Gå til innhold

allergi sprøyte


mee mee

Anbefalte innlegg

Sprøyta høres ut som guds gave.! jeg blir ikke skikkelig dårlig før midt/sen sommer. bør jeg vente til da med å ta den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Veronica Mars
Sprøyta høres ut som guds gave.! jeg blir ikke skikkelig dårlig før midt/sen sommer. bør jeg vente til da med å ta den?

Ja. Jeg bruker å ta den i begynnelsen av juli, siden jeg reagerer mest på gress og burot. Sprøyta virker bra i ca 3-4 uker, før det begynner å avta. Vurderer å ta den enda senere i år, siden jeg skal gifte meg i begynelsen av august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok den for første gang i fjor. Har hatt pollenallergi i 20 år! Var tett som ei potte da den ble satt og rød i øynene osv...med andre ord veldig allergisk. Det var øre-nese-hals-spesialisten som jeg var hos med barnet mitt som reagerte på hvor tett jeg var. Han satte ei kortisonsprøyte og to dager senere var jeg så godt som allergifri!! :) Fineste sommeren jeg har hatt på 20 år!

Er litt forbanna for at fastlegen min aldri har tilbudt meg dette :frustrert: ...vet at det ikke er det første man får når man får allergi, men etter 20 år med diverse medikamenter uten særlig virkning så burde det ringt ei bjelle hos han...men,men :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica Mars
Jeg tok den for første gang i fjor. Har hatt pollenallergi i 20 år! Var tett som ei potte da den ble satt og rød i øynene osv...med andre ord veldig allergisk. Det var øre-nese-hals-spesialisten som jeg var hos med barnet mitt som reagerte på hvor tett jeg var. Han satte ei kortisonsprøyte og to dager senere var jeg så godt som allergifri!! :) Fineste sommeren jeg har hatt på 20 år!

Er litt forbanna for at fastlegen min aldri har tilbudt meg dette :frustrert: ...vet at det ikke er det første man får når man får allergi, men etter 20 år med diverse medikamenter uten særlig virkning så burde det ringt ei bjelle hos han...men,men :forvirret:

Skjønner veldig godt hva du mener. Jeg har også tilbragt store deler av sommeren inne i 20 år (kunne gå ut når det regnet :forvirret: ), og ingen leger har villet hjelpe meg med annet enn medikamenter som ikke virket. Kun når jeg maste som en gal for å få henvisning for allergivaksinasjon fikk jeg litt hjelp. Jeg kunne ikke fullføre den behandlingen (fordi jeg var for allergisk!), men jeg fikk i hvert fall noen sterkere medisiner. Men ikke en gang da ble kortisonsprøyter foreslått, jeg måtte mase og klage lenge før legen i det hele tatt skjønte at det kanskje var et problem å være direkte syk i månedsvis hver eneste sommer. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sprøyta skal jeg også teste. For nå blir jeg sprøyte gaal av den jævla pollen!

Føles ut som jeg sitter med lue og tunge briller på meg, uten at jeg har det på. Tabeletter funker ikke, men takk og lov for nesespray og øyedråper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Føl dere velkommen til å ignorere innlegget mitt, men jeg har tatt 2 allerede i år og de hjelper ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føl dere velkommen til å ignorere innlegget mitt, men jeg har tatt 2 allerede i år og de hjelper ikke.

Halllooo....dette er jo individuelt, noen funker det på og andre ikke!! Jeg kunne til og med reise på campingtur uten allergi! Fikk heller ingen bivirkninger, ingen søkk i huden osv. For sterkt plagede allergikere som har prøvd det meste over flere år er det verdt et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel kjenner kjæresten min våren allerede i februar, og allergien er ekstrem.

Gjennom hele sesongen må jeg vaske håret mitt HVER kveld, ellers blir han potte tett og orker ikke noe som helst stakkar.

Vi kan ikke finne på noe om sommeren, han kommer noen ganger hjem fra jobb, og når jeg ser han er han helt utslitt, ligger resten av dagen å piper og prøver å puste på sengen....Det piper bare i han og tårene renner.

Han har da med seg diskosene sine(inhallasjons-greiene) og noen allergi tabletter, men de hjelper ikke all verdens.

For ca 3 uker siden tok han kortison sprøyte, og han har ennå ikke kjennt noe!

Helt utrolig.

Til neste år blir det nok den skikkelige allergi sprøyta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GjestEN

Jeg er FRISK i år! Fordi om jeg er ekstremt allergisk spesielt nå i pollensesongen. Hva har jeg gjort? Jo jeg har oppdaget de ulike homeopatiske midlene for mange typer allergier og astmaer som heter Rhinoplex og Allersi. For bjørkepollen søk på "Rhinoplex 11" og "allersin" på web. Det er ikke ov å legge igjen en link der dette står beskrevet i detalj.. ellers hadde jeg hatt et par tips.. Se de andre innleggene mine om Rhinoplex ved å søke på "pollen" i dette forumet.

Kortisonsprøyte for allergiplager kan gi en viss bedring, jeg merket noe bedring men ikke mye i fjor. I tillegg fikk jeg et "krater" der sprøyta ble satt :grine: Dette anbefaler ikke jeg, dessuten blir kortison lagret i kroppen og forsvinner ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Gjest_Ingvild_*

Jeg er 15 år og har ekstremt med pollenallergi hver sommer. Klarer ikke puste med nesa, og jeg klør i øynene heeele tiden. Det er forferdelig! Jeg skal kanskje til legen i morgen. Har veldig lyst å ta en slik sprøyte, men er det dyrt? vet noen hvor mye det koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Umulie

Har tatt den i noen år, og har aldri blitt oppblåst (mer innoverformet på magen siden jeg ikke får til å spise når jeg har tatt den). Blir derimot veldig hyper, sover rom regel ikke den første natta etterpå og er like spinnvill i hodet dagen etter.

Ikke alle får denne virkningen, men mange gjør. Uheldig for meg, heldig for mannfolket.

He he... tok den i går og har akkurat samme som deg. Sov veldig urolig i natt, var hyper i hele går og i dag er jeg rød i ansiktet og føler meg fremdeles ganske gira. I tillegg er jeg litt sånn varm og kald om hverandre :-)

Dette må være 5 året på rad jeg har tatt den og har fått en nytt liv.Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...