Gå til innhold

Er du på protein-kur? Les her!

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jaja dettebrødet inneholder allikevel mindre karbo og mer protein enn andre brød, så jeg kommer ikke til å slutte med det. det smaker kjempegodt også:)

Skrevet

Nettopp - de skriver ikke at alle andre brød også inneholdt MYE mer karbohydrater enn det som var oppgitt - og det vil si MYYE mer enn Lindberg`s brød.

Jeg kommer heller ikke til å slutte med dette brødet - det smaker kjempegodt og jeg har gått ned 12 kg av å følge Dr. Lindberg anbefalinger. Det er rett og slett den norske misunnelsen som er ute og går igjen - jeg blir rett og slett flau mange ganger.

Skrevet

Det er jo snakk om kostfiber, da, og kostfiber har ikke noe påvirkning på blodsukkeret og blir heller ikke tatt opp kroppen. På lavkarb-produkter f.eks i USA er det helt vanlig å ikke regne med kostfiber i karboydrat-innholdet og der skriver de jo "alt" på emballasjen :-)

Skrevet

Jeg mener medias fokus på, og vinkling av Lindberg i det siste er ganske så påfallende. For meg virker det bestemt som om de har bestemt seg for å "ta" denne greske jyplingen som snakker stygt om pottiten vår.. :roll:

Og når det gjelder dette kvinnemennesket, Frølich?, så har hun kommet med kritikk av Lindberg som har vært nokså tåpleig, og hun avslører at hun ikke har satt seg sælrig inn i hva det er han snakker om.

Skrevet

Enig Staraya ... det er rett og slett flaut å være vitne til norske såkalte ernærings-spesialister som åpenlyst misforstår hele Dr. Lindbergs filosofi.

Skrevet

Synest det er trist å se hvordan "gud og hverman" kaster seg over enhver ny slankemetode som kommer og jeg da......

Tror ((Som forøvrig overnevnde "guru" har sagt) poteta i seg sjøl er ikke noe galt med - tilberedningen derimot......

Uansett må kroppen ha karbohydrater (glukose) for å fungere.

Uansett - sliter med motsatt problem - og det er det ingen som fokuserer på dette med å legge på seg.

Så jeg håper virkelig disse kiloene dere skal ha av er noen som virkelig er i overskudd!!

Gjest Hvitveis
Skrevet
Så jeg håper virkelig disse kiloene dere skal ha av er noen som virkelig er i overskudd!!

Det er de. Vil du ha dem? Har du noe interessant å bytte mot? :wink:

Skrevet

Nå er ikke Lindbergs teorier i hoved sak for at folk skal slanke seg banna bein. Er man normalvektig og begynner med kostholdet etter hans prinsipper, så vil det nok ikke skje mye med vekta.

Skrevet

Er nå skeptisk til (de fleste) slankekurer jeg da. Hvorfor bruke masse penger på noe man selv kan gjøre om man spiser riktig og trener?? Det finnes ingen "enkle" måter å gå ned i vekt på riktig måte- og å holde seg der. Tror man må arbeide for resultatene- joda, vet at disse kurene ikke er noen dans på roser og at mange faktisk trenger "organisert" hjelp, men noen tjener grove penger på det! Hvor mye koster f.eks disse brødene til Lindberg?

Synes heller man burde appellere til den enkeltes fornuft bassert på riktig kosthold, trening og livstil.

Skrevet
:lol: Likte "talen" OJ holdte på torsdagsklubben, der han dreit ut Lindberg :lol:
Skrevet

Lizbet - det er ingen slankemetode - men det er jo det som er gjengs oppfatning av Fedon Lindberg. Det er snakk om endring av kostholdet vårt og jeg merker store forbedringer for mitt vedkommende. Jeg er sikker på at Lindbergs teorier stemmer - når det gjelder meg selv så er omleggingen av kostholdet og røykekutten noe av det beste som har hendt meg på lange tider - faktisk så har synet mitt blitt betraktelig bedre - jeg bruker så og si aldri brillene lenger. Jeg bruker - 1,5 i briller - dvs at jeg er nærsynt og har brukt briller når jeg kjørte bil, så TV, på kino og ellers på jobb og hjemme når jeg er trøtt i øyne/hodet. Etter at jeg begynte å følge Fedon Lindbergs anbefalte kosthold, så har jeg klart å slutte å røyke, gå ned over 12 kilo, samt at jeg aldri har hatt problemer med fordøyelsen, er aldri sulten, huden har blitt klar og fin og jeg merker store forbedringer i synet mitt... Så jeg er ikke i tvil - dette er ingen slankekur - dette er en livsstil og slik skal jeg fortsette å leve resten av livet ... det anbefales !!

Skrevet
Er nå skeptisk til (de fleste) slankekurer jeg da. Hvorfor bruke masse penger på noe man selv kan gjøre om man spiser riktig og trener?? Det finnes ingen "enkle" måter å gå ned i vekt på riktig måte- og å holde seg der. Tror man må arbeide for resultatene- joda, vet at disse kurene ikke er noen dans på roser og at mange faktisk trenger "organisert" hjelp, men noen tjener grove penger på det! Hvor mye koster f.eks disse brødene til Lindberg?  

Synes heller man burde appellere til den enkeltes fornuft bassert på riktig kosthold, trening og livstil.

Ja, det er jo omtrent det Lindberg sier også.. :roll: Det er ingen som trenger å kjøpe disse brødene for å leve etter hans råd, men de er nå er tilbud for de som ønsker det. Man kan også bake selv.. :wink:

Jeg tror hovedårsaken bak (den til tider svært usaklige) kritikken mot Lindberg er medias instendige hang til å lage sensasjoner. de fremhever enkelte punkter, uten å ta med helheten, og når folk tar det alvorlig er det ikke rart man tror dette er sprøtt. Men man kan jo låne boka på biblioteket og finne ut hva det egentlig er han sier.

Og igjen: Dette er ikke en "slankekur".

Skrevet

Jeg kritiserer ikke Lingberg, men slike konsepter generelt. Kanskje han er en av de bedre- har ikke satt meg så veldig inn i hans "filosofi", men synes det er litt merkelig at folk trenger profesjonell hjelp for å følge sunn fornuft!

I det ene øyebikket sier "ekspertene" at det og det er sunt, for så å bråsnu i neste omgang og anbefale noe heeelt anna. Virker nesten som en slags trend å stadig danne nye kurer :lol:

Synes det er "rart" at man må ha hjelp fra en kostholdsekspert for å stumpe røyken- men hva vet vel jeg, en ikke-røyker :wink:

Men for all del, det er jo flott om dere får så mye ut av det! Men jeg skal nok spare pengene mine...

Skrevet

Megan - brødene til Fedon Lindberg betaler jeg kr. 29,- pr. stk for. Jeg skjærer dem opp i skiver og fryser dem ned to og to. Dermed holder et brød i over en uke for meg - brødene smaker kjempegodt hvis man passer på å kjøpe dem ferske. Jeg har et stambakeri i Stavanger hvor de baker disse brødene ...

Fedon Lindberg anbefaler folk å trimme daglig - jeg spaserer til og fra jobb hver dag - ( tilsammen 1 time pr. dag) - samtidig som jeg går en tur om kvelden og lange turer i helgene.

Jeg anbefaler folk å sette seg ned å lese hans bøker før de uttaler seg om dette kostholdet - ellers virker det rett og slett dumt på oss som har satt oss inn i dette og vet hva det dreier seg om...

Skrevet

Jeg er enig med deg når det gjelder kurene. Kurer funker ikke, det må en livsstilsendring til. Og det er akkurat dette Lindberg forsøker å formidle. Men media forkludrer budskapet for å selge mest mulig. Men bevares, han får jo masse pr på det... :roll: Uansett så trenger man ikke legge penger i handa til Lindberg om man følger rådene hans. :wink: Boka får man som sagt på biblioteket, og man trenger slett ikke å kjøpe noen "lindberg-produkter" heller.

En annen ting som er verdt å nevne er at Lindberg fokuserer endel på de som har insulinresistens. Svært mange veldig overvektige mennesker har dette, Lindberg mener det er flere enn hva legestanden tidligere har antatt. Og for mennesker med insulinresistens er dette kostholdet et must.

Skrevet

Megan da - jeg trengte ikke hjelp av en kostholdsekspert for å slutte å røyke. Det var noe jeg valgte å gjøre selv ett par måneder før jeg kuttet røyken fordi jeg for all del ville unngå å legge på meg, slik jeg har sett uttallige eksempler på hos andre mennesker.

Når du ikke har røykt selv så vet du ikke hvor vanskelig det er å slutte - du vet ikke hva det vil si å være avhengig av en gift og hva det krever av innsatsvilje og styrke for å slutte. Jeg hadde røykt i 24 år da jeg sluttet i oktober ifjor og det å kutte røyken er noe av det jeg virkelig er stolt av å ha utrettet. Det er så deilig å endelig være kvitt den avhengigheten - samtidig som jeg føler meg slankere og friskere enn på lenge. Og det er ubeskrivelig deilig når folk kommenterer det !!

Skrevet
Jeg hadde røykt i 24 år da jeg sluttet i oktober ifjor og det å kutte røyken er noe av det jeg virkelig er stolt av å ha utrettet.

Tro meg Hilde- jeg synes det er flott å høre om folk som slutter å røyke, og synes du har all grunn til å være stolt!

Jeg anbefaler folk å sette seg ned å lese hans bøker før de uttaler seg om dette kostholdet - ellers virker det rett og slett dumt på oss som har satt oss inn i dette og vet hva det dreier seg om...

Jeg leser at du skriver om sundt kosthold og trening- denne relasjonen lærte vi da om senest på ungdomsskolen...

Skrevet
Jeg leser at du skriver om sundt kosthold og trening- denne relasjonen lærte vi da om senest på ungdomsskolen...

Stemmer det, og det vi lærte var i tråd med ernæringsrådets anbefalinger. Altså: spis mest av poteter og brød.. Noe som ikke funker så bra for alle.. :wink:

Skrevet

Jeg får fortsette som ekkoet til Staraya:

Megan - det kostholdet vi lærte om på skolen er ikke det kostholdet som Fedon Lindberg anbefaler. Men i motsetning til såkalte norske kostholdseksperter så rakker ikke Lindberg ned på det som disse kostholdsekspertene anbefaler - han sier bare at det ikke passer for alle mennesker. Og det er det som er cluet her - det er ikke alle som tåler så store mengder av de matsortene som poteter, brød, ris, osv ... Det er disse menneskene Fedon Lindberg henvender seg til ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...