Gå til innhold

allergi sprøyte

mee mee

Anbefalte innlegg

jeg har fått bestilt time til å ta allergi sprøyte i år. orker ikke enda en ny vår med kløing og nysing.

men hjelper den bra?

hørte forresten at det var kortison i den, og hørte at man ble oppblåst av det, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Veronica Mars

Jeg har tatt det de siste tre årene, har fått et helt annet liv. Jeg er ekstremt allergisk, og fikk derfor maksdosen satt på en gang, men har likevel ikke merket noen bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt denne to ganger, første gang funket den veldig bra, andre gang syntes jeg den ikke virket noe.

Hadde ingen bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig birikning er at en kan få et lite søkk i huden der sprøyten ble satt, men det retter seg opp etter et par år.

Ellers er den en guds gave! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baby-E

Merker stor forskjell.

Å ja, det er kortison, men for at man skal bli oppblåst skal det sore soder til, noe som ikke er tilfelle i min lille dose per år hvertfall. (tar kenakort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Har tatt den i noen år, og har aldri blitt oppblåst (mer innoverformet på magen siden jeg ikke får til å spise når jeg har tatt den). Blir derimot veldig hyper, sover rom regel ikke den første natta etterpå og er like spinnvill i hodet dagen etter.

Ikke alle får denne virkningen, men mange gjør. Uheldig for meg, heldig for mannfolket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør man ta sånn sprøyte før man begynner å merke allergien? Jeg glemmer jo hvert år at jeg har pollenallergi, og blir like forbanna hver gang jeg begynner å nyse og klø..

Og er den dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legen min sa at jeg burde vente til å ta sprøyten til det ble skikkelig utbrudd. for da slapp jeg og ta to sprøyter, for det ville hun at jeg skulle unngå..

hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E
legen min sa at jeg burde vente til å ta sprøyten til det ble skikkelig utbrudd. for da slapp jeg og ta to sprøyter, for det ville hun at jeg skulle unngå..

hva gjør dere andre?

Jeg tar min FØR sesongen starter. Fått beskjed at man får best effekt av den da. Jeg må ta to i løpet av sesongen da, men det gjør meg ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg fikk kortisonsprøyte nå for ca en time siden. Og legen sa at det ikke var vanlig med bivirkninger, og iallefall ikke noe søkk i huden der du tar sprøyta. Så om den bare funker nå, så er jo alt knall.

Hyper er jeg heller ikke foreløpig, men det hadde igrunn passa bra med en sånn bivirkning nå som jeg må tilbake på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DyneTryne

Ikke på meg dessverre, topk den igjen i påska, og her sitter jeg og nyser og renner i øynene som en annen gærning :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva koster den forresten?

får og tar man den hos legen, eller må du innom et apotek for å hente den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har resept (og hvis ikke må du først få deg det) går du på apotek og kjøper selve serumet som du tar med til legen hvor en tjukk dame setter sprøyte i låret på deg. Selve serumet kostet 34 kroner på apoteket, og så skal de ha litt i betaling for å sette sprøyta. Men det er ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du har resept (og hvis ikke må du først få deg det) går du på apotek og kjøper selve serumet som du tar med til legen hvor en tjukk dame setter sprøyte i låret på deg. Selve serumet kostet 34 kroner på apoteket, og så skal de ha litt i betaling for å sette sprøyta. Men det er ikke mye.

så man kan sette sprøyta på apoteket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kortisonsprøyte nå for ca en time siden. Og legen sa at det ikke var vanlig med bivirkninger, og iallefall ikke noe søkk i huden der du tar sprøyta. Så om den bare funker nå, så er jo alt knall.

Hyper er jeg heller ikke foreløpig, men det hadde igrunn passa bra med en sånn bivirkning nå som jeg må tilbake på skolen.

Søkk i huden står på som Hyppige (>1/100) i vedlegget....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg fikk søkk i huden alle de 3 årene jeg tok sprøyta :frustrert: så nå har jeg sluttet å ta den. Det var synd fordi sprøyta funka så bra. Det tok ca ett år for søkket hadde blitt nomalt igjen :forvirret:

Hos legen sa de til meg at det neppe kunne vært sprøyta som gjorde det fordi det hadde de ikke hørt om før. Så siste året satt de sprøyta på andre siden for å sjekke, og riktig nok, da kom det søkket på andre siden der de satte sprøyta. Så det var nok den ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...