solsmurfa Skrevet 25. mars 2007 #1 Skrevet 25. mars 2007 Hei,jeg har idag akkurat logget meg inn her for å se hva det kan medbringe. Jeg er 27 og er faktisk 30 kg overvektig,lurte på om det finnes noen andre her inne som også skal gå ned en del og som kanskje kunne delt litt erfaringer og vært litt støtte for hverandre?? Eller om det kanskje er noen andre som har noe å tilføye eller noe her så er det også bare hyggelig. Jeg SKAL ned 30 kg uansett hvor lang tid det tar og mitt problem er det evinnelige sjokolade suget som vi kvinner visstnok strever med.Syns det er veldig vanskelig å holde seg unna. Har akkurat begynt å trene her hjemme og trener så ofte og så lenge som jeg orker i løpet av en uke.Og bare presser meg selv,syns bare det går så treeeeeegt og skulle gjerne vært kvitt disse kg igår liksom he he. Men men det får bare ta den tiden det tar også får man bare prøve å være så flink som man bare kan da i mellom tiden. Det var mine ord for denne gang hvertfall Hilsen Solsmurfa.
Wildy Skrevet 25. mars 2007 #2 Skrevet 25. mars 2007 Gratulere med en ny livstil! Og du er på rett vei, aktivitet er en kjempeviktig faktor! Lykke til videre, og hold gjerne denne tråden oppdatert så vi kan heie deg fram!
solsmurfa Skrevet 25. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2007 Gratulere med en ny livstil! Og du er på rett vei, aktivitet er en kjempeviktig faktor! Lykke til videre, og hold gjerne denne tråden oppdatert så vi kan heie deg fram! ← Hei og tusen takk for det du,godt at det er noen som er med meg her i kveld :rosasmil: :rosasmil: Men nå må jeg gå og legge meg så jeg kommer meg på jobb i morra.Så god natt til deg og dere andre som eventuelt er smygtittere i natten. Hilsen meg
kamela Skrevet 25. mars 2007 #4 Skrevet 25. mars 2007 Heisann Solsmurfa! Her følte jeg meg kallet, sliter med sjokoladesuget og kiloene jeg også! Hva er det du trener for noe? Tror det er viktig å ikke ta i for hardt med en gang, da er det lett å gå lei. Var flink til å gå tur før, men nå har jeg ingen å gå med og alene blir det ikke noe særlig ut av det.
aimee Skrevet 25. mars 2007 #5 Skrevet 25. mars 2007 Kjempebra at du er i gang - det viktigste arbeidet starter i hodet! Jeg vil gjerne anbefale å lese boka til Fedon, og følge hans kostholdråd. (æsj, nå starter jeg kanskje en helt ny diskusjon, det er i så fall ikke meningen..) Men uansett. Jeg ble mange cm smalere med Fedon og SATS Lykke til!! ps. lag deg smoothie eller spis søt frukt når du kjenner sjokoladesuget kommer .
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 26. mars 2007 #6 Skrevet 26. mars 2007 Jeg er også 27 og hadde ca 25 kg for mye i "startvekt" ved nyttår. Nå er jeg alt halvveis i reduksjonenen..! Det går saktere nedover nå, men det går fremdeles nedover.. Søtsuget reduseres veldig etter hvert som kroppen "avvennes". Men litt frukt er det jo lov å kose seg med selv når man skal ned i vekt (og når du ikke spiser hvitt sukker smaker søt frukt kjempesøtt!) Mitt beste tips er å hive seg over sunne oppskriftsbøker og ha det moro med matlaging på kjøkkenet med sunn mat.. Da kan du få god og spennende mat som samtidig er sunn. Det er så mye godt der ute som kan lages av grønnsaker og rent kjøtt osv. Jeg har blitt veldig inspirert til gøyal matlaging i det siste.. Jeg tror vi har veldig likt utgangspunkt, så det er bare å sende meg PM om du vil snakke mer med en "likesinnet"
solsmurfa Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2007 Heisann Solsmurfa! Her følte jeg meg kallet, sliter med sjokoladesuget og kiloene jeg også! Hva er det du trener for noe? Tror det er viktig å ikke ta i for hardt med en gang, da er det lett å gå lei. Var flink til å gå tur før, men nå har jeg ingen å gå med og alene blir det ikke noe særlig ut av det. ← Hei sann,hvor mange kg sliter du med da,om jeg får lov å spørre....? okei jeg trener på en sånn ellipse maskin og litt sånn sit ups også. Står ca 40 min på den og tar litt forskjellige rygg og mage øvelser,holder på totalt ca 1,5-2 timer. Prøver å gjøre det hver dag som jeg orker da. Begynte forrige uke og da gjorde jeg det søndag-torsdag,fikk ikke tid i helgen da. Det med å gå tur,der kjenner jeg meg igjen....Har kjæreste og han prøver så godt han kan med å støtte meg. Men å få han med på tur er håpløst,så jeg går heller ikke tur siden jeg heller ikke kjenner noen der jeg bor,nå. Det er kjedelig ja og ingen motivasjon til å gjøre det heller,så det skjønner jeg. Vi kan jo prøve å støtte hverandre og pushe og støtte,når vi trenger det Ser fram til å høre fra deg igjen og hverandres utvikling. Lykke til
Gjest Marie81 Skrevet 26. mars 2007 #8 Skrevet 26. mars 2007 Hei Nå som våren er kommet er det jo nydelig å gå tur. Å gå lange turer er flott hvis man ønsker å gå ned i vekt (fett forbrennes ved lav intensitet over lengre tid), dessuten får man frisk luft, frisk farge i ansiktet og det er godt for kropp og sjel. Det er ikke en hund i nabolaget du kan låne for eksempel?
