Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Hver morgen og hver kveld har jeg gjort det til en uvane og vri meg i sengen og da knekker det i korsryggen, mange ganger på rad, eller bare en gang, og jeg synes det er kjempedeili! Kjæresten min sier jeg må gi meg med det, fordi han tror det er farlig, at jeg en dag skal få plager med ryggen og noe i den duren.. Er det noen her som vet noe om dette her med å knekke knokler/bein i kroppen? Jeg knekkeri tillegg fingre, skuldre knær og ankler
Gjest Gammelost Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 I seg selv er det ikke farlig, men hvis du er hypermobil bør man unngå dette i følge fysioterapeuten min.
Anglofil Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Gjør det samme. Klarer ikke å la være, synes det er så deilig. Herlig når det knaker i ryggen! Mvh Yvonne
Helen Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 Jeg gjør også sånn, spesielt hvis jeg er sliten i ryggen etter å ha stått bøyd en stund, da er det deilig å bøye seg bakover til det knekker. Noen ganger må jeg legge meg over armlene på sofaen så jeg virkelig får bøyd ryggen, da knekker det skikkelig, det er bare deilig. Fysioteraputen min sier at det ikke er noe farlig.
Lib Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 (endret) Jeg gjør det samme ! Ofte våkner jeg om natten av at jeg snur meg i sengen slik at det knekker i ryggen I følge legen min er det luft mellom ryggvirvlene eller noe i den dur.. Ikke farlig ihvertfall. Endret 27. mars 2007 av Lib
Gjest DyneTryne Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Bare etter å lese dette måtte jeg ta hendene på ryggen og strekke dem lengst mulig bakover og oppver! NAM!! Det er så godt :D
thessa Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 Farlig er det vel ikke til en viss grad iallefall, men bare ikke ta av. Jeg har fått konstantert hypermobilitet i kroppen og jeg knekker nesten det jeg kan komme over og det er blitt en plage for når du knekker for mye over lengre tid så vil det gjøre vondt etter hvert. bare så du ikke sitter igjen med vond rygg.. men farlig, nei ikke med det første
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2007 #8 Skrevet 28. mars 2007 Hva betyr å være hypermobilitet? er det sånn at du gjør det hele tiden?
Cupcake Skrevet 28. mars 2007 #9 Skrevet 28. mars 2007 Hva betyr å være hypermobilitet? er det sånn at du gjør det hele tiden? ← Ja, det lurer jeg også på. Det knekker ganske mye her også...
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2007 #10 Skrevet 28. mars 2007 Hva betyr å være hypermobilitet? ← At du er løs i leddene. Altså at du greier å strekke dem mye mer enn det som er normalt.
miow Skrevet 28. mars 2007 #12 Skrevet 28. mars 2007 At du er løs i leddene. Altså at du greier å strekke dem mye mer enn det som er normalt. ← Kan det være derfor kjeven min sier knekk hele tida, og så henger den seg opp?
Sizzy Skrevet 28. mars 2007 #13 Skrevet 28. mars 2007 Kan det være derfor kjeven min sier knekk hele tida, og så henger den seg opp? ← Sånn har jeg det også, spesielt visst jeg tygger mye tyggis eller spiser eple! Legen min gav meg noen tabletter en gang, sa det var betennelse i kjeven... Men er bedre nå da:)
Supraspinatus Skrevet 29. mars 2007 #14 Skrevet 29. mars 2007 Jeg gjør også dette. Jeg klarte ikke å gjøre det før en manuellterapeut lærte meg det. I følge han var det ikke farlig. Det er bare luftbobler i leddvesken som popper.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå