Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 28. februar 2003 #21 Del Skrevet 28. februar 2003 Sånne upraktiske menn, er en fare for seg selv og andre. Min mann jobber i en jernvarehandel. Og han sier det er helt utrolig hva upaktiske menn (for det er flest menn) klarer å ødelegge. Syns det var bra av deg Milla, og gi henne råd om en proff, som hun selv valgte å kontakte. Mange menn kobler ledninger i hytt og pine uten å tenke seg om og forårsaker i mange tilfeller husbrann. Jeg tror mange av dem rett og slett er for flaue til å innrømme at de må ha en elektriker. Jeg angrer ikke på at jeg tipset henne om Snekker Bjørn- han er en grepa kar som både er superhyggelig samt gjør jobben skikkelig og proft. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 28. februar 2003 #22 Del Skrevet 28. februar 2003 En gang skulle ei kjerring innstallere et bilradio i en bil jeg hadde for noen år siden (kabroliet, trengte det for å få billige ONS damer), og det begynte faen meg å brenne I BILEN!!! Skjønner hvorfor forsikringsselskaper vil at kvinnelivsforsikringer skal bli høyere så farlig for omverden dere er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 28. februar 2003 #23 Del Skrevet 28. februar 2003 Hvordan kunne DU finne på å la en dame gjøre noe slikt Waco? Du måtte jo vite at det kom til å gå galt og må selv ta ansvaret for at det gikk som det gikk! PS. Det er pensjonsforsikringer for kvinner som selskapene mener bør prises høyere og årsaken er at kvinner i gjennomsnitt lever lenger enn menn. Synes jo ikke det er så urimelig, jeg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 28. februar 2003 #24 Del Skrevet 28. februar 2003 Jeg har også verktøykasse slik at jeg kan fikse småting- synes det er en uskikk at han også ser på den som"hans"- og ikke noe de begge kan disponere. Milla Heelt enig! Jeg har også egen verktøykasse. Han jeg lever sammen med er ingen "gjør det selv-type" (har liten trening med snekring etc, men syns det er gøy, og utvider reportoaret stadig), så hjemme hos oss er det like gjerne jeg som gjør slike ting (uten at han mister potensen av den grunn ). Stort sett er menn fysisk sterkere enn kvinner og kan foreta tyngre løft. Bortsett fra det, er det kun interesse og trening som avgjør om man er god på disse tingene, ikke kjønn (send meg litt luktesalt). Og: Er fullstendig enig med de som er skeptiske til alle disse "hjemmesnekrene": Tømrer (og elektriker, for den sakens skyld), er faktisk et yrke som krever en viss utdannelse. Tilsynelatende enkle greier kan fordre en viss innsikt og kunnskap som ikke nødvendigvis er så lett å gjette seg til selv. Greit at man vil fikse ting selv, men overmot kan være fatalt og kan koste dyrt :fy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 28. februar 2003 #25 Del Skrevet 28. februar 2003 Jeg synest det var en helt kurant sak at du gav venninna nr til snekkeren du kjenner. Da ble det opp til henne om hun ringte eller ikke. Er forsåvidt enig med de som snakker om tidsfrister, men jeg kan vel bare tenke meg at de har diskutert det hjemme mange ganger? Som flere her har sagt så er det vel "såret stolthet" som gjør at han er sur. Hadde det vært en situasjon hjemme hos meg, så hadde jeg latt han få surmult for seg selv en stund. Er en først blitt sur, for noe som en kan "takke seg selv for", så tror jeg det beste er å la han være i fred. Blir litt som barn, kan surmule i det uendelige, og når en har "glemt" hvorfor en ikke er sur lenger. Så må en "finne" på andre ting og være sur på. For en skal være sur. Jeg tror jeg hadde kjøpt en fin bukett blomster, for å "feire leiligheten". For å smøre han litt hadde jeg laget et godt middags måltid. Ellers ville jeg ikke snakket noe mer om det. Dersom han tar det opp, så er det en ting. Men jeg har lært meg at det ikke nytter å forklare i det uendelige om ting og tang. Men det kan jo være helt annerledes med din venninne`s forhold selfølgelig. Jeg anbefaler deg ikke til å snakke med mannen til venninna di om denne situasjonen. Hadde jeg vært sur for noe, som egentlig er en teit sak, så hadde jeg vertfall blitt skit sur om kompisen til min samboer skulle blande seg. Selv om jeg hadde vist at de hadde rett begge to. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 28. februar 2003 #26 Del Skrevet 28. februar 2003 Jeg anbefaler deg ikke til å snakke med mannen til venninna di om denne situasjonen. Hadde jeg vært sur for noe, som egentlig er en teit sak, så hadde jeg vertfall blitt skit sur om kompisen til min samboer skulle blande seg. Selv om jeg hadde vist at de hadde rett begge to. :blunke: Hun ba meg veldig sterkt om å snakke med ham- og hun vet at jeg kan sette folk på plass. Jeg skal nok få plukket av ham den "sårede stoltheten" og få ham til å skjønne at en leilighet ikke kan se ut som en byggeplass i månedsvis. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 28. februar 2003 #27 Del Skrevet 28. februar 2003 Hjemme hos oss deler vi på verktøyet :D . Min kjære er faktisk ganske stolt når han forteller kameratene sine at jeg har laget ditt og datt selv. Ville ikke att det på noen annen måte!!! Jeg har mitt eget "billige" basisverktøy, for han er håndverker og har dyrt verktøy som ikke bør ødelegges eller mistes av andre enn ham selv. Tror nok at vi jenter i større grad burde ta litt i når det gjelder sånne ting jeg. Det er jo kjempegøy og lærerikt å lage ting selv. For ikke å snakke om pengene man sparer. Men jeg ville aldri lagt meg opp i andre sitt forhold/samliv/hjem, selv om jeg ble bedt om det. Dette burde absolutt venninnen din ta tak i selv. Finner hun seg virkelig i å bli behandlet slik? Nå mener jeg dette med at hun ikke "får lov" til å gjøre ting selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L Skrevet 28. februar 2003 #28 Del Skrevet 28. februar 2003 Hei! Dette dreier seg om klassisk stolpepissing. Det er, som venninnen din sier, åpenbart at han oppfatter denne typen arbeidsoppgaver som noe han bør håndtere. Når han så ikke strekker til og hun må få arbeidet gjennomført av en proff, så føler han seg lite verdsatt og indirekte truet. Og - siden vi først beveger oss innenfor det klassiske kjønnsrollemønsteret - la oss snu det på hodet: La oss si at gubben har mast på henne i stedet, og flere ganger påpeker at hun ikke fullfører oppgavene sine. Dersom han uten forvarsel hyrer inn hjelp som tar seg til rette i hjemmet deres, så er det slett ikke umulig at hun vil få en tilsvarende reaksjon. En ting er oppvasken og vasking av vinduer, noe ganske annet er det når vilt fremmede tar til å vaske trusene hennes og støvsuge under sengen hvor sexleketøyene hennes kanskje befinner seg. Det dreier seg kort og godt om mangelfull kommunikasjon. Hun burde varslet ham om det som var nært forestående og i klartekst annonsert hensiktene sine. Dertil kommer et økonomisk aspekt: Det kan tenkes han synes det er bortkastede penger, alt dette - og er han attpåtil litt gnien på kronene, så er ulykken ute. Mvh L. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. februar 2003 #29 Del Skrevet 28. februar 2003 Tror jeg ville gitt samme råd til en venninne selv jeg.. Ser ikke noe galt i det Milla. men ville vel håndtert det litt annerledes hvis jeg var venninna di. Hun er sikkert veldig klar over hennes manns stolthet når det gjelder disse tingene. Menn er ofte sånn.... Så en slik tidsfrist-greie hørtes lurt ut. Da blir han klar over at hvis han ikke gjør arbeidet, så vil en profesjonell gjøre det. Da har han i alle fall ingen grunn til å bli sur!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asle Skrevet 5. mars 2003 #30 Del Skrevet 5. mars 2003 Stusser veldig på hele handlingsmønsteret her. Hvis et forhold er såpass dårlig at hun ikke kan kommunisere med samboeren sin, da burde man vel heller gi de telefonnummeret til en eller annen rådgivningstjenste en en snekker. Hvis man alikevel velger å anbefale en snekker, må det vel være for å sette den siste spikeren i kista. Blir sittende igjen å lure på om dette er et bevisst forsøk på å ødelegge forholdet, eller om det rett og slett kommer av manglende menneskekunnskap. (Spesielt om hvordan vi menn er) Uansett. Det siste "stuntet" med å sette han på plass, er vel det som skal sette kronen på verket. Hva i all verden skal poenget med det være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2003 #31 Del Skrevet 9. mars 2003 Enig med Lasse her inne, TIDSFRISTER er av det gode! Masing hjelper ALDRI!!!!!!!!!!!!!!!!!! :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2003 #32 Del Skrevet 9. mars 2003 Må nok korrigere deg litt her WACO: Ettersom det er flest MENN som "ordner opp i det praktiske" på hjemmebane, er det nok menn som gjør mest feil!!!!!!!!!!!!!!!! Men det er helt greit for meg, de er så søte når de tror de "vet alt" så.................... Vi kvinner har for vane å ta inn proffesjonell hjelp vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda Skrevet 9. mars 2003 #33 Del Skrevet 9. mars 2003 Når jeg synes jeg har ventet lenge nok på at f. eks badeværelset skulle males, har jeg sakt til min mann at "nå har jeg bestilt en maler"...! Og skulle han få lyst til å male selv, ja, så kunne vi jo bare avbestilt maleren... Forøvrig liker jeg godt å pusle litt hjemme, f. eks. å montere ting sammen... Kun med innblanning når jeg selv ber om det... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå