Gå til innhold

Om hva kvinner taper på ikke ta initiativ

Cognizance

Anbefalte innlegg

Noen kvinner har det slik at de er veldig opptatt av at følelsene skal stemme helt fra begynnelsen, og gjør de ikke det, mister de interessen eller blir avvisende. Slike kvinner er typisk opptatt av å bli tatt med storm, at mannen er den som skal jakte på kvinnen og ikke omvendt osv.

Det som da skjer, er at kun den type menn som behersker kurtisering godt har mulighet til å trenge gjennom hos disse kvinnene, og bli kjent med de med romantisk hensikt. Eksempler på slike menn er de som kommer fra land med macho-kultur, for eksempel sør-europa. Eller det kan være det som kalles playere. Felles for disse mennene er muligens at de er flinke til å kurtisere, men ikke nødvendigvis særlig gode på alt det andre kvinner etterspør hos menn i et forhold.

Den andre type menn, de som *ikke* er drevne i kurtisering, trenger flaks for å komme gjennom hos denne type kvinner, og derfor skjer det sjeldent. Denne type menn trenger kvinner som kommer dem i møte til å begynne med, og som er åpen for å bidra med initiativ for å utforske hvordan man kansje kan passe sammen - uten at alt nødvendigvis er rosenrødt følelsesmessig helt i starten, og uten at de nærmest krever å bli tatt med storm, forført eller stormforelska tidlig.

Dette er en generell observasjon eller teori, selvsagt vil det finnes mange mange unntak, men jeg tror dette stemmer hvis vi ser på det store bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er vel ingen ny teori men en god en ;) De som vil kjenne seg igjen er de type menn som ikke nødvendigvis er så gode på "kurtisering" ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt på spissen:

Ukule gutter får ikke pene damer. Og stygge damer får ikke kule gutter. Derimot finner kule gutter og pene damer hverandre. På samme måte som ukule gutter og stygge damer finner hverandre.

Derfor blir for dumt når ukule gutter klager over at de pene damene ikke vil ha dem. Er man selv overfladisk, må man akseptere at mange av det motsatte kjønn også er det, om enn på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen kvinner har det slik at de er veldig opptatt av at følelsene skal stemme helt fra begynnelsen, og gjør de ikke det, mister de interessen eller blir avvisende. Slike kvinner er typisk opptatt av å bli tatt med storm, at mannen er den som skal jakte på kvinnen og ikke omvendt osv.

Å?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ennå en sutretråd fra Cogni  :ler:

God til å kurtisere/nå inn til en kvinne er ikke det motsatte av å være god til å ha et fint forhold til kvinner.

Det du kaller sutring er det jeg kaller analyse. Skrytet ditt om hvor bra damedrag du har ville passa godt inn i en sutretråd.

Det du forteller er at du har draget på damer fordi du har draget på damer. Det bidrar ikke med så mye oppklaring.

Jeg er helt enig i at det å kunne ha et godt forhold til kvinner og det å kunne kurtisere kvinner er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor blir for dumt når ukule gutter klager over at de pene damene ikke vil ha dem. 

Du om det. Jeg mente ikke å diskutere utseende i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det å kunne ha et godt forhold til kvinner og det å kunne kurtisere kvinner er to forskjellige ting.

Nasj, det er litt sammenheng, men ikke et motsettningsforhold som du vil ha det til i startinnlegget.

Mye av egenskapene som kommer godt med i kurtisering har man også god bruk for i et forhold. For eksempel evnen til å lese signaler, grunnleggende empati, hyggelig, engasjert, evnen til å kommunisere (på tvers av kjønnsbarierer), være imøtekommende og interresert i andre mennesker. Bare for å nevne noen...

Endret av Lestat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan blir for mye teorier ja,jeg tror det handler om kjemi, det er hvertfall min erfaring,kanskje noen har teorier på den usynlige kjemi? Den skulle jeg likt og visst! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nasj, det er litt sammenheng, men ikke et motsettningsforhold som du vil ha det til i startinnlegget.

Mye av egenskapene som kommer godt med i kurtisering har man også god bruk for i et forhold. For eksempel evnen til å lese signaler, grunnleggende empati, hyggelig, engasjert,  evnen til å kommunisere (på tvers av kjønnsbarierer), være imøtekommende og interresert i andre mennesker. Bare for å nevne noen...

Dette er jeg enig i, vi må ha misforstått hverandre.

Til Gjesten29: Ja, ikke sant. For kvinner skjer bare ting. Vi bare havna i seng, vi bare endte opp med å ha sex. Plutselig fant jeg drømmemannen, da det var minst venta.

Sett fra mannens side derimot, er alt dette styrt og villet.

Det er helt sikkert gjordt forskning og skrevet teorier om hva dette med personkjemi egentlig handler om. Og ja, innen NLP-sjekke-pseudovitenskapen (folka bak "the game" osv) har dette et eget begrep, rapport. Rapport kan man generere for eksempel ved å speile kvinnas kroppspråk.

Så ja det er nok teoretisert en hel del rundt kjemi og sjekking. Her er noe jeg fant på google: http://www.theseducersdiary.com/seduction/comfort/rapport//

Endret av Cognizance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen har veldig klare bilder på hvordan drømmeprinsen skal være (ikke se ut), og er man veldig fokusert på det, kan man fort gå glipp av vel - en kjekk en. Det finnes faktisk bøker som selger med kun dette budskapet. Dr phil bl a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Gjesten29: Ja, ikke sant. For kvinner skjer bare ting. Vi bare havna i seng, vi bare endte opp med å ha sex. Plutselig fant jeg drømmemannen, da det var minst venta.

Det er helt sikkert gjordt forskning og skrevet teorier om hva dette med personkjemi egentlig handler om. Og ja, innen NLP-sjekke-pseudovitenskapen (folka bak "the game" osv) har dette et eget begrep, rapport. Rapport kan man generere for eksempel ved å speile kvinnas kroppspråk.

Så ja det er nok teoretisert en hel del rundt kjemi og sjekking. Her er noe jeg fant på google: http://www.theseducersdiary.com/seduction/comfort/rapport//

Jaja, da kan alle bare få ha teoriene og spillet for seg selv, jeg melder meg hvertfall ut ;)

Da jeg var yngre traff jeg en mann som jeg ble "dødelig forelsket" i- jeg gikk ikke,men svevde i over en uke-det var gjengjeldt..kan ikke se noe teorier her, derimot så møtte jeg noe som var "ekte"..og det varte ganske lenge også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt inntrykk er at det er mye lettere og være sjarmerende og morsomme med jenter man egentlig ikke er så interessert i (med mindre man er i slaget ;) ). Man bryr seg liksom ikke så mye, man er roligere og da går som regel ting bedre.

Vel, for alle guttene som vil 'date beautiful women', sjekk her:

http://www.datingclass.com/dating/dating-b...ful-women.shtml

Utrolig morsom lesing! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du ingen som er slik altså? Det gjør jeg.

Ja, jeg kjenner noen som er sånn, men jeg kjenner like mange som er opptatt av at alt skal klaffe med en gang, men som også er aktive ovenfor menn. Synes derfor ikke det går an trekke noen paralleller her, fordi jeg kjenner like mange av hver av de to typene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner noen som er sånn, men jeg kjenner like mange som er opptatt av at alt skal klaffe med en gang, men som også er aktive ovenfor menn. Synes derfor ikke det går an trekke noen paralleller her, fordi jeg kjenner like mange av hver av de to typene.

Hm, sier du det altså. Ja teorien min fungerer ikke for de aktive som stiller krav til at alt skal stemme til å begynne med, det har du rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MITO!

Dette fungerer faktisk, MEN BARE FOR DE SOM ALLEREDE ER GANSKE FLINKE MED JENTER!

For de uten relativt godt utviklete sosiale egenskaper, en viss grad av seksuell erfaring og en normal selvtillitt, er det en FORFERDELIG IDÈ å kaste seg ut i slikt. Det blir som å begynne på en mastergrad uten å ha fullført barneskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...