, var det videregående, og da hadde jeg tid i massevis, men nå....Jeg håper virkelig det er så flexi som mannen på telefonen gav inntrykk av.

Da blir det en Oslo-tur på meg før vi begynner med flyttingen også.... ;):sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Annie, så hyggelig å se deg her :vinke: Vi overtar leiligheten i mai, men har ikke mulighet til å flytte med en gang. Men da får vi ihvertfall god tid til flyttingen og tar den gradevis når vi har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerinne og svoger kunne ikke komme i dag,så nå har jeg sendt sms til venninneS. Håper det passer for dem. :)

Ikke noe mer jobbing i dag, har vi bestemt oss for. Vi har slått oss ned i stua, sambo med sin laptop og jeg med min. Ikke det mest sosiale man kan gjøre, men....kos allikevel.

Kjæresten har lovet meg at det blir grilling uansett vær eller uansett om det kommer gjester eller ikke. Så om det ikke kommer noen, er ikke det det verste som kan skje... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir grilling i kveld, med et vennepar. Vi var ikke seine med å sette i gang da vi fikk sms om at det passet. Jeg har laget potetsalat og satt klart et brett med tallerken, glass og bestikk. Resten ordner darlingen. Jeg sitter akkurat nå i solen, og det er varmt, men den dumme vinden ødelegger litt.

Jaja....vi har bestemt oss for å ha det gøy! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vellykket kveld i går. Vi trosset den sure vinden og satt ute i flere timer og grilla, pilsa og skravla. :-D

...jeg vil ikke flytte fra sånne supre venner....

De skulle til Tromsø i dag tidelig, derfor måtte de reise i 20- tiden i går. Etterpå fortsatte jeg og sambo kosen inne med vin og armkrok.

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ny uke:-)

Denne uken blir heldigvis ikke så stressete, ihf ikke i begynnelsen av uka. I morgen har jeg kort vakt før jeg skal til hudpleieren og så trening. Blir mest sannsynlig en helt vanlig hjemmekveld med darlingen etterpå. På tirsdag har jeg FRI og har egentlig ikke tenkt så mye på hva den fridagen skal brukes til. Kanskje besøke familien i hjembygda? Mannen skal ut med gutta, som han pleier, så det kunne vært greit å brukt den dagen/kvelden til å reise på besøk. Jeg vil så gjerne rekke en tur innom gamle-jobben en dag også. Får se, får se...

Torsdag er i grunnen helt åpen, så med mindre jeg er tappet for energi når vi er kommet så langt ut i uken, har jeg lyst til å treffe svigerinna og prinsessa- kafèdate, shopping, lunch hjemme eller noe sånt. Fredag, lørdag, søndag= jobb.

Mannen reiser bort neste uke, men heldigvis ikke mer enn fra onsdags morgen til torsdags kvelden. Så er vi bedt på overraskelse- bursdagsfest på lørdag,men siden jeg skal opp halv7 dagen etter, er det ikke sikkert jeg drar...Skal jeg være helt ærlig, så er det ikke en fest jeg har kjempe lyst til å delta i, da kunne jeg vel alltids klart meg med 5 times søvn.

Jobbe-helgen min har jeg sammen med Dr. Flørt(som jeg har bestemt meg for å ikke kalle Dr. Flørt lenger...)Kort sagt; alt som en gang kjentes litt tiltrekkende er helt borte og jeg angrer ikke på at jeg satte foten ned og fikk snakket ut med ham. Nå bare ler vi av det....- og jeg har fortrengt det aller meste.

Ja, det skal bli en grei uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hørtes ut som du har hatt en fin helg!! :) Håper det blir en bra uke også.

Bra du har fått ordnet opp med doktoren, det kan være litt slitsomt når man ikke er interessert - spesielt hvis det er litt fristende og man ikke VIL blir fristet!!! ;) Flink jente!!

Ha en god mandag!! Håper du koser deg hos hudpleieren!!

:klem:

Endret av Sabia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått et spennende brev i dag. Innkalt til jobbintervju i Oslo. :hoppe:

....men selvfølgelig er det på et lite passende tidspunkt om 1,5 uke. Æsj.

Jeg synes det er vanskelig å vite hvor stor stilling jeg kan ha når jeg begynner på studier igjen. Sist jeg jobbet til fulltids studie, var det videregående, og da hadde jeg tid i massevis, men nå....Jeg håper virkelig det er så flexi som mannen på telefonen gav inntrykk av.

Da blir det en Oslo-tur på meg før vi begynner med flyttingen også....  ;)  :sjarmor:

Så spennende med jobbintervju.

Mht hvor mye du kan jobbe ved siden av studier, kommer nok an på hvilket studie det er. Noen er mer arbeidskrevende enn andre. Er man strukturert, får man nok til det man vil, innenfor rimelighetens grenser.

Hvordan er studiet ditt lagt opp? Mye selvstudier?

Ha en fin dag med jobb, hudpleie og trening. Spreke jenta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med jobbintervju da! Hva slags type jobb er det? :)

Sitter her og prøver lese til eksamen.. men er så mye morsommere å lese dagbøker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en jobb innen forebyggende helse(for ungdom), Mischa. Jeg har ikke lyst til å utdype det noe særlig mer her inne. Det er ikke ikke helt vanlig arbeidsplass for hjelepleiere, men jeg har fått beskjed at jeg er kvalifisert både pga. kurser og tideligere arbeidserfaring. Opplegget kan fungere godt ved siden av studier, tror jeg. Når det gjelder akkurat det, Miami, så skal jeg studere ernæring(mest sannsynlig) eller medisin eller sykepleie. Jeg vet i grunnen lite om hvordan studiet er lagt opp, men jeg har hørt farlige rykter om at det er mye stoff. Når er jeg veldig heldig, for jeg har en samboer som har en fin sum på konto, så jeg slipper å jobbe så mye. Men, jeg har veldig lyst da. Problemet er at jeg føler det blir så enten- eller. Enten er det høy prosent, eller bare tredje hver helg, liksom. Turnusen på denne jobben virker så godt som perfekt, men rent faglig sett ville jeg helst sett at jeg hadde en annen jobb. Jeg har søkt på flere og tar det litt som det kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...