kamela Skrevet 26. mars 2007 #9 Skrevet 26. mars 2007 Hei sann,hvor mange kg sliter du med da,om jeg får lov å spørre....? okei jeg trener på en sånn ellipse maskin og litt sånn sit ups også. Står ca 40 min på den og tar litt forskjellige rygg og mage øvelser,holder på totalt ca 1,5-2 timer. Prøver å gjøre det hver dag som jeg orker da. Begynte forrige uke og da gjorde jeg det søndag-torsdag,fikk ikke tid i helgen da. Det med å gå tur,der kjenner jeg meg igjen....Har kjæreste og han prøver så godt han kan med å støtte meg. Men å få han med på tur er håpløst,så jeg går heller ikke tur siden jeg heller ikke kjenner noen der jeg bor,nå. Det er kjedelig ja og ingen motivasjon til å gjøre det heller,så det skjønner jeg. Vi kan jo prøve å støtte hverandre og pushe og støtte,når vi trenger det Ser fram til å høre fra deg igjen og hverandres utvikling. Lykke til ← Ideelt sett skulle jeg sikkert vært 30 kilo lettere jeg også, men for egen trivsel ville jeg være kjempefornøyd med 15-20 kilo. Har også en mann som ikke har lyst til å bevege seg ut på tur... Er sykmeldt med ryggproblemer, så dagen i dag startet med en snau times spasertur i rolig tempo, det er jo en begynnelse. Kanskej det ville hjelpe å rapportere hva vi har fått utrettet hver dag, både det som er på + og det som er på - siden, greiere å tilstå sine synder til ukjente her inne!
solsmurfa Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. mars 2007 Ideelt sett skulle jeg sikkert vært 30 kilo lettere jeg også, men for egen trivsel ville jeg være kjempefornøyd med 15-20 kilo. Har også en mann som ikke har lyst til å bevege seg ut på tur... Er sykmeldt med ryggproblemer, så dagen i dag startet med en snau times spasertur i rolig tempo, det er jo en begynnelse. Kanskej det ville hjelpe å rapportere hva vi har fått utrettet hver dag, både det som er på + og det som er på - siden, greiere å tilstå sine synder til ukjente her inne! ← He he ja der sier du noe gitt :-) Jo det er ett veldig fint forslag det der,ja det er jo noe med det å bekjenne sine synder til fremmede,lettere på en måte. Så ja det er jeg enig i at vi kan gjøre. Noe tidspunkt du føler at det passer best å rapporter inn da? :-) Hmmm men da har du jo vært kjempe flink allerede i dag du da!! :-) Flink pike Solsmurfa :-)
jente 79 Skrevet 26. mars 2007 #11 Skrevet 26. mars 2007 Heisann, jeg er også 27 og vil ned ca 25 kilo. Har gått ned snart 8 kg fra nyttår. Drømmen er en slankere utgave av meg til jeg skal gifte meg i sommer Må gire opp litt nå, siden helgene mine har en tendens til å bli ille... tips er å henge deg på nytt år - nye muligheter tråden inne på forumet her. Der er vi flere jenter som har holdt på en stund nå. Vi deler oppganger og nedturer og oppmuntrer hverandre. Får masse fine tips. Ellers er også frukt veldig godt med vaniljekesam når søthungeret våkner. Jeg har vært sjokoladoman som deg, nå spiser jeg kun litt i helgene. Det er verst i begynnelsen, så går det seg til. Lykke til
solsmurfa Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. mars 2007 Til jente79 : Hmmm klarer ikke å finne den linken som du nevnte her i din forrige mld til meg om du kunne fortelle meg hvor jeg finner den,hadde det vært bra. Fant den tidligere idag,men nå finner jeg den ikke igjen. Lurer altså på hvor linken: NYTT ÅR-NYE MULIGHETER ligger hen. Den så ganske interresant ut.
solsmurfa Skrevet 26. mars 2007 Forfatter #13 Skrevet 26. mars 2007 KALEMA(QUOTE) : sAVNER SVAR FRA DEG...... hÅPER Å HØRE FRA DEG I MORGEN DA Jeg har trent idag da,ca sånn som jeg pleier.men dt skjedde noe med ellipse maskina mi,med det båndet på den,så nå får jeg ikke brukt den før jeg får tak i ny,så da får jeg prøve stepperen da,selv om den ikke er like effektiv. Ellers har jeg vært flink pike idag og klart å holde meg unna sjokolade og annet søtt,spist så sunt som mulig og så ofte som mulig. Spent på å høre hvordan det har gått med deg! God natt fra denne jenta.
jente 79 Skrevet 27. mars 2007 #14 Skrevet 27. mars 2007 Til jente79 : Hmmm klarer ikke å finne den linken som du nevnte her i din forrige mld til meg om du kunne fortelle meg hvor jeg finner den,hadde det vært bra. Fant den tidligere idag,men nå finner jeg den ikke igjen. Lurer altså på hvor linken: NYTT ÅR-NYE MULIGHETER ligger hen. Den så ganske interresant ut. ← http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=245021&st=1660 Her er den. Koselig hvis vi blir flere
kamela Skrevet 27. mars 2007 #15 Skrevet 27. mars 2007 (endret) Her er jeg Gikk 45 minutter før jeg satte i gang med middagen i går, og følte meg skikkelig flink. Vanligvis har vi alltid noe sjokolade i skapet, men i går kjøpte jeg ingen ting! Og nå spiser jeg et eple, vanligvis ville det vært sjokolade.... Nå skal til fysioterapeuten, og så skal jeg gå en tur før jeg begynner med middagen. Hvordan virker ellipsemaskinen???? Endret 27. mars 2007 av kamela
solsmurfa Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #16 Skrevet 27. mars 2007 Kamela: Så flink du er som går tur på egen hånd da He he ja skjønner utmerket godt hva du mener,det var sånn jeg var og det,nå prøver jeg mitt beste hver uke å ligge unna sjokoladen i ukedagene og heller ta litt bare på lørdagene. Har lovet meg selv å ikke bli helt sånn fanatisk,for da har man lettere for å sprekke vet jeg. Idag har jeg gått i 1,5 time med ei jeg kjenner her og vi har inngått en avtale om å gå sammen så ofte vi kan,minimum da en gang pr uke. Det var skikkelig deilig nå som det er så fint vær og greier og. Syns nå uansett du har vært KJEMPE flink jeg!! Bare stå på sånn du! Ja idag har jeg klart å holde meg unna sjokolade igjen,litt stolt da,men det er jo bare andre dagen denne uka da,prøver å gå fram til lørdagen,men det er jo ikke alltid det går da. Har gitt meg selv lov på lørdager,bare for å se hvordan det går. Nå skal jeg bare trene litt mage før jeg tar kvelden,så er dagen perfekt,så å si
solsmurfa Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #17 Skrevet 27. mars 2007 Kamela: Jo det glemte jeg å svare deg på.......... skjønner ikke helt hva du mener med spøsrmålet ditt,men den står man på og trener både ben og armer samtidig.Og den er ikke belastende på bena da man bare står stille på de "platene"man har bena på liksom.Jeg orker ikke sånn ergometer sykkel og heller ikke tredemølle,så denne er en perfekt mellom ting. Håper du fikk svar eller så får du bare utdype spørsmålet ditt litt
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 28. mars 2007 #18 Skrevet 28. mars 2007 .Jeg orker ikke sånn ergometer sykkel og heller ikke tredemølle,så denne er en perfekt mellom ting. Elipsemaskin høres interessant ut.. Jeg takler ikke løping (pga belastningen for beina) og har ikke et godt forhold til ergometersykkler.. Har du en selv eller bruker du en på helsestudio? Klarer du å pushe deg på den? Hvor lange økter tar du? Sorry.. Litt mange spørsmål.. Det er bare at jeg er veldig på utkikk etter en ny treningsform..
solsmurfa Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #19 Skrevet 28. mars 2007 Elipsemaskin høres interessant ut.. Jeg takler ikke løping (pga belastningen for beina) og har ikke et godt forhold til ergometersykkler.. Har du en selv eller bruker du en på helsestudio? Klarer du å pushe deg på den? Hvor lange økter tar du? Sorry.. Litt mange spørsmål.. Det er bare at jeg er veldig på utkikk etter en ny treningsform.. ← Nei det var akkurat det jeg slet med også,derfor begynte jeg å prøve meg på ellipse maskin,først på ett trenings senter,og fant ut at det var tingen for meg. Så nå som jeg ikke har den samme tilgangen til ett trenings senter så har jeg kjøpt meg en,som jeg har hjemme Jeg syns det er lett å pushe seg på den,men hittil orker jeg ikke stå mer enn 40 min avgangen. Står da i 40 min i strekk også gjør jeg mage øvelser etter det. He he det går bra det,svarer så godt jeg kan jeg,uansett spørsmåls mengden Håper å kunne stå en time,snart,problemet er jo melkesyra som melder seg,og det er det jeg sliter med da,men etterhvert som en står mye på de,så klarer man å stå lengre på de. Jeg ser jo da på slanke krigen som går på tvN på mandager og der bruker de den maskinen mye,har jeg sett.
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 28. mars 2007 #20 Skrevet 28. mars 2007 Så nå som jeg ikke har den samme tilgangen til ett trenings senter så har jeg kjøpt meg en,som jeg har hjemme Hvor stor plass tar den? (når den står et sted den kan brukes?) Og hvor mye ca betalte du for den? Er den tung? Dette høres veldig interessant ut for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå