Kaffekoppen Skrevet 28. mars 2007 #21 Del Skrevet 28. mars 2007 Hører oftere og oftere par som venter barn sammen si at "vi er gravide". For noen dager siden hørte jeg til og med en reporter på NRK Dagsrevyen si det. Irriterer meg, det er jo hunkjønnet som er gravid, ikke paret. Hvorfor sier noen dette? Jeg syns det høres helt idiotisk ut, nesten litt småkvalmt. ← Er mannen også kvalm, får han også bekkenløsning, lider han like mye under veene? Går han på svangerskapskontroller, får han stygge blikk om han rører et glass alkohol? Klapper andre ham på magen hele tiden? Kan han svare ja på alle disse spørsmålene (og mange flere, men de er jeg for trøtt til å ramse opp nå), da er "vi gravide". Hvis ikke, er kona/kjæresten/elskerinnen/one-night-standen gravid, og de venter barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 28. mars 2007 #22 Del Skrevet 28. mars 2007 (endret) Vi har syndet synes jeg folk burde si. til graviditet ← Det å synde og det å ha pult er vel ikke det samme vel? hæ!? --- Man er som regel alltid to om å prøve å bli gravidE, så da er det vel greit nok å fortelle om at DERE er gravidE når dere er det! Det er 2 sin "skyld" at man blir gravidE, og ikke bare den som skal bære fram barnet, for hun klarte ikke å bli det alene! Det skal jo 2 mennesker av det motsatte kjønn til for å bli gravid! Kinnen er glad for at hun ble befruktet, og mannen er glad forat han befruktet kvinnen ! Det å føde kreves kun en person, så da kan man si at JEG skal føde VÅRT barn! JODA, jeg er enig om at det er kvinnen som går gravid, men for å fortelle gleden til omgivelsen så sier man at "vi er gravide" - må ikke glemme sæddonnoren i dette vet jeg! SÆD OG EGG =BARN EGG UTEN SÆD = MENSEN! Endret 28. mars 2007 av Silmarill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fil Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #23 Del Skrevet 29. mars 2007 Vi er gravide er jo en annen måte å si vi venter barn på? Helt klart feil siden mannen ikke er gravid, men å bli irritert for noe slikt? Det syns jeg er enda rarere... ← Det irriterer meg å høre dette fordi jeg er opptatt av norsk språk. Syns også det er stusselig å høre voksne snakke om bestemors sjøttkaker og nytt sjøkken fra IKEA. (Og jada, jeg har sikkert mange svin på skogen selv når det gjelder korrekt bruk av språket). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fil Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #24 Del Skrevet 29. mars 2007 "Jeg" har sluttet å eksistere, serru. "Jeg" døde, og isteden finnes bare "vi". Først "mammamagenogfar", dernest "mammababyogfar", "mammababybrystbetennelseogovertidsfar" og til sist "mammapappababybleierogskilsmisse". ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 29. mars 2007 #25 Del Skrevet 29. mars 2007 Det å synde og det å ha pult er vel ikke det samme vel? hæ!? ← jo det er en synd...og utføre vaginale penetrasjoner er en synd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 29. mars 2007 #26 Del Skrevet 29. mars 2007 Menn kan ikke bli gravide. Derfor er dette feil bruk av ordet og det skurrer i mine ører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 30. mars 2007 #27 Del Skrevet 30. mars 2007 jo det er en synd...og utføre vaginale penetrasjoner er en synd ← Da er vi som er gammle nok syndere alle ihopes da jo! Hvordan skal man ellers formere verden, bli befruktet av Gud slik Jomfru Maria ble? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 30. mars 2007 #28 Del Skrevet 30. mars 2007 Da er vi som er gammle nok syndere alle ihopes da jo! Hvordan skal man ellers formere verden, bli befruktet av Gud slik Jomfru Maria ble? ← Corto mener kanskje at man skal slutte å produsere barn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 30. mars 2007 #29 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Corto mener kanskje at man skal slutte å produsere barn? ← Nei ikke slutte og produsere. Men jeg synes at det blir født for mange barn man burde ha en regel som sier ikke mer en 1-2 barn vær familie og at man bare kan få 1 barn i vært land i verden vært 10 år Endret 30. mars 2007 av Corto Maltese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 30. mars 2007 #30 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Nei ikke slutte og produsere. Men jeg synes at det blir født for mange barn man burde ha en regel som sier ikke mer en 1-2 barn vær familie og at man bare kan få 1 barn i vært land i verden vært 10 år ← Skjønner vel hva du mener - nesten MEN, uansett så er det ikke synd å utføre penetering som du tidligere nevnte, finns mye bra i prevensjon vet du vel Corto Endret 30. mars 2007 av Silmarill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 30. mars 2007 #31 Del Skrevet 30. mars 2007 Skjønner vel hva du mener - nesten MEN, uansett så er det ikke synd å utføre penetering som du tidligere nevnte, finns mye bra i prevensjon vet du vel Corto ← prevensjon ?........hvor har jeg hørt det ordet før nei jeg kjenner ikke det ordet hva er det for noe ? uansett så er det en synd uansett alle slike syndige u-kristelige ting er synd. Bortsett fra misjonærstillingen den kan godtas alt annet synd synd synd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 30. mars 2007 #32 Del Skrevet 30. mars 2007 Globalt kan nok dette stemme. Men vi har da lest hundreogfjørten ganger hvordan Europda er truet av manglende befolkningsvekst, forgubbing og pensjonskrise. Hvem skal betale pensjonen vår, om vi ikke får noen unger som kan jobbe for oss... (Adopsjon er selvsagt et flott alternativ her- men da beveger vi oss strengt tatt utenfor tråden) ← det er ingen krise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 30. mars 2007 #33 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) prevensjon ?........hvor har jeg hørt det ordet før nei jeg kjenner ikke det ordet hva er det for noe ? ← Jasså, så du puler rundt uten tanke på prevensjon (eller er du jomfru?) uansett så er det en synd uansett alle slike syndige u-kristelige ting er synd. Bortsett fra misjonærstillingen den kan godtas alt annet synd synd synd ← Ja den stillingen må jo være tillat i alle religioner --------- vet at tråden nå blir sporet av men hovedspørsmålet har jo fått mange svar vedr. det det handlet om da Endret 30. mars 2007 av Silmarill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 30. mars 2007 #34 Del Skrevet 30. mars 2007 (endret) Jasså, så du puler rundt uten tanke på prevensjon (eller er du jomfru?) ← Nei er ikke jomfru Endret 30. mars 2007 av Corto Maltese Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 30. mars 2007 #35 Del Skrevet 30. mars 2007 Nei er ikke jomfru puler og puler rundt.....tja ikke nå fortiden ivhertfall. å jo jeg bruker faktisk prevensjon. ← Du sa du ikke hadde hørt om prevensjon jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 30. mars 2007 #36 Del Skrevet 30. mars 2007 Du sa du ikke hadde hørt om prevensjon jo ← jeg løy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fil Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #37 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) vet at tråden nå blir sporet av men hovedspørsmålet har jo fått mange svar vedr. det det handlet om da ← Det viktigste er vel ikke innholdet i svarene, men antall svar. Endret 31. mars 2007 av fil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 31. mars 2007 #38 Del Skrevet 31. mars 2007 men jeg synes ærlig talt det er utrolig turn off når en mann påstår å ha blitt gravid. ← Heldigvis er ikke en mann som sier "vi er gravide" ute og sjekker opp damer. Eller er dette å anse som en vanlig sjekkelinje? Andre ting dere kan irritere dere over: Vi har fått barnehageplass. Vi har fått bedre råd (selv om det er mannen som har fått bedre lønn). Vi vant (what ever de på tv vant). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metis Skrevet 31. mars 2007 #39 Del Skrevet 31. mars 2007 Fikk assosiasjoner til "kjerringtråden".....*tusler forsiktig ut igjen....* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Estragon Skrevet 10. april 2007 #40 Del Skrevet 10. april 2007 Morsom tråd! Første assosiasjon jeg får til "VI er gravide" er vel et menneske med stormann(kvinne?)s-galskap. Tradisjonelt sett er det jo bare regjerende monarker som omtaler seg i tredjeperson-flertall, altså "Vi, dronningen" eller "Vi, kongen." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå