Gå til innhold

Er du på protein-kur? Les her!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg har et stambakeri i Stavanger hvor de baker disse brødene..

er det baker brun på torgterassen? der kjøper jeg brødet, det smaker utroolig godt. jobber på helsekosten rett over der, så jeg har ordnet det så de kommer inn med et brød til meg hver uke den dagen de får ferske:)

jeg er så lei av all hetsen rundt lindberg. gå inn på www.slankenett.no på forumet der og se hvor mye de diskuterer om det der. jeg er såå lei.

lindberg har vel ALDRI sagt vi ikke skal spise karbohydrater. men at vi skal spise de RETTE karbohydratene!!!!! jeg føler meg kjempevel på dette kostholdet. greit, man kan spise vanlig kost, som feks grete roede anbefaler, men der er jo feks solsikkfrø og bønner fy-fy mat. noe som er sååå mega-sunt og viktig for kroppen.

alt har med glykemisk index og insulinproduksjon å gjøre. økt insulinutskillelse fører til økt fettlagring. de som ikke skjønner dette bør gå hjem og lese bøker om emnet før de uttaler seg!

Iset

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde
Skrevet

Helt enig, Iset ... nei, jeg kjøper brødet på Våland ... det er fantastisk godt der oppe - de får det ferskt hver dag bortsett fra lørdag.

Skrevet

Tusenfryd er halv-Fedonist og er mot slanking.

Dette handler om livsstil og varig kosthold. Han er ikke MOT karbohydrater som mange skriver i avisene. Han advarer mot FOR MYE. Og vårt tradisjonelle kosthold har mer enn nok karbohydrater. Og dermed blir det for mye når vi da i tillegg putter på ris, pasta og andre ting vi har tatt til kostholdet vårt de siste årene.

Og det begynte med et kosthold for å bedre insulinnivået i kropppen, og holder man det, vil mange også havne på en normalvekt. SIN normalvekt - som kan være en helt annen for deg enn for meg. Også med tanke på størrelse. Så å sette seg inn i dette, er nok en fordel.

Det er også sånn at for mange hjelper det å bare være bevisst på det man spiser. dvs at man kutter ut småspising, sjokkis og sånn.

Trimmer du en halvtime hver dag? Gå til jobb, med bikkja, til toget, opp trapper etc? Gjør du det? I så fall er du av de sjeldne. Eller spanderer du to organiserte treningstimer i uken og er fornøyd med det?

Vi lever i et samfunn av mennesker som blir fetre og latere for hver dag som går - og her kan vi alle gjøre en innsats. fedon gjør det ved å promotere seg selv og sine forslag til løsninger, jeg gjør det på min måte - finn din måte du også.

Og husk at en sunn og sterk kropp kan godt være rund - og er mye sunnere enn en tynn kropp i dårlig form.

Gjest Hvitveis
Skrevet

Det ser ut som om Fedon får folk til å tenke i svart-hvitt enten han angripes eller forsvarers :roll:

Her er Rehmans' forsvarstale ... men det spørs om det er så veldig saklig hvis saklig betyr nyansert.

Ellers syns jeg dansk (tysk) rugbrød er MYE bedre enn Fedons brød, og så koster det bare halvparten og er MYE grovere :wink:

Skrevet

mnen det har ikke bare med grovheten og gjøre, det har med fordelingen mellom karbo og proteiner, og om det er hvetemel eller ikke i det. men klart, det er ikke bare Fedons brød som er sunt, men at han skal angripes for å ha klart å lage et slikt brød, er for meg helt uforståelig. ALLE tjener på sine produkter, også burtikkene som selger kneippbrød. klart det er dyrere, men se på råvarene da. jeg blir så sinna :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet

Blir dere ikke dårlig i mågen av dette brødet. Prøvde det i et par dager jeg og aldri mer... :roll: Bodde jo omtrent på do :-?

Blir dette bedre etter hvert...???...Når du venner deg til det...

Hilsen Lisa.

Skrevet

nei jeg har ikke merket noe.... men jeg er ganske sikker på at det blii bedre etterhvert for deg, magen trenger tid til å venne seg til store mengder fiber!! og det er viktig å drikke nok vann:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...