Gå til innhold

Hjelp!

Gjest Vidvandre

Anbefalte innlegg

Gjest Vidvandre

Jeg har aldri vært så nøye med trening og sånt. Er ganske spinkelt bygget så tenker bare jaja, gjør ikke noe om jeg ikke har muskler. Men nå har jeg begynt med noen daglige øvelser for å trene armene og tenkte jeg kunne like greit trene andre ting når jeg først ligger der å kaver. Så da tok jeg en titt i speilet... Og herregud jeg trenger trening! :ler:

Først av alt, rompa/lår; det ser ut som de tilhører en 50år gammel husmor som har født 7 unger og aldri satt en fot innenfor et treningsstudio. No offence til mødregenerasjonen, men jeg syntes rett og slett jeg så ut som mamma bakfra, og det er jeg ikke helt klar for ennå som tjueåring.

Alt henger og er digert rett og slett. Hvordan skal jeg trene disse effektivt? Jeg har ikke tilgang til treningsstudio så jeg tenker øvelser jeg kan gjøre selv hjemme, uten hjelpemidler.

Annen ting jeg er veldig misfornøyd med er fettet på innsiden av låra. Finnes det noe jeg kan gjøre med det (uten å ty til tv-shop innkjøpte apparater)?

Også, det siste ble jeg virkelig bekymra for. Jeg ser ut som om jeg er 4måneder på vei. Kanskje det har med hva jeg har spist i dag (pommes frites og pizza :sjenert:), så hva hjelper mot oppblåst mage? Magen står skikkelig ut under navlen og hadde det ikke vært for at jeg hadde mensen nettopp hadde jeg seriøst sprunget til apoteket tidlig mandagsmorgen. Hva kan jeg gjøre der?

Tusen tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løping/jogging er løsninga! Det er bra for rumpe, lår og mage. Hvis du løper en time annenhver dag, så vil du fort se resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidvandre

Jeg har egentlig mest hørt at jogging oftest er ganske lite effektivt i forhold til andre øvelser (at det er mer en oppvarmingsøvelse). Mulig det er feil da..? En times jogging er for tiden ganske urealistisk, jeg er mer en gå-type person. Kan jo prøve litt da, men det blir veldig langt fram i tid før jeg orker å jogge så lenge, det har med motivsjon også. Npen som har tips som er litt mer "stillestående"? Evnt linker til nettsider om trening?

Endret av Vidvandre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt knebøy, utfall, armhevinger (selvom det går på bryst og armer), situps og planken. Jogg og sykkel som kardio. Enkelt, effektivt og billig :)

Oppblåst mage har nok sammenheng med hva du spiser. Prøv det gram og se hva du kan reagere på! Hvetemel og melkeprodukter, søtningsstoffer og kullsyre er det jeg merker det mest av...

(ellers ville jeg kjøpt ball, en sånn som det hører en dvd til. Det er bra trening og en lur investering)

Endret av Emilie_82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilates! Pilates kan fungere som et komplett treningsopplegg. Alt du trenger er golvplass.

For å lære deg øvelsene kan du kjøpe bøker eller DVD-er.

Ellers synes jeg Emilie_82 skriver mye lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...