Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var flink til å gå tur før, men nå har jeg ingen å gå med og alene blir det ikke noe særlig ut av det.

Jeg synes det er litt deilig å gå alene. Da kan jeg gå og tenke på mitt uten å behøve å snakke med noen. Ikke synes jeg det blir mindre effektiv trening heller, for jeg fokuserer litt mer på tempo og egne behov. Ofte blir det når man går sammen med andre at man kanskje ikke presser/presser for mye fordi man ikke er alene + at det fort bli litt vel mye slarv. ;) I tillegg er det en alt for god "unskyldning" å sluntre unna hvis partneren ikke kan/gidder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor stor plass tar den? (når den står et sted den kan brukes?) Og hvor mye ca betalte du for den? Er den tung?

Dette høres veldig interessant ut for meg. :)

He he jo jeg syns den ikke tar så altfor stor plass,men man får jo kjøpt mange forskjellige da,til forskjellige priser.Jeg kjøpte min via ei dame på finn.no,så den var det en ganske fin pris på :) Vil si at den jeg har hvertfall tar kanskje litt større plass enn en ergometer sykkel,men det er ikke mye mer. Vi har en leilighet på noen og 60 kvadrat,en toroms og den jeg har står i stua,uten problem,men må jo sette den på verandaen når det er besøk da...

De fins i pris fra 2000-7-8000 kr ca.

Håper at dette hjelper deg ennå litt nærmere :)

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Jeg skal begynne å sondere markedet.. ;)

Skrevet
Jeg skal begynne å sondere markedet.. ;)

He he det høres bra ut :tommel:

Skrevet

Ble ikke noen tur nr. 2 i går, timen hos fysioterapeuten ble laaang. Ikke sjokolade!

I dag startet jeg med lang tur, hadde salat til lunch. Fryktelig sulten på et eller annet før middagen. Isboksen kom ut av fryseren, og ble satt inn igjen uten å bli rørt. Tok et eple istedenfor :danse:

Nå har jeg vært i bursdag, og da ble det kake og sjokolade, men sånn må en jo bare regne med av og til, ikke noen grunn til å spise det hjemme for det!

Har god tilgang på sukkerfrie pastiller, det hjelper godt!

Skrevet
Ble ikke noen tur nr. 2 i går, timen hos fysioterapeuten ble laaang.  Ikke sjokolade!

I dag startet jeg med lang tur, hadde salat til lunch.  Fryktelig sulten på et eller annet før middagen.  Isboksen kom ut av fryseren, og ble satt inn igjen uten å bli rørt.  Tok et eple istedenfor :danse:

Nå har jeg vært i bursdag, og da ble det kake og sjokolade, men sånn må en jo bare regne med av og til, ikke noen grunn til å spise det hjemme for det!

Har god tilgang på sukkerfrie pastiller, det hjelper godt!

Nei nei men en tur er bedre enn ingen da. :) Vi får trøste oss med at uansett hva vi gjør så er det bedre enn ingenting,hvertfall :)

Så flink du har vært idag da :tommel: Jeg har også klart meg uten sjokolade idag,men det blir kake både på lørdag og tirsdag neste uke pga 2 familie bursdager.Så da får jeg bare være flink og ta på det meste 2 biter. Skal ikke slutte å spise helt og kunne kose seg litt innimellom,bare fordi man slanker seg liksom.Alt handler jo om mengder. Idag har jeg spist grovt fullkorns r.stk både til frokost og lunsj og med kylling og reke på,så bare sunt pålegg :)

Jeg også passer på å ha sukkerfri pastiller i veska,i tilfelle trangen melder seg,så gjør det underverker med de :)

Skrevet

Hei her er jeg med dagens informasjon :) Følte meg ikke så bra idag etter at jeg gikk på vekta,pga på tross av denne ukens anstrengelser,så viste vekta 1 kg opp! Og det er ikke jeg så happy for,men klarte å holde meg unna sjokolade for det,og nå har jeg akkurat trent ferdig det jeg gjør,så det har jo gått greit idag og.Har begynt å skjønne det nå at så lenge det har gått mindre enn 1 mnd etter at jeg begynte for fullt så er det ikke så veldig interresant.Venter til jeg har holdt på i ca 1 mnd med det jeg gjør og bare stå på så godt som jeg klarer før jeg eventuelt begynner å ergrer meg,hvis det da fortsatt ikke er noe særlig forandring på hverken vekt eller utseendet,for å si det sånn. Men hvis det da fortsatt etter 1 mnd virker håpløst så da vet ikke jeg. Men den tid den sorg.

Men nå skal jeg snart legge meg. Gleder meg til å høre hvordan det har gått med deg idag :)

God natt :)

Skrevet

Husk at musker veier mer enn fett, kanskje det er det som skjer med deg nå, eller mensen på vei eller noe sånt... da går ihvertfall jeg opp en kilo.

Tror jeg skal begynne å ha tirsdag som fast veiedag, en dag i uka får klare seg ;)

Så var det gårsdagen.

En halv brødskive for å starte dagen. Gikk en god tur på morgenen. Tunfisksalat til lunch, kyllingsalat til middag og kvelds :hoppe: Noen få sjokoladebiter til kaffen utpå kvelden :grine:

I dag er det ny dag, startet med kyllingsalat til frokost. Nå skal jeg bake noe som jeg skal levere på skolen, da blir det en spasertur der også!

Skrevet

Hei hei,da er jeg her med den foreløpige helge rapporten :)

Igår ble det jo da litt kake på dagen da min søster hadde bursdag,og ytterst lite sjokolade på kvelden for å nyte lørdagen litt. Og hvile ang trening. Idag har jeg spist grov baguett med kylling og salat og skal spise sånn go`og mager grillpølse fra gilde nå til middag.Jeg og typen har nå vært ute og gått tur i ca 1,5-2 timer og det var jeg fornøyd med.Har forresten også gått ned igjen den kg jeg klaget over på torsdagen(var det vel),så det er en god helg :)

Håper du også har hatt en fin helg og med litt kos også :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Så kom påsken og jeg falt helt ut.

Æsj, men gjort er gjort, i dag er det nye muligheter.

Skrevet (endret)

Ikke vært på vekta i dag, det kan vente!

Endret av kamela
Skrevet

Håper dere holder på smilet og kjemper dere gjennom! Det går skal dere se :)

Men ta ikke for hardt i, og husk å lytte til kroppens signaler.. er dere slitne, så ta dere en hvil.

Har dere utrolig lyst på sjokolade, ta en nutrilett. Den med karamell/toffe smak er jo kjempegod!! :)

Kan også begynne å ta en slik til mellommåltid! så har dere noe å glede dere til! Det er bare 210 kcal per bar, og det er sammensatt av både proteiner og karbohydrater som er lov! Et flott altnernativ.

Og vær så snill å ikke gå løs på hard-diett... Det går som regel bra et par uker, så går dere på en smell og blir møkka-lei! Finn noe dere kan leve med..

Spis frokost, lunsj, mellom-måltid, middag og kvelds!!

Men husk proteiner til hvert måltid.

Kjøttpålegg i flust på knekkebrødet, og til middag skal dere ha kjøtt! Og til kvelds skal dere ha kjøtt, fisk eller egg på knekkebrødet :)

Eller, hvis det er noen der ute som er sååå glade i youghurt, prøv dette:

Mager kesam med fun light saft oppi! Rør sammen, så blir det godt!!! Magerkesam består av gode proteiner :ler:

Lykke til, vil gjerne høre mer fra dere om hvordan det går :)

Skrevet

Kamela: He he ja sånn har det vært for meg og med tanke på påsken,men men det får bare gå sin gang,gikk opp en kg jeg men det får jeg bare tåle. Har ikke gjort noe idag ennå men skal på tur når jeg kommer meg hjem. Har prøvd å være så flink som mulig men det skjærer seg jo litt da,litt ergerlig med det som skjedde med apparatene mine men får bare prøve å holde ut til jeg får noe i gang igjen.

Skrevet (endret)

.

Endret av Smygel
Skrevet

Stå på! Men ikke dropp for mye på mat-inntaket, skikkelig frokost MÅ til om man skal ha drivstoff nok til å holde dagen. Og ellers signerer jeg happyhappys innlegg, proteiner må til! Knallharde dietter med altfor lite mat går sjelden bra i lengden.

Skrevet

Smygel: Hei ja jeg kjøpte min via en privat person som hadde kjøpt sin på nettet. Jeg fant henne på finn.no. Men man kan kjøpe via sportsmaster.no , tvins.com ,eller så har jo både g-sport og inter sport de også,det er vel egentlig bare prisen som stopper. Den på tvins.com er noen av de billigste den koster ca 1500 + frakt da. Men ellers på finn.no som sagt eller på netthandelen kan du også prøve deg.men da burde du sjekke hvor mange kg den tåler for de som de selger der er ikke akkurat 1 kvalitet. Lykke til! :)

Vil også bare si til happyhappy og wildy: Tusen takk for tipsene de tas i mot med stor takk :) Vil også bare si at jeg går ikke på diett,spiser normalt,bare passer litt mer på hva jeg spiser enn det jeg gjorde før. Har hjulpet en del det altså,har det bare med å skeie litt for mye ut i helgene innimellom pga blir så sugen på sjokolade og nå som jeg klarer endelig å holde meg unna i uke dagene så blir suget dertil ennå større dess nærmere helgen jeg kommer. Men har kuttet ned betraktelig der og da,helt sant altså. :) Så er jo litt stolt da,men tar det bare helt rolig jeg så får vekt tapet ta sin tid bare. Stresser ikke med det.

Skrevet

Angående innkjøp at treningsutstyr anbefaler jeg Sportsmaster på det varmeste. Har kjøpt tredemølle, en stor multigym og en del små apparat derifra og er kjempefornøyd; både med produktene og ikke minst servicen.

Skrevet

Kamela: Hvordan går det med deg? Har du hatt en fin påske?

Her skjedde det ikke stort. Har nå i det minste fått i gang ellipse maskinen min så nå er jeg endelig i gang igjen. Trente igår og idag. Savnet det faktisk litt siden jeg begynte så smått å se litte bitt resultater.Gruet meg og litt til å begynne igjen,for jeg syns jo det er slitsomt da,men men målet helliger midlene (eller noe sånt) :forvirret:

Har gått opp litt i påsken men det er kun pga jeg ikke har fått trent noe særlig i uken etter påsken da det var da jeg ble uten maskiner,men ikke nok til at det blir vanskelig å få av igjen,bare litt over en kg og det kan jeg leve med.

God natt og håper å høre fra deg snart.

Skrevet

Heihei, bare innom og kikker jeg:)

Så bra at ellipsemaskinen er klar igjen! Jeg vet jeg hadde blitt ganske frustrert om min skulle ryke nå...har blitt helt avhengig for å få trent så mye som jeg vil.

Hvordan går det med deg da, har du kommet inn i gode vaner igjen etter påsken? Og holder du humøret oppe? :)

Her har jeg vært streng i det siste....prøvd å bare ha lov til å kose meg på lørdag, istedenfor fredag, lørdag og søndag som det ofte har blitt... Hadde håpet på stor nedgang etter mye trening, bra spising og ikke altfor store utskeielser på lørdag, men vekten sa minus 0,5kg på mandag. Litt skuffet, for jeg hadde stått på så innmari, men, men...det får ta den tiden det tar. Så lenge det skjer noe så er det iallfall lettere å holde dampen oppe. Og nå har jeg jo bestemt meg, så da er det bare å stå på. Jeg kan jo velge har jeg funnet ut...dagene går jo åkke som...så enten kan jeg bruke dem på å kose meg og bli større, eller så kan jeg bruke dem til å bli litt mer den jeg vil være for hver dag som går. Så da blir det det siste:) Vel...det var min lille rapport, hehe...

Håper alt er bra med både deg og maskinene! :) Håper du skriver litt igjen snart:)

Skrevet

Hei hei,godt å høre fra deg igjen da :) Joda nå er den i gang igjen vettu,fra forrige lørdag var den klar så jeg brukte den søndag til torsdag og på onsdag\torsdag begynte jeg å bli syk,og har vært syk siden da så nå har jeg ikke trent siden torsdag. Men begynner på igjen for fullt når jeg blir bedre,og nå har jeg ingen forhåpninger om å ha gått ned,har vel snarere gått opp,kjenner jeg kroppen min rett:-( Men det får bare gå som det går og ta den tiden det tar. Har tatt til meg den "filosofien" din jeg og. Har også innsett at enten skjerper man seg og gjør en innsats og blir slik man kan trives med,eller så kan man bare fortsette som man gjør og bare bli ennå større,og det vil vi jo ikke :-)

Så håper at jeg kan begynne for fullt (IGJEN!) nå i løpet av uka,syns det har vært så mye tull nå i det siste,at jeg har ikke store forhåpninger om noe særlig forandringer innen denne sommeren. Må nok bli neste sommer at det kan være synlig.

Tror jeg skal gjøre som deg jeg og kutte ut og småspise fredag, lørdag og søndag og heller bare ta LITT på lørdag og se om det hjelper. Stjeler litt idee`r av deg jeg :sjenert: Håper det er greit?!

Syns du er kjempe flink jeg og står på. Du har pågangsmot som de fleste kan beundre.Ihvetfall beundrer jeg den :) Håper at det begynner å løsne for deg snart også,det fortjener du sånn som du har stått på. Syns det er litt rart å lese ting du skriver for det er akkurat som om jeg skulle skrevet det selv :)

Stå på videre,så snakkes vi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...