Clarissa Skrevet 25. mars 2007 #1 Del Skrevet 25. mars 2007 Hei, jeg er ca 10 kg overvektig, og skal begynne på treningssenter i morgen. Har tenkt å trene med tredemølle, romaskin og ellipsemaskin. Hvor lenge burde jeg trene på hver maskin, og har rekkefølgen noe å si? Og er det greitt å trene hver dag, eller er det bedre annenhver dag? Siden jeg er ganske utrent må jeg sikkert ta det litt med ro i starten, med tanke på intensitet og sånn. Har også tenkt å ta aerobic eller noe annet et par ganger i uken. Hva skulle dere anbefale? Som dere ser så er jeg kjempenerd når det gjelder trening og slikt, så er takknemlig for alle svar..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 25. mars 2007 #2 Del Skrevet 25. mars 2007 Bruk litt tid på å opparbeide deg et skikkelig grunnlag. Det gjør det enklere å gjennomføre et treningsopplegg og beskytter deg mot skader. Om du er utrent er det fort gjort å kjøre å seg både strekk og belastningskader. Finn fram til trenignsformer du synes er artig og varier gjerne mellom flere former, spesielt når det gjelder utholdenhetstrening. Siden du skal ned i vekt vil jeg absolutt anbefale å legge inn endel styrketrening i tillegg.muskler både forbrenner mer og ser bedre. En mulighet kan jo være å sette som mål for de første ukene å rett og slett finne ut hvilken trening du liker? Hvilke maskiner liker du, kanskje er det saltrening du kan variere med og hvordan er egnelig formen?På et treningstudio vil det ofte være muligheter for å få hjelp til å sette sammen et treningsopplegg. Bruk det som er av personalet( såfremt de faktisk er dyktige... ) og finn fram til et opplegg som fungere for deg! Om du ønsker å lære mer om trening og kosthold finns det mengder med litteratur og også informasjon på nett. Selv bruker jeg sidene http://trim.no/ mye, både for direkte tips på opplegg og øvelser, men også som motivasjon og inspirasjon. Lykke til med treningen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OsloTwo Skrevet 26. mars 2007 #3 Del Skrevet 26. mars 2007 Man bruker å si at man bør hvile etter styrketrening for at musklene skal bygges opp. Hvis du vil trene hver dag bør du f.eks trene aerobics annen hver dag og f.eks jogging/ gange hver annen dag. Hvis man velger å trene styrke flere dager i strekk kan man konsentrere seg om forskjellige muskelgrupper på dager etter hverandre. Dette står det en del om på trim.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 29. mars 2007 #4 Del Skrevet 29. mars 2007 Som dere ser så er jeg kjempenerd når det gjelder trening og slikt, så er takknemlig for alle svar..! ← Slik jeg bruker ordet nerd er du nerd hvis du kan vanvittig mye om og er kjempeinteressert i noe. Ellers synes jeg wildy sier mye bra, og at du bør trene styrke også. Jenter får ikke store muskler av styrketrening og styrketrening er veldig lurt hvis man vil ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå