Rydberg Skrevet 26. mars 2007 #21 Del Skrevet 26. mars 2007 Hehe. Synes det er litt morsomt at finurlig, psykologisk manipulering regnes som ha 'draget' på damene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badlands Skrevet 27. mars 2007 #22 Del Skrevet 27. mars 2007 Så ja det er nok teoretisert en hel del rundt kjemi og sjekking. Her er noe jeg fant på google: http://www.theseducersdiary.com/seduction/comfort/rapport// ← Åh interessant lesning! Her er det mykje som sikkert stemmer. Særleg det med push & pull. Vere litt avvisande for å få nokon på kroken. Det er jo ofte slik at når ein ikkje er interessert i nokon, og ikkje gir dei noko spesiell oppmerksomhet, så blir dei gjerne kjempeinteresserte i deg. Og dei gongane ein sjølv liker nokon, og prøver å bli kjent, er vedkomande totalt uinteressert. Det gjeld å bruke denne kunnskapen til noko, slik at det kan arbeide FOR ein, ikkje alltid mot ein. Åhhhh at det verkeleg skal vere naudsynt å drive på med dette spelet i staden for å vere ærleg og spele med opne kort.... Men sida var jo mynta på menn. Skulle ha likt å sjå ei liknande side for jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #23 Del Skrevet 27. mars 2007 Åhhhh at det verkeleg skal vere naudsynt å drive på med dette spelet i staden for å vere ærleg og spele med opne kort.... ← Ja, ikke sant? Man kan bli bitter av mindre ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 27. mars 2007 #24 Del Skrevet 27. mars 2007 Åhhhh at det verkeleg skal vere naudsynt å drive på med dette spelet i staden for å vere ærleg og spele med opne kort.... ← Nødvendig er det vel ikke. Det finnes mennesker av begge kjønn som ikke liker å spille spill også. Desverre er de som spiller spill mest utbredt i aldersgruppa 20 til 35 år, så vi som ikke liker det må i utgangspunktet bruke lenger tid på å finne en partner. Men det bør man jo bare tilpasse seg etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 27. mars 2007 #25 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) er ikke enig i analysen din nei, og føler det blir litt "sutring" jeg og... kjenner ikke igjen at kvinner som vil ha følelser fra starten, kun vil bli jaktet på. kjenner ikke igjen at menn som kvinner lett faller for, hovedsakelig er av andre kulturer en norske. ei heller at gutter som ikke er frempå og tøffe er de som ikke er interessante. Selvtillit er tiltrekkende ja, arroganse til en viss grad, men oppriktig interesse fra en litt forsiktig, men sjarmerende kar er minst like interessant. SELV om man ønsker en følelse fra starten, for det kan da like godt komme med en som er forsiktig, det er ikke frempåheten som skaper følelsen av interesse fra kvinnens side tror jeg. Dersom du ikke er fornøyd med hva du oppnår i forhold til kvinner, hvorfor ikke se på hva du kan gjøre selv istedenfor å komme med en analysen og andre teorien på hvorfor andre gjør deg til upassende? man kan ikke endre andre, men man kan endre sin egen situasjon for å oppnå nye ressultater. Da må man starte hos seg selv, se på hva en selv gjør og ikke gjør og vurdere om noe kan gjøres annerledes. Endret 27. mars 2007 av aline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DyneTryne Skrevet 27. mars 2007 #26 Del Skrevet 27. mars 2007 Ha iallfall verdighet nok til å sutre på et mannforum da, framfor å syte til dem du synes er motbydeligheten selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 27. mars 2007 #27 Del Skrevet 27. mars 2007 Ha iallfall verdighet nok til å sutre på et mannforum da, framfor å syte til dem du synes er motbydeligheten selv. ← Han og eventuelt fremtidige jenter han treffer på er nok mer tjent med at han sutrer her, enn om han sutrer på et manneforum med en haug med andre menn som har det samme synet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 27. mars 2007 #28 Del Skrevet 27. mars 2007 Jeg er heller ikke enig i teorien (og jeg har forresten hørt den noen ganger før fra desperate single menn) - hvorfor skal kvinner bruke en masse tid på menn som de i utgangspunktet ikke er tiltrukket av, sånn "i tilfelle" de skulle slumpe til å ombestemme seg etter en stund? Jeg synes jeg ser menn bruke den samme tankegangen "Ja, jeg synes ikke hun er tiltrekkende nå, men hvis jeg bare venter og ser, så kanskje jeg plutselig en dag skulle tenne på henne." Jeg er vel "en sånn type kvinne", jeg, da, siden jeg faktisk synes det bør være en viss tiltrekning mellom meg og en potensiell partner? Ok, jeg kan godt innrømme at jeg kan tiltrekkes av kjekke, maskuline menn som viser interesse for meg, men selv om jeg godt kan sette pris på å bli "kurtisert", betyr ikke det at jeg vil ta fyren seriøst og inngå et forhold til ham hvis det er det eneste han har å by på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 27. mars 2007 #29 Del Skrevet 27. mars 2007 Den andre type menn, de som *ikke* er drevne i kurtisering, trenger flaks for å komme gjennom hos denne type kvinner, og derfor skjer det sjeldent. ← Egentlig lurer jeg mest på hva som er poenget med å komme gjennom hos denne typen kvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #30 Del Skrevet 27. mars 2007 (endret) Ja du har gode poenger Aline, jeg tror heller ikke teorien min er jo ikke universell og gjeldende for alle. Dersom du ikke er fornøyd med hva du oppnår i forhold til kvinner, hvorfor ikke se på hva du kan gjøre selv istedenfor å komme med en analysen og andre teorien på hvorfor andre gjør deg til upassende? man kan ikke endre andre, men man kan endre sin egen situasjon for å oppnå nye ressultater. Da må man starte hos seg selv, se på hva en selv gjør og ikke gjør og vurdere om noe kan gjøres annerledes. ← Selvsagt. Men det er svært relevant å forstå virkeligheten jeg må forholde meg til, slik at jeg kan vite hvilke endringer hos meg som er nødvendige. Egentlig lurer jeg mest på hva som er poenget med å komme gjennom hos denne typen kvinner? ← Ja det kan du si, jeg synes ikke disse er så interessante, jeg vil ha noen med litt tak i. Jeg er vel "en sånn type kvinne", jeg, da, siden jeg faktisk synes det bør være en viss tiltrekning mellom meg og en potensiell partner? Ok, jeg kan godt innrømme at jeg kan tiltrekkes av kjekke, maskuline menn som viser interesse for meg, men selv om jeg godt kan sette pris på å bli "kurtisert", betyr ikke det at jeg vil ta fyren seriøst og inngå et forhold til ham hvis det er det eneste han har å by på. ← Nei for det fleste skal det vel mer til enn bare litt kurtisering for at alt skal stemme. Forøvrig er alt du forteller om deg selv i overenstemmelse med teorien min. Ha iallfall verdighet nok til å sutre på et mannforum da, framfor å syte til dem du synes er motbydeligheten selv. ← Jeg forstår ikke hvorfor du fortolker meg slik: Jeg kommer med virkelighetsbeskrivelser, ikke sutring. Og jeg har ikke sagt noe negativt om kvinner som sådan, bare beskrevet hvordan de opptrer i visse situasjoner. Den negative fortolkningen og sutringen er det du som står for. Endret 27. mars 2007 av Cognizance Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 28. mars 2007 #31 Del Skrevet 28. mars 2007 Fort gjort å gjennomskue slike-og vips er de borte fra min synsvinkel i hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest koffeine Skrevet 30. mars 2007 #32 Del Skrevet 30. mars 2007 God til å kurtisere/nå inn til en kvinne er ikke det motsatte av å være god til å ha et fint forhold til kvinner. Når jeg beveger meg der det finnes kvinner samlet, så vet jeg at jeg kan få hvem som helst av dem hvis jeg ønsker det. Mulig at jeg tar feil, men det er i alle fall min innstilling. Selvtillit påvirker kroppspråket til mennesker. Måten jeg beveger meg på, måten jeg ser og navigerer et landskap forteller omgivelsene om min innstilling, og de aksepterer den ubevisst. Hvorfor skulle de ikke det? For de som ikke snakker samme språket så høres dette sikkert ganske blærete ut, men for andre så er dette helt normalt. ← Jeg sier bare: fint for deg! De fleste kvinner sier ikke nei takk til litt oppmerksomhet, dette betyr ikke at de nødvendigvis er klare til å hoppe til køys med deg eller at de er oppriktig interessert i deg som person. Jeg synes faktisk ts har et poeng. Jeg tror mange (ikke alle!!) i vår verden er alt for opptatt av ytre kvaliteter, det er jo ikke så rart ettersom det er det som gir status i samfunnet. Vi bruker all vår tid på å få en fin kropp, bra jobb, fint hus osv. for å framstå som vellykede, i den tro at dette gjør oss lykkelige. Jeg sier ikke at jeg er det minste bedre selv, eller at det ytre ikke har noe å si. Men det er trist med folk som tror at det er alt her i livet... Selvtillit er tiltrekkende ja, arroganse til en viss grad, men oppriktig interesse fra en litt forsiktig, men sjarmerende kar er minst like interessant. SELV om man ønsker en følelse fra starten, for det kan da like godt komme med en som er forsiktig, det er ikke frempåheten som skaper følelsen av interesse fra kvinnens side tror jeg. ← Enig i dette! Vil bare føye til at selvtillit ikke nødvendigvis trenger å bety det samme som veldig frampå og høylydt. Det viktigste er at man tør å by litt på seg selv på en måte. Gutter som sutrer om at ingen vil ha dem er det motsatte av tiltrekkende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrBrightside Skrevet 31. mars 2007 #33 Del Skrevet 31. mars 2007 Vil bare føye til at selvtillit ikke nødvendigvis trenger å bety det samme som veldig frampå og høylydt. Det viktigste er at man tør å by litt på seg selv på en måte. Gutter som sutrer om at ingen vil ha dem er det motsatte av tiltrekkende. ← Synes det er helt legitimt og ta opp en situasjon som veldig mange menn idag opplever som urettferdig. For meg er det ikke syting eller klaging, det er en observasjon av realiteter. Man vokser opp med en viss oppfatning om hva kjærlighet og attraksjon er. Man får denne oppfatningen fra mange steder, foreldre som vil alt det beste for barna sine men desverre gir helt feil råd, og også for eksempel filmer som gjerne er laget av menn. Disse filmene viser typisk situasjoner der den sjenerte snille gutten alltid får jenta til å få opp øynene for han gjennom klassisk romantiske forsøk. Så blir man voksen og kommer ut i livet og finner rimelig kjapt ut at det du har lært av foreldre om det å være en god mann for jenter ikke gjør det rustet for noesomhelst form for sjekkespill som foregår idag. De søte romantiske forsøkene du har sett på film som gir mening for deg fremstår bare som patetisk og needy. Som man har delvis kommet frem til i denne tråden og en lignende tråd under seksualitets forumet på denne siden så er det fler enn cognizsance som "syter og klager" på dagens situasjon. Så hvorfor ikke bare ta innover seg at det ikke bare er å gå bort til ei ukjent dame å si "hei!" for alle menn. Dere kan jo til og med slå et slag for kvinnekampen mens dere holder på, å ta ansvar selv og ta kontakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest koffeine Skrevet 31. mars 2007 #34 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Mr Brightside, du misforstår meg og har tydeligvis ikke lest hva jeg skrev heller. Jeg sa ikke at det ts skrev i denne tråden var sutring, derimot mener jeg at han har et poeng, i alle fall i når det gjelder noen personer. Det jeg mente var at skal man få kontakt med noen (uansett kjønn) i det virkelige liv, så må man tørre å tro litt på seg selv. Jeg mener ikke kvalmende selvsikkerhet eller forførelseskunster, det er noe annet. Hvis man har bestemt seg for at verden er så urettferdig og "ingen vil ha meg" blir det sannsynligvis et selvoppfyllende profeti. Endret 31. mars 2007 av koffeine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punktom Skrevet 31. mars 2007 #35 Del Skrevet 31. mars 2007 Snille menn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 31. mars 2007 #36 Del Skrevet 31. mars 2007 Snille menn ← Fin artikkel, som satte fingeren på det jeg alltid har reagert på med selvutnevnte "snille menn". Menn som kaller seg snille, eller myke menn osv, er stort sett noen klengete sutrekopper, uten egne meninger. Helst vil de sitte hjemme med dama hele tiden, fordi de ser på andre mennesker som en trussel mot forholdet, og fordi de er så "snille" og aldri finenr på noe på egen hånd, så krever de det samme tilbake av dama. Også, når dama blir drittlei, gjør det slutt, og bytter de ut med noen som faktisk står opp for seg selv, så er den nye typen hennes en "bad boy" som har "stjålet" dama deres, også skjønner de ingenting, "for jeg er jo så snill". Også sitter de etterpå og teoretiserer høylytt over hvorfor kvinner foretrekker bad boys, og blir så bitre og sure at ingen vil ha dem lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 31. mars 2007 #37 Del Skrevet 31. mars 2007 Vil bare føye til at selvtillit ikke nødvendigvis trenger å bety det samme som veldig frampå og høylydt. Det viktigste er at man tør å by litt på seg selv på en måte. Gutter som sutrer om at ingen vil ha dem er det motsatte av tiltrekkende. ← og der er jeg kjempeenig! opplever vel heller at menn med selvtillitt er rolige og avbalansert, de trenger ikke være høylydte, de vet jo at de er bra nok uten å måtte hevde seg. Og de kan by på seg selv uten å gjøre det med voldsomhet, igjen, fordi de jo vet at det de byr på er bra, helt uten å måtte bevise det for andre. gutter med selvtillit kan like godt være snille gutter, snillhet er ikke en motsetning til selvtillit. Selvtillit går for meg mer på sikkerheten til seg selv, ikke væremåten mot andre, selvtillit er en intern greie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrBrightside Skrevet 31. mars 2007 #38 Del Skrevet 31. mars 2007 Fin artikkel, som satte fingeren på det jeg alltid har reagert på med selvutnevnte "snille menn". Menn som kaller seg snille, eller myke menn osv, er stort sett noen klengete sutrekopper, uten egne meninger. Helst vil de sitte hjemme med dama hele tiden, fordi de ser på andre mennesker som en trussel mot forholdet, og fordi de er så "snille" og aldri finenr på noe på egen hånd, så krever de det samme tilbake av dama. Også, når dama blir drittlei, gjør det slutt, og bytter de ut med noen som faktisk står opp for seg selv, så er den nye typen hennes en "bad boy" som har "stjålet" dama deres, også skjønner de ingenting, "for jeg er jo så snill". Også sitter de etterpå og teoretiserer høylytt over hvorfor kvinner foretrekker bad boys, og blir så bitre og sure at ingen vil ha dem lenger. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #39 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Den artikkelen punktom linka til var interessant, han har noen gode poeng. Men jeg synes ikke den diskuterer snille menn - mer menn med en bestemt type personlighet. Til Eir: Du må nok guffe på enda litt mer hvis du har tenkt å tangere Valentino. Endret 31. mars 2007 av Cognizance Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 1. april 2007 #40 Del Skrevet 1. april 2007 Fin artikkel, som satte fingeren på det jeg alltid har reagert på med selvutnevnte "snille menn". Menn som kaller seg snille, eller myke menn osv, er stort sett noen klengete sutrekopper, uten egne meninger. Helst vil de sitte hjemme med dama hele tiden, fordi de ser på andre mennesker som en trussel mot forholdet, og fordi de er så "snille" og aldri finenr på noe på egen hånd, så krever de det samme tilbake av dama. Også, når dama blir drittlei, gjør det slutt, og bytter de ut med noen som faktisk står opp for seg selv, så er den nye typen hennes en "bad boy" som har "stjålet" dama deres, også skjønner de ingenting, "for jeg er jo så snill". Også sitter de etterpå og teoretiserer høylytt over hvorfor kvinner foretrekker bad boys, og blir så bitre og sure at ingen vil ha dem lenger. ← Amen! Om man har så lav selvfølelse at man lever av andres oppfatning i så stor grad at man ikke har egne meninger, tapper man omgangskretsen sin for energi. Det er slitsomt i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå