Anglofil Skrevet 29. mars 2007 #201 Skrevet 29. mars 2007 (endret) Vennligst vis til det innlegget med "snapback". ← Her... Svaret mitt er i innlegget under dette.(..) Mvh Yvonne Endret 29. mars 2007 av yvonne
Yme Skrevet 29. mars 2007 #202 Skrevet 29. mars 2007 (endret) I mine øyne er ignoranse vel så skadende for samfunnet som en mann som skyter vilt rundt i en bank. I mine øyne er det i grunn ikke stor forskjell. Mvh Yvonne ← Så en blondine som popper tyggisen sin, mens hu ikke kan noenting, er like farlig som en kriminell fyr? Smart! En ignorant bimbo kommer aldri til å kunne skade samfunnet på lik linje med enleraan kriminell bæsj. Endret 29. mars 2007 av Yme
Anglofil Skrevet 29. mars 2007 #203 Skrevet 29. mars 2007 Så en blondine som popper tyggisen sin, mens hu ikke kan noenting, er like farlig som en kriminell fyr? Smart! ← Nei, det var ikke det jeg mente. Jeg tenker mer på det i det politiske perspektiv eller hvordan man ønsker ens samfunn skal være. Jeg mener det til en viss grad kan være "farlig" hvis folk f. eks bare stemmer for å stemme, men ikke tenker over sitt valg. Eller egentlig tenker over de konsekvenser deres handlinger kan få for de menneskene rundt dem. Det var det jeg mente. Mvh Yvonne
Yme Skrevet 30. mars 2007 #204 Skrevet 30. mars 2007 (endret) Nei, det var ikke det jeg mente. Jeg tenker mer på det i det politiske perspektiv eller hvordan man ønsker ens samfunn skal være. Jeg mener det til en viss grad kan være "farlig" hvis folk f. eks bare stemmer for å stemme, men ikke tenker over sitt valg. Eller egentlig tenker over de konsekvenser deres handlinger kan få for de menneskene rundt dem. Det var det jeg mente. Mvh Yvonne ← Ja, jeg tenkte det, men jeg måtte såklart pirke litt på det, siden det ikke har så veldig mye med den debatten her å gjøre. Det at jenter liker badboys, som faktisk kan være skadelig for samfunnet, er jo ikke det samme som at gutter liker bimboer. Jeg har ikkeno problem med at jenter liker litt sånne gutter, da. Å være en "badboy" er ikke synonymt med å være kriminell og farlig, som det blei framstilt her, uansett. Det er bare en attitude, på en måte... Endret 30. mars 2007 av Yme
Anglofil Skrevet 30. mars 2007 #205 Skrevet 30. mars 2007 (endret) Nja, det er kanskje her vi er uenige (ang. bimboer og sånn). Men det er jo lov det også. Antar at det er øyne som ser, hehe. Nå er jeg trøtt og går og legger meg. God natt. Uansett morsomt å diskutere med dere. Mvh Yvonne Endret 30. mars 2007 av yvonne
Yme Skrevet 30. mars 2007 #206 Skrevet 30. mars 2007 Nja, det er kanskje her vi er uenige (ang. bimboer og sånn). Men det er jo lov det også. Antar at det er øyne som ser, hehe. Nå er jeg trøtt og går og legger meg. God natt. Uansett morsomt å diskutere med dere. Mvh Yvonne ← Så du mener virkelig at en bimbo kan gjøre like mye skade som en fyr som skyter rundt seg, som du sa? Imponerende...
Anglofil Skrevet 30. mars 2007 #207 Skrevet 30. mars 2007 (endret) Så du mener virkelig at en bimbo kan gjøre like mye skade som en fyr som skyter rundt seg, som du sa? Imponerende... ← I verste fall ja. Som sagt sikter jeg mer til mennesker som ikke tenker over sine handlinger. Jeg skal ikke være noe helgen i såmåte, og jeg har alltid forsvart demokratiet. Men det kan bety de valg vi tar kan få enorme konsekvenser - enten det er tankeløse valg eller ikke. At Hitler faktisk ble valgt av folket er jo et eksempel på hvor ille det kan gå. Nå skal det sies at man må se det an med tiden og folk tenke nok ikke over, ei heller visste, hvilke slags farlige konsekvenser det ville få for hele verden. Men det er som sagt ikke det vi diskuterer her, men jeg måtte bare forklare mitt synspunkt Uansett, jeg står for mine utsagn, du står for dine. Jeg synes i grunn det er helt greit og jeg forstår forsåvidt også dine argumenter. Du kan godt være uenig med meg, det er også greit. Jeg har ikke noe videre behov for å overbevise menn som uansett vil tro det verste om kvinner. Ihvertfall slik det høres ut. Sånn til slutt, før jeg går ut av denne diskusjonen, sier jeg sier ikke at kvinner ikke lyver, for det gjør nok mange. Men det tror jeg også menn også gjør. Mvh Yvonne Endret 30. mars 2007 av yvonne
punktom Skrevet 30. mars 2007 #208 Skrevet 30. mars 2007 Sånn til slutt, før jeg går ut av denne diskusjonen, sier jeg sier ikke at kvinner ikke lyver, for det gjør nok mange. Men det tror jeg også menn også gjør. ← Jeg tror ikke kvinner lyver når det gjelder sitt tenningsmønster, men jenter er fryktelig ignorante når det gjelder nettopp dette, bevisst eller ubevisst. Selv tror jeg bare jeg har møtt jenter som har en naturvitenskaplig utdanning eller som er psykologer som faktisk har en viss innsikt i hvordan mennesker er skrudd sammen på denne måten. Når det gjelder menn føler jeg at flere av dem, uavhengig av utdanningsbakgrunn, har en mer generell interesse for hvordan ting fungerer og er skrudd sammen. Jenter generelt vil i det lengste håpe på at kjærlighet og romantikk er som det vises i amerikanske hollywood-filmer, og at det ikke har noe som helst med hormoner, kjemiske signaler, instinkt og gener. For det sto ikke noe om dette i bøkene de leste og filmene de så på da de var yngre. 2
Anglofil Skrevet 30. mars 2007 #209 Skrevet 30. mars 2007 (endret) Jeg tror ikke kvinner lyver når det gjelder sitt tenningsmønster, men jenter er fryktelig ignorante når det gjelder nettopp dette, bevisst eller ubevisst. Selv tror jeg bare jeg har møtt jenter som har en naturvitenskaplig utdanning eller som er psykologer som faktisk har en viss innsikt i hvordan mennesker er skrudd sammen på denne måten. Når det gjelder menn føler jeg at flere av dem, uavhengig av utdanningsbakgrunn, har en mer generell interesse for hvordan ting fungerer og er skrudd sammen. Jenter generelt vil i det lengste håpe på at kjærlighet og romantikk er som det vises i amerikanske hollywood-filmer, og at det ikke har noe som helst med hormoner, kjemiske signaler, instinkt og gener. For det sto ikke noe om dette i bøkene de leste og filmene de så på da de var yngre. ← Vel, jeg er kanskje en av de romantiske sjelene som du sikter til. Men jeg synes det er svært interessant hvordan kroppen er satt sammen, spesielt siden jeg har vokst opp med en person hele livet som har vært psykisk syk. Kjemiske signaler, instinktene og gener er spennende, men for meg er ikke det "alt". Noen jenter synes kanskje enkelte gutter er ignorante. Husker jeg var på date med en gutt. Han ville vite hvorfor jeg ønsket meg kjæreste. Jeg forklarte det med at det var et behov inni meg, at det handlet om de følelsene jeg hadde inni meg. Han derimot var ikke interessert i det. Faktisk kunne han fortelle at forelskelse og kjærlighet ikke var noe for han. For han var det bare kjemiske prosesser. Selv om det er veldig sant og helt riktig, kan jeg ikke si at han forspeilte seg som min "drømmemann". Jeg tror en balansegang mellom disse tingene er viktig. Men det er nå meg. At man romantisk, betyr nødvendigvis ikke at man ikke er klar over de prosessene som skjer i kroppen. Ei heller ignorant. Men det kommer nok litt ann på hva man vektlegger som sådan. Jeg innrømmer det gjerne; jeg er et følelsesmenneske, kommer jeg alltid til å være. Det blir derfor like viktig for meg å kunne snakke og vise mine følelser, som å ha forståelse for hvorfor de i det hele tatt oppstår. Mvh Yvonne Endret 30. mars 2007 av yvonne
punktom Skrevet 30. mars 2007 #210 Skrevet 30. mars 2007 Han ville vite hvorfor jeg ønsket meg kjæreste. Jeg forklarte det med at det var et behov inni meg, at det handlet om de følelsene jeg hadde inni meg. Han derimot var ikke interessert i det. Faktisk kunne han fortelle at forelskelse og kjærlighet ikke var noe for han. For han var det bare kjemiske prosesser. Selv om det er veldig sant og helt riktig, kan jeg ikke si at han forspeilte seg som min "drømmemann". Selvfølgelig er ikke det noe du prater om på en date (rookie mistake)! Men det betyr ikke at man selv ikke bør være litt bevisst på det. For hvis du gang på gang går i samme fella og faller for feil type mann/kvinne, bør du sette deg ned for å tenke på hvorfor du faller for hva. Mange vet hva/hvilken type de faller for, men sjeldent hvorfor. Og selvfølgelig er det heller ikke bare resultater av kjemi og gener. Tidligere erfaringer, oppdragelse, forhold til foreldre og selvbilde er momenter man bør ta med i betraktning. Vel å merke hvis man har en tendens til alltid å falle for "feil" type, og man ønsker å bryte med dette mønsteret. Men mange gjør dessverre ikke dette, og fortsetter å tviholde på den romantiske drømmen om at neste frosk er en prins, framfor å være litt mer pragmatisk og finne ut hvorfor de alltid bare treffer på frosker.
Cognizance Skrevet 30. mars 2007 #211 Skrevet 30. mars 2007 (endret) Husker jeg var på date med en gutt. Han ville vite hvorfor jeg ønsket meg kjæreste. Jeg forklarte det med at det var et behov inni meg, at det handlet om de følelsene jeg hadde inni meg. Han derimot var ikke interessert i det. Faktisk kunne han fortelle at forelskelse og kjærlighet ikke var noe for han. For han var det bare kjemiske prosesser. ← En player ville aldri sagt det der. Kansje var dette en bra fyr som bare var litt klønete og tenkte for lite taktisk. Og så blir du skrudd av følelsesmessig og det hele strander. Slik er du avhengig av at det følelsesmessige stemmer hele veien fra begynnelsen; du er avhengig av å møte en som kan det med kurtisering og vet hva som er lurt å si og ikke si. Mao en player. Det med kjemiske prosesser og kjærlighet høres ut som noe jeg godt kunne sagt når jeg var på den alderen, og jeg var enda snillere og greiere da enn jeg er nå. Faktisk så snill og grei at jeg aldri var på date eller la an på noen damer, så sparte jeg både dem og meg selv for bortkasta tid. Endret 30. mars 2007 av Cognizance
Gjest Bdog Skrevet 30. mars 2007 #212 Skrevet 30. mars 2007 Vel å merke hvis man har en tendens til alltid å falle for "feil" type, og man ønsker å bryte med dette mønsteret. Men mange gjør dessverre ikke dette, og fortsetter å tviholde på den romantiske drømmen om at neste frosk er en prins, framfor å være litt mer pragmatisk og finne ut hvorfor de alltid bare treffer på frosker. Jeg har da hørt om mange damer som er lei av badboys og derfor prøver, men mislykkes, med et forhold til en "snill" gutt. Det er ikke sikkert at den tilsynelatende irrasjonelle oppførselen hos damer faktisk er irrasjonell. Damer ønsker seg naturligvis et interessant, morsomt og spennende liv. De skjønner kanskje bedre enn menn at en solid, traust og snill A4-partner med god jobb ikke vil gi dem et lykkelig liv, men heller lede dem inn i en hverdagstralt de vil angre på resten av livet.
Gjest Honkytonk woman Skrevet 30. mars 2007 #213 Skrevet 30. mars 2007 Til Cognizance: Synes du virker som en av de mest oppegående mennene her på KG, hadde ikke hatt noe imot å ha deg som kjæreste jeg Likte sitatet ditt også, he, he. Oppfyller ihvertfall det kravet jeg da i tillegg til at jeg er snill og grei Hilsen meg
Cognizance Skrevet 30. mars 2007 #214 Skrevet 30. mars 2007 Til Honkytonk woman: Tusen takk for komplimentet :-) Nå venter jeg i spenning på at noen med profil som er single og bor i Bergen sier det samme... Hvilket sitat er det du refererer til?
Gjest Honkytonk woman Skrevet 30. mars 2007 #215 Skrevet 30. mars 2007 Til Honkytonk woman: Tusen takk for komplimentet :-) Nå venter jeg i spenning på at noen med profil som er single og bor i Bergen sier det samme... Hvilket sitat er det du refererer til? ← Sitatet nederst på siden din:"Nei til barbering av kvinnekroppen"
Cognizance Skrevet 30. mars 2007 #216 Skrevet 30. mars 2007 Sitatet nederst på siden din:"Nei til barbering av kvinnekroppen" ← Åja! He he, kult :-D
Anglofil Skrevet 30. mars 2007 #217 Skrevet 30. mars 2007 Selvfølgelig er ikke det noe du prater om på en date (rookie mistake)! Men det betyr ikke at man selv ikke bør være litt bevisst på det. For hvis du gang på gang går i samme fella og faller for feil type mann/kvinne, bør du sette deg ned for å tenke på hvorfor du faller for hva. Mange vet hva/hvilken type de faller for, men sjeldent hvorfor. Og selvfølgelig er det heller ikke bare resultater av kjemi og gener. Tidligere erfaringer, oppdragelse, forhold til foreldre og selvbilde er momenter man bør ta med i betraktning. Vel å merke hvis man har en tendens til alltid å falle for "feil" type, og man ønsker å bryte med dette mønsteret. Men mange gjør dessverre ikke dette, og fortsetter å tviholde på den romantiske drømmen om at neste frosk er en prins, framfor å være litt mer pragmatisk og finne ut hvorfor de alltid bare treffer på frosker. ← Heldigvis gjelder ikke det meg egentlig. Jeg vet godt hvorfor jeg faller for dem jeg faller for og hadde jeg selv hatt selvtillit nok (overfor gutter vel og merke), hadde jeg kanskje også kommet lenger enn som så. Bare for å avklare det; jeg likte aldri denne fyren jeg gikk på date med, men så han som en potensiell venn, ikke noe mer. Når det skal være sagt er jeg helt enig i alt du skriver her, så vi er i grunn ikke uenige.(..) Mvh Yvonne
Anglofil Skrevet 30. mars 2007 #218 Skrevet 30. mars 2007 (endret) En player ville aldri sagt det der. Kansje var dette en bra fyr som bare var litt klønete og tenkte for lite taktisk. Og så blir du skrudd av følelsesmessig og det hele strander. Slik er du avhengig av at det følelsesmessige stemmer hele veien fra begynnelsen; du er avhengig av å møte en som kan det med kurtisering og vet hva som er lurt å si og ikke si. Mao en player. Nei, han var absolutt ikke en player, jeg så ikke på han som det heller. Jeg gikk ikke på date med ham fordi jeg følte mye for han, men så han som en venn. Og dette var også gjensidig, når det skal være sagt. Så bare for å si det; det var bare et møte mellom venner. Og av en eller annen grunn ser jeg ikke etter noen player som kan det han holder på med. Kanskje fordi jeg ikke kan det selv. Men altså; de gutta jeg faller for er gjerne litt like meg selv; sjenerte, snille, koselige, noen jeg ofte er venner med fra før, søte, kanskje litt klønete osv. For meg har det en egen sjarm. Det med kjemiske prosesser og kjærlighet høres ut som noe jeg godt kunne sagt når jeg var på den alderen, og jeg var enda snillere og greiere da enn jeg er nå. Faktisk så snill og grei at jeg aldri var på date eller la an på noen damer, så sparte jeg både dem og meg selv for bortkasta tid. Nei. Det er derfor jeg heller aldri egentlig har vært på date før. Med unntaket beskrevet over. Men jeg vil egentlig ikke kalle det en date. Det var vel mer et møte mellom noen som kunne potenstielt bli venner. Jeg synes heller ikke det er vits å kaste bort tiden på noen jeg ikke er glad i, noe f. eks har ført til at jeg aldri har hatt sex. Noe jeg ikke ser på som noe negativt. Jeg venter bare på den som er verdt det. Som jeg er glad i og som er glad i meg, og som ikke minst liker meg for den jeg er. Mvh Yvonne Endret 30. mars 2007 av yvonne
Gjest Gjest_Lars_* Skrevet 30. mars 2007 #219 Skrevet 30. mars 2007 Neida, ikke tapere. Vi bare ikke er så billige som alle andre. Det finnes så mye mer enn sex. Dessuten så er sex før ekteskapet ikke lov. Ser det er mange skitne, skitne folk her inne. Fy dere
Gjest Usikker mann.. Skrevet 30. mars 2007 #220 Skrevet 30. mars 2007 Nei, han var absolutt ikke en player, jeg så ikke på han som det heller. Jeg gikk ikke på date med ham fordi jeg følte mye for han, men så han som en venn. Og dette var også gjensidig, når det skal være sagt. Så bare for å si det; det var bare et møte mellom venner. Og av en eller annen grunn ser jeg ikke etter noen player som kan det han holder på med. Kanskje fordi jeg ikke kan det selv. Men altså; de gutta jeg faller for er gjerne litt like meg selv; sjenerte, snille, koselige, noen jeg ofte er venner med fra før, søte, kanskje litt klønete osv. For meg har det en egen sjarm. Nei. Det er derfor jeg heller aldri egentlig har vært på date før. Med unntaket beskrevet over. Men jeg vil egentlig ikke kalle det en date. Det var vel mer et møte mellom noen som kunne potenstielt bli venner. Jeg synes heller ikke det er vits å kaste bort tiden på noen jeg ikke er glad i, noe f. eks har ført til at jeg aldri har hatt sex. Noe jeg ikke ser på som noe negativt. Jeg venter bare på den som er verdt det. Som jeg er glad i og som er glad i meg, og som ikke minst liker meg for den jeg er. Mvh Yvonne ← Det forundrer meg litt at du går på date med noen som du ser på som en venn, og kun det.. ? Du forklarer forsåvidt hvorfor, men.. litt rar måte å møte venner på bare.. Igrunnen kunne jeg godt tenke meg å date en person som deg, for da hadde jeg ikke følt noe enormt forventingspress om at "noe måtte skje", men jeg er nok litt for gammel, ja.. (ca 10-12 år vil jeg tro). Du virker sympatisk og reflektert, jeg unner deg å finne en god kjæreste.. Neih.. på tide å sette på kaffen og sette seg ned med avisa i solveggen. Hm.. hvor var det jeg satt fra meg rullatoren min..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå