Gjest øyegrumset Skrevet 27. februar 2003 #1 Skrevet 27. februar 2003 Jeg har nettopp hatt sti på øyet (for de som ikke vet det, er det en betennelse i øyelokket, vondt men ufarlig og det blir bra igjen etter noen dager med øyedråper) Så leste jeg et sted at man bør kaste øyensminken sin etter en slik infeksjon fordi det kan være bakterier der som smitter en på nytt. Dette hørtes da litt voldsomt ut? Jeg har kasta eyelineren, en kjip blyant-liner, delvis fordi den ikke var noe god i utgangspunktet og delvis fordi jeg var redd den skulle ha disse bakteriene på seg. Jeg har også vaska alle kostene mine nøye...men å kvitte seg med alle øyenskygger...? Jeg har jo ikke råd til det... Hva tror dere? er det noen fare for å bli smitta på nytt? Hilsen Øyegrumset
Midnattsol Skrevet 27. februar 2003 #2 Skrevet 27. februar 2003 Jepp, det er fare for å bli smitta på nytt. Fikk faktisk øyedråper i dag for det ene øyet mitt som er hovent og renner, og jeg sparer min 200 kroners mascara for det Dessuten er det ikke pent med masse sminke på et hovent rødt og rennende øye. Men, jeg har hatt sti flere ganger som ikke har vært så ille, (1-2 dager) og da har jeg brukt sminken min uten at bakteriene har smitta videre til f.eks det andre øyet. Så hvis det er mye øyegrums, så ville jeg kasta sminken etterpå, eller klart meg uten sminke til øyet er friskt. (ja, jeg vet det er vanskelig :blunke: ) Eyelinere og blyanter går det vel forresten an å bare kvesse (spisse) etter hvert bruk?!
Gjest Øyet Skrevet 28. februar 2003 #3 Skrevet 28. februar 2003 Auda...vel, jeg brukte jo ikke sminken når det sto på som verst..tanken på sminke og linser akkurat da var ikke så veldig fristende for å si det sånn Spisse eyelineren ja...tenk at jeg ikke tenkte på det! Det er på øya man først blir blind og i hodet man først blir lam *kniiiiiis* Tror du det hjelper hvis jeg renser mascarabørsten...den mascaraen kosta 200 kroner, sinnsykt bittert å kaste den...men men. Vil jo ikke få dritten tilbake heller da! Vel, takk for svaret. God bedring! -Øyet
Klips Skrevet 28. februar 2003 #4 Skrevet 28. februar 2003 Har hatt øyekatarr mange ganger, og blitt rådet til å kaste sminken men jeg har bare lagt den i fryseren et døgn eller to, og det har gått helt fint. (Har vært mange år mellom hver katarr, så jeg har altså ikke blitt smittet av min egen sminke.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